Aanmelding IntoEars

Alle informatie over TRT volgens Jastreboff en Hazell.

Moderators: moderator, forumadmin, Werkgroep OBB

nieske
Contacteer:

Bericht door nieske » za 04.12.2010 07:59

Spock,
Het beste is alleen je oordoppen in te doen, als het geluid echt te hard is.
Tijdens autoritten kun je ze gewoon uit laten.
Als je ze draagt worden je oren/hersenen alleen maar gevoeliger.
5 jaar lichte T en heftige H gehad, inmiddels genezen dankzij TRT-J/H.
Lid van de Werkgroep OBB

Brederordie

Bericht door Brederordie » za 04.12.2010 10:16

Zoals ik het zie:

Geen van de dagelijkse "normale" geluiden zijn (fysiek) schadelijk voor ons gehoor...
Het is dus het beste die situaties te vermijden waarin je noodgedwongen wél gehoorsbescherming nodig hebt, of, zoals in mijn geval, daar waar het noodzakelijk is ze te dragen, goede aangemeten doppen met filters in te doen.
In het geval van Hyperacusis: Met TRT/JH leer je hoe je je combinatie van systemen kan "trainen" zodat de geluiden niet meer zo hard en/of vervormd binnenkomen...

JV
Contacteer:

Bericht door JV » za 04.12.2010 10:20

Misschien iets wat kan helpen bij het 'kostenverhaal':

Wellicht kun je via je werk of UWV een vergoeding krijgen als het onderdeel uitmaakt van je reïntegratietraject... vaak zijn daar wel ergens potjes met geld.

Gr
Jos
Info? Tinnitus? -----> www.jvrijsen.nl

Jante

Bericht door Jante » za 04.12.2010 17:54

Uitstekend verslag Romika!

Wat mij nog niet helemaal helder is:
er is een aantal gevallen van volledig of vrijwel volledig verdwijnen van tinnitus, bv Olufade.
Dus ook als je luistert hoor je het dan niet meer, of meestal niet meer, voor lange perioden of zelfs definitief.
Voordat ik het forum kende kende ik al mensen bij wie dat was gebeurd.
En heb het heel vaak bevestigd gehoord/gezien.

Het is een minderheid Maar Into Ears noemt dit niet?

Soms heb ik het gevoel dat TRT/J&H te bescheiden is over de eigen resultaten.
Ze vallen ook wel erg uit de toon bij de heersende opvattingen in Nederland...

Maar nogmaals, prima stuk, dank je!

Janse

Jante

Bericht door Jante » za 04.12.2010 18:01

Over verzekeringen gesproken: de FBTO heeft mijn aanvraag voor vergoeding van de tafelruisgenerator die ik gebruik (250 euro) en de TRT- counseling in Gent, afgewezen.
Ik heb weliswaar een aanvullende verzekering maar zij gebruiken het criterium dat therapeuten aangesloten moeten zijn bij een beroepsvereniging.

M.a.w. oprichting daarvan door TRT-therapeuten zou helpen...

Overigens is het advies van het College van Zorgverzekeraars cq de bewijsvoering van een methode voor de FBTO 'een factor, maar niet doorslaggevend'.
'Als mensen er baat bij hebben..'

Mooi gezegd. Maar we moeten ook nog hopen op betaalbare ruisgeneratoren.

Groet, Jante

marianne2

twijfelen

Bericht door marianne2 » za 04.12.2010 19:46

Hoi Romika,

Ik vond het leuk je in het echt te zien.

Voor de rest was ik positief over Into Ears. Maar ik heb op 15 dec. een afspraak bij een KNO-arts van het Audiologisch Centrum in het LUMC en op 30 december met een audioloog in opleiding. De enige reden waarom ik naar een audiologisch centrum wou, is dat ik graag een tinnitusmaskeerder wou proberen. Nu wil ik een ruisgenerator proberen. Ik denk dan wel van: als ik dat doe via het LUMC wordt het consult sowieso vergoed door de verzekering en bij Into Ears waarschijnlijk niet.

Dus misschien ga ik dan deelmodules doen via Into Ears. Maar ja, ik kan altijd voor de intake gaan en dat dan bespreken bij Into Ears.

