TRT Jastreboff/Hazell

Alle informatie over TRT volgens Jastreboff en Hazell.

Moderators: moderator, forumadmin, Werkgroep OBB

Hns

Bericht door Hns » do 09.09.2010 11:56

annelies1980 schreef:Je hebt er nog eentje gemist:

john van loon heeft ook TRT gevolgd met succesvol resultaat.

groeten,

Annelies
Hij is in de picture inmiddels, bedankt voor de tip!!!

Jante

Bericht door Jante » do 09.09.2010 12:13

Hans
'
John van Loon schreef o.a. in Dutchbirds item dat je hebt geplaatst, later schreef hij over het resultaat. Ik dacht ca een half jaar geleden.

Zodra ik bij ben met andere dingen kan ook even zoeken.

Groet!~
Jante

Jacob

Bericht door Jacob » do 09.09.2010 12:27

Hns: Ik beperk me eerst tot de TRT JH. Dat is ook waar je hier mee begonnen bent.
Dit onderwerp loopt idd vol met andere discussies, zo gaat dat snel op een forum. Ik kom daarom snel met een nieuw onderwerp, gericht op de TRT JH. Daar kan alles dan verzameld worden.
Ben je dit nog steeds van plan Hns?. 2x het onderwerp TRT JH. Ik vind het best hoor, maar mij lijkt dat de verwarring alleen maar groter wordt.
Of dit onderwerp moet een andere naam krijgen. Onderzoek? Word lid?
(Moet Kees weer aan het werk - en daar leeft ie niet voor...:-))
Hns: Het wachten op een antwoord gaat tijd kosten. Antwoord krijgen is niet meer vanzelfsprekend tegenwoordig, hoe beleefd je de vraag ook stelt. Maar eerst maar rustig blijven doorgaan, zeker als er enig bijval komt vanuit het forum. Alleen sta je gewoon niet sterk.
Wat ik eerder suggereerde: als we de vraag in overleg formuleren en scherp stellen, en ook meteen openlijk in dit forum tonen, kan ie namens het forum gesteld worden. Dan sta je er niet meer alleen voor...:-) Ik denk dat we gezamenlijk wel enig gewicht in de schaal leggen.
Als ik jou was zou ik om te beginnen je vraag ook aan ons laten lezen.

Overigens: wat een 'onderzoeksresultaat' kunnen we alleen al in dit forum ophoesten!! 5 á 7 mensen met positief resultaat door TRT/JH!! Als er echt geen mensen zijn bij wie TRT/JH niks gedaan heeft zou dit een score zijn van 100%. (Het zal toch niet waar zijn...?)
Laatst gewijzigd door Jacob op do 09.09.2010 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Hns

Bericht door Hns » do 09.09.2010 13:09

Jacob schreef:
Ik beperk me eerst tot de TRT JH. Dat is ook waar je hier mee begonnen bent.
Dit onderwerp loopt idd vol met andere discussies, zo gaat dat snel op een forum. Ik kom daarom snel met een nieuw onderwerp, gericht op de TRT JH. Daar kan alles dan verzameld worden.
Dat kan grappig worden. 2x het onderwerp TRT JH. Ik vind het best hoor, maar mij lijkt dat de verwarring alleen maar groter wordt.
Of dit onderwerp moet een andere naam krijgen. Onderzoek? Word lid?
(Moet Kees weer aan het werk - en daar leeft ie niet voor...:-))
Het wachten op een antwoord gaat tijd kosten. Antwoord krijgen is niet meer vanzelfsprekend tegenwoordig, hoe beleefd je de vraag ook stelt. Maar eerst maar rustig blijven doorgaan, zeker als er enig bijval komt vanuit het forum. Alleen sta je gewoon niet sterk.
Wat ik eerder suggereerde: als we de vraag in overleg formuleren en scherp stellen, en ook meteen openlijk in dit forum tonen, kan ie namens het forum gesteld worden. Dan sta je er niet meer alleen voor...:-) Ik denk dat we gezamenlijk wel enig gewicht in de schaal leggen.
Als ik jou was zou ik om te beginnen je vraag ook aan ons laten lezen.
Nee, ik bedoel niet nog een onderwerp voor discussie, maar meer een verzamelplaats
voor onderbouwde informatie, dus zonder verdere berichtgevingen e.d.
De discussie kan hier dan gewoon verdergaan, want dat moet ook zeker gebeuren!

