Hallo ik ben angelina vragen over Tinittus

Alle informatie over TRT volgens Jastreboff en Hazell.

Moderators: moderator, forumadmin, Werkgroep OBB

Frits

Re: Hallo ik ben angelina vragen over Tinittus

Bericht door Frits » di 23.04.2013 16:23

Nee, je moet niet enig begrip verwachten. Dat zou
wat anders zijn als je in een rolstoel zou zitten.

Maar ja, wat heb je aan begrip? Je wordt er echt
niet beter van.

Je moet het helemaal zelf doen.
Hartelijke groet,

Frits

Angelina123

Bericht door Angelina123 » di 23.04.2013 17:09

Mee eens Frits, maar enigzins iets begrip versta ik wel onder fatsoensnormen.
Maar zo ben ik groot gebracht en weet dat ik dat niet van iedereen kan verwachten maar wel van de mensen waar je er zelf ook voor ben toch? het zou allemaal zo naar een kant van.
Sorry ik kan daar inderdaad niet mee dealen.
En uiteraard moet ik het zelf doen ( ook met hulp van lotgenoten) maar het maak je dag wel iets makkelijker als is het maar een klein beetje toch?

gr angelina ;-)

Hannie10

Bericht door Hannie10 » di 23.04.2013 18:05

Dag Angelina, ik zit dit net allemaal te lezen.

Het heeft bij mij ook even geduurd allemaal voordat ik iets van oorzaken af wist. Ik ben bij verschillende KNO artsen geweest (weliswaar in Belgie) en eveneens een kaakchirurg. Hierdoor zijn oorzaken voor mij duidelijk: a. leeftijd (gehoorverlies) b. kaakproblemen die tinnitus veroorzaken doordat bot achterin de kaak is verdwenen, versleten, door medische ingreep c. oorproblemen sinds lang al, ontstekingen en jeuk e.d. d. chronische sinusitis - door allergieen.

Het helpt als je indicatie van oorzaken kent.

De gevolgen waren erg zwaar. Ik moest op den duur mijn baan opgeven. Mijn levensstijl is veranderd. Volledig. Sociale gevolgen: minder bezoek, minder vaak uit (weg), korte bezoekjes aan drukke steden.
Mijn relatie begon er, na een paar jaar, onder te lijden (met lange ij). Begrip en steun werd minder.

Het is een geleidelijk proces. Best is, lijkt mij, elke dag even te kijken hoe het verder gaat. Na een tijd kreeg ik trouwens medicijnen. Die hielpen. Ik gebruik ze nog.

Ik heb echt nu heel veel aan mijn vrienden en familie. In het begin wisten ze ook niet wat er aan de hand was ?!! Je kunt het immers aan de buitenkant niet zien. Soms heb ik dingen keer op keer moeten uitleggen. Dat is wel vervelend. Nu is het zo: wie het niet begrijpt, dan maar niet! Het is de moeite waard, nog steeds, om om begrip te vragen. Je hebt daar, als tinnitus en hyperacusis patient, RECHT op.

Voor mijn echte vrienden en familie is dit ondertussen acceptabel. Toch belangrijk, vind ik. Anders verlies je zoveel mensen vanwege alle beperkingen. Stress is slecht, maar dat is voor iedereen zo.

Sterkte!
Hannie

Frits

Bericht door Frits » di 23.04.2013 18:22

Angelina123 schreef:En uiteraard moet ik het zelf doen ( ook met hulp van lotgenoten) maar het maak je dag wel iets makkelijker als is het maar een klein beetje toch?
Dat is ook zo Angelina. Er zijn meer chronische patienten,
ook met andere aandoeningen die hier problemen mee heb-
ben.
Het is dikwijls een enorme strijd. Maar je moet blijven vol-
houden.

Heel veel sterkte en vooral de moed niet verliezen.
Hartelijke groet,

Frits

Angelina123

Bericht door Angelina123 » di 23.04.2013 20:00

Bedankt voor je reactie hannie,

het is allemaal wat je verval van het een in het ander vandaar dat ik het inderdaad zo moeilijk kan vatten ben al jaren bezig.
Klopt als ik dadelijk iets meer weet van de oorzaak dan ben ik een stapje verder.
Maar het is inderdaad een heel verwerkingsproces. Ik heb het ene nog niet afgesloten of het andere begint al.

Ja je baan opgeven weet er alles van ook ik heb daar door onbegrip gehad dit gebeurde na me val in 2009 en toen is alle ellende begonnen.Je sociale contacten worden kleiner omdat je inderdaad zelf ook zoiets heb hoe voel ik me vandaag?
Ik ben bang dat ik inderdaad ook die kant op gaat, eigenlijk is het al grotendeels zo omdat ik natuurlijk na me operatie in de cirkel kwam van me klachten betreft me neuropatische pijnen in me benen.
Ik had eindelijk hoop en dan word je net zo hard weer teruggegooid.
Ik ben pas 20 dagen onderweg maar het lijkt inderdaad wel een jaar.
Dank je voor je lieve steun en ik heb veel aan je mailtje het is ook een kwestie van accepteren hoe moeilijk het ook is.

Jij ook veel sterkte ! liefs angelina

Angelina123

Bericht door Angelina123 » di 23.04.2013 20:01

Dank je wel Frits we houden moed ! :wink:

Hannie10

Bericht door Hannie10 » di 23.04.2013 20:12

Angelina, geef de moed niet op!!

Eerst wilde ik mijn reactie deleten, want ik werd er zelf ook niet vrolijk van :-).
Maar beter is de realiteit onder ogen te zien.

Bij mij gaat het met ups and downs.

De laatste tijd beter, ook omdat ik weer "gezellige dingen" doe, die ik wel kan doen. Daar krijg ik een kick van.

Het is bijzonder dat je tandheelkundige problemen had, want het komt nl. niet zoveel voor dat dit een van de vele oorzaken van tinnitus is!!! Kaakchirurgie. Je bent de eerste, voor mij. Ja, een kaakchirurg zag het meteen. "Geen wonder dat je tinnitus hebt".
Het is belangrijk voor je eigen gevoel dat je weet waar tinnitus (sommigen weten de oorzaak helemaal niet, da's nog erger) vandaan komt.
De tandarts, met boren, is soms ook een ramp. Mijn tandarts houdt rekening met mij.

Ik vraag er steeds om. Ik leg het steeds opnieuw uit. Het helpt gewoon dat je anderen toch maar steeds weer vertelt WAT JE HEBT !!

Nu vooral accepteren. Je leven opnieuw en zo goed mogelijk inrichten. Ik doe dat nu ook weer (nadat ik af en toe best depressief was) en gek genoeg lukt me dat.
Ik ben niet al die klinieken afgegaan. Was ook niet nodig, omdat de diagnose al vrij snel duidelijk was.

Doe leuke dingen, vertrouw op je vrienden, en wie jou steunen.
Het zijn ook de mensen die echt om je geven.

Hannie

Angelina123

Bericht door Angelina123 » di 23.04.2013 20:59

Hallo Hannie,

dat geeft niks ik moet ook de realiteit onder ogen zien.
Uhhh maar ik snap niet wat je bedoel met geen wonder dat je Tinittus heb? bedoel je mij daarmee of jezelf?
Mijn kaken zijn niet versleten maar staan wel scheef en daar krijg ik die splint voor.

Ik probeer gezellige dingen te ondernemen maar ben nog erg gebonden aan huis ivm rug en me revalidatie van de neurostimulator waarvan ik ook een jaar gedacht heb dit gaat hem nooit meer worden.

Ik ga ook niet alle klinieken af denk niet dat dat verstandig is, maar wil wel info betreft de oorzaak.
Maar denk jij dat mijn kaken en stress een grote rol spelen van mij piep in me hoofd ? uiteraard ben je geen arts maar wel een ervaringsdeskundige ( helaas)

Ik merk inderdaad de ups-en downs al maar hoop zo dat dit tijdelijk is ( wat we allemaal doen) maar heb nog een mogelijkheid hoewel hij klein is denk ik.
Verder wil ik wel mocht het zo blijven dat ik een maskeer apperaat probeer ( over een tijdje) want dit is niet vol te houden.
Maar oke zit ook in beginnersfase als ik het allemaal zo lees.
Ik hoor het graag dank je wel en ben blij dat je schrijft wat je denk....ik zeg altijd dan lieg je nooit :cool:

Angelina123

Bericht door Angelina123 » di 23.04.2013 21:34

Ik dacht dat ik zag dat er iemand schreef ik kreeg medicijnen en toen werd het minder? maar denk in een ander topic gelezen en ik begreep dat die helemaal niet bestaan.
Hoor graag jullie morgen weer ik ga zo met me oordoppen plat.
Welterusten allemaal en een goede nachtrust x

Hannie10

Bericht door Hannie10 » di 23.04.2013 23:01

Hallo Angelina,

Die opmerking van een kaakchirurg was voor mezelf bedoeld. Ook andere opmerkingen. Voordat ik op dit forum kwam heb ik, zoals velen, veel opgezocht op internet over t & h. Vooral oorzaken. Gebitsproblemen is er een van.
Ik vond het toen prettig te horen van die arts, meteen ook een bevestiging. Hoewel ik het al wist via KNO (en diverse tests).

Vwb medicijnen: dat lijkt mij het best met je eigen huisarts te bespreken als je dat zou willen proberen. Bij andere "onderwerpen" vind je hierover ook veel mededelingen en info. Bij mij helpen ze maar natuurlijk zijn daar wel bijwerkingen: licht concentratieverlies bv., voorzichtig zijn met autorijden. Maar ik ben toch heel tevreden hierover en met een lage dosering vallen die best mee.

Je huisarts heeft vast meerdere patienten in zijn/haar praktijk die ook T hebben. Afh. van klachten wordt medicatie gegeven.

Het is allemaal uitzoekerij!!!

Hannie

Angelina123

Bericht door Angelina123 » wo 24.04.2013 08:38

Hallo hannie bedankt voor je reactie, ja is het inderdaad uitzoekerij ik probeer me zo rustig mogelijk te houden.
Vandaag moet ik naar de huisarts ik heb pas een nieuwe en had al zoeiets van wat kom je doen?
heb vandaag alles op een briefje geschreven en wat ik er van vind ben al zolang aan het tobben vind het genoeg!
Toen ik kwam voor de piep deed hij ze schouders ophalen en zij weet niet wat het is.
Voelde me zo onbegrepen dus je kan voorstellen dat ik het nu meer dan zat ben.

Oke ik ga even zoeken bij de andere mededelingen dank je wel :)
gebruik je zelf ook medicijnen?

Ik laat even weten hoe het gegaan is vandaag.
Lieve groet angelina

johanves

Bericht door johanves » wo 24.04.2013 09:30

Vwb medicatie kan ik je natuurlijk niks voorschrijven,
dat is iets wat jij met je huisarts moet bespreken maar
ik kan je wel meegeven wat ik gebruik op het moment om de boel
enigsinds onder controle te houden.
Wat voor mij goed werkt is Oxazepam 10mg per dag.
Meestal probeer ik zo rond een uur of 10 - 11 's ochtends pas het pilletje te nemen
zodat ik over de rest van de dag er mee door kan.
Sommige dagen zijn zo zwaar dat het niet genoeg is maar er zijn ook dagen
dat ik het niet gebruik.
Voor het slapen gebruik ik Lormetazepam 2mg, werkt prima, ik slaap er nog steeds er goed op.
Pas op dat beide wel verslavend (kunnen) gaan werken mja dat is de keuze die je maakt.
Het is ook geen lange termijnoplossing maar ik zie het even als een tussenweg.
Binnenkort ga ik met TRT beginnen en hopelijk dat ik dan handvaten krijg om
anders met mijn T om te gaan en de medicatie niet meer nodig heb.

Mvgr, Johan

Angelina123

Bericht door Angelina123 » wo 24.04.2013 10:52

Oke ik ga het er over hebben, gebruik nu alleen al diazepan ivm spierspanning en 75 mg antitryptiline ivm aangezichtspijn.
Dit geintje heb ik natuurlijk zoals je waarschijnlijk al eerder gelezen heb eerder meegemaakt 20 jaar geleden.
Zolang slik ik dat al.
De nachten gaan redelijk goed nu slaap met oordopjes die had ik al ivm snurken van me man maar merk dat dat toch effect heeft.
ja daar ga ik ook aan beginnen wil alles onder controle te krijgen waslijst voor huisarts maar ga nu voor mezelf en kom niet voor me zweetvoeten zeg ik nu maar.
Ik moet even kijken of TRT waar ik dat kan volgen woon in Rotterdam en zien waar dat het dichts bij is.

Gr angelina

Frits

Bericht door Frits » wo 24.04.2013 11:00

Misschien dat er ook eens gekeken wordt
naar het snurken van je hopelijk liefheb-
bende echtgenoot.
Is het alleen snurken? Zijn er ook ademstops?
Is hij slaperig overdag?

Het kan zijn dat hij een obstructieve slaapapneu
lijdt. Als dat zo is moet dat acuut behandeld
worden.
Slapen met oordoppen is niet normaal. Tenzij
je buren een luidruchtig feestje hebben.
Hartelijke groet,

Frits

johanves

Bericht door johanves » wo 24.04.2013 11:25

Angelina123 schreef:Ik moet even kijken of TRT waar ik dat kan volgen woon in Rotterdam en zien waar dat het dichts bij is.

Gr angelina
IntoEars geeft TRT op hun vestiging in Hoogvliet.
Geen idee betreft de wachttijden op het moment daar
maar ik krijg de indruk dat die best lang zijn.
Daarom wijk ik uit naar Belgie binnenkort.
Is wat verder rijden maar kan over een paar weken al beginnen.

Plaats reactie