Leven met hyperacusis op "één" België, do 3 feb

Alle interessante nieuwtjes en artikelen uit de krant, de TV, tijdschriften enz.

Moderators: moderator, forumadmin

Brederordie

Bericht door Brederordie » zo 13.02.2011 11:04

treep46 schreef:maar wij hebben er wel oren naar.
En als wij onze oren daar niet meer laten horen, zullen ze toch moeten luisteren.
We moeten die evenementen DB'en (Direct Bewerken).
Ja, die signaal functie moeten idd echt wel hebben Joost, No Doubt about that! :cool:

Jacob

Bericht door Jacob » zo 13.02.2011 12:40

Brederordie schreef: En dat is al een reden waarom Sound re-enforcement écht wel een vak apart is.
Yep. Overigens zijn die die line-array systemen juist gunstig voor muzikanten. Als je nu in een band speelt hoeft de monitoring niet meer zo wreed hard te staan. Kan voor muzikanten het verschil uitmaken tussen gehoorbeschadiging of niet, zeker op de lange duur.

Ook voor het publiek klinkt het beter, dus hoeft het minder hard.

Zie deze uitleg: http://bosel1.nl/movie.html
Lid Werkgroep OBB

Brederordie

Bericht door Brederordie » zo 13.02.2011 12:59

Jacob schreef:
Brederordie schreef: En dat is al een reden waarom Sound re-enforcement écht wel een vak apart is.
Yep. Overigens zijn die die line-array systemen juist gunstig voor muzikanten. Als je nu in een band speelt hoeft de monitoring niet meer zo wreed hard te staan. Kan voor muzikanten het verschil uitmaken tussen gehoorbeschadiging of niet, zeker op de lange duur.

Ook voor het publiek klinkt het beter, dus hoeft het minder hard.

Zie deze uitleg: http://bosel1.nl/movie.html
We komen er wel Jacob, de ontwikkelingen staan gelukkig niet stil... er zijn immers al veel te veeeel slachtoffers, on, off and frontstage...

Jacob

Bericht door Jacob » zo 13.02.2011 14:00

Brederordie, even off topic, je kent alle betekenissen die je aan 'Gutter Balled' kunt toekennen? Welke bedoel jij in dit geval?
Lid Werkgroep OBB

Brederordie

Bericht door Brederordie » zo 13.02.2011 14:17

Jacob schreef:Brederordie, even off topic, je kent alle betekenissen die je aan 'Gutter Balled' kunt toekennen? Welke bedoel jij in dit geval?
Hey bedankt Jacob, ik had niet eens in de gaten dat ik het "verkeerd" met een "d" had geschreven ;)

Gutter Ballet is the sixth album produced by the progressive metal band Savatage. This was the second album created under the direction of producer Paul O'Neill and was initially released in 1989.

This album was a true turning point for the band, for after Jon Oliva watched The Phantom of the Opera in Toronto, he decided to change the sound of the band, from a heavy metal to a more progressive sound, which is reflected in songs such as "When the Crowds are Gone" and "Gutter Ballet". The final three songs ("Mentally Yours", "Summer's Rain", "Thorazine Shuffle") are a conceptual suite dealing with a single character as revealed by the band in interviews.

The original title for the record was Temptation Revelation, but this was changed to Hounds of Zaroff which was a Steve Wacholz suggestion. As late as May 1989, the band was having doubts surrounding the title. At the time, the eventual title track of the album had not been written. The title, "Gutter Ballet" was in fact the title of a play Paul O'Neill had written ten years earlier that would later make-up the majority of the band's next work, Streets. In fact, "Gutter Ballet" was written with just Jon, Criss and Paul in the studio. Jon's drumming skill was competent enough to perform on the track and Jon also provided the bass guitar duties for the track.

Jacob

Bericht door Jacob » zo 13.02.2011 14:49

Gelukkig maar... De andere schrijfwijze heeft twee betekenissen. Als je daarvan de éne had bedoeld, vrees ik dat Kees al je berichten had moeten verwijderen.... :-)

Ik probeerde ook te verzinnen welke connectie het met ons algemene onderwerp had, of op welke diepe wijsheid je ons wilde wijzen. :-)
Of zit die connectie verborgen in de plaat van Savatage?
Lid Werkgroep OBB

Brederordie

Bericht door Brederordie » zo 13.02.2011 15:04

Jacob schreef:Gelukkig maar... De andere schrijfwijze heeft twee betekenissen. Als je daarvan de éne had bedoeld, vrees ik dat Kees al je berichten had moeten verwijderen.... :-)

Ik probeerde ook te verzinnen welke connectie het met ons algemene onderwerp had, of op welke diepe wijsheid je ons wilde wijzen. :-)
Of zit die connectie verborgen in de plaat van Savatage?
Absoluut NIET Jacob... :cool: Maar dat had al wel kunnen bevroedden als je de quintessence van mijn berichten kent :)

Kees

Bericht door Kees » zo 13.02.2011 15:56

quintessence

Hmmmmmm, is daar ook een Nederlands woord voor, wel zo fijn als het kan..... :-(
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Vertrokken

Bericht door Vertrokken » zo 13.02.2011 16:01

Kees, ik denk dat de 'onderliggende betekenis' wordt bedoeld.

Kees

Bericht door Kees » zo 13.02.2011 16:09

Met Google kom je hele leuke dingen tegen met dit woord.

http://www.qwinkels.nl/site/

http://www.quintessence.sh/

http://www.quintessence.be/

Konclusie, als je een moeilijk woord gebruikt kan iemand er heel wat anders achter gaan zoeken.

Oké, heeft niets met deze topic te maken, maar is wel een leuke discussie. :lol:
Groeten,

Kees.

Jacob

Bericht door Jacob » zo 13.02.2011 16:34

Konclusie, als je een moeilijk woord gebruikt kan iemand er heel wat anders achter gaan zoeken.
Oké, heeft niets met deze topic te maken, maar is wel een leuke discussie.
Ik dacht, nu zullen ze Gutter Ball wel opzoeken..... maar nee hoor.
Quintessens....leuk. Jullie zijn echt heel braaf.:-)
Lid Werkgroep OBB

Brederordie

Bericht door Brederordie » zo 13.02.2011 17:27

Jacob schreef:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Kees

Bericht door Kees » zo 13.02.2011 18:28

Jacob schreef:

Klopt, we zijn allemaal brave "Hendrikken". :lol:
Groeten,

Kees.

Plaats reactie