Gent is Goed

Alle informatie over TRT volgens Jastreboff en Hazell.

Moderators: moderator, forumadmin, Werkgroep OBB

Kees

Bericht door Kees » vr 24.09.2010 20:37

Frits schreef:
Kees schreef:
Maartje schreef:Dus.... mijn plan om naar Adelante te gaan, kan ik vergeten? :-( :twisted:
Wordt TRT nu al niet meer gegeven daar?

Wordt nog wel gewoon gegeven, maar er wordt geen verder onderzoek meer gedaan en daar zaten we nu net op te wachten.

Een gedegen rapprt waar je de zorgverzekeraars mee om de oren kan slaan.
Dat is nu de grond ingeboord en dat voor een simpel bedrag van iets van nog geen € 15.000,00
Nouja, een bedrag van 15.000,-- is toch wel ergens vandaan te halen.
Ze geven het daar in Hoensbroek wel erg gauw op!

Kijk, daarom komen mensen vaak in de financiele problemen.
Makkelijk denken over een "paar centen".

Het is wel f. 33.000,00.

Dan krijgt het wel een andere dimensie toch??

Ik behoor bij de catagorie van nog steeds terug rekenen naar guldens en dat bevalt me prima.

Teveel mensen geven de euro nog te vaak als gulden uit in de winlels en zeker de supermarkten.
Dat is volgens mij één van de redenen dat veel gezinnen in de financiele problemen komen.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Frits

Bericht door Frits » za 25.09.2010 10:54

Ik blijf het onzinnig vinden dat men de voortgang van een onderzoek af laat hangen van een bedrag van 15 duizend EURO.

Bovendien kan je een instelling in de gezondheidszorg niet vergelijken met privepersonen die rond moeten komen van een salaris of uitkering.
Hartelijke groet,

Frits

Kees

Bericht door Kees » za 25.09.2010 19:37

Frits schreef:Ik blijf het onzinnig vinden dat men de voortgang van een onderzoek af laat hangen van een bedrag van 15 duizend EURO.

Bovendien kan je een instelling in de gezondheidszorg niet vergelijken met privepersonen die rond moeten komen van een salaris of uitkering.

Nou, ik wel.

Want zo'n zorgverzekeraar die dat moet betalen, dat zijn de grootste kniepers die er op aarde rondlopen.
Lopen al te muggensiften over de prijzen van de medicijnen, laat staan over vijftienduizend euro.
Groeten,

Kees.

Ev

Bericht door Ev » ma 27.09.2010 14:12

Hallo ervaringsdeskundigen Gent?TRT,

Hoe wordt in Gent het volgende verklaard:

Ik heb milde tinnitus, maar wel erg negatieve responses. Maar heb goede periodes...een 5 dagen met zeer weinig last van geluid,zonder druk op oren etc.

Na een slechte nacht volgende dag weer meer geluid, niet heftig...Maar, na gelegen te hebben voelen mijn oren ook anders...Het kraakt bij slikken, oren voel ik weer, en raak weer wat in de negatieve reacties, terwijl het 5 dagen goed gaat en meestal 2 weer minder.

Dus vooral sochtends die druk...Misschien onrustige nacht/lichamelijke reacties...

nieske
Contacteer:

Bericht door nieske » ma 27.09.2010 15:00

Hoi Ev,

Ik kan je niet vertellen hoe ze dit in Gent verklaren.
Ik kan alleen voor mezelf spreken.
Misschien lig je s`nachts wel te knarsen of te klemmen met de kaken.
Dat doe ik nogal en dat kan ook meer klachten geven rond de oren.
Al moet ik wel zeggen dan ik na de TRT in Gent ondanks dat ik gewoon door klem, vrijwel geen last meer van mijn oren heb.
Alle mensen met T en H zullen dagen hebben dat het weer beter en minder gaat (ups en downs), dit heeft vooral met je gemoedstoestand te maken oftewel of je zenuwsysteem relaxed of overprikkeld is. Dit alles gebeurd natuurlijk onbewust.
5 jaar lichte T en heftige H gehad, inmiddels genezen dankzij TRT-J/H.
Lid van de Werkgroep OBB

Ev

Bericht door Ev » ma 27.09.2010 15:59

Hoi Nieske,

Bedankt voor je antwoord.

Ik heb zelf amper hyperacusis...Milde tinnitus, en wanneer het stil 's avonds is wanneer ik mijn muziekje uit doe en vermoeid ben, dan voel ik dat mijn gehoor ofzo, zoekend is naar mijn geruis...Wat denk ook wat angstreacties geeft in mn lichaam...

Is alleen lichte T. wat zeer fluctuerend is, (overdag amper last, in stilte is het soms overweldigend, als ik snachts in stilte wakker wordt)... Is dat behandelbaar in Gent? En heb geen piep, maar meer ruis, windachtig..

olufade

Bericht door olufade » ma 27.09.2010 17:55

ELKE vorm van T is behandelbaar met TRT

nieske
Contacteer:

Bericht door nieske » ma 27.09.2010 18:05

Hoi Ev,

Ik had ook ruis, s`avonds wat eigenlijk vanzelf is weggegaan door een relaxter leven.
Maar TRT in Gent heeft mij van H genezen, en is ook prima voor jou T
Sterkte Nisett
Lid van de Werkgroep OBB

erwinmartin

Bericht door erwinmartin » do 30.09.2010 21:43

Hallo Allemaal,

Met veel belangstelling heb ik dit topic gelezen. Er zijn helaas geen TRT therapeuten in Nederland volgens de officiële lijst op de TRT site. Dus mijn vraag is. Zou ik dit niet zelf kunne doen? Ik lees dat een paar mensen iets doen met roze ruis of breedband ruis. Voor mij nieuw. Wie kan me helpen aan een site waar ik dit geluid kan weghalen of downloaden zodat ik deze methode eens uit kan proberen?
Ik hoor graag van jullie. Vond overigens deze site http://www.simplynoise.com/
Bruikbaar?

groet
Erwinmartin

nieske
Contacteer:

Bericht door nieske » vr 01.10.2010 08:06

Je kan zelf gaan vogelen.
Maar het beste is toch om de TRT J/H te doen. Alleen al vanwege de counseling, die heel belangrijk is. Daarbij gaat het ook om een verandering van denken.
Lid van de Werkgroep OBB

Jacob

Bericht door Jacob » vr 01.10.2010 09:15

erwinmartin schreef:Zou ik dit niet zelf kunne doen? Ik lees dat een paar mensen iets doen met roze ruis of breedband ruis. Voor mij nieuw. Wie kan me helpen aan een site waar ik dit geluid kan weghalen of downloaden zodat ik deze methode eens uit kan proberen?
Je kunt gedownloade ruis zelf proberen, maar alleen als maskeerder.
Ik heb het TRT principe ermee geprobeerd. Dus langdurig gebruik van ruis, afgesteld net onder je T. Ben er na anderhalve dag mee gestopt. Een ramp!!
T en H verergerd. Gelukkig was het tijdelijk.
Later hoorde ik dat in Gent de ruis voor iedere client apart wordt afgesteld.
Zelf geknutselde 'geluidsverrijking'; vergeet het dus maar.

olufade

Bericht door olufade » vr 01.10.2010 09:20

Jacob schreef:
erwinmartin schreef:Zou ik dit niet zelf kunne doen? Ik lees dat een paar mensen iets doen met roze ruis of breedband ruis. Voor mij nieuw. Wie kan me helpen aan een site waar ik dit geluid kan weghalen of downloaden zodat ik deze methode eens uit kan proberen?
Je kunt gedownloade ruis zelf proberen, maar alleen als maskeerder.
Ik heb het TRT principe ermee geprobeerd. Dus langdurig gebruik van ruis, afgesteld net onder je T. Ben er na anderhalve dag mee gestopt. Een ramp!!
T en H verergerd. Gelukkig was het tijdelijk.
Later hoorde ik dat in Gent de ruis voor iedere client apart wordt afgesteld.
Zelf geknutselde 'geluidsverrijking'; vergeet het dus maar.
Enkel het volume wordt afgesteld hoor, en zelfs dat kan je zelf wijzigen als je dat wil. T kan namelijk de ene dag luider zijn dan de andere.

De gegenereerde ruis is voor elke patient hetzelfde.

Nu sowieso moet TRT door bekwame mensen gegeven worden, dit kan je niet zomaar zelf.

Jacob

Bericht door Jacob » vr 01.10.2010 14:43

Olufade schreef:De gegenereerde ruis is voor elke patient hetzelfde.
Dat het geluid wordt aangepast heb ik niet uit m'n duim gezogen hoor. Jante heeft het nagevraagd en geplaatst. Ik kan alleen even niet vinden waar.

Kees

Bericht door Kees » vr 01.10.2010 19:29

Dat klopt.

Bij een maskeerder wordt de ruis aangepast aan de Tinnitus van de persoon voor wie het apparaat is.
Het is beslist niet zo dat ze één ruis hebben voor alle Tinnituspatiënten.

Het is juist heel belangrijk dat de ruis aangepast wordt aan jouw Tinnitusgeluid voor optimaal effect.
Groeten,

Kees.

olufade

Bericht door olufade » za 02.10.2010 12:37

Jacob schreef:
Olufade schreef:De gegenereerde ruis is voor elke patient hetzelfde.
Dat het geluid wordt aangepast heb ik niet uit m'n duim gezogen hoor. Jante heeft het nagevraagd en geplaatst. Ik kan alleen even niet vinden waar.
Klopt niet hoor, in TRT (Gent) gebruikt men gewoon een breedbandruis. Het aangeboden geluid kan helemaal niet gewijzigd worden. Er zit maar één geluid op de ruisgenerator.

Het is dan ook geen maskeerder, er mag net niet gemaskeerd worden.

Ik kan het weten, want ik het TRT gevolgd.

Plaats reactie