WERKGROEP ONDERZOEK BESTE BEHANDELMETHODEN ••• INPUT•••

Alle informatie over TRT volgens Jastreboff en Hazell.

Moderators: moderator, forumadmin, Werkgroep OBB

romika

Bericht door romika » ma 17.01.2011 22:38

Hoi Willy,

Wat een positief bericht!
En wat klinkt het bekend.

Geweldig voor je hoor :cool:

Ik blijf je berichten op de voet volgen!

Heel veel succes woensdag en donderdag gewenst.

Liefs Romika
Niets is zo hopeloos dat wij geen nieuwe reden tot nieuwe hoop zouden vinden

Ev

Bericht door Ev » do 27.01.2011 22:49

I'm BACK!

Ik denk (ook al vermoeiend teruggekomen van een heeeeeeeele lange reis, om 3 uur was ik 500+ km verwijderd vanwaar ik nu ben), doe ik gelijk mijn Gent-Verhaaltje.
Ik zelf stel het ook op prijs als iemand spoedig verslag kan doen, dus waarom zou ik dan de luiwames uithangen?

Ik kwam er aan, werd verteld waar ik heen moest, kwam gelijk Katleen tegen op de gang...Heel apart.."Jij bent 'Ev'?"...Yeah...dat was snel....Weet niet hoe ze dat zo snel doorhad, misschien zag ze dat ik zo'n lange Noord-Nederlander ben!! Ik liep ook wat ongeconcentreerd te zoeken door de gangen/trappen heen...sja, werd mij vluchtig uitgelegd waar ik moest zijn, en ja..ik vond t prima...Maar vanwege het gereis was misschien ff de aandacht weg:)

Maar goed, eerst onderzoek gehad van KNO-arts. Ogenschijnlijk niks aan de hand midden in mijn oor. Toen geluidstestjes, en gehoor lijkt prima. Wel daarna de binnenoor-haartjes-test gedaan, daar komen we over 4 weken op terug, kon ze niet veel over kwijt..Weet nog niet...Misschien een afwijking...Kweenie...

Veel is gegaan over de 'issues' in mijn leven. Daar weidt ik op het forum effe geen aandacht aan, maar het gaat er wel om dat er een aantal triggers kunnen zijn die mijn oorsuizen 'versterkt'. Daarom zal ik ook een traject er naast lopen....Maar goed, zoals gezegd, dat zoek ik nog wel even uit. Eind febr. mag ik weer :cool:

Wel op een maandag! Ik denk dat ik er maar een lang weekendje van maak! Vind het best wel zonde, ben maar 2 uur in Gent geweest en lijkt me best leuk stadje!

Positief? Ja en nee...Begripvolle mensen daar!! Maar ik ben zo behoudend als de pest, en durf niet te vragen naar prognoses ofzo..Ik weet ook niet hoe de rest er uit komt te zien...Ik onderga het wel!!

Groetjes,
EV

romika

Bericht door romika » vr 28.01.2011 07:17

Goedemorgen Ev,

Fijn dat je zo snel laat weten hoe het is geweest.
Ja het zal een lange reis voor je zijn geweest.
We moeten er soms wat voor over hebben maar ja als het resultaat
maar positief is.

Hoe en waarom maakt niet uit Ev, het feit dat ze het wist wil in elk
geval zeggen dat ze zich wel hebben verdiept in wie je bent en dat ze
wisten dat je kwam!

Nou op het eerste gezicht dus wel positief als ik het zo lees.
Dus het wordt voor de rest even afwachten tot over 4 weken.
Geen zorgen maken hoor!

Ja dat zou inderdaad wel eens aanleiding kunnen zijn van een
versterking/verergering van je klachten.
Goed dat je hiervoor een ander traject ernaast gaat doen!
Kan alleen maar helpen denk ik. :cool:

Yes goed idee Ev, een gezellig weekendje van maken en genieten van
alles, lekker eten, slapen en sightseeing doen.

Niet bang zijn Ev, maar wacht het tweede gesprek maar even af dan
zal je ongetwijfeld iets meer te weten komen.
Toch heel goed van je dat je bent geweest! Top!!

Houd je taai en veel sterkte gewenst.

Liefs Romika

Elena

Bericht door Elena » za 29.01.2011 14:58

Ik had mij in dit topic aangemeld voor TRT als het in Nederland zou worden gegeven,
maar ik ben het voor mezelf gaan toepassen
met als grote inspiratie bron

http://oorsuizen.wordpress.com/

Deze link had iemand hier op het forum geplaatst en ik heb toen zoveel mogelijk gelezen over TRT en het
Jastreboff model. Vooral aan deze site:

http://www.tinnitus.org/home/frame/THC1.htm

heb ik heel veel gehad. Van mijn hyperacusis heb ik geen last meer, mijn T probeer ik zelf aan te pakken met m'n
MP3 speler met boxje die ik natuurgeluiden laat afspelen.

Ik moet wel vermelden dat ik al 20 jaar aan T'ai Chi Chu'an doe en weet hoe sterk 'mindcontrol' kan uitpakken.
Dus toen ik het Jastreboff model begreep,
kon ik het meteen toepassen. De menselijke geest kan echt onvoorstelbaar veel. Helaas is het voor veel mensen
erg moeilijk om de controle over hun eigen denken te krijgen. Maar het is niet moeilijk om dat te leren, je moet er
alleen wel wat voor doen. Het vereist echt zelfwerkzaamheid; je kunt het niet uit een pilletje halen en ook niet
een ander voor je laten doen; een ander kan je wel vertellen hoe maar je moet het zelf gaan doen.

Het onderschrift van Sen: Elke gedachte heeft een bepaalde energie, die van invloed is op je lichaam èn je omgeving
vind ik prachtig, en is zó waar!!!

Ik wil iedereen bedanken die zich voor dit forum inzet. Het is heel waardevol. Zelf heb ik alles gelezen, niet veel gepost,
maar er heel veel aan gehad.

Bedankt, en iedereen heel veel sterkte toegewenst

Elena

Maartje

Bericht door Maartje » za 29.01.2011 16:50

Elena, bedankt voor je positieve verhaal!
Ik ben blij dat je de moeite hebt genomen om dit hier te plaatsen want ik denk dat er veel meelezers op dit forum zijn die bruikbare tips van dit forum toepassen en vervolgens nooit laten weten hoe dit heeft uitgepakt.
Zulke positieve berichten geven mij persoonlijk groot vertrouwen dat er wel degelijk iets aan tinnitus en hyperacusis is te doen.
Ik denk dat we kunnen stellen dat jij tot de 80% behoort waar TRT succes heeft gehad!? Ook al heb je het jezelf eigen gemaakt!

Geniet ervan!

Maartje
Troubles which are not expressed in tears, make other organs cry. (Hans Greuel)

romika

Bericht door romika » za 29.01.2011 17:20

Lieve Elena,

Ook namens mij heel veel dank voor je positieve verhaal hier.

Hier kunnen mensen wel iets mee lijkt me.
Het kan ze het vertrouwen geven dat de TRT/J&H therapie echt wel werkt.

Ik ben blij voor je dat je jezelf zo goed hebt kunnen helpen.

Ik wens je dan ook het allerbeste toe voor nu en in de toekomst!

Liefs Romika

Jessy

Bericht door Jessy » za 29.01.2011 22:27

Lieve Elena,

het klopt wat je schrijft, ook ik heb dankzij Jastrebroff en Intoears weer het vertrouwen gekregen in de sterkte van de mens. Ik kon het even niet meer in mezelf vinden, maar nu heb ik alle vertrouwen terug :D

Liefs Jessy

Kees

Bericht door Kees » zo 30.01.2011 12:24

Hallo Elena,

Bedankt voor alle lieve woorden die je schreef.

Iedereen op het forum zet zich in om anderen te stimuleren, te helpen en te ondersteunen.
Want herkening en erkenning zijn toch de sleutelwoorden voor onze klachten.

Daar doen we het voor, iedereen op zijn eigen wijze.

Daarom nu ook een dankwoord voor iedereen die zich hier op de één of andere manier voor inzet. :cool: :cool: :cool:
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Vertrokken

Bericht door Vertrokken » zo 30.01.2011 14:43

Ev en Elena,

Ik denk dat voor vrijwel iedereen hier geldt dat je met je geest veel kunt doen, maar ook dat je geest lelijke trucs met je uit kan halen ...

Er is altijd een 'psychische' component, wij allen hebben meer klachten bij stress, dus we moeten stress vermijden.
Zodra je in de cirkel stress --> T en/of H --> daarvan stress dus meer klachten zit, is het moment aangebroken om de cirkel te doorbreken.
Dat vergt een krachtige geest.
Die hebben we allemaal, dat mag duidelijk zijn. Anders waren we allang niet meer op deze wereld ...

Kortom: ga uit van je kracht, niet van je zwakheid. Durf de confrontatie met je angst of de angst voor het geluid aan te gaan.
Ik vind het klasse zoals jullie het op- en aanpakken! :cool:

bscholtz

Verschil in behandeling Gent en IntoEars??

Bericht door bscholtz » di 01.02.2011 09:38

Beste mensen,

De werkgroep is denk ik het beste op de hoogte van de verschillen in behandeling tussen IntoEars en TRT Gent. Op de cdrom uit Gent wordt vermeld dat er een intenseive, individuele begeleiding door een multidisciplinair team wordt gegeven. Wat houdt dat in?
Maw wat is nu precies het verschil tussen TRT in Gent en IntoEars?

Alles komt toch neer op geluidsverrijking en snappen van limbisch systeem verhaal van J&H? Ik begrijp dat mensen die naar Gent gaan dit maar voor een paar keer doen, wat is de intensieve begeleiding dan?

Dank!
groet,

Betty/Karin

WillyFaber

into ears tilburg

Bericht door WillyFaber » za 05.02.2011 13:17

Hallo iedereen,

ben gisteren bij Carlo geweest voor de tweede keer met de gehoorapparaten. Ik heb de apparaten nu 3 weken en ze bevallen me erg goed. Dat komt ook doordat er zoveel technische mogelijkheden inzitten, die ik zo hard nodig heb.
Zo vertelde Carlo me, dat geluiden boven de 70 db niet meer versterkt worden. Dat is echt heel fijn voor mijn oren, omdat ik ook hyperacusis heb.
Hij heeft me het een en ander uitgelegd over de werking van de ruis in het toestel. Ik heb nl heel veel lasertherapie gehad voor het herstel van de gehoorcellen. Ik denk dat dat me een heel eind op weg geholpen heeft. Maar nu met de geluidverrijking wordt ahw de gehoorzenuw behandeld. En daar ben ik heel blij mee. Ik had echt het gevoel dat de laser niets meer kon doen. Maar dit dus wel
Ik heb de laatste tijd heel veel uitgeprobeerd. Lezingen, naar de stad gaan met mijn dochter, zingen, naar de kerk en op verschillende plaatsen gezeten om ervaring op te doen, langs een umts-mast gelopen, noem het maar op.
Nog steeds is de tinnitus was harder dan normaal, maar als het goed gaat dan zal dat de komende 3 weken iets minder gaan worden. Dan zit ik weer op mijn oude niveau. Carlo zette de toestellen nog niet harder, omdat dat nog teveel voor me zou zijn. Ik had het hem nog niet verteld, maar op een of andere manier voelt hij dat aan. Dat vind ik wel heel prettig, dat iemand zo heel precies op mij in kan spelen.
We hadden het nog over het autonome zenuwstelsel. Ik denk dat dat bij mij al jaren niet meer in de ruststand kan komen. Gaat steeds wel een pietsje beter en de ruis kan daar ook zijn werk doen. Maar ik heb sterk het gevoel dat ik echt ontspanningstechnieken nodig heb voor de spieren en de ademhaling.
Het slapen zonder oordoppen lukt nu echt goed, maar nog niet zonder 2 mg rivotril, hetgeen ontspanning brengt. Maar goed, ik hoop dat te kunnen afbouwen als ik die ontspanningsoefeningen krijg.
Wel heb ik gemerkt dat daar al iets aan de gang is, omdat ik soms indoezel en ook weer eens geeuw. Echt jaren niet gedaan!
Kortom, ik ben tot nu toe zeer positief over de behandeling.
Carlo heeft aan mijn linker toestel nog een extra spriet gemaakt, zodat het slangetje beter in mijn oor blijft zitten. Voelt absoluut niet vervelend aan.
's Morgens kan bij mij de T nogals eens veel zijn en hij raadde me aan meteen de hoortoestellen in te doen. Dat heb ik vandaag gedaan.
Hij heeft ook een programma erbij gezet, omdat ik last heb van de galm, die nog niet eens zo erg is in onze gemeente want we hebben geen 'echt' kerkgebouw, maar daardoor heb ik de mogelijkheid een ander programma te kiezen waardoor achtergrondgeluiden en galm verminderen.
Kan ik vanavond even uitproberen, want we hebben een etentje met vrienden. En morgen ga ik naar de gemeente, dus dat wordt ook weer uitproberen. Want ook daar zing ik heel graag mee.
Dus over 3 weken terug. Hij heeft me een beetje achteraan in de dag gezet. Want ik woon toch dichtbij en voor mij is het niet zoveel moeite om heel even door de drukte te moeten rijden.
Ik hoop dat ik jullie hier weer mee bemoedigd en geïnspireerd heb. Misschien dat anderen de stap nu ook durven te wagen. Ik vond dat best heel wat. Maar door het forum heb ik het uiteindelijk toch durven doen.

groet, Willy Faber.
Voor vragen betreffende T en H en SH kun je me mailen willy_faber@hotmail.com

romika

Bericht door romika » zo 06.02.2011 08:08

Lieve Willy,

Wat een goed verslag heb je geschreven!!