Voor de rest heb ik last van lichte hyperacusis en ben ik bang voor harde geluiden, en vrolijk was ik ook niet echt. Daarom heb ik enige maanden als kluizenaar geleefd, d.w.z. wel op bezoek bij ouders, zus en een paar vriendinnen maar niet echt erop uit.
Ik heb 2 yogalessen gedaan, maar dan hoor ik de T erger. Ik denk dat zo'n Zenmelodietje op de achtergrond dan wel lekker klinkt bij yoga.

Voor de rest heb ik vrijdagavond weer eens wat ondernomen: ik startte toen met een korte kookcursus samen met zijn zus. Lekker gegeten! De keukenmachine maakte wel hard geluid toen ik hazelnoten ging vermalen voor mijn chocoladepuddinkje maar ik kon het hebben.

Groetjes van Marianne.

Ev

Bericht door Ev » do 09.12.2010 19:25

Hallo OBB en rest van het forum,

Ik zou graag het volgende in de discussie werpen..Heb het idee dat er over heen gelezen wordt?...

IntoEars stelt het volgende:

"Na 3,5 maanden treedt er een vermindering van de klachten op.
Na 12 maanden heb je een leefbare situatie bereikt.
Na 18 maanden ben je klachtenvrij"

Jullie snappen natuurlijk wel dat deze 3 zinnen alles bevat wat een persoon met tinnitus wil horen.

Wat is "Klachtenvrij"? Klinkt algemeen dus ik lees dat alle klachten opgelost zijn, maar ligt het wel zo positief??

Gr.
Ev

Ik blijf kritisch :cool:

romika

Bericht door romika » do 09.12.2010 21:29

Hallo Ev,

Onder klachtenvrij zou je het volgende kunnen verstaan:

De laatste fase van gewenning (habutatie) is wanneer het signaal (tinnitusgeluid) niet langer meer wordt herkend, en de corticale neuronen niet meer reageren.
Dus je neemt de tinnitus niet meer waar.

Maar je zou eens op de website van Jonathan Hazell kunnen kijken.
http://www.tinnitus.org/home/frame/THC1.htm
Daar wordt alles heel goed uitgelegd en neemt misschien wat vragen bij je weg.
Of op de site van Pawell Jastreboff.
http://www.tinnitus-pjj.com/

Liefs Romika
Niets is zo hopeloos dat wij geen nieuwe reden tot nieuwe hoop zouden vinden

SUMMER88

Bericht door SUMMER88 » zo 12.12.2010 13:16

Dank je Romika

We gaan er met frisse moed tegenaan. Carlo zou mijn broer van de week nog even bellen over het hoe en wat.
Het zal wel ergens staan, maar hebben we een verwijsbrief nodig? En waar kan ik hier vinden hoe het met de verzekering gaat?

Groetjes
Annette

romika

Bericht door romika » zo 12.12.2010 19:35

Hoi Annette,

Ik heb pas een topic geopend over zorgverzekeraars.
Die kun je hier vinden:
http://forum.nvvs.nl/forum_oud/tinnitus/viewtopic.php?

Ook op de site van de NVVS staat een link naar de hoorwijzer:
http://www.hoorwijzer.nl/

Voor Into Ears heb je geen verwijsbrief nodig volgens mij.
Maar je zou het wel kunnen vragen aan de huisarts of KNO-arts.

Dat is met name handig voor de eventuele vergoedingen!
Wat ik begreep is dat je met een doorverwijzing voor hoortoestellen van
bv. een Audiologisch Centrum meer kans op vergoeding maakt dan
zonder.

Maar misschien dat andere forumleden hier meer info over kunnen geven aan je.

Liefs Romika
Niets is zo hopeloos dat wij geen nieuwe reden tot nieuwe hoop zouden vinden

Frits

Bericht door Frits » zo 12.12.2010 20:03

romika schreef:Hoi Annette,

Ik heb pas een topic geopend over zorgverzekeraars.
Die kun je hier vinden:
http://forum.nvvs.nl/forum_oud/tinnitus/viewtopic.php?

Ook op de site van de NVVS staat een link naar de hoorwijzer:
http://www.hoorwijzer.nl/

Voor Into Ears heb je geen verwijsbrief nodig volgens mij.
Maar je zou het wel kunnen vragen aan de huisarts of KNO-arts.

Dat is met name handig voor de eventuele vergoedingen!
Wat ik begreep is dat je met een doorverwijzing voor hoortoestellen van
bv. een Audiologisch Centrum meer kans op vergoeding maakt dan
zonder.

