verbetering door TRT

Alle informatie over TRT volgens Jastreboff en Hazell.

Moderators: moderator, forumadmin, Werkgroep OBB

Plaats reactie
Jos Meeus

verbetering door TRT

Bericht door Jos Meeus » do 14.03.2019 17:40

Ik lijd 15jaar onder tinnitus.

Heb vanaf het begin alles onderzocht en gedaan om meer rust in mijn hoofd te krijgen. Van onderzoeken in Duitsland tot behandelingen van de destijds nog de in Antwerpen werkende Dr. De Ridder toe.
Ik heb er mee moeten leren leven, hoe moeilijk dat ook was.
Omdat ik ook nog kanker heb, 18 jaar nu na ontdekking, en daar ook alles voor heb geprobeerd, kon het gebeuren dat bepaalde medicijnen elkaar tegenwerkten. En vooral de tinnitus was altijd de dupe.
In 2015 heb ik voor de kanker 3 maanden veel wietolie en Cbd olie gebruikt. Zonder resultaat voor de kanker, maar de tinnitus werd heftiger. Een paar maanden later heb ik voor de kanker boswelia olie gebruikt. Onder de tong. En schijnbaar is dit middel de hogere hersenen ingegaan, welke al voorbereid waren door de wietolie en plotseling is de tinnitus in sterkte meer dan verdubbeld. Gemeten 70 decibel. Daar was echt niet meer mee te leven.
Ik ben als n verdwaasde opzoek gegaan naar allerlei oplossingen. Toen bleek dat dr.De Ridder in New Seeland zat heb ik daar contact mee opgezocht.
Via hem ben ik in Lier bij dr. Edwin Verstraete van Neuromind terecht gekomen. Edwin Verstraete werkte destijds vanuit de universiteit in Brussel samen met Dr. de Ridder. Hij heeft toen in opdracht van Dr. De Ridder een Qeeg bij mij gemaakt ivm een onderzoek voor neurofeedback. Waar ik later op de universiteit in Nijmegen bij eegbiofeedback van dr. Rien Breteler mee behandeld ben.

Op het moment dat ik bij Edwin Verstraete kwam was hij bezig met neuro stimulatie wat ontwikkeld was door een onderzoeksgroep waar dr. De Ridder mee bezig was. Ik heb 30 sessies bij hem gehad. Geleidelijk aan werd het weer leefbaarder, maar niet meer dan dat. Toen ik nieuwe oorapparaten kocht wees de meting nog 65DB aan.
Het bijzondere wat er ook bij Edwin Verstraete gebeurd is dat hij me aanraadde om s'nachts met oorapparaten te gaan slapen. Ik heb dat sinds die tijd ook gedaan. Niet eenvoudig maar met wat aanpassingen lukt het wel.
Even over mijn tinnitus, ik heb gehoorverlies in de hoge tonen. De tinnitus is ontstaan toen ik op mijn hoofd viel bij het afdalen tijdens een bergwandeling. Ik heb tinnitus in beide oren, wisselend soms linker hard, dan weer rechter of beide. Het is voornamelijk suizen en hard ruisen. Soms hoor ik in het rechter oor 1000 belletjes.
Als ik wissel tussen de nacht apparaten en de dag merk ik al gauw dat mijn gehoor gaat zoeken naar geluid waarbij het ook harder wordt.

Na de behandelingen van Edwin Verstraete ben ik in contact gekomen met InSentis in Turnhout.
Op Skype heb ik een intake gesprek gehad en later een paar sessies uitleg over het hoe,wat en waarom. Fantastisch bedrijf InSentis.
Ook heb ik de cd Tinnitus Retraining Therapie van Anouska De Muynck gekocht. Waarop heel de therapie perfect leesbaar en begrijpelijk staat uitgelegd.
Er werd mij verteld dat in mijn geval de therapie wel 1 tot 2 jaar kon duren. En daarmee wordt bedoeld jou oefenen.
Ik woon in Drachten en tijdens de therapie heb ik 1 jaar maandelijkse gesprekken gehad met een psychologe van het UMCG in Groningen die de opleiding van Jastebrof gedaan had. Ze hebben daar een tinnitus team.
Het heeft mij anderhalf jaar gekost om het grootste gedeelte van de beren op de weg te verdrijven, de stress die ik had bij alle soort omgevings geluiden. Daarmee bedoel ik auto rijden, verkeren in grote groepen, druk verkeer, feestjes en zo kan ik er nog veel opnoemen.
In 2 jaar was zelfs het meeste verdwenen.
En de tinnitus, wisselt, stille tijden en nog redelijk heftige perioden waar ik wel heel goed mee om kan gaan. Ik kan weer alles en doe weer alles alsof ik geen T heb.
De stille tijden hebben al een paar x 14dagen geduurd. Dan geloof ik bijna niet dat de T nog terug kan komen.
Als ik dit jaar mag noemen is het de helft van de tijd mijn stil in mijn hoofd. Dag en nacht. Een feest.
De TRT heeft hier heel veel aan bijgedragen, maar ik houd ook in mijn achterhoofd dat het slapen met hoorapparaten daar ook onderdeel van uitmaakt.
Is nog een lang verhaal geworden, maar ik hoop dat deze of gene hier iets mee kan.
Mijn leven ziet er weer een stuk rooskleuriger uit, ondanks dat ik ook nog met een andere ziekte moet zien te overleven!

udo j

Re: verbetering door TRT

Bericht door udo j » do 14.03.2019 21:14

bedankt voor je ervaring Jos. En wat heb je veel mee gemaakt. Ik ben toen ook bij een colega van dr de ridder geweest en zit sinsdien nog aan de rivotril wat ze toen veel voorschreven.

Goed te lezen dat je uiteindelijk verlichting van T hebt. Ik hoop dat het nog lang zo mag blijven. mvg udo

Pluut

Re: verbetering door TRT

Bericht door Pluut » vr 05.04.2019 08:16

Bedankt Jos. Dat geeft mij weer hoop. Sterkte met die andere ziekte.

Plaats reactie