Gent is Goed

Alle informatie over TRT volgens Jastreboff en Hazell.

Moderators: moderator, forumadmin, Werkgroep OBB

Frits

Bericht door Frits » zo 21.11.2010 21:50

Jacky schreef:Als er eindelijk iets gevonden is hoop ik van harte dat het naar Nederland komt en ook vergoed wordt door de zorgverzekeraars.
Ik heb sinds mijn 12e jaar tinnitis, 33 jaar nu. Ik weet niet eens meer hoe het was dat het stil in mijn hoofd is. :(
Werd mij ook verteld dat ik er maar mee moest leren leven.
Dat is heel wrang als tegen een kind van 12 jaar gezegd wordt "Je moet er mee leren leven"

Laten we hopen dat TRT/J&H inderdaad naar Nederland komt en dat het ook voor iedereen betaalbaar zal zijn.
En ook dat je heel oud wordt en een heel groot deel van je leven zonder tinnitus kan leven. Ik hoop het echt.

Heel veel sterkte.
Hartelijke groet,

Frits

spock23

Gent en van gelder en Saint-Luc ziekenhuis te brussel

Bericht door spock23 » ma 22.11.2010 22:45

Beste mensen,

kennelijk stond ik langer op de lijst van gent want vandaag werd ik gebeld dat ik begin februari 2011 terecht kan bij mevr Kathleen de Waele. Natuurlijk was ik erg blij daar ik anders tot 2012 niet aan de beurt zou komen. Ik had echter zelf vanmorgen gebeld met de dr van Gelder en daar kan ik op 16 december al terecht, en zelf later die dag kreeg ik een mail van het Universitaire ziekenhuis Saint-Luc te Brussel dat ik daar op 14 febrauri terecht kon, maar nu weet ik dus even niet waar het beste is om heen te gaan, daar Gent toch veel meer voorkomt.
Maar er zijn dus ook in Belgie voldoende mogelijkheden om eerder een afspraak te maken van J&T behandelingen. Toch is het natuurlijk van de gekke dat dit nog niet in Nederland is, want het blijft een stuk rijden.

udo j

Bericht door udo j » ma 22.11.2010 23:34

Dat is goed nieuws man. Gent is voor mij het dichtste bij dus daar zou ik voor gaan.
Maar aan de andere kant kan je al in december terecht en dat scheelt weer drie maanden.

Een luxe probleem :-)

mvg udo

olufade

Re: Gent en van gelder en Saint-Luc ziekenhuis te brussel

Bericht door olufade » di 23.11.2010 12:07

spock23 schreef:Beste mensen,

kennelijk stond ik langer op de lijst van gent want vandaag werd ik gebeld dat ik begin februari 2011 terecht kan bij mevr Kathleen de Waele. Natuurlijk was ik erg blij daar ik anders tot 2012 niet aan de beurt zou komen. Ik had echter zelf vanmorgen gebeld met de dr van Gelder en daar kan ik op 16 december al terecht, en zelf later die dag kreeg ik een mail van het Universitaire ziekenhuis Saint-Luc te Brussel dat ik daar op 14 febrauri terecht kon, maar nu weet ik dus even niet waar het beste is om heen te gaan, daar Gent toch veel meer voorkomt.
Maar er zijn dus ook in Belgie voldoende mogelijkheden om eerder een afspraak te maken van J&T behandelingen. Toch is het natuurlijk van de gekke dat dit nog niet in Nederland is, want het blijft een stuk rijden.
ALs je kan kiezen, dan zo u ik naar Gent gaan. Omdat ik 100% zeker weet de het daar goed is. Heb zelf behandeling gehad bij Katleen De Waele.

Dat was de eerste keer dat ik mij begrepen voelde, en dat alle puzzelstukjes in elkaar begonnen te vallen.

nieske
Contacteer:

Bericht door nieske » di 23.11.2010 14:12

Spock,

Mijn idee, ik zou naar Gent gaan.
Katleen de Waele, had ik ook. Helemaal goed.
5 jaar lichte T en heftige H gehad, inmiddels genezen dankzij TRT-J/H.
Lid van de Werkgroep OBB

philipper

Bericht door philipper » vr 26.11.2010 17:26

Maandag is het zover, Gent here I come :-)

John van Loon
Contacteer:

Bericht door John van Loon » za 27.11.2010 00:30

Katleen is een engel :)
One day it will happen... One day it will all make sense...

philipper

Bericht door philipper » ma 29.11.2010 19:51

Ben vandaag in Gent geweest. Niet bij Katleen, wel bij een zeker Annick. Het ging dus om een inleidingsgesprek, ik heb mijn verhaal gedaan, zij het hare.

