Gehoorschade na Cinema bezoek

Alle interessante nieuwtjes en artikelen uit de krant, de TV, tijdschriften enz.

Moderators: moderator, forumadmin

GD
Contacteer:

Re: Gehoorschade na Cinema bezoek

Bericht door GD » vr 29.10.2010 11:43

Tom88 schreef:
Bjorn-O schreef:...heeft aan een cinemabezoek gehoorschade overgehouden. Tijdens de vertoning van de sciencefictionfilm 'Inception' zat ze mogelijk te dicht bij de luidsprekers. alleen jongeren onder 25 horen.
Dit is precies wat er mij is overkomen! Verschrikkelijk voor haar. Ik weet precies hoe het voelt.

Ik ging als cinofiel gemiddeld 3-4 keer per week naar de bios (ik had al T maar wist niet van gevaren door hard geluid). Totdat ik naar een IMAX film ging. Dat is HARD!!!!! Links van mij een box...links is nu mijn 'probleemkant'. Ik mis de bios nog elke dag... Ga nu iets van 5 x per jaar, maar het is niet meer genieten zoals vroeger...

Sterkte voor het meisje...
Verschrikkelijk. Schande van de cinema's! Waarom doen ze daar niets aan? Ik hoop met mijn petitie ook dit aan te kunnen kaarten http://www.decibelpetition.be
Laatst gewijzigd door GD op za 30.10.2010 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.

udo j

Bericht door udo j » za 30.10.2010 12:57

Het is dat het te ver rijden is anders...... :-)
mvg udo

Kees

Bericht door Kees » za 30.10.2010 16:31

udo j schreef:Het is dat het te ver rijden is anders...... :-)
mvg udo

Ja, ander WAT............ :shock:
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

udo j

Bericht door udo j » zo 31.10.2010 20:27

Vervelend dit, hier (roosendaal) in de bioscoop is het geluid eigenlijk nooit te hard, nooit gehoorbeschadigingen gehad daar. Evenals t theater, zijn o.a. daarom ook de leukere uitgaans plaatsen.

IK doelde op dit bericht dat ik daar zonder gehoorbescherming naar
de bios zou kunnen maar Roosendaal ligt te ver uit de buurt :?
mvg udo

LK

dB metingen in Antwerpen UGC en Leuven Kinepolis Inception

Bericht door LK » do 04.11.2010 23:31

Wij zijn het beu dat er niets gedaan wordt, dus hebben we het gaan laten opmeten!! In Antwerpen UGC en Leuven Kinepolis tijdens de film Inception op de laatste rij waar ook Célestine (17 jaar) haar lawaaitrauma heeft opgelopen. De metingen zijn met een klasse 1 dB meter genomen, 2,5 uur lang. Er zijn de ganse film pieken tot 118 dB gemeten en dit in beide filmzalen!!
De audiologen die ik gesproken heb zeggen unaniem onverantwoord luid!!
Ik heb ondertussen contact met het UGC filmcomplex in Antwerpen, daar geven ze toe dat het te luid stond en hebben ze het volume aangepast.
Bij Kinepolis ben ik ongeveer 2 weken aan het lijntje gehouden...ik heb eindelijk een afspraak.
In tegenstelling tot het buitenland is er in Belgie geen enkele regelgeving voor geluid in de filmzaal. Ik hoop en ga ervoor dat er iets gaat veranderen..ik hou jullie op de hoogte... Groeten LK
TRT helpt je om Tinnitus uit het bewustzijnsveld te halen en je oren minder gevoelig te maken!

LK

toestand van Célestine na het Lawaai-trauma

Bericht door LK » vr 05.11.2010 10:01

Ik heb nog steeds contact met de vader van Célestine, zelf wil ze uit de media blijven, wat begrijpelijk is. Ze heeft alle mogelijke behandelingen achter de rug tot zelfs de druktank (duikerstank in het UZA) toe. De T is beter maaar de hyperacusis niet, ze dient een deel van de lessen te volgen met oordoppen, omdat het lawaai in de leslokalen te luid is.Ik heb hun zoveel mogelijk gerust gesteld dat ze gezien haar jonge leeftijd nog veel kan recupereren en dat ze ook niet mag overbeschermen. Maar het ganse gezin is erg verschoten, ze zijn boos dat zoiets kan gebeuren in een filmzaal. En wij zijn ook allemaal boos, want stel dat ze niet veel beter wordt kan dat dit voorval haar toekomst bepalen, haar kansen om een Universitair diploma te halen of niet, haar werk enz.. Dus, gaan we verder en ben ik bezig met een persdossier, iedereen in Belgie en Nederland moet weten dat een filmzaal onveilig kan zijn!! Tip voor de filmzaal beozkers, ga vooral in het midden van de rij zitten. Op de hoeken achteraan, hebben we pieken van 118 dB gemeten!!! Je zit daar regelmatig op 2 meter van en full-range surround speaker... Groeten LK
TRT helpt je om Tinnitus uit het bewustzijnsveld te halen en je oren minder gevoelig te maken!

GD
Contacteer:

Bericht door GD » vr 05.11.2010 11:59

Goed zo LK! Ik vind het ook schandalig, en wil gerust steunen als ik kan. Als je artikels of brieven hebt, mag je die gerust doorsturen, dan plaats ik die op mijn site (als je dat wilt) www.decibelpetition.be

LK

Nederlandse pers, dB metingen in filmzalen na lawaaitrauma .

Bericht door LK » vr 05.11.2010 16:54

Is er iemand onder jullie die in Nederland de pers kent, waar ik mijn persmap (begin volgende week af) naar kan toe sturen. En die de Nederlandse pers kan inlichten?
Belgie doe ik zelf,
Groeten LK

Kees

Bericht door Kees » vr 05.11.2010 19:08

Geen idee.

misschien naar de Telegraaf.
De wakkerste krant van Nederland.

Die hebben wel de grootste oplage.
www.telegraaf.nl
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

LK

het is ons gelukt!!! ganse Belgische pers

Bericht door LK » do 25.11.2010 21:22

We hebben de ganse Belgische pers gehad met het item over Bioscoop bezoek kan een geluidstrauma veroorzaken, alle kranten radio en tv hebben vandaag erover bezig geweest:
19 uur journaal VRT:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/c ... chade_film
Groeten LK

udo j

Bericht door udo j » do 25.11.2010 21:44

Ik hoorde van de week bij een klant dat de bioscoop in schagen twee
middagen in de week films voor senioren draait en dat het licht
dan niet helemaal uit wordt gezet en.....het geluid wordt zachter gezet!

Dus een enkeling denk wel eens verder :cool:
mvg udo

Maartje

Bericht door Maartje » do 25.11.2010 21:50

udo j schreef:Ik hoorde van de week bij een klant dat de bioscoop in schagen twee
middagen in de week films voor senioren draait en dat het licht
dan niet helemaal uit wordt gezet en.....het geluid wordt zachter gezet!

Dus een enkeling denk wel eens verder :cool:
mvg udo
Draaien ze daar ook Harry Potter?

Maartje
Troubles which are not expressed in tears, make other organs cry. (Hans Greuel)

udo j

Bericht door udo j » do 25.11.2010 22:09

Geen idee. Ze draaien films aan gepast voor senioren heb ik begrepen
dus of harry daar ook onder valt?

Ja dus wel heb net even gekeken. Hier is de link

http://www.cinemagnus.nl/Senioren/

Plaats reactie