nieuwe behandeling tinnitus (krantenbericht)

Alle interessante nieuwtjes en artikelen uit de krant, de TV, tijdschriften enz.

Moderators: moderator, forumadmin

Hannie10

nieuwe behandeling tinnitus (krantenbericht)

Bericht door Hannie10 » za 09.03.2013 13:17

Nieuwe behandelingen tinnitus (krantenbericht) - zie onderstaande website

http://www.dailymail.co.uk/health/artic ... ctims.html

Kees

Re: nieuwe behandeling tinnitus (krantenbericht)

Bericht door Kees » za 09.03.2013 19:35

Ook weer zoals vele andere therapieën gebaseerd op muziek en geluids therapie.
Toch naar mijn idee meer van hetzelfde.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

moderator
Site Admin
Site Admin

Bericht door moderator » za 09.03.2013 20:08

ik heb dit onderwerp verplaatst naar de persberichten.

Met groeten.

Hannie10

Bericht door Hannie10 » za 09.03.2013 21:24

ZENUWCELLEN - opnieuw programmeren.

Volgens mij is dit geen muziektherapie of zo (om geluiden zo veel mogelijk te neutraliseren) maar gaan ze ervan uit dat door het verlies van hoge tonen (dat geldt voor meer tinnitus patienten, gehoorverlies) dit teruggebracht kan worden - omdat hersenen hier anders op reageren en de verkeerde input krijgen: m.a.w. verkeerde signalen opvangen. Tenminste, dat lijkt mij?

"The Ultraquiet therapy developed by researchers in New York and Virginia University works by reprogramming the nerve cells to get them working properly by exposing them to high-frequency vibrations."

Misschien kan iemand zijn/haar licht hierop laten schijnen. Nadere toelichting geven.

Groetjes, Hannie

NES

Bericht door NES » za 09.03.2013 21:36

Wie wil, zoekt een mogelijkheid.
Wie niet wil, zoekt een reden

Hannie10

Bericht door Hannie10 » zo 10.03.2013 10:26

Nes, bedankt voor het zetten van het artikel in de vertaalbox.

Je krijgt dan wel een beetje raar Engels maar het is goed leesbaar en te begrijpen. Alleen is het weer afwachten met het ombuigen van hoge tonen (die de meeste tinnitus patienten niet meer horen! - gehoorverlies, en dat heb ik dus ook) via zenuwcellen mensen ook echt geholpen worden. Voor langere tijd.

Alles richt zich dan vooral op de tinnitus en verbindingen met hersenen. Daar zal best een reden voor zijn.

Vandaag weer meer last van tinnitus & hyperacusis dan gewoonlijk, door het winterweer. Ik ben snel verkouden, sinus infecties, en dan worden de klachten ook erger. Vervelend is dat wel.
Ik ben zelf niet meer op zoek naar nieuwe therapieen omdat ik een modus vivendi heb gevonden, klinkt nogal chique (alsof je in Parijs of London gaat winkelen!): MUZIEK AAN.

Ik heb cds aanstaan de hele dag door, vooral klassieke muziek en kan er van genieten. Gelukkig hoor ik nog - denk ik dan bij mezelf. Stel dat dat niet zo was. Ik vind dat een enorme troost, ondanks alle beperkingen vooral op sociaal gebied.

Maar ik kan me goed voorstellen, wie jong is nog, bv 40 of zo, er veel meer moeite mee zou hebben dit te accepteren.

Nog een fijne dag verder,

groetjes,
Hannie

Rafke Pafke

Bericht door Rafke Pafke » vr 15.03.2013 10:57

Is dit eigenlijk wel een recent krantenartikel? Alle informatie die op het web te vinden is i.v.m. de UltraQuiet Therapy lijkt toch al heel wat jaren oud te zijn. Ondanks de blijkbaar positieve uitgevallen testen lijkt deze therapie een stille dood te zijn gestorven.

Ik heb een mailtje gestuurd naar dr. Lendhard die de bezieler was van het onderzoek met de vraag wat de stand van zaken is. Benieuwd of ik een antwoord zal mogen ontvangen.

