Veroorzaakt een mobiel een hersentumor of tinnitus?

Alle interessante nieuwtjes en artikelen uit de krant, de TV, tijdschriften enz.

Moderators: moderator, forumadmin

hendrik1

Re: Veroorzaakt een mobiel een hersentumor of tinnitus?

Bericht door hendrik1 » wo 28.08.2013 10:35

Ja, maar .....

Mooi natuurlijk die lage SAR waarde.
Maar zou dat niet samen gaan
met een sterk verhoogde zendkwaliteit zoals de G4 netwerk?
(Sterkere zenders kunnen met een zwakkere ontvanger uit de voeten.)

Oftewel: elk voordeel heb z'n nadeel?

jvdhammen

Bericht door jvdhammen » di 10.09.2013 15:25

Ja, 4G netwerk.

Ik heb een voorbeeld http://www.antennebureau.nl/sites/defau ... traat.pdf‎ gepakt.
Volgens dit rapport hoeven we helemaal geen zorgen te maken.

Alleen er viel mij wat dingen op, bij de inleiding.
Doel van dit onderzoek is het toetsen van de veldsterkten
van aanwezige elektromagnetische velden (EMV) aan de referentieniveaus volgens de Europese
aanbeveling van de Raad van 12 juli 1999 (1999/519/EG), betreffende beperking van
blootstelling van de bevolking aan elektromagnetische velden van 0 Hz – 300 GHz.

Alleen de meetapparatuur die gebruikt is, meet ELF 100 KHz t/m 3000Mhz, dus hier mis je de meeting van 0 tot 100 KHz
frequentie. Juist die frequentie-reeks is juist het belangrijkste, ivm resonantie van hoge frequentie naar gepulst zeer lage
frequentie. De agentschap antennebureau zegt dat ze daar niet verantwoordelijk zijn en sturen je door naar kennisplatform
EMV. En EMV verwijs je door naar GGD.

GGD zegt dat het niet kan :
http://www.ggdrotterdamrijnmond.nl/mili ... ennes.html
Gezondheidsklachten
Sommige mensen wijten allerlei gezondheidsklachten aan een GSM- of UMTS-zendmast bij hen in de buurt.
Wetenschappelijk onderzoek toonde tot nu toe geen verband tussen gezondheidsklachten en elektromagnetische velden.

Dus deze bewering van wetenschappelijk onderzoeken geen verband tussen gezondheidsklachten en elektromagnetische velden, dus niet waar!
Ik heb er te veel van gelezen en ik geeft een simpele link en je kan hieruit verder verdiepen als je wilt:
http://www.stralendkind.nl/vragen.php#w ... ijk_bewijs.
f) Er zijn wel degelijke vele onderzoeken, zie deze enorme lijst. Maar de overheid/wetenschap wenst dit geluid niet te horen
(Wetenschappers die de stralingseffecten wilden melden werden gechanteerd, beurzen ontnomen, uit het circuit gehaald, zie
1d). De Telecomindustrie ontslaat zijn onderzoeker na ongewenste onderzoeksresultaten. Een Amerikaanse
neurowetenschapper constateert steeds meer hersentumoren (steeds vaker aan de kant waar de telefoon gehouden wordt):
"De telecomindustrie brengt de onderzoeken in diskrediet die aantonen dat er een risico zit aan mobieltjes" (Bron) Dat gebeurt
niet alleen op het gebied van de straling, ook bij de klimaatproblemen: Professor doctor Salomon Kroonenberg (emeritus
hoogleraar geologie te Delft, een klimaatrelativist): In de uitzending van Nova van 5-2-2010 op 13:34: "De top van het IPCC
heeft geprobeerd critici te dwarsbomen die onwelgevallige theoriën wilden publiceren". Op 15:26: "Als we ons baseren op de
gepubliceerde literatuur, komen we verkeerd uit. Omdat er juist zoveel moeite is gedaan in het verleden om kritische
stemmen te dwarsbomen om te publiceren. Daarom kan je niet alleen daarop [op de gepubliceerde literatuur] vertrouwen. In
de basis van het wetenschappelijke proces is het al foutgegaan." Nu pas blijkt dat de aarde niet meer opwarmt sinds 1995.