Je hebt gelijk wat betreft de krachten bundelen....ik kom hierop terug ok?

Het ontbreekt me nu aan tijd, morgen weer meer....

Ron

Bericht door Ron » do 09.09.2010 13:09

Kees schreef:En als iemand mij kan uitleggen hoe het kan dat er bij anderhalf miljoen mensen met een hoorprobleem er minder dan 10.000 lid zijn van de NVVS, dan kunnen we daar mischien iets mee.
Ik neem aan dat ze niet allemaal tinnitus of meniere hebben of in mindere mate, zo dat ze dit niet echt als een last beschouwen en/of zich hebben neer gelegd bij hun situatie en daar verder niet mee bezig zijn. Je kunt van hen niet verwachten dat zij lid zullen worden, want daar hebben ze kennelijk geen behoefte aan of weten niets over het bestaan van het NVVS bijv omdat ze geen computer hebben en verder daar geen informatie over hebben gekregen.
Daarnaast kan het zijn dat de NVVS in onvoldoende mate hun belang behartigd, waardoor zij de noodzaak er niet van inzien om er lid van te worden? Ik ken ook een aantal mensen met een hoorprobleem (geen tinnitus) die het NVVS niet kennen en buiten het zoeken naar een goed hoorapparaat (als dat nog mogelijk is) geen behoefte hebben om zich met het NVVS bezig te houden.

Hns

Bericht door Hns » do 09.09.2010 13:11

Jante schreef:Hans
'
John van Loon schreef o.a. in Dutchbirds item dat je hebt geplaatst, later schreef hij over het resultaat. Ik dacht ca een half jaar geleden.

Zodra ik bij ben met andere dingen kan ook even zoeken.

Groet!~
Jante
We zetten hem op de lijst, komt helemaal goed.

Jacob

Bericht door Jacob » do 09.09.2010 13:24

Hns schreef:Nee, ik bedoel niet nog een onderwerp voor discussie, maar meer een verzamelplaats voor onderbouwde informatie, dus zonder verdere berichtgevingen e.d.De discussie kan hier dan gewoon verdergaan, want dat moet ook zeker gebeuren!
OK. Dat zou inderdaad prima zijn. Een sticky wellicht?
Ik heb meteen een flinke Pdf met onderzoeksgegevens over LLLT voor je.
Hns schreef:Je hebt gelijk wat betreft de krachten bundelen....ik kom hierop terug ok?
Goed. We zullen ze wel eens...met z'n allen...:-)

Hns

Bericht door Hns » vr 10.09.2010 16:09

Jacob schreef:Overigens: wat een 'onderzoeksresultaat' kunnen we alleen al in dit forum ophoesten!! 5 á 7 mensen met positief resultaat door TRT/JH!! Als er echt geen mensen zijn bij wie TRT/JH niks gedaan heeft zou dit een score zijn van 100%. (Het zal toch niet waar zijn...?)
Wat mij betreft wordt de lijst nog veel langer. Ik ben heel benieuwd of er nog meer binnendruppelt.
De mensen bij wie het niet of weinig geholpen heeft, willen we ook graag horen natuurlijk.

"Volgens Jastrebroff is bij 80% van de patienten een significante verbetering te vinden".

Achter de schermen beweegt het inmiddels ook, later meer hierover....

Update lijst 20-09-'10

Wie hebben TRT J&H gedaan, en....werkt het?
(soms even scrollen...)

dutchbird - Olufade - Jante - Nieske - John van Loon - Bart - LK - Doerak

Engelstalig:
Minor

Mensen die TRT J&H (willen) gaan doen:
annelies 1980 - Romika - irisrozemarijn - Jacob - schroef - udo

Mensen die er serieus over nadenken:
Brederordie
Laatst gewijzigd door Hns op ma 20.09.2010 13:58, 3 keer totaal gewijzigd.

LK

TRT en de slaagkans op succes!!

Bericht door LK » do 16.09.2010 09:04

Nu jullie ondertussen TRT volledig ontdekt hebben wil ik het graag hebben over de slaagkansen tot verbetering en volledige succes.Ik zelf heb 12 jaar geleden TRT in Londen bij Hazell gaan volgen. Met succes !! Na een tweede geluidstrauma en jaren achteruit te gaan terug TRT in Gent gekregen met minder succes. Maar dat ligt volledig aan mijzelf! IK wil duidelijk vermelden dat het een minderheid is die niet geholpen is met TRT!! De ruisgeneratoren zijn er niet om te maskeren maar om niet steeds te luisteren naar de T en zo stillaan de emotionele reactie op T (of H) te versterken. (Limbisch systeem) Counselling is voor de meeste een must, sommige lukt het zonder. Hoe sterker de emotionele reactie op T en H hoe meer de counselling belangrijk zal worden. Want het zijn diegene die de emotionele reactie op T of H niet kunnen ombuigen die mislukken. Hazell en Jassetreboff hebben het over 4 categorien van T en H patienten. De eerste 3 zijn het best te behandelen: 1 enkel hyperacusis 2 enkel Tinnitus 3 tinntus en Hyperacusis die tijdelijk reageert op geluid. Categorie 4 die heeft T en H maar zal door geluidsverrijking en na een goede nachtrust nog steeds een verhoogde T en H hebben. Dit is de moeilijkst te behandelen groep, lijkt me ook logisch want zij zullen na elke vorm van geluidsverrijking zo'n hevige reactie hebben, en dan spreken we over dagen nadien nog , dat zij heel moeilijk het limisch systeem en de overgevoeligheid in de hersenen kunnen retrainen.
Hopelijk duidelijk voor iedereen waarom TRT meestal succes heeft maar soms ook niet. Groeten LK
TRT helpt je om Tinnitus uit het bewustzijnsveld te halen en je oren minder gevoelig te maken!

olufade

Bericht door olufade » do 16.09.2010 10:48

Inderdaad die ruisgeneratoren vormen echt een wereld van verschil.

Toen ik pas T had zat ik echt constant naar dat geluid te luisteren, waardoor het veel luider leek dan het eigenlijk was, en ook veel belangrijker leek dan het eigenlijk was.

Eens ik de ruisgeneratoren had, werd de T opgenomen (niet gemaskeerd!) in een breedbandige ruis, waardoor ik er zo goed als geen last meer van had, en ook mijn lichaam er niet meer op reageerde. Na verloop van tijd, was de T zo goed als volledig verdwenen, ook als geen ruisgeneratoren droeg.

Nu draag ik ze nooit meer. (heb ze wel nog in de kast liggen als een soort verzekering voor moest het ooit nodig zijn)

LK

Bericht door LK » do 16.09.2010 13:00

beste Olufade, je bent een goed voorbeeld van hoe TRT op zijn best werkt, je mag heel blij zijn dat je in zo'n korte tijdspanne geholpen bent. Het feit dat je zelfs de ruisgenerators achterwegen kan laten is een teken dat je TRT met succes hebt doorlopen. Wel voorzichtig blijven met te luid geluid. Wan t bij het ouder worden, verliezen we sowieso buintenste haarcellen op de gehoorzenuw en een tweede geluidstrauma wordt het allemaal veel moeilijker om terug om te buigen. Groeten Ludo
TRT helpt je om Tinnitus uit het bewustzijnsveld te halen en je oren minder gevoelig te maken!

gga

Bericht door gga » do 23.09.2010 17:55

Volgens mij past deze link hier wel:

http://www.azdamiaan.be/UserFiles/File/ ... s%20d2.pdf
Laatst gewijzigd door gga op vr 24.09.2010 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Kees

Bericht door Kees » do 23.09.2010 19:50

sen schreef:heel goed duidelijk de site :cool:

Azdamiaan blijkt een ziekenhuis te zijn in België.

Algemeen Ziekenhuis Damiaan Oostende.
www.azdamiaan.be
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

olufade

Bericht door olufade » wo 06.10.2010 15:26

Voor diegenen die Jastebroff eens willen zien en horen:

http://www.youtube.com/watch?v=PIbotLRA ... re=related

Jacob

Bericht door Jacob » wo 06.10.2010 15:42

Voor degenen die Jastreboff's werkmethoden graag aan den lijve zouden willen ondervinden staat hier een bericht:
http://forum.nvvs.nl/forum_oud/tinnitus ... 5148#35148

Plaats reactie