Into Ears, ik ga het proberen

Alle informatie over TRT volgens Jastreboff en Hazell.

Moderators: moderator, forumadmin, Werkgroep OBB

Maartje

Into Ears, ik ga het proberen

Bericht door Maartje » vr 08.10.2010 13:35

Ik ben al weken aan de slag om een afspraak te krijgen in Gent. Maar dat lukt momenteel niet vanwege de enorme toeloop daar.
Nu heb ik wel zitten kijken naar andere TRT-aanbieders in België, maar die zijn allemaal NOG verder weg om te rijden...

Dus na een poos denken heb ik me toch maar bij intoears gemeld.
Ik loop al een poosje bij het AC. Heb daar counceling gesprekken met een maatschappelijk werker en heb 1 (!) ruismaskeerder op proef. (T in beide oren)
Ik ben absoluut niet tevreden met de begeleiding en door de maatschappelijk werker én de audioloog.
Maandag heb ik daar weer een afspraak staan en ga ik maar eens doorgeven dat ik met hen ga stoppen.

De T-expert bij Intoears loopt ook al vol, hoor ik, maar ik kan in november terecht.
Ik ben benieuwd en heb er zin in! Mijn verwachtingen zijn hoog gespannen. Ik hoop dat ze het waar kunnen maken.
Ik houd jullie op de hoogte.

Maartje
Laatst gewijzigd door Maartje op do 04.11.2010 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Erica47

Bericht door Erica47 » vr 08.10.2010 14:41

Hai Maartje,

ik ben nu al nieuwsgierig naar je vervolgbericht.
Hopenlijk geven hun jou de begeleiding die je zoekt.

Erica

Jacob

Bericht door Jacob » vr 08.10.2010 16:48

Ik heb me eveneens aangemeld en ga 11 november. Dat schiet tenminste een beetje op. Als niemand van het forum het probeert weten we nog niks.
IntoEars is serieus bezig een goede therapie te ontwikkelen vanuit de meest hoopgevende basis: TRT/J&H. Ze zijn ook van plan om daarover in dit forum goede uitleg te geven. Dat hebben we nodig. (Ze moeten eerst naar mevr. Jastreboff) Hoe dan ook ben ik van plan - jeweetwel, namens die werkgroep OBB - om veel over die aanpak te weten te komen. We laten 't jullie weten.

Alleee Maartje, hier gaan de proefkonijnen!!
(Er zijn er nog meer...)

Maartje

Bericht door Maartje » vr 08.10.2010 18:04

:cool: :lol:
Proefkonijnen...... met dat gevoel ga ik niet...... eerder met hoge verwachtingen!
Laat de andere "proefkonijnen" zich ook eens melden!! Hoe meer ervaringsverhalen, hoe beter voor de statistieken... 8)

sen

Bericht door sen » vr 08.10.2010 20:03

jacob heel benieuwd
:cool:
sen

Maartje

Bericht door Maartje » zo 10.10.2010 10:41

De reden dat ik me aan heb gemeld kwam door een onverwachte les TRT op mijn werk.

Ik ben begin dit jaar een paar maanden overspannen geweest en moest zodoende regelmatig naar de bedrijfsarts, die zitting houdt in het kantoor NAAST het mijne. Ik heb in die periode een aantal aanvaringen met hem gehad en kan hem zodoende (op z'n zachtst gezegd) niet goed verdragen.
Nu is hij ook nog "gezegend" met een behoorlijk harde, brallerige stem.

Eens per week houdt hij dus zitting in het kantoor naast mij. Ik hoor de hele dag zijn stem en irriteer me daar mateloos aan.
Ik dacht de oplossing gevonden te hebben door op die dag een paar kantoren verder op te gaan werken. Maar..... ook daar hoorde ik hem nog.
Toen ik dat zei tegen mijn collega, zei ze: "ik hoor hem helemaal niet, maar waarschijnlijk hoor jij hem wél goed, omdat je je zo aan hem ergert."

TRT uit onverwachte hoek! :cool:

Brederordie

Bericht door Brederordie » zo 10.10.2010 11:35

Tsja ik denk dat je hem inderdaad "versterkt" hoort doordat je de persoon niet echt kan pruimen... sommige mensen kunnen me ook een partij irritant zijn.... :P

Anyway, veel succes bij IE Maartje... we zijn erg benieuwd!!

Maartje

Bericht door Maartje » do 11.11.2010 13:23

Ik ben inmiddels bij Into Ears geweest en ik ben behoorlijk positief hierover. Ik krijg hoortoestellen aangemeten om het gat dat ik heb in de hoge tonen, aan te vullen. Als dit niet afdoende is om mijn T naar de achtergrond te schuiven, gaan ze er een ruis bij zetten.
Into Ears is, wat ik begrijp, aardig op de goede weg om de juiste TRT te leveren, maar zitten met het probleem van "wie gaat dat allemaal betalen".
Daarover hoor ik volgende keer meer, en jullie allemaal, die naar de info-avond gaan op 2 december.

Lalien

Bericht door Lalien » vr 12.11.2010 20:14

Maartje, zie wat ik vanavond schreef:
Sinds vanochtend heb ik een hoortoestel en ik moet zeggen, het bevalt goed :)

Het toestelletje "irriteert" veel minder aan/in mijn oor dan ik had verwacht en het beste van alles:
tot nog toe is mijn piep een heel stuk naar de achtergrond verdwenen!!!
Hij is er wel maar ik heb er veel minder last van dan toen ik met links slecht hoorde zeg maar.

Verder is ook de druk in mijn oor weg :-D

Hopelijk juich ik nu niet te vroeg maar ik wilde het toch maar alvast met jullie delen!
Hopelijk heb jij straks dezelfde ervaring!!!

Groet, Lilian

marianne2

informatieavond in Tilburg

Bericht door marianne2 » di 23.11.2010 22:20

Hoi,

Ik heb inmiddels een telefoontje gekregen vanuit Hoogvliet. Toen ze hoorden dat het om tinnitus ging zeiden ze dat ik dan naar Tilburg moet gaan. Maar ik had inmiddels al zelf gemaild naar Tilburg naar aanleiding van info van Romilka.
Ik ben per mail uitgenodigd voor de informatieavond op 2 december. Ik zie er wel tegenop om te gaan: 2 uur reizen per trein en bus in het donker en de kou terwijl ik de weg niet weet, maar ik print de route van tevoren uit en doe een dikke trui aan en dwing mezelf om te gaan.

Frits

bericht

Bericht door Frits » za 11.12.2010 17:30

Beste mensen, ik ben die rot herrie in mijn kop zat. :x :|

Ik heb me zojuist per e-mail aangemeld bij Into Ears in Tilburg.

Ik wacht de reacties rustig af.
Hartelijke groet,

Frits

SUMMER88

Bericht door SUMMER88 » za 11.12.2010 20:55

Wij hebben mijn mams ook aangemeld bij Into ears en we gaan 23 december. Ben zeer benieuwd.

kokkra

Re: bericht

Bericht door kokkra » zo 12.12.2010 18:22

Frits schreef:Beste mensen, ik ben die rot herrie in mijn kop zat. :x :|

Ik heb me zojuist per e-mail aangemeld bij Into Ears in Tilburg.

Ik wacht de reacties rustig af.
Heel veel succes Frits, ik hoop dat je snel terecht kan en vermoedt dat wanneer je dat eenmaal weet er zowieso wat rust in je komt....en laat de kerst en oliebollen maar komen..maak er gewoon een feestje van.

groet
Kok
Ben je verdwaald in het bos...sta dan even stil, kijk om je heen, orienteer je en wordt je bewust waar je bent. Bepaal daarna weer welke richting je opgaat.

Lalien

Bericht door Lalien » zo 12.12.2010 20:14

Alles komt ook altijd tegelijk he, Frits?! :?

Hoe was je "uitstapje" trouwens bevallen????
luctor et emergo (ik worstel en kom boven)

Frits

Bericht door Frits » zo 12.12.2010 22:12

Lalien schreef:Alles komt ook altijd tegelijk he, Frits?! :?

Hoe was je "uitstapje" trouwens bevallen????
Nou niet erg best. Ik heb een verschrikkelijke hoofdpijn gekregen en een zeer harde tinnitus.

Maar..... ik ben een paar dagen geleden bij de ostheopaat geweest. En die heeft flink aan mijn nek zitten trekken. Dus wat beinvloedt wat?

Ik neem een paar dagen rust en dan probeer ik het nog een keer.

Wie weet.

Als het experiment achter de rug is, maak ik wel een verslagje.

Als dit niet lukt blijft IntoEars nog over als laatste redmiddel over.
Hartelijke groet,

Frits

Plaats reactie