Omdat ik geen gehoorschade heb trek ik van de eigenlijke sessies niets terug (wel het KNO onderzoek). Maar het zou maar om 35 euro per sessie gaan en de meesten zijn beholpen met 2 a 3 sessies volgens haar.

20 januari mag ik terug voor mijn eerste sessie. :-)

sen

Bericht door sen » ma 29.11.2010 21:35

spannend op naar 20 januari

annelies1980

Bericht door annelies1980 » wo 01.12.2010 10:24

Ik volg ook TRT bij Annick maar heb ondertussen al wel 4 sessies gehad. Volgende keer gaat ze me ruisgeneratoren bezorgen
(nog wel het oude model want het nieuwe model dat ze gebruiken kan niet stiller gezet worden dan 40db en dan komt het op m'n goeie dagen boven m'n piep uit)

De TRT op zich met de ruis vind ik goed, maar de psychologische aanpak met cognitieve gedragstherapie is een pak minder.
Ofwel sta ik er te weinig voor open (dat kan ook natuurlijk :? )

Als mens met tinnitus moet je niet meteen mirakels verwachten.
Vooraleer je de piep kan vergeten moet er heel wat water onder de brug doorlopen.
Bij hyperacusis helpt het sneller, tinnitus heeft toch wel 6 maanden tot een jaar nodig vooraleer je effect merkt.
Zover ben ik dus nog lang niet. Momenteel heb ik weer een slechte periode, maar het betert wel weer hoop ik.

Enkel maandagavond had ik opeens het gevoel alsof ik rechts een doof oor had (geluid kwam dof binnen).
Na een paar uur verminderde het terug, maar ik had wel een loeiharde piep.
Zijn er nog mensen die dit wel eens gehad hebben, ik freakte er een beetje van.

Meer TRT nieuws volgt later.
Verlies jezelf niet in het geluid

Ev

Bericht door Ev » wo 01.12.2010 10:31

Vraag me af of TRT wat voor me is, heb me wel opgegeven...En als het alleen werkt bij harde tinnitus?

Heb namelijk een best zachte variant van tinnitus, alleen toch zit ik er heel erg mee..
Als die ruisgenerator niet werkt voor zachte...

annelies1980

Bericht door annelies1980 » wo 01.12.2010 10:45

Dan geven ze je een tafelmodel mee.

Da's een ruisgenerator die je gewoon ergens kan zetten en daarmee kan je het geluid net zo hard of stil afspelen als je wil.
Enige nadeel hierbij is dat je het natuurlijk niet constant overal kan meedragen.
Verlies jezelf niet in het geluid

Ev

Bericht door Ev » wo 01.12.2010 10:50

Aha ok bedankt voor het antwoord :cool: dus ook zachte tinnitus behandelen ze, nou ik ga er gewoon voor

herci
Contacteer:

Bericht door herci » di 28.12.2010 15:29

Ben op 16 dec naar TRT Gent geweest voor intake, jammer genoeg kan ik geen gebruik maken van hun multidisciplinair team aangezien ik geen 40db gehoorverlies heb. Dus enkel: nog eens alle tests bij hun NKO doen en dan 1à 2 counselling sessies met de audiologe. Mijn volgende afspraak 3 maart! Damn, had op meer hulp gehoopt...als ik een psycholoog wil of mijn rivotril wil stoppen/afbouwen (evt. ander slaapmiddel) moet ik op zoek gaan naar een externe (psychiater voor rivotril). Dus weeral iemand die waarschijnlijk weinig of niets afweet van T en H. :(

Ik ben het beu van geconfronteerd te worden met artsen die er minder vanaf weten dan ikzelf. Mijn huisarts wou me onlangs aspirine voorschrijven, omdat de NKO die hij kent dat ook doet...aspirine blijkt nu net heel slecht te zijn voor tinnitus...

Ev

Bericht door Ev » di 28.12.2010 15:36

Wow :-(
ik heb ook geen gehoorsverlies..

Maar dan blijft Gent toch wel een goede optie voor mij? Ga eind januari :-(

Plaats reactie