TRT Jastreboff/Hazell

Alle informatie over TRT volgens Jastreboff en Hazell.

Moderators: moderator, forumadmin, Werkgroep OBB

Frits

Bericht door Frits » wo 08.09.2010 17:07

Ron schreef:
Frits schreef:Goed. Wie gaat het dan doen?
Die vraag zou (gezien het bestaan van de organisatie) dus niet gesteld moeten worden. Ik ga er in beginsel van uit dat de wil en de bekwaamheid aanwezig is, maar als een dergelijk vraag komt, zijn er twijfels die er in beginsel niet zouden moeten zijn en wat mensen dus niet beweegt om aan te sluiten.

Ik dacht gezien het Malieveld syndroom jij wel een geschikte kandidaat zou zijn! :D ;-)
Ik vind dit wel een komische opmerking. Alleen je schiet er geen donder mee op. Zelfs al zou ik daar in m'n eentje gaan staan dan heeft dat geen enkel effect.
Wat wel kan is een grote groep mensen mobiliseren, en wat kan je beter hebben dan een club zoals de NVVS en gaan onderzoeken waarom iets wel of niet gebeurt. We willen weten waarom J&H hier in Nederland niet wordt toegepast. Laat de NVVS dat dan onderzoeken. Als dat niet door betaalde krachten kan dan bestaat er altijd nog vrijwilligerswerk.

Het heeft geen zin om eindeloos te emmeren waarom KNO-artsen en verzekeraars en andere instanties zo handelen. Het zal allemaal wel een verklaring hebben. Maar je schiet er niets mee op!

Ik zou zeggen als je iets wil ga naar de eerst volgende jaarvergadering en doe je voorstellen. En als er barrières opgeworpen worden kunnen we daar gezamenlijk iets tegenoverstellen. Maar wat we nu doen leidt tot niets.

Ik zou wel eens willen weten hoeveel mensen op de jaarvergadering van de NVVS komen. Dus betrokkenheid tonen.
Misschien valt het net als bij heel veel andere verenigingen vies tegen.
Hartelijke groet,

Frits

Frits

Bericht door Frits » wo 08.09.2010 17:24

Kees schreef:
Hns schreef:
treep46 schreef:beste mensen, ik zal dit in onze commissie inbrengen en vragen om na te gaan in hoeverre dit allemaal bij de verschillende instanties bekend is. Welke rol de NVVS hierin speelt of kan spelen. Het vraagt dus even tijd en geduld. Groeten Joost.
Joost bedankt!
Inmiddels heeft Kees gemeld dat een onderzoek naar de verschillende therapieen te duur wordt.
Toch zou ik vooralsnog graag de vraag gesteld zien aan verschillende centra's waarom TRT J&H
niet in Nederland gegeven wordt. Het liefst natuurlijk met enige onderbouwing....

Ik hoop dat jullie hier nog wel iets mee kunnen.

Je legt me nu woorden in de mond die ik niet geschreven heb.

Ik heb alleen geschreven dat er bij de NVVS te weinig geld binnenkomt om dit soort onderzoeken te financieren.
Ik heb niet gezegd dat het te duur zou zijn, een wezenlijk verschil volgens mij.

DE NVVS hangt al van heel veel subsidies aan elkaar om de zaak financieel rollend te houden.

En als iemand mij kan uitleggen hoe het kan dat er bij anderhalf miljoen mensen met een
hoorprobleem er minder dan 10.000 lid zijn van de NVVS, dan kunnen we daar mischien iets mee.
Je hebt zelf al eens ergens verwoord Kees. Waarom zijn er zo weinig werkende mensen lid van een vakbond? En misschien zijn er nog veel meer voorbeelden te geven.

Is het onverschilligheid? Er wordt toch wel voor je gezorgd? Of mijn gehoorapparaat doet het toch goed, dus waarom zou ik?

