Roze ruis

Alle informatie over TRT volgens Jastreboff en Hazell.

Moderators: moderator, forumadmin, Werkgroep OBB

Plaats reactie
eriksi

Roze ruis

Bericht door eriksi » wo 12.09.2012 21:48

Hallo allemaal,

Ik ben een tijdje weggeweest van dit forum, omdat het wat beter leek te gaan met m'n T.
Inmiddels gaat het de laatste tijd weer wat bergafwaards met m'n T, en merk ik ook dat er H bij komt kijken :(

Ik ben begonnen in het Engelstalige boek van Jastreboff, maar daar kom ik slecht doorheen vanwege de taal. Is er inmiddels een Nederlandse vertaling? Of is deze op komst?

Daarnaast heb ik deze week op m'n iPhone een app gedownload die constante roze genereert. Die heb ik sinds een paar dagen vaak 's avonds via m'n koptelefoontjes in m'n oren (een uur of 3 á 4). Dat gaat prima. Het geluid staat onder m'n T waardoor ik deze er nog doorheen/overheen hoor.

Ik vroeg me af: als ik in de trein of auto zit, dan hoor ik m'n T slechts heel zacht of helemaal niet. Is het dan tóch nog zinnig om m'n koptelefoontjes in te doen met roze ruis? Ditzelfde geldt voor als ik bijvoorbeeld TV kijk. Het geluid van de TV (of radio) is harder dan m'n roze ruis. Heeft het dan nog wel zin om m'n koptelefoontjes in te doen?

Alvast dank voor een antwoord!

udo j

Bericht door udo j » wo 12.09.2012 22:44

In principe heb je dan genoeg geluiden die als geluidsverijking dienen.
Maar volgens mij horen je hersenen toch je ruis en accepteert

dat steeds meer. Een onderdeel van trt is het dragen van continu ruis.

Ik reageer zelf niet goed op roze ruis dus heb meer baat bij witte ruis.

Hier nog een link waar het een en ander te lezen is.

mvg udo

http://www.tinnitus-trt.info/

Plaats reactie