Heel goed om te lezen dat je er al zoveel baat van hebt!
Je bent bij Carlo in goede handen en dat blijkt elke keer weer.
Meid wat goed voor je zeg!! :cool:

Ik vind het echt super om te lezen allemaal en ik wens je dan
ook heeeeeeeel veel succes bij de verdere behandeling.

Ik blijf je op de voet volgen hoor meis!

Heel veel sterkte en succes gewenst!

Liefs Romika

Werkgroep OBB
Moderator
Moderator

Bericht door Werkgroep OBB » wo 09.02.2011 19:34

Afbeelding

Beste forummers,

Zoals we al hadden aangegeven hebben we de INPUT-stick van OBB opgeschoond. Waren er eerst 31 (!) pagina's door te lezen, dit is nu teruggebracht naar 9 pagina's.
Wil je toch graag al die 31 pagina's nog doornemen dan kun je dat vinden op onze BACK-UP
De actie die sommige forummers hebben ondernomen om de zorgverzekeraars aan te schrijven staat nu HIER.
Ik wil ook iedereen nog vragen om de eigen zorgverzekeraar aan te schrijven om TRT J/H, plus de hoorhulpmiddelen, in de zorgpolis op te nemen. Kijk HIER. We moeten de zorgverzekeraars "om" zien te krijgen!!

Persoonlijke stukken die Jessy en Jan1981 hadden geschreven, hoorden eigenlijk thuis in het topic "Even voorstellen" en daar heb ik ze dan ook naar toe verplaatst.

Inmiddels heb ik veel namen genoteerd van forummers die TRT J/H willen gaan doen, of al zijn gestart:
Annelies1980 - Romika - Irisrozemarijn - Jacob - Schroef - Udo - Philipper - Wiseman - Maria M - Wbrinke - Geertje - Lalien - Erica 47 - opa Cor - Jeanne - Joop Borst - Thea2 - Hns - Gusie - Brederordie - Maartje - Jean-Paul - Herci - Treep46 ovb - Spock23 - Frits - Jip - Frank4y - Kireseth - Willy Faber - Deappie - Carine - Kokkra - Summer88 - Ev - Jessy - Elena - Marianne2 - Soner88 - Pieter 1973 - Anarchitect - Leintje - de Redder - Lucia - BScholtz - Ellie - francis - petert

Wij, als werkgroep, willen erg graag op de hoogte blijven van de ervaringen van deze mensen. Dus graag blijven posten op dit topic.
Wij kunnen niet zonder "voeding" door jullie!

Waarschijnlijk zijn er ook mensen die niet geregistreerd zijn op dit forum en ook besloten hebben, of nog gaan besluiten, om TRT J/H te gaan volgen. Ook hen wil ik oproepen om ervaringen uit te wisselen. Wil je dit niet op het forum kwijt, dan kun je dit ook naar ons mailen: info@werkgroep-obb.nl

Maartje
namens werkgroep OBB
Laatst gewijzigd door Werkgroep OBB op zo 13.02.2011 21:34, 4 keer totaal gewijzigd.

Hns

Bericht door Hns » do 10.02.2011 21:05

Kees schreef:Kortom, het zit me niet in de weg, klinkt misschien wat vreemd voor
de meeste forummers, maar ik kan er nu éénmaal heel goed mee omgaan.
Ik heb de T ook dermate weten te accepteren dat het mij nu niets meer doet.
De momenten dat ik het niet meer hoor worden ook alsmaar langer.

Hoe ik het doe?
Ik laat het suizen/fluiten bewust komen ZONDER er over na te gaan denken. Gedachten die komen vang ik rustig
op en laat ze weer gaan. Eventueel gebruik ik wat zachte oceaan of vogelgeluiden erbij. Dit proces bleef ik herhalen,
totdat de T niet meer als negatief werd ervaren.

Als je het echt weet te accepteren, gaat er een wereld voor je open. Ik wist niet dat het zoveel zou doen.
Het heeft mij in relatief korte tijd vleugels gegeven, en dat was pas geleden nog totaal anders.

Gr, Hns

Jessy

Bericht door Jessy » do 10.02.2011 21:26

Hans, geweldig :D Toch is dat eigenlijk wat TRT ook probeert te bewerkstelligen, denk ik. Ermee kunnen leven zonder dat het je dagelijkse dingen beinvloedt. De tinnitus gaat niet weg, maar je past het in in je dagelijkse dingen. Het hoort er als het ware bij, net zoals de snelweg hier 100 meter vandaan.

Superknap dat je dat zelf hebt gedaan, ik hoop met TRT ook dat te bereiken :)

Liefs Jessy

Plaats reactie