Gent is Goed

Alle informatie over TRT volgens Jastreboff en Hazell.

Moderators: moderator, forumadmin, Werkgroep OBB

keybern

Bericht door keybern » ma 17.01.2011 16:00

Nieskes antwoord heeft me wat duidelijkheid (en hoop) gebracht.

Misschien kan ik mijn auditieve bewustzijn van extern geluid wel zo ver drijven dat ik de tinnitus er helemaal mee isoleer en dus beter kan wegdrukken.
Het totaal omgekeerde verhaal van maskering dus waarbij de tinnitus hoort op te gaan in het overige geluid. (op die manier kom je er nooit vanaf)
En dus, als ik het goed begrepen heb, ook de hele opzet van TRT.

Een vraagje. Bestaat er een termijn waarbinnen er best met TRT wordt begonnen ? Ik zit momenteel aan week 5, en heb reeds een behandeling met infuus en cortisone-tabletten achter de rug, zonder resultaat.

nieske
Contacteer:

Bericht door nieske » ma 17.01.2011 16:55

Best Keyburn,
Je kunt ten alle tijden beginnen, ik had ruim 4 jaar hyperacusis toen ik die TRT ging doen.
Het is inderdaad zo dat je de ruisgeneratoren op een gegeven moment niet meer nodig hebt.
Bij mij was dat na 7 maanden, bij tinitus kan dat 1 tot 1,5 jaar zijn.
Je verdiepen in de methode Hastrebof&Hazell is het beste, dan weet je hoe dat principe werkt.
Als je je er eenmaal in gaat verdiepen is dat gelijk al een eerste aanzet naar verbetering/genezing.

Sterkte
5 jaar lichte T en heftige H gehad, inmiddels genezen dankzij TRT-J/H.
Lid van de Werkgroep OBB

keybern

Bericht door keybern » ma 17.01.2011 17:43

@Nieske:
Heb geen duidelijke H, wel T en licht gehoorverlies.
Mijn verhaal is complex omdat ik gedurende een groot deel van mijn leven ook onder extreem veel stress heb gestaan. (het verhaal hou ik voor mezelf maar je zou echt verschieten)
Ik wist ook 100% zeker dat het vroeg of laat een weerslag ging hebben op mijn lichaam, alleen niet hoe.
Maar de T is toch een slag in het gezicht geweest die me in een nu-of-nooit positie heeft geplaatst.
Ik ben geraakt in zoiets vanzelfsprekend als een basiszintuig, dat ik echt besef dat ik anders moet gaan leven. En dat heb ik ook "automatisch" gedaan vanaf de eerste dag van mijn T.
Je zou bijna kunnen stellen dat ik het nodig had, maar ik beklaag me nu al die uitspraak :-P

Moest het nu verdwijnen dan heb ik mijn lesje wel geleerd. Dan ga ik leven als iemand die zijn oren verdient.

Kees

Bericht door Kees » ma 17.01.2011 18:41

Extreem veel stress over een langere tijd geeft schade aan het binnenoor.

Door de overmatige stress krijg je overdruk in de vloeistofkanalen van het binnenoor.
Daardoor krijg je schade in het binnenoor wat de Tinnitus veroorzaakt.

Het binnenoor heeft verschillende vloeistofkanalen, met Kaliumrijke en Kalium arme vloeistof.
Als er Kaliumrijke vloeistof bij Kaliumarme vloeistof komt heb je de poppen aan het dansen.
Tinnitus dus en als je een beetje pech hebt ook nog Meniëre.

Het binnenoor is zo groot als het topje van je pink, en was al zo groot bij je geboorte.
Het is een zeer kwetsbaar gebeuren het binnenoor.
Daarom zit het verpakt in het rotsbeen, het hardste been van je lichaam.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Plaats reactie