Maar misschien dat andere forumleden hier meer info over kunnen geven aan je.

Liefs Romika
Voor het audiologisch centrum heb je een verwijzing nodig van de huisarts en KNO-arts.

Het audiologisch centrum kan een recept afgeven voor een gehoorapparaat. Al dan niet met ruismaskeerder.

De vergoeding vanuit de basisverzekering is max. E 616,50. Wat de aanvullende verzekering vergoed, daar kan ik uiteraard niets over zeggen. Dat hang van de zorgverzekeraar af. Dat moet je in je polisvoorwaarden kunnen nakijken.

Ik heb begrepen dat de zorgverzekeraars de behandelingen van IntoEars in het algemeen niet vergoeden. Met uitzondering van CZ en ik dacht VGZ.
Dat zijn verzekeraars die ook in Brabant zijn gevestigd. Maar vraag me niet waar ik dat heb gelezen.

Het beste is IntoEars vragen of een verwijzing nodig is, en aan je zorgverzekeraar hoe het met de vergoedingen zit.
Hartelijke groet,

Frits

Ellie

IntoEars of AC

Bericht door Ellie » ma 13.12.2010 10:28

Hallo allemaal,
Even een vraagje. Dinsdag 14 december heb ik een afspraak bij IntoEars in Eindhoven en nu heb ik ook een afspraak voor vrijdag gekregen bij het AC in Eindhoven. Eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer en weet nu niet wat ik moet doen: naar IntoEars of naar het AC. En ook zie ik OVERAL tegen op!! Ik woon ook zo ver van alles af en als het gaat sneeuwen durf ik niet te rijden en in de trein zitten is een ramp met dat rothoofd van me! Het houdt maar niet op die herrie!!
Groetjes,
Ellie

Frits

Re: IntoEars of AC

Bericht door Frits » ma 13.12.2010 11:09

Ellie schreef:Hallo allemaal,
Even een vraagje. Dinsdag 14 december heb ik een afspraak bij IntoEars in Eindhoven en nu heb ik ook een afspraak voor vrijdag gekregen bij het AC in Eindhoven. Eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer en weet nu niet wat ik moet doen: naar IntoEars of naar het AC. En ook zie ik OVERAL tegen op!! Ik woon ook zo ver van alles af en als het gaat sneeuwen durf ik niet te rijden en in de trein zitten is een ramp met dat rothoofd van me! Het houdt maar niet op die herrie!!
Groetjes,
Ellie
Ja meid, kiezen is moeilijk. Ik zou IntoEars maar niet zo gauw afzeggen. Het duurt waarschijnlijk lang voor je weer een nieuwe afspraak kan maken.
Je zou de afspraak met het AC op kunnen schuiven naar een paar weken later. Tenzij je bij IntoEars zo goed wordt geholpen dat het niet meer nodig is. Dat zou natuurlijk wel het mooiste zijn.

Is dit een reeële keus of niet?

Meisje geen paniek. Want dan wordt het allemaal alleen maar erger.

Dinsdag is al morgen.

En ik ben heel erg nieuwsgierig hoe het is gegaan.

Heel veel sterkte
Hartelijke groet,

Frits

Ellie

IntoEars of AC

Bericht door Ellie » ma 13.12.2010 11:13

Dank je Frits. Je hebt gelijk ik focus me nu op IntoEars en dan kijk ik wel wat ik met AC doe.
Groetjes Ellie

Janneke

Bericht door Janneke » do 16.12.2010 13:46

In grote lijnen heb ik dit topic gevolgd op het forum.
Eén ding is me echter niet duidelijk:

Wat is nou eigenlijk het verschil tussen de reguliere TRT-therapie van J&H en de therapie die gegeven wordt in Gent en bij Into ears?

Aanvankelijk las ik namelijk dat bij de therapie in Gent en Into Ears volledige genezing mogelijk is, maar eerder in dit topic las ik het stukje van Romika
over de verkeersweg en dat je aan de geluiden kunt leren wennen maar dat de tinnitus nooit zal overgaan. (Het stukje met de rode letters op pag. 8.
Het laatste is mijns inziens de TRT-therapie die al jaren in Nederland wordt gegeven.

Graag opheldering hierover van de betrokkenen.

Plaats reactie