Er zijn natuurlijk wel anderhalf miljoen mensen met gehoorproblemen, maar ik denk dat de meeste mensen een gehoorapparaat krijgen (nouja krijgen!) en dan is de zaak wel opgelost. Geen zware problemen dus.

Wij behoren tot een groep dat wel grote problemen heeft. Problemen die niet zo makkelijk zijn op te lossen.
Hartelijke groet,

Frits

Jacob

Bericht door Jacob » wo 08.09.2010 17:48

En als iemand mij kan uitleggen hoe het kan dat er bij anderhalf miljoen mensen met een hoorprobleem er minder dan 10.000 lid zijn van de NVVS, dan kunnen we daar mischien iets mee.

Volgens mij heb ik dat al een klein beetje uitgelegd, Kees. Je kunt echt geen massa's bewegen als je geen campagne voert. En dat doet de NVVS, voorzover ik heb kunnen zien, niet of nauwelijks. Om mezelf nog even te citeren:
Het zou misschien niet gek zijn als de NVVS de behoefte aan meer leden wat actiever zou communiceren. Een oproep om lid te worden bovenaan deze pagina zou mij niet storen.
Zo'n simpele ingreep voor nauwelijks kosten zou zomaar een flink aantal extra leden kunnen opleveren.
(Nou ja, de tekst moet wel van iemand komen die compacte, wervende teksten kan schrijven. Voor de webdesigner kan het ook niet moeilijk zijn.)

Jante

Bericht door Jante » wo 08.09.2010 18:06

Ik denk dat het niet de taak van de NVVS is om zelf dit soort onderzoek te laten doen cq te financieren.
De NVVS zou de geeigende partijen moeten aanspoten om dat te doen.
Degenenen die ditr normaliter doen dus.

Groet!
Jante

Frits

Bericht door Frits » wo 08.09.2010 18:29

Jante schreef:Ik denk dat het niet de taak van de NVVS is om zelf dit soort onderzoek te laten doen cq te financieren.
De NVVS zou de geeigende partijen moeten aanspoten om dat te doen.
Degenenen die ditr normaliter doen dus.

Groet!
Jante
Ik denk dat dat ook zo is Jante. Maar een goed onderzoek laten uitvoeren kost natuurlijk geld. En niet zo'n beetje ook.

De vraag is wie financiert dat? Op de overheid hoef je niet te rekenen.
Verzekeraars kijken wel uit en ja, wie blijft dan nog over?

Maar wat ik me afvraag is wat wordt er nu al onderzocht? Dat weten we helemaal niet.
Hartelijke groet,

Frits

Kees

Bericht door Kees » wo 08.09.2010 19:23

Ben ik wel met je eens.

Alleen als er dan een partij is die hier volop mee bezig is en onderzoek
doet en de zaken dan later op papier wil zetten als een degelijk
onderzoek dan komen de instanties als CVZ en die zeggen, ja
maar er is nog geen rapport die dit onderzoek kan staven!!!!

Dus u krijgt hier GEEN geld meer voor.

Snappen jullie het dan nog, een instantie die onderzoek doet over Tinnitus,
daar al heel ver mee is en hele goede resultaten boekt, krijgt dan geen geld
meer omdat er geen rapportages en documenten zijn die dit onderzoek kunnen staven.

Wat een dombo's, die snappen dan niet dat men die rapprtages nu juist
via dat onderzoek boven tafel aan het krijgen is en binnen een jaar
een degelijk rapport op tafel brengen, maar dat mag dan niet.

Zo wordt er in Nederland omgegaan met instanties die juist
met een heel degelijk onderzoek bezig zijn (dus waren) in Limburg.

Dat was dan de Adelante zorggroep in Limburg.
www.adelante-zorggroep.nl

De NVVS, de FENAC en andere instellingen hebben ervoor geknokt
om het onderzoek door te laten gaan, ze hadden nog maar een
klein jaar nodig, maar nee hoor, kostte te veel geld!!!!!