Wat technische uitleg:
http://translate.google.nl/translate?sl ... 12-NZ2.pdf
De meeste magnetron pulsfrequenties zijn schadelijk
Penafiel et al. . ( 1997 ) werkt in een laboratorium Litovitz 's geconcludeerd dat er alleen waren ernstige
gezondheidsproblemen bij de microgolven waren gemoduleerd om pulsen van een standaard te geven hoogte ( amplitude )
gegenereerd met frequenties tussen de 6 en 600Hz . Er was vrijwel geen effect boven 600Hz . Dit komt overeen met
Lackman et al. . ( 1988 ) observatie dat calcium vrijlating uit hersenweefsel kwam niet boven de 510Hz .
Het lijkt erop dat de mobiele telecommunicatie -industrie niet hun had gedaan huiswerk voordat u de klokfrequenties voor hun
digitale communicatie , aangezien ze vrijwel alle vallen binnen deze biologisch actieve bereik ; bv 2G GSM mobiele telefoons
( 217Hz ) , TETRA ( 17,6 Hz ) , DECT-telefoons ( 100 Hz ) , WiFi ( 10Hz ) , en 3G UMTS -signalen met de tijd duplexopstelling
( 100Hz en 200Hz ) die allemaal potentieel schadelijk . Het andere kan schadelijke effecten van de straling die niet leiden ODC
productie of calciumafgifte maar op het minst , deze puls frequenties mag niet zijn gebruikt als de mobiele telefoon industrie
had zorgvuldigheid gehandeld . .

Afbeelding

Kees

Bericht door Kees » di 10.09.2013 18:32

Allemaal leuk en aardig, maar volgens mij dwalen
we toch wel een beetje af van het onderwerp.

En al die technische gegevens, daar kunnen we toch niets mee.
Laten we het toch een beetje simpel houden.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Frits

Bericht door Frits » di 10.09.2013 18:36

Kees schreef:
En al die technische gegevens, daar kunnen we toch niets mee.
Laten we het toch een beetje simpel houden.

Dat vind ik ook.

Misschien is het opblazen van 4G-masten een oplossing?
Wie voelt zich geroepen? Ik in ieder geval niet. En ik
beveel het ook niemand aan. Laat dat duidelijk zijn.
Hartelijke groet,

Frits

jvdhammen

Bericht door jvdhammen » ma 23.09.2013 13:05

Voor mensen die moeite hadden, om mijn vorige bericht te lezen, hier dan een samenvatting van mijn verhaal is:
Gsmmobieltjes hebben contact met UMTS- en GSM-masten en dus het hoort er wel bij.
De rapporten van antennebureau dus niets voorstellen, het voldoet niet aan de EU-regels.

Dat de overheid en instanties geen verantwoordelijk nemen als je last hebt van EMV.
Vele mensen hebben last van EMV (elektromagnetische velden) en ook vele wetenschappelijk onderzoeken geven dit aan.
Ook de betaalde wetenschappers van telecommunicatiebedrijven geven aan dat verder onderzoeken nodig zijn, want ze kunnen het schadelijke effecten niet uitsluiten.
Vreemd dat deze onderzoeken nooit van de grond komen, want de overheid en instanties voelen zich niet geroepen om dit echt te doen.

Frits

Bericht door Frits » ma 23.09.2013 14:18

Je kan je natuurlijk afvragen wat je met de rultaten van dit
soort onderzoeken moet.
Als je zo op straat rondkijkt, en dat doe ik nogal eens, kan je
zien dat niemand meer van zijn mobieltje af wil. De fabrikant niet,
de verkoper niet maar ook de gebruiker niet.

Een mens is nu eenmaal gemakzuchtig. Vroeger kon je in een
telefooncel bellen. Die zijn er niet meer. En dat hoeft ook niet meer.
Bijna iedereen heeft zo'n ding in zijn zak.

Men vindt iets uit en pas op langer termijn komt men tot de
ontdekking dat het ook schadelijke gevolgen kan hebben.
Asbest is daar een goed voorbeeld van.

Dat geldt zelfs voor medicijnen. De bijwerkingen ontdekt men
pas later.

We kunnen het niet tegenhouden. Hoogstens signaleren en hopen
dat het wordt opgepikt.
Maar dan is het vaak te laat.
Hartelijke groet,

Frits

jvdhammen

Bericht door jvdhammen » do 28.11.2013 23:11

De invloed van Elektro Magnetisch straling op de hersenen (EM)
Nu even geen wetenschappelijk onderzoek van mij, maar een uitleg over EM van een unieke man in praktijk:

Barrie Trower is een gepensioneerd wetenschapper die tientallen jaren gewerkt heeft voor de militaire inlichtingendienst op het gebied van microgolfstraling en stealth
technologie met speciale expertise van de invloed van deze straling op het functioneren van onze hersenen.
Hij heeft alle kennis in huis als het gaat om de gevolgen van deze straling op de mens.
Tegenwoordig spreekt hij zich uit over de gevolgen van microgolfstraling en levert de wetenschappelijke bewijzen erbij.
http://www.anarchiel.com/stortplaats/to ... g_nl._vert

Hier een interview met Barrie Tower met Nederlands ondertiteling:
http://www.youtube.com/watch?v=qdCRJvcIvx8

In het video-interview kwam nog een stuk over Amerikaanse ambassade in Rusland naar voren:

De Lilienfeldstudie naar de bestraling met microgolven van de Amerikaanse ambassade toonde dat het ambassadepersoneel werd bestraald met fluctuerende microgolven met
een gevelbelasting van ver onder de ICNIRP-“veiligheidsnorm” van 10.000.000 ìW/m² van gemiddeld 10.000 tot 20.000 ìW/m² waarvan er achter de muren van het gebouw
gemiddeld 200 ìW/m² tot 1000 ìW/m² overbleef.
Het was vervolgens de reststraling van gemiddeld 200 ìW/m² tot 1000 ìW/m² die er, naast een breed scala aan klachten die we ook bij vooral Wi-Fi vinden, voor zorgde dat bij
de 4500 man ambassadepersoneel leukemie 2 tot 3 keer meer voorkwam dan gemiddeld en borstkanker bij vrouwen en kanker aan de geslachtsdelen 4 tot 5 keer vaker dan
gemiddeld voorkwam.
Hersentumoren kwamen maar liefst 20 keer zo vaak voor! De ICNIRP weet dit en om de zaak te verdoezelen werden de statistiekcijfers van Lilienfeldstudie door elkaar
gehusseld met die van cijfers uit andere studies naar veel minder bestraalde groepen van 7500 ambassadeleden in diverse andere Oostbloklanden.
Met deze truck stelde de ICNIRP dat er betreffende het Moscow Signal geen bewijs was voor de relatie blootstelling aan microgolfstraling met gezondheidschade en sterfgevallen.

Nog een radio-interview:
http://translate.google.nl/translate?hl ... &sandbox=1

Meer over Rusland en de ambassade:
http://translate.google.nl/translate?sl ... -of-emf%2F
Laatst gewijzigd door jvdhammen op ma 30.12.2013 16:53, 2 keer totaal gewijzigd.

jvdhammen

Bericht door jvdhammen » ma 30.12.2013 13:55

Lees dit artikel http://michielhaas.nl/het-pillenbedrog-en-emv/

De techniek van draadloos communiceren is zonder enig onderzoek grootschalig ingevoerd in de wereld. Nu het overal is ingevoerd kun je speken van dat het fase-4-onderzoek van start is gegaan.
Er komen steeds meer berichten boven water over mogelijke schadelijke effecten, zelfs tot aan dodelijke effecten door glioom, een kwaadaardige hersentumor.
Parallel met EMV: De wereldwijde marketing van de telecombedrijven over de voordelen van het mobiel bellen (veiligheid kinderen, snelle respons bij ongelukken, enz., enz.) spreekt uitsluitend over de
voordelen, nooit wordt ook maar iets gezegd over mogelijke schadelijke effecten voor de gezondheid van de gebruiker. Dit werkt zo goed dat mensen die in deze maatschappij uitvallen vanwege de alom
aanwezige EMV, niet erkend worden als ziek en dat de meeste artsen, gebaseerd op voorlichting vanuit overheid en telecom bedrijven, menen dat het tussen de oren zit.

Echter in 2003 deed het Zwitserse telecombedrijf Swisscom een patentaanvraag voor apparaten om elektrosmog te verminderen. In de toelichting voor de patentaanvraag schrijft Swisscom zelf dat elektrosmog
onder andere kanker kan veroorzaken. Dus de telecomindustrie wist tenminste reeds vanaf 2003 dat er schadelijke effecten bestaan, er wordt echter nooit in de communicatie over gesproken.
(bron: http://www.stopumts.nl/doc.php/Juridisc ... erminderen)

Deze mollen komen in de telecom industrie natuurlijk ook voor en zitten vooral in allerlei adviescommissies die de overheid moeten adviseren over mogelijk schadelijke effecten, die dan ook niet gevonden
worden. Kijken we naar leden van de Gezondheidsraad en van de ICNIRP (adviesorgaan over het vaststellen van de normen) dan zien we veel banden met de industrie.