jhmetzke

Bericht door jhmetzke » wo 20.03.2013 15:17

Vanaf 2002 ernstige tinnitus, onderzoek audioloog de Laat L.U.M.C te Leiden.
Onderzoeken gehad bij o.a psychiaters,psychologen,neurologen,audiologen enz. (gek wordt je er van).
Mijn klachten: de toon 24 uur per dag wat overal overheen komt,pijn in de benen vermoeidheid, hoofdpijn, geen concentraties (kan geen film volgen) vergeet alles.
TOEN eerste oproep ziektewet arts GAK/UVV te Arnhem, zij liet mij weten u kunt niet meer werken,ook het tweede bezoek andere arts was het met haar collega eens.
Werkpad in Houten vertelde mij het zelfde u kunt niet deelnemen aan het arbeids proces.
MAAR MEVROUW DE GAK ARTS TE ARNHEM BESLIST ANDERS.
Zij liet mij weten de 5 regels van Den Haag, ik kan o.a auto rijden, ik heb handen en benen, zag er verzorgd uit enz, ik keur u 30% af en u kunt 70% goed (was hels) zo nam niet eens de moeite om de geluid cd van NVVS te beluisteren, zij liet mij weten dat ik o.a nog vis kon inpakken.
De arbeidsdeskundige liet weten dat er verschillen waren tussen de ziektewet artsen en de wia arts en stelde zelf voor een nieuw onpartijdige keuring te laten doen dit in overleg met de wia arts, u snapt het al mevrouw wilden dit niet.
Heb toen een advocaat in de arm genomen en de zitting te Arnhem was 2 jaar geleden, uitspraak GAK/UVV heeft gelijk.
In overleg met de advocaat hogeberoep aangetekend deze komt a.s vrijdag 22-03-2013 hogeraad te Utrecht.
Over een paar weken naar Groningen voor een F-mri scan.
Ik vertel dit verhaal met als reden TINNITUS dat bestaat zelfs niet voor een wia arts, ga er maar aan staan, vechten voor je zelf op bijna 65 jarige leeftijd, sorry hoor maar het ia gewoon tuig.
Co Metzke te Ede.

NES

Bericht door NES » wo 20.03.2013 15:41

Bizar gewoon,kom voor je zelf op.

Ja een advocaat zijn ze niet blij mee.

Sterkte heel benieuwd de uitspraak :cool:

Wie wil, zoekt een mogelijkheid.
Wie niet wil, zoekt een reden

Frits

Bericht door Frits » wo 20.03.2013 17:50

Een triest verhaal.

Heel veel sterkte en houd ons op de hoogte.
Hartelijke groet,

Frits

Kees

Bericht door Kees » wo 20.03.2013 20:08

Ook ik wens je heel veel sterkte en succes de 22e
Hou je haaks en laat je niet van de wijs brengen.

Heel veel succes en nogmaals sterkte toegewenst.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

de redder

Bericht door de redder » vr 22.03.2013 17:26

Hoi Metzke,

Ik ben het volledig met je eens, het is gewoon tuig.
Ik h(er)ken heel veel uit jouw verhaal. Alleen was ik 31% afgekeurd. En dat
deden ze aan de hand van mijn laatst verdiende loon. Een heel raar rekensommetje
echt te bizar van woorden. Dus geen wia uitkering, nu zit ik thuis met een ww uitkering die
eind december afloopt.

Ik kon volgens de wia wel in een slachterij werken. Wat een stelletje horken zijn dat.
Laten ze lekker zelf doen. Ik ben dierliefhebber en heb totaal geen opleiding om waar wat te
slachten. En denk `ie nou echt dat het stil is in een slachterij?

Ik ben wel gelukkig opgeknapt, alleen lichte T en af en toe een alarmbel.

Ik wens je heel veel sterkte en ik zal je blijven volgen.
Am i part of the decease or am i part of the cure.

Marleen

Bericht door Marleen » vr 21.11.2014 10:26

Me even voorstellen, ik ben Marleen,

ik heb bijna 25 tinntus, en de laatste 7 jaar Hyperacusis. Ik denk dat ik in België alle proffen gehad heb van nko. Niets heeft geholpen, een ding is duidelijk het is heel complex wat ik heb. Een sociaal leven is al lang verleden tijd. Nu, ik ben 14 geleden gestart met de seiyo therapie. Elke avond anderhalf uur de toestelletjes in doen, daarna een half uur volledige stilte alleen het gruis van de toestelletjes. Ik kan nog niet veel zegggen want de therapie duurt 13 weken. Ik hoop dat het helpt want het is wel duur.
Groetjes Marleen

Hannie10

Bericht door Hannie10 » za 22.11.2014 00:56

Welkom, Marleen.

Ik hoop dat de therapie werkt.
Laat je na afloop nog weten hoe het is gegaan?

Ik zelf red me goed door altijd muziek, radio, aan te hebben waardoor ik minder last heb.

Groetjes,
Hannie

Levenslustig

Bericht door Levenslustig » za 22.11.2014 02:38

Ben ook benieuwd en hoop dat het je helpt, Marleen. Ik weet hoe het voelt, ook al heb ik het kort.

Bijna 3 maanden heb ik hyperacusis, 5 maanden tinnitus. Ik zie niemand meer, ik zit binnen.
Laatst gewijzigd door Levenslustig op di 25.11.2014 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie