Aanmelding IntoEars

Alle informatie over TRT volgens Jastreboff en Hazell.

Moderators: moderator, forumadmin, Werkgroep OBB

romika

Aanmelding IntoEars

Bericht door romika » ma 04.10.2010 21:46

Lieve mensen,

Naar aanleiding van het artikel IntoEars van Brederordie
en de uitkomsten van het bellen van Jacob naar IntoEars heb ik mezelf vanmiddag aangemeld.

Ik ben reuze benieuwd wanneer ik iets hoor.
En natuurlijk hoe het daar gaat en wat het precies inhoudt.
Ik ga er maar gewoon open in en kijk of het voor mij iets kan betekenen.

Ik ga julie wel op de hoogte houden van de ontwikkelingen.

Ik vind het reuze spannend!!!

Liefs Romika
Laatst gewijzigd door romika op vr 17.12.2010 13:30, 3 keer totaal gewijzigd.
Niets is zo hopeloos dat wij geen nieuwe reden tot nieuwe hoop zouden vinden

Brederordie

Re: Into Ears

Bericht door Brederordie » ma 04.10.2010 22:04

TOP Romika.... ik heb ze vandaag wat vragen gesteld en wacht op antwoord... afhankelijk daarvan ga ik er ook voor :cool:

Jacob

Bericht door Jacob » wo 06.10.2010 15:32

Beste allemaal,

We moeten iets verklappen.
Naar aanleiding van het opvallende aantal goede resultaten dat forumleden hebben gemeld over de Tinnitus Retraining Therapy volgens de Jastreboff en Hazell methode, afgekort TRT/J&H, hebben wij, Romika, Nieske, Jante en Jacob, onder voorzitterschap van Hns, een werkgroep opgericht met de naam; Werkgroep OBB (Onderzoek Beste Behandelmethoden). Ongeveer half september zijn we ermee begonnen. Voordat we ermee op het forum konden verschijnen werden we echter plotseling ingehaald door de feiten. Daarom plaatsen we vast een vooraankondiging in enkele lopende discussies over dit onderwerp.

Het doel van de werkgroep OBB is namelijk de TRT/J&H methode naar Nederland te halen.
De op ons forum gemelde successen zijn behaald in de Sint Lievenspoort kliniek te Gent, met als gevolg dat de 'Tinnitusdienst' aldaar overstroomd wordt met aanvragen. Niemand kan daar voorlopig terecht. Afgezien daarvan is het voor velen bezwaarlijk om een therapie in België te volgen. Het is daarom zeer belangrijk dat deze therapie ook in Nederland beschikbaar komt. Liefst zo spoedig mogelijk.

Eén bericht van Brederordie over de vermoedelijke verkrijgbaarheid van TRT/J&H bij Into Ears in Nederland was echter al genoeg om aldaar een lawine van aanmeldingen te ontketenen. Zowel Hns als ik waren toevallig met verschillende mensen in contact om te polsen hoe 'echt' de behandelmethodes van Into Ears waren. We kregen de juiste info nog niet helemaal opgelijnd. Duidelijk is wel dat Into Ears de ambitie heeft de 'echte' methode toe te passen. Ze zijn in direct contact met dr. Margaret Jastreboff, vrouw van….

Inmiddels weten we wel dat Into Ears momenteel alles in het werk stelt om de aanvragen naar behoren te antwoorden. Hun lopende behandelingen moeten echter ook doorgaan. Er wordt gewerkt aan een voorlichtingsbijeenkomst. We blijven als werkgroep met Into Ears in contact en hebben aangeboden om deze mededeling vast te plaatsen.

We zijn nog in afwachting van enkele formaliteiten betreffende ons moderatorschap. Zodra dat is geregeld komen we met ons hele plan.
Tussentijds houden we jullie op de hoogte van verdere ontwikkelingen.

Mede namens Romika, Nieske, Jante en Hns,

Jacob

Ev

Bericht door Ev » wo 06.10.2010 16:46

Ik vind het een fantastisch goede zaak, zet em op!

Is dit alleen gericht op Into Ears, of kunnen jullie al melden dat er meerdere instanties zijn die potentiële Jastreboffers zijn/worden??

opa cor

Bericht door opa cor » wo 06.10.2010 16:58

Een heel goed inniatief van dit vijfman/vrouw schap.

Het zou toch geweldig zijn als deze Trt methode ook in Nederland mogelijk wordt.

Complimenten voor jullie !!!!!!

vr.gr opa cor

Jacob

Bericht door Jacob » wo 06.10.2010 17:15

Ev schreef:Ik vind het een fantastisch goede zaak, zet em op!
Is dit alleen gericht op Into Ears, of kunnen jullie al melden dat er meerdere instanties zijn die potentiële Jastreboffers zijn/worden??
Nee hoor, de naam zegt het al. Werkgroep OBB: Onderzoek Beste Behandelmethode.
(Als we morgen een wonderdokter vinden die het nóg beter doet, zullen we díe boven aan de lijst zetten.)
De werkgroep wil vooralsnog zo veel mogelijk partijen bewegen zich op TRT/J&H te richten.

We hopen echt zo snel mogelijk met het hele plan te komen, maar Kees heeft al uitgelegd waarom we even moeten wachten.

romika

Bericht door romika » wo 06.10.2010 21:15

Herci schreef: Je meent dit niet, ik kom net van UZ Gent ben, sta momenteel onder enorme stress, kan niet slapen, heb allerlei extra klachten en belde deze namiddag voor een afspraak de verantwoordelijke was er niet en ik moet vrijdag terugbellen.
Als ze me weigeren (woon wel dicht bij Gent) weet ik echt niet meer hoe dit vol te houden... :(
Herci,

Waarom probeer je niet van de andere Belgische aanbieders?
Er staat een hele lijst hier op het forum.

Daar wordt ook de Gentse manier toegepast!

Liefs romika

15-01-2011 Link lijst Belgische aanbieders gecorrigeerd.
Laatst gewijzigd door romika op za 15.01.2011 08:56, 5 keer totaal gewijzigd.
Niets is zo hopeloos dat wij geen nieuwe reden tot nieuwe hoop zouden vinden

Gusie

Bericht door Gusie » ma 11.10.2010 14:12

Geweldig initiatief van jullie :cool:
Heel veel succes en mocht ik ergens mee kunnen helpen of iets kunnen doen, laat het me even weten, dan zal ik dat graag doen.
Ondertussen blijf ik jullie volgen.

Grts. Gusie

Maartje

Bericht door Maartje » ma 11.10.2010 19:01

Toevallig had ik mijn afspraak met het AC in Tilburg vandaag. Daar vertelde ik dat ik naar IntoEars ga omdat ik daar aan de slag wil met geluidsverrijking en TRT.
IntoEars ligt in Tilburg op een balscheut afstand van het AC.
Toen vertelden ze me dat IntoEars contact heeft gelegd met het AC met de vraag of zij het stuk counceling kunnen gaan invullen.

Ik heb ze bij het AC nog wel moeten uitleggen wat geluidsverrijking inhoudt.. :-( . Wat betreft de counceling heb ik ook mijn bedenkingen..

Brederordie

Bericht door Brederordie » di 12.10.2010 16:04

Hoi Maartje,

Ik heb vorige week dinsdag een email terug gehad waarin ze meldden dat ze terug zouden komen op mijn onderstaande vragen:

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb nu een kleine 2 jaar last van Tinnitus (beide oren, verschillende geluiden) en was benieuwd of u mij wellicht van dienst kan zijn?

Ik had hieromtrent nog een paar korte vragen:

1) Kan ik via een verwijs huisarts of alleen KNO arts bij u terechtkomen?
2) Heeft u de TRT methode volgens Jastreboff/Hazell in huis?
(ruisgenerator en counseling zoals dat bijvoorbeeld in Gent wordt toegepast)?
3) Is het mogelijk op korte termijn een afspraak voor een orienterend gesprek te maken?

Helaas heb ik hier nog geen antwoord op gehad. Afhankelijk van wat er op dit forum verder bekend wordt en hoe lang een antwoord op zich laat wachten ga ik verder met actie te ondernemen.
Mijn mail was gericht naar de locatie Hoogvliet maar ondertussen heb ik alweer begrepen dat er ook verschil zit in activiteiten per locatie.

olufade

Bericht door olufade » di 12.10.2010 18:00

Nederlandse vrienden,

Ik hoop van ganser harte dat jullie op korte termijn eindelijk ook in eigen land van de TRT / Jastebroff methode kunnen profiteren.

Veel succes gewenst met de werkgroep.

Als het lukt dan hoop ik ook dat men er écht werk van maakt. En dat een of andere organisatie zich ook echt gaat bijschole voor het geven van TRT.

Als men dit er zo maar even zal bijpakken, en zelf wel wat zal uitvissen hoe het in elkaar zit, dan vrees ik het ergste.

Missschien zijn ze vanuit Gent wel bereid om opleiding te geven? (Gezien ze daar overspoeld worden door uitvragen uit Nederland)

herci
Contacteer:

Bericht door herci » di 12.10.2010 18:42

heb afspraak in Gent gekregen, intake half december.
Dame zei dat ze een stop hadden. Misschien nu niet meer ofwel aanvaarden ze mensen uit de streek. Wel een zeer vriendelijke dame.
Toch een lichtpuntje... :-D

Jante

Bericht door Jante » di 12.10.2010 21:02

Hoi Olufade

Missschien zijn ze vanuit Gent wel bereid om opleiding te geven? (Gezien ze daar overspoeld worden door uitvragen uit Nederland
Ik heb dit aan ze gevraagd maar ze zijn zo overbelast dat ze daar helaas absoluut geen tijd voor hebben.

Als men dit er zo maar even zal bijpakken, en zelf wel wat zal uitvissen hoe het in elkaar zit, dan vrees ik het ergste.

Ik ook! De audiologen in Gent hebben een speciale TRT/J&H opleiding gehad in Engeland. (Overigens zijn zijn zij niet de enige in Belgie.)
Nu wordt deze opleiding alleen nog in Amerika gegeven (ik meen dat jij dat schreef?)
Zonder die opleiding vrees ik ook voor ondeskundig werk.

Herci, wat fijn dat je een afspraak in Gent hebt kunnen krijgen!
Een lichtpunt in december
dat ik iedereen gun.

:-D :-D :-D
Groet!
Jante

Jacob

Bericht door Jacob » zo 14.11.2010 20:18

Zoals beloofd hier mijn verslag van het eerste gesprek bij Into Ears.
Ik heb eerst een kleine rondleiding van Carlo Habets gehad langs de verschillende ruimtes.
Een meetkamer, een kamer met apparatuur voor een KNO arts, een kamer voor een psycholoog, een fysiotherapeut, of cranio sacraal, of orthomanuele therapeut. (Dat is nog in onderzoek.) En er is een soort woonkamer waar je aanpassingen aan geluidsapparatuur voor verschillende gehoorstoornissen kunt uitproberen. Zeer breed van opzet, dus.

We hebben meer dan twee uur gepraat. Gedeeltelijk over mijn geval, maar vooral veel over TRT, Jastreboff, en de hele materie, zoals wij die met de werkgroep, en onder elkaar en op het forum behandelen.
Carlo Habets is er van overtuigd dat Jastreboffs methode de beste benadering is bij behandeling van T en H. Het principe van de geluidsverrijking heeft hij volledig omarmd - en technisch ook heel goed uitgewerkt, krijg ik de indruk.
Het aanspreken van het lymbisch systeem ziet hij breder. Ze hebben er meer ideeën over en zijn dat verder aan het ontwikkelen. Wellicht wordt daar op 2 december meer over verteld.

Ik vind hun aanpak breed, open, idealistisch en enthousiast.
Habets wil graag met de werkgroep OBB samenwerken. Hij denkt dat het belangrijk is krachten te bundelen, vooral voor het bewerken van verzekeraars. IE is echter een gewone onderneming die z'n mensen, gebouwen en apparatuur moet onderhouden, dus van die zachte Gentse tarieven zul je hier niet aantreffen.

Ik moest erbij zeggen dat de capaciteit voor behandelingen vooralsnog beperkt is. De organisatie moet intern worden afgesteld op meer T en H behandelingen en dat kost voorlopig extra tijd en aandacht.
Ik beschouw Into Ears nu echt wel als onze Eerste Poot aan de Grond in Nederland.
Goed nieuws!

udo j

Bericht door udo j » zo 14.11.2010 20:42

Klinkt zeker goed Jacob! Wat mij betreft heb ik voor een goede behandeling
ook wel wat meer over.
Het mag best wel wat kosten als het maar zoden aan de dijk zet.

mvg udo

Plaats reactie