meer last door ruisgenerator

Alle informatie over TRT volgens Jastreboff en Hazell.

Moderators: moderator, forumadmin, Werkgroep OBB

Schroef

Bericht door Schroef » di 08.02.2011 09:43

--
Laatst gewijzigd door Schroef op za 07.01.2012 20:58, 2 keer totaal gewijzigd.

LK

@schroef

Bericht door LK » di 08.02.2011 10:00

ik denk dat ze in Gent een minimum volume hebben in gesteld, en dat het misschien te hoog is... dus dat kan je lager laten instellen.
Nu denk ik niet dt je daarvoor terug naar Gent moet, elk audiologisch centrum die dat merk verdeeld kan in principe het minimum volume inregelen.Ik zou wel eerst overleggen met Gent.

Bij mensen die heel gevoelig zijn aan hun oren is de suggestie van Hazell en Jastreboff om eerste de noisegenerators te dragen zonder ze op te zetten.Nadien ze even per dag op te zetten en zo opbouwen tot min. 8 uur per dag...
Slaap je s'nachts in de absolute stilte?
dan zou is ook aan geluidsverrijking doen tijdens het slapen:
een mooi natuurgeluid, zoals de zee, krekels of regen kan wonderen doen..
Ook hier weer hetzelfde, je zal er de eerste nachten moeten aan wennen, dus even tijd geven.
Groeten LK
TRT helpt je om Tinnitus uit het bewustzijnsveld te halen en je oren minder gevoelig te maken!

olufade

Bericht door olufade » di 08.02.2011 11:02

Volume kan je sowieso zelf regelen, daar hoef je helemaal niet voor naar Gent of naar een audioloog ofzo

Gewoon even aan het knopje draaien.

nieske
Contacteer:

Bericht door nieske » di 08.02.2011 11:05

Mensen wel volhouden hoor.
Ik weet het is best lastig als de T harder wordt, gewoon de volgende dag weer proberen.
Mijn T is weggegaan en mijn H is nu ook voor 90% over.
Ik vond de ruis prettig en het best te verdragen als er ook nog andere geluiden om me heen waren, zoals een radio.
Zet de ruis op een sterkte die prettig aanvoelt, dat is belangrijk.
Het is bekend dat je T in het begin harder kan worden, maar weet dat dit er even bij hoort.

Sterkte.
5 jaar lichte T en heftige H gehad, inmiddels genezen dankzij TRT-J/H.
Lid van de Werkgroep OBB

LK

@ Olufade

Bericht door LK » di 08.02.2011 13:40

er zijn ruisgenerators waarbij er al een minimum is ingesteld van ruisniveau als het volume op 0 staat en dat kan alleen met computer worden lager gezet..
dit is bv zo bij Siemens..
Groeten,LK
TRT helpt je om Tinnitus uit het bewustzijnsveld te halen en je oren minder gevoelig te maken!

Schroef

Bericht door Schroef » di 08.02.2011 15:49

Mijn ruisgenerator kan ik gewoon zelf harder en zachter zetten.

LK

@Schroef : Stochatic Resonance

Bericht door LK » di 08.02.2011 17:44

Beste Schroef,
Het zou ook kunnen zijn dat je de ruisgenerators te stil zet van volume en dan kan er volgend fenomeen optreden:
Stochatic resonance is een fysisch fenomeen waarbij de mogelijkheid bestaat dat ruis zachte onwaarneembare prikkels gaat amplifieren. Meestal verdwijnt dit fenomeen als je de ruis wat luider aanbrengt. Stochastic resonance is wel niet te voorspellen bij wie dit gaat optreden. Je moet er wel alert voor zijn.
Ik geef het alleen maar mee...
Groeten,
LK

Schroef

Bericht door Schroef » do 10.02.2011 20:44

LK: wil je het eens iets simpeler uitleggen?? Moet ik het interpreteren als: mijn oren horen iets ,maar weten niet wat omdat het zo zacht is, en maken er zelf iets van?????

LK

nee, het is een moeilijk uit te leggen..

Bericht door LK » vr 11.02.2011 08:36

fenomeen,maar google eens: Stochatic Resonance and tinnitus: volgende verklaring van Jasetreboff:
Potential impact of stochastic resonance on tinnitus and its treatment
Pawel Jastreboff , Margaret Jastreboff
Stochastic resonance is a well-established phenomenon in neuroscience and is described as the enhanced detection of weak signals paradoxically resulting from mixing the signal with low level noise. Whereas the effects of stochastic resonance have been shown in a number of systems in the past, recently it was documented to exist at the hair cells and the auditory nerve level. On the basis of results obtained from the stochastic resonance of the hair cells and from recordings from the cochlear nerve, it is possible to expect that the effective sound level which induces stochastic resonance covers a range of about 15-20 dB, beginning from approximately -5 dB below the threshold of detection of the original signal. Thus, due to stochastic resonance, by adding low level external noise, enhancement of the tinnitus signal could occur. Moreover, a weak tinnitus signal, which could not be detected in silence, can be observed by adding external noise. Consequently, tinnitus perception could be enhanced by adding low levels of sound, such as the use of sound generators set at or slightly above the threshold of hearing, which in turn can be detrimental to the process of habituation. Results from a recent study in which a comparison was performed among groups of patients afflicted with tinnitus treated with counseling only, counseling combined with sound generators set at the threshold of hearing, and with counseling combined with sound generators set at a level close to the 'mixing point,' fully support the prediction of the importance of stochastic resonance. The group that performed the worst was the one with the sound level set close to the threshold of hearing, while the best group was with the sound level set at the 'mixing point.' Our results evaluating the intensity match of tinnitus, while adding low level noise, support the potential impact of stochastic resonance on tinnitus.
Groeten LK

Maartje

Bericht door Maartje » vr 11.02.2011 09:54

En nu in het Nederlands:

Stochastische resonantie is een bevestigd fenomeen in de neurowetenschappen en wordt beschreven als de verbeterde detectie van zwakke signalen, paradoxaal genoeg als gevolg van het mengen van de signalen met een laag geluidsniveau. De gevolgen van stochastische resonantie zijn aangetoond in een aantal systemen in het verleden, die onlangs werden gedocumenteerd te bestaan op de haarcellen en gehoorzenuw niveau. Op basis van de resultaten van de stochastische resonantie van de haarcellen en uit opnames van de cochleaire zenuw, is het mogelijk te verwachten dat het daadwerkelijke geluidsniveau dat stochastische resonantie induceert een reeks van ongeveer 15-20 dB, te beginnen vanaf ongeveer dekt - 5 dB onder de drempel van de detectie van het oorspronkelijke signaal. Dus, als gevolg van stochastische resonantie, door het toevoegen van een laag niveau extern geluid, zou versterking van het tinnitus signaal optreden. Bovendien kan een zachte tinnitus, die niet konden worden gedetecteerd in stilte, worden waargenomen door het toevoegen van externe ruis. Bijgevolg kon tinnitus perceptie worden verbeterd (ofwel klinkt de tinnitus harder) door het toevoegen van een laag niveau van het geluid, zoals het gebruik van ruisgeneratoren vastgesteld op, of iets boven de gehoordrempel, wat op hun beurt schadelijk kan zijn voor het proces van gewenning.
Resultaten uit een recente studie waarin een vergelijking werd uitgevoerd tussen groepen van patiënten getroffen met tinnitus
- behandeld met counseling alleen
- counseling gecombineerd met ruisgeneratoren ingesteld op de gehoordrempel
- en met begeleiding gecombineerd met ruisgeneratoren vastgesteld op een niveau dicht bij het mixingpoint
bevestigde de voorspelling van het belang van stochastische resonantie. De groep die het slechtst scoorde was de groep met het geluidsniveau dicht bij de gehoordrempel, terwijl de beste groep die was met het geluid bij het mixingpoint. Onze resultaten van de evaluatie van de perceptie van tinnitus, bij het toevoegen van een laag geluidsniveau, ondersteunen de potentiële impact van stochastische resonantie op tinnitus.

Een beetje Google Vertaal en een beetje van mezelf.. :P

Maartje
Troubles which are not expressed in tears, make other organs cry. (Hans Greuel)

annelies1980

Bericht door annelies1980 » vr 11.02.2011 10:23

Bij mij ging het net een beetje beter, begon echt gewend te raken aan de ruisgeneratoren en nu had ik gisteravond opeens een piepaanval.
Na een uurtje zwakte het weer af, maar vanmorgen ben ik opgestaan met een knaller van een piep.

Hopelijk gaat het weer over want het lijkt of ik een fluitketel in m'n oor zitten heb.

Met de ruisgeneratoren was het echt in het begin een beetje zoeken naar het juiste geluidsniveau, maar als je dat vind helpt het ook echt wel.
Dus volhouden in het begin is de boodschap, het lukt na een tijdje.

Nu was ik net zo blij en dan heb ik dit weer.

Ben toch maar naar m'n werk gegaan, want wat zit ik thuis te doen.
Maar ik had al betere dagen.

Zou het aan het weer liggen?
Er zijn opeens weer temperatuurschommelingen.

Volhouden maar weer en hopen dat het wegtrekt.
Verlies jezelf niet in het geluid

Schroef

Bericht door Schroef » vr 11.02.2011 12:03

En wat is precies het mixing point?

Ik zet ze nu zo zacht mogelijk omdat ik dacht dat het zeker niet boven de T uit mocht komen. Misschien verschijnt daarom dat ingewikkelde verschijnsel op??
Laatst gewijzigd door Schroef op za 07.01.2012 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Maartje

Bericht door Maartje » vr 11.02.2011 13:17

Schroef schreef:En wat is precies het mixing point?

Ik zet ze nu zo zacht mogelijk omdat ik dacht dat het zeker niet boven de T uit mocht komen. Misschien verschijnt daarom dat ingewikkelde verschijnsel op??

Gent zegt: zet ze op een comfortabel niveau, zelf te bepalen.
Hoi Schroef,

In het stuk "TRT J/H nader verklaard" HIER wordt dit mixingpoint uitgelegd. Ook met een illustratie.
Ikzelf heb van Carlo geleerd om de ruisgenerators even hard als je T te zetten (zodat het maskeert) en dan HEEL BELANGRIJK... een paar stapjes terug draaien. Je T moet hoorbaar blijven.
Maar aan de andere kant mag de ruis ook NOOIT irriteren. Hij moet dus niet zodanig hard staan dat je je er aan ergert. Dan kun je hem beter nog een stuk zachter zetten. Comfortabel niveau dus!
Maar, zoals je nu weet, is TE zacht ook niet altijd goed.
Zoeken dus, naar de juiste balans.

Succes!

Maartje
Troubles which are not expressed in tears, make other organs cry. (Hans Greuel)

LK

volledig mee eens!!

Bericht door LK » vr 11.02.2011 17:37

volledig mee eens wat Maartje schrijft !!
en dan niet teveel gaan luisteren hoe luid je T is ...
Groeten LK
Laatst gewijzigd door LK op vr 11.02.2011 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Schroef

Bericht door Schroef » vr 11.02.2011 21:30

--
Laatst gewijzigd door Schroef op za 07.01.2012 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie