Geluidsverrijking

Alle informatie over TRT volgens Jastreboff en Hazell.

Moderators: moderator, forumadmin, Werkgroep OBB

Plaats reactie
NoahSammie

Geluidsverrijking

Bericht door NoahSammie » zo 24.05.2015 09:00

Hallo,

Ik wou graag wat tips over de geluidsverrijking. Ik ben nu een aantal maanden al "bezig" met TRT, aantal keren in Rotterdam geweest bij Dennis Nandoe en de laatste keer was 3 weken geleden en ben deze vraag vergeten te stellen. Hij vond dat het zo goed met me gaat dat het niet nodig is om nog te komen, bovendien ben ik 36 weken zwanger dus het wordt wat moeilijker die hele reis te maken.

Op advies van Dennis (therapeut TRT) heb ik dus overdag gewoon op de laptop wat aan staan beneden heel zachtjes, als ik rustig aan tafel zit iets te doen geeft dat me dan rust omdat het afleidt van mijn gesuis, maar verder ben ik niet afhankelijk van de computer, ik doe gewoon mijn ding met de kinderen , verblijf niet op 1 plek in huis ofzo:) 'S avonds is het wel opeens erg stil beneden dus als ik dan tv kijk zet ik em wel naast me op de bank, maar het volume zo dat ik mijn geluid er nog wel bovenuit kan horen. Gewoon zachte krekels.

Maar heeft iemand voor mij een tip voor 's nachts? Ik heb op onze kamer een computer staan die alleen werkt met boxen erop aangesloten, daar heb ik dus hetzelfde geluid aan, dat staat eigenlijk de hele dag aan zodat ik t niet telkens aan of uit hoef te zetten en er dus mee bezig ben. Maar op een of andere manier heb ik het gevoel dat het geluid daar te overheersend is, waarschijnlijk omdat het geluid echt door de hele kamer verspreid wordt door die boxen en niet zoals mijn laptop alleen op 1 plek, ik hoor overigens wel mijn ruisje er netjes bovenuit, en ik val gewoon lekker in slaap zonder op 1 van de 2 te focussen, en slaap erg goed (op zwangerschapskwaaltjes na;)) dus het werkt wel. Maar 's ochtends is tinnitus nog wel het eerste waar ik aan denk en dat vind ik irritant. Maar misschien hoort dit erbij en zou ik dit met laptop naast me ook hebben..??? Ik ben trouwens ook bang dat als ik mijn nieuwe laptop ook nog eens s nachts aan ga laten staan naast mijn bed dat binnen de kortste keren mijn laptop t begeeft... maar goed, wat gebruiken andere TRT'ers voor de nacht? En herkennen jullie het dat je er 's ochtends toch nog wel meteen aan denkt? Ligt dat aan het type geluidsverrijking of gewoon de stille omgeving? Ik luister dus zodra ik wakker word niet naar mijn geluid, maar de computer. Ik denk wel eens aan een klein waterfonteintje oid kopen en naast mijn hoofd zetten, maar mijn ruis is best hoog en krekels zijn dus het beste denk ik...misschien krekels tot huisdier maken :-P ?

Overigens heb k er bewust voor gekozen om geen geluidsgenerator te dragen, afgezien van het feit dat het peperduur is en niet vergoed wordt door mijn verzekering, wil ik niet buiten afhankelijk zijn van geluidsverrijking omdat ik ht eigenlijk al aardig red buiten met de geluidsverrijking die me daar geboden wordt, tenzij ik een slechte dag heb, het lukt me al aardig meestal om het naar de achtergrond te "drukken" door er niet op te focussen buiten.

Nou, bedankt alvast voor tips!!

jahn

Re: Geluidsverrijking

Bericht door jahn » ma 25.05.2015 12:39

Hai Noah,
's Nachts heb ik een cd-speler naast mijn bed op de vloer staan.
Een cd-tje, heel zacht, speelt dan.
Als ik wakker wordt en de piep is sterk, gaat met een druk op de knop, de cd weer aan.
(Ik werk, anders dan bij TRT, niet met constante geluidsverrijking; dus is het wel anders dan bij jou, maar de cd kan ook op repeat-all).
Alle goeds!, Jahn ~ onderweg met afleiding, natuur, zachte muziek - een rijk leven ~ soms is het piepend overgevoelig gehoor bijna gewoon en soms is het behoorlijk pittig ~

Aya

Re: Geluidsverrijking

Bericht door Aya » di 15.09.2015 16:20

Beetje late reactie, maar misschien heb jij en anderen er toch iets aan.

Ben ook Bij Dennis Nandoe geweest in Rotterdam en ook ik hoef eigenlijk niet terug te komen omdat ik volgens hem heel goed snap hoe het zit en dat ik zelf al op de goede weg ben. Niet dat dat betekent dat mijn T minder wordt, maar dat ik het in ieder geval meer tijd moet geven.

Elke nacht en soms overdag als het stil is in huis (ik werk thuis) zet ik een App op mijn iPhone aan, die ik dan naast mijn bed of naast me op het bureau heb liggen. Het is voor iedereen verschillend, maar eerst had ik zachtjes de muziek van Dan Gibson aan (dat is instrumentale relaxmuziek met natuurgeluiden er doorheen). Hij heeft een hele serie genaamd Dan Gibson's Solitudes.
De laatste tijd gebruik ik alleen nog maar de app SimplyRain op mijn iPhone. Zo kan ik de geluidsverrijking toepassen waar ik ook zit of lig. De app kost 99 cent dus je kunt je er geen buil aan vallen. Je vindt de app op https://itunes.apple.com/nl/app/simplyr ... 66382?mt=8

Een neutraal geluid vinden is natuurlijk heel persoonlijk, maar zelf vind ik het geluid van regen rustgevend. Anderen moeten ervan plassen, maar op een gegeven moment hoor je het niet eens meer en dat is dan ook net de bedoeling, vooral ook omdat de T erin verdwijnt (niet dat het harder moet staan dan de T.

Plaats reactie