De zorg in Nederland is in verhouding met ander Europese landen juist GOEDKOOP.

Per hoofd van de bevolking kost de zorg € 0,10 per dag in Nederland.

In ons omliggende landen is varieert dit tussen de € 0,35 tot wel € 0,45
per persoon per dag, dus waar hebben we het eigenlijk over. :twisted:
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Frits

Bericht door Frits » wo 08.09.2010 20:48

IK ben blij dat je het zo duidelijk verwoordt Kees. En ik herken dat ook wel. Ik heb lang genoeg meegelopen in het land van de subsidies en andere geldpotten. Het is een wereld op zich.
Soms zit je volledig in een spagaat. Voor een redelijk verzoek vind je gesloten deuren. En dan is er maar een weg en dat is politiek ingrijpen.

Helaas ligt de politieke besluitvorming op het ogenblik geheel stil. En dat zal nog wel even duren.

Lobbyen, waar in een andere quote nogal smalend over wordt gedaan heeft momenteel weinig zin.
Het zij zo.

De cijfers over de kosten per inwoners per land kloppen. En dat zal door de komende bezuinigingen nog lager worden. Reken daar maar op. Waar ik nog aan wil toevoegen dat nederland het laagste medicijngebruik per hoofd van de bevolking heeft. Ik niet wil zeggen dat we van heden maar raak moeten gaan slikken. Maar het is wel tekenend.
Hartelijke groet,

Frits

Hns

Bericht door Hns » wo 08.09.2010 20:51

Hns schreef:Joost bedankt!
Inmiddels heeft Kees gemeld dat een onderzoek naar de verschillende therapieen te duur wordt.
Toch zou ik vooralsnog graag de vraag gesteld zien aan verschillende centra's waarom TRT J&H
niet in Nederland gegeven wordt. Het liefst natuurlijk met enige onderbouwing....

Ik hoop dat jullie hier nog wel iets mee kunnen.
Kees schreef:Je legt me nu woorden in de mond die ik niet geschreven heb.

Ik heb alleen geschreven dat er bij de NVVS te weinig geld binnenkomt om dit soort onderzoeken te financieren.
Ik heb niet gezegd dat het te duur zou zijn, een wezenlijk verschil volgens mij.
Je hebt gelijk Kees, terecht opgemerkt! Ik hoop dat er gauw een oplossing komt voor deze kwestie.

Feit blijft helaas dat onderzoek dus uitblijft. Denk je dat mijn gestelde vraag nog wel via de NVVS kan gaan?

Ev

Bericht door Ev » do 09.09.2010 00:39

Wow, wat een lange discussie hier...

Ik haak er niet op in (misschien wel...) maar, zijn er ook cijfers bekend vanuit de TRT hoe succesvol het is??

Ik lees nu pak en beet van 3 mensen op het forum die er baat bij hebben gehad. Olufade, Jante en Nieske (uit mn hoofd)..

Jacob

Bericht door Jacob » do 09.09.2010 06:05

Inderdaad Ev! 3 mensen. Dat zijn ongeveer de hardste gegevens alhier mbt TRT JH. Want al die tijd..........al die tijd........al die tijd........ wachten we op een antwoord op de door Hns gestelde vraag om onderbouwing van de volgende bewering in Oorzaken.nl.:

"Inmiddels is uit onderzoek gebleken dat cognitieve therapie efficiënter is bij de behandeling van oorsuizen dan tinnitus retraining therapie (Jastrebroff). 
Cognitieve therapie verdient dan ook de voorkeur, echter met TRT worden ook goede resultaten bereikt." 

Hns, moet je ze niet es kietelen? Anders loopt dit hele onderwerp vol met allerlei onderwerpen behalve TRT J/H.

Niet dat die onderwerpen niet belangrijk zijn hoor. Integendeel, interessant genoeg om nieuwe onderwerpen mee te starten.
Zoals: ONDERZOEKSRESULTATEN bijvoorbeeld. Er zijn verslagen zat. Die kun je opvragen en hier plaatsen bijvoorbeeld. 

Je kunt naar allerlei instanties wijzen en vinden dat zij van alles moeten doen voor je, maar hier, op dit forum, is juist de plaats waar al die gegevens zouden moeten samenkomen. Als iedereen die nieuwsgierig is naar een bepaalde therapie onderzoeksresultaten opvraagt en hier plaatst, weten we binnen afzienbare tijd heel wat meer.

En als je gevraagde gegevens niet krijgt.....nou, dan staat dat hier vermeld, en dat is dan voor iedereen een goeie aanwijzing om je heil niet te zoeken in de desbetreffende therapie.

Hns

Bericht door Hns » do 09.09.2010 10:58

Jacob schreef:Inderdaad Ev! 3 mensen. Dat zijn ongeveer de hardste gegevens alhier mbt TRT JH. Want al die tijd..........al die tijd........al die tijd........ wachten we op een antwoord op de door Hns gestelde vraag om onderbouwing van de volgende bewering in Oorzaken.nl.:

"Inmiddels is uit onderzoek gebleken dat cognitieve therapie efficiënter is bij de behandeling van oorsuizen dan tinnitus retraining therapie (Jastrebroff). 
Cognitieve therapie verdient dan ook de voorkeur, echter met TRT worden ook goede resultaten bereikt." 

Hns, moet je ze niet es kietelen? Anders loopt dit hele onderwerp vol met allerlei onderwerpen behalve TRT J/H.

Niet dat die onderwerpen niet belangrijk zijn hoor. Integendeel, interessant genoeg om nieuwe onderwerpen mee te starten.
Zoals: ONDERZOEKSRESULTATEN bijvoorbeeld. Er zijn verslagen zat. Die kun je opvragen en hier plaatsen bijvoorbeeld. 

Je kunt naar allerlei instanties wijzen en vinden dat zij van alles moeten doen voor je, maar hier, op dit forum, is juist de plaats waar al die gegevens zouden moeten samenkomen. Als iedereen die nieuwsgierig is naar een bepaalde therapie onderzoeksresultaten opvraagt en hier plaatst, weten we binnen afzienbare tijd heel wat meer.

En als je gevraagde gegevens niet krijgt.....nou, dan staat dat hier vermeld, en dat is dan voor iedereen een goeie aanwijzing om je heil niet te zoeken in de desbetreffende therapie.
Het wachten op een antwoord gaat tijd kosten. Antwoord krijgen is niet meer vanzelfsprekend tegenwoordig, hoe beleefd je
de vraag ook stelt. Maar eerst maar rustig blijven doorgaan, zeker als er enig bijval komt vanuit het forum. Alleen sta je
gewoon niet sterk.

Ik beperk me eerst tot de TRT JH. Dat is ook waar je hier mee begonnen bent.

Dit onderwerp loopt idd vol met andere discussies, zo gaat dat snel op een forum.
Ik kom daarom snel met een nieuw onderwerp, gericht op de TRT JH. Daar kan alles dan verzameld worden.
Ev schreef:Ik lees nu pak en beet van 3 mensen op het forum die er baat bij hebben gehad. Olufade, Jante en Nieske (uit mn hoofd)
Wie hebben TRT J&H gedaan, en....werkt het?
(soms even scrollen...)

dutchbird
Olufade
Jante
Nieske
Bart

Engelstalig:
Minor

Mensen die TRT J&H (willen) gaan doen:
annelies 1980
Romika
irisrozemarijn
Jacob
schroef

Jante

Bericht door Jante » do 09.09.2010 11:18

Hoi Hans

Ook John van Loon heeft het met succes gedaan. Na 1,5 jaar behandeling is zijn h verdwenen, zijn t geen probleem meer., schreef hij.

Binnenkort komt er nog een succesverhaal aan maar dat laat ik aan die persoon.

Verder heeft LK ook de TRT/JH gedaan. Aanvankelijk met succes, maar dat was op lange termijn niet blijvend, als ik goed weergeef. Zijn h is niet weg. Hij heeft echter nog altijd veel aan de ruisgeneratoren om zijn t te verlichten, schreef hij pas geleden op dit forum. Hij vindt het nog altijd de beste therapie.

Wat betreft het onderzoek naar cognitieve therapie ben ik erg benieuwd of dit een vergelijking betreft met de oorspronkelijke TRT/JH, of met een variant zoals die bv in Nederland wordt gegeven, zonder geluidsverrijking maar mét de door J&H zwaar ontraden maskering van de t.

Nieske en ik hebben gesproken over een bijeenkomst die we, als forumleden hietin geinteresseerd zijn, in november zouden kunnen beleggen om TRT/J&H ervaringen te vertellen/bespreken.
Ik kom hier op terug.

Dank aan jou/jullie en aan alle mensen die zich inzetten om een beter leven voor ons mogelijk te gaan maken!

Groet!
Jante
Laatst gewijzigd door Jante op do 09.09.2010 11:38, 10 keer totaal gewijzigd.

annelies1980

Bericht door annelies1980 » do 09.09.2010 11:18

Je hebt er nog eentje gemist:

john van loon heeft ook TRT gevolgd met succesvol resultaat.

groeten,

Annelies
Verlies jezelf niet in het geluid

Erica47

Bericht door Erica47 » do 09.09.2010 11:38

Nieske en ik hebben gesproken over een bijeenkomst die we, als forumleden hierin geinteresseerd zijn, in november zouden kunnen beleggen om TRT/J&H ervaringen te vertellen/bespreken.
Ik kom hier op terug.
Spannend.
Ik hoop dat het in mijn agenda past om te komen.

:cool: Erica

Hns

Bericht door Hns » do 09.09.2010 11:54

Jante schreef:Hoi Hans

Ook John van Loon heeft het met succes gedaan. Na 1,5 jaar behandeling is zijn h verdwenen, zijn t geen probleem meer., schreef hij.

Binnenkort komt er nog een succesverhaal aan maar dat laat ik aan die persoon.

Verder heeft LK ook de TRT/JH gedaan. Aanvankelijk met succes, maar dat was op lange termijn niet blijvend, als ik goed weergeef. Zijn h is niet weg. Hij heeft echter nog altijd veel aan de ruisgeneratoren om zijn t te verlichten, schreef hij pas geleden op dit forum. Hij vindt het nog altijd de beste therapie.

Wat betreft het onderzoek naar cognitieve therapie ben ik erg benieuwd of dit een vergelijking betreft met de oorspronkelijke TRT/JH, of met een variant zoals die bv in Nederland wordt gegeven, zonder geluidsverrijking maar mét de door J&H zwaar ontraden maskering van de t.

Nieske en ik hebben gesproken over een bijeenkomst die we, als forumleden hietin geinteresseerd zijn, in november zouden kunnen beleggen om TRT/J&H ervaringen te vertellen/bespreken.
Ik kom hier op terug.

Dank aan jou/jullie en aan alle mensen die zich inzetten om een beter leven voor ons mogelijk te gaan maken!

Groet!
Jante
Ik zal John van Loon ook op de lijst plaatsen. Echter alles is gelinkt zodat bij eventuele twijfel gecheckt kan worden.
Ik wil het liefst alles goed onderbouwt hebben. Moet even zoeken dus...

LK ga ik ook nog op in...

Over het onderzoek. We hebben het hier over TRT JH, dus daar blijf ik op doorgaan. Daarom het liefst inzage krijgen, dan schiet het op.

Een bijeenkomst? Wow, wat een positieve ontwikkeling!!!

Zo, even snel en gehaast geantwoord....de tijd vliegt gewoon!

Jante bedankt!

Plaats reactie