elukkig zijn we in de EMV wereld nog niet begonnen met processen, zoals ze door Van der Linde worden beschreven. Maar er wordt wel meteen gereageerd zodra er iets kritisch verschijnt. Voorbeeld? Op 1
juni 2012 werd de Zembla uitzending ‘Ziek van je mobieltje’ uitgezonden, waarin ik werd geïnterviewd en de relatie tussen draadloze communicatie en mogelijke schadelijke effecten duidelijk werd gemaakt.
De uitzending is, dankzij Doutzen Kroes die erover twitterde, de best bekeken Zembla uitzending ooit geworden. Maar het Kennisplatform Elektromagnetische Velden schreef er onmiddellijk een ontkrachtend
berichtje over: ‘Belangrijke informatie over mobiel bellen en gezondheid werd niet gegeven. Om zelf een bewuste afweging te kunnen maken moet verduidelijkt worden welke informatie wijst op een
gezondheidseffect en welke informatie daartegen spreekt. Door dat niet te doen werd een eenzijdig en incompleet beeld gegeven.’
Aan de andere kant misschien moeten we de confrontatie maar aangaan, laat de rechtszaken maar komen. Als dat de enige manier is om mensen wakker te schudden, dan moet dat maar gebeuren.

Onafhankelijke voorlichting over EMV is ook zo’n verhaal. Als er ergens een mast geplaatst moet worden en er is behoefte aan voorlichting dan komt het Antennebureau op zo’n avond vertellen hoe goed
mobiel bellen voor de maatschappij is. Een geluid over enige vorm van schadelijk voor de gezondheid wordt door het Antennebureau niet verteld. Volstrekt eenzijdige voorlichting. En wie is het
Antennebureau? Dit zeggen zij er zelf over: ‘Het Antennebureau is het informatiebureau van de rijksoverheid over antennes. Bij ons kunt u terecht met vragen over de gezondheidseffecten van de
elektromagnetische velden van antennes, de wetgeving rond de plaatsing van antennes en de toepassingen waar antennes voor worden gebruikt.’ Onlangs hebben een aantal organisaties, waaronder ik,
het Antennebureau aangesproken over hun misleidende filmpjes die op de website staan, waarin het bestaan van mogelijke gezondheidsklachten ontkend worden.

Afbeelding

Michiel Haas geïnterviewd over EMV
http://michielhaas.nl/michiel-haas-gein ... -over-emv/
http://michielhaas.nl/michiel-haas-gein ... er-emv-ii/

Lobby en wetenschap
http://www.vn.nl/Service/Over-VN/Artike ... eltjes.htm

hendrik1

Bericht door hendrik1 » ma 30.12.2013 19:57

JvdHammen,
Mag ik een aantekening bij de foto's plaatsen?

Op deze warmte foto's zie je juist ook de gebieden
oplichten die betrokken zijn bij luisteren en spreken.
Dus het deel van de hersenen, maar ook het strottenhoofd
en oorgebied.
Je weet dat ik er vanuit mijn alternatieve invalshoek naar kijk,
maar ik ben niet overtuigd van het kunnen zien
en/of waarnemen van werking die alleen
een mobiele telefoon heeft veroorzaakt.
Wanneer ik mensen behandel die met problemen
met luisteren en praten,
is dit ook het gebied wat ik dus actief/extra behandel.
Vaak ervaren mensen dan daar moeheid of bv hoofdpijn.

Dus geen afkraken of afbreken van je artikel,
wel een aantekening dat de gebieden die
rood opkleuren, ook de gebieden zijn
die energetisch belast zijn geweest.
En dan bedoel ik dat niet als slecht of goed,
gewoon die gebieden hebben gefunctioneerd.

En dan zou ik graag dus gescheiden zien
de activiteit van het luisteren en spreken op zich,
van de straling van een mobiel ter plekke.
Als je daar nog iets van hebt,
laat dan even zien.
hendrik

jvdhammen

Bericht door jvdhammen » ma 30.12.2013 21:23

Je stelt een hele goede vraag.

Als ik hele dag veel bel met mijn mobiel merk ik wel dat mijn oor ietsje warm wordt en rust wil.
Daarom doseer ik zelf, zodat ik niet te veel achter elkaar zit te bellen.
Maar ik krijg geen hoofdpijn, maar van aantal mensen wel en raken wat geïrriteerd heb ik gemerkt en zeker op vrijdagmiddag.
Ik vind deze plaatjes erg mooi en duidelijk vandaar ik extra aandacht geeft.

Ik heb wel een mooie video-opname met thermografie gevonden: http://www.youtube.com/watch?v=rLzJDcaJVwg
Je hoeft als mobiel-gebruiker nog geen last te hebben van symptomen, maar je wordt wel even wat voorzichtiger als dit filmpje hebt gezien.
Nog een test met 1 ei met 2 mobiels, en in 45 minuten heb je een zacht gekookt ei.: http://www.mobilemac.nl/tag/gsm-straling/

Bij EHS licht-gevoelige mensen heeft het ook met elektromagnetisch velden (EMV) te maken , want op dat moment is de straling het grootst met UMTSmast -verbinding met mobiel.
Die mensen zie je beetje inkrimpen en wat onrustig worden en krijgen wat lichamelijke klachten , zoals bv zwaar hoofd, druk op hun oor en wat verkramping in de kaak.
Soms zijn dit ook een van de eerste symptomen voordat men EHS-gevoelig kunnen worden.
Dit heb ik horen zeggen en ik spreek niet uit ervaring.
Ik denk dat spreken of alleen luisteren weinig verschil maakt, misschien luisteren ietsje warmer wordt omdat je oren aan het werk zet.
Het beste is om een vaste headset en geen bluetooth headset te gebruiken.

Ook ken ik mensen waar ik van te voren mobiel echt uit moet zetten en in de auto moet laten als ik op bezoek kom.
Dan krijg ik ook verhalen met waarschuwingen over mobiel en UMTS-masten te horen en ze hebben ook tinnitus.
Vandaar mij het onderwerp erg aanspreekt.

Frits

Bericht door Frits » ma 30.12.2013 23:18

jvdhammen schreef: Als ik hele dag veel bel met mijn mobiel merk ik wel dat mijn oor ietsje warm wordt en rust wil.
Ik wil geen enkele theorie of gedachte afkraken. Dat is helemaal
niet mijn bedoeling.

Ik heb een aantal jaren in het bankbedrijf gewerkt. Voornamelijk
effecten en vermogensbeheer.
Ik heb me dagelijks helemaal suf gebeld. Gewoon met een draadjestelefoon.
Ik had 's avonds het zelfde gevoel.

Dus. ligt het aan het draadloos of de draad of de druk van het apparaat
tegen je oor?

Wie het weet mag het zeggen.
Hartelijke groet,

Frits

hendrik1

Bericht door hendrik1 » di 31.12.2013 10:03

Frits,
Dat is wat ik ook bedoel, wat is wat.
Alleen ga ik misschien nog een stapje verder?
Wanneer je de hele dag deze werkzaamheden hebt gedaan
is er dus ook sprake van energetische belasting.
Gewoon gewerkt hebben bedoel ik dan,
maar even in "alternatieve" terminologie vertaald.

Als je de hele dag hout hebt staan kappen,
zijn je armen ook flink moe.
Dat is ook een eigen ervaring :mrgreen:

En ook van mij: niet als afkraken oid bedoeld!!!!
hendrik

Frits

Bericht door Frits » di 31.12.2013 10:45

Het blijft een boeiend onderwerp. Zaak is om toch ook
kritisch te zijn op je eigen gedachten en meningen.

Soms raak je daar in verstrikt en sta je niet meer open voor
andere ideeën. Dat is jammer. Maar ieder mens heeft zo zijn
beperkingen. Het is goed om daar rekening mee te houden.

Laten we hopen dat we volgend jaar, dus morgen meer heldere
ideeën zullen krijgen.
Het lijkt wel of buiten een revolutie is uitgebroken. Dus ik heb daar
zo mijn twijfels over.

Iedereen toch maar een heel gelukkig nieuw jaar.
Hartelijke groet,

Frits

jvdhammen

Bericht door jvdhammen » di 31.12.2013 12:32

Mijn artikelen zoek ik zorgvuldig uit en ze moeten van mij ook naar waarheid en logica betuigen en liefs zo simpel mogelijk zijn, dus aanvallen hierop zijn juist welkom.
Voor mij dan de uitdaging om weer na te denken en weer verder uit te zoeken, want hierdoor leer ik veel van

Ik zou dus ook thermografie moeten hebben van vaste toestellen, en dus je punt hier over is heel goed.
Helaas heb ik nog niets kunnen vinden.

Na lang denken, ben ik op dit voorbeeld gekomen op mijn logica denken:
Ik ben op een drukke dag, ongeveer 2 tot 3 uur gesprekstijd bij elkaar, dus voor Frits stelt dit juist niks voor.
Vanwege een nieuw project, waar ik iedere keer naar een ander ruimte moest, heb ik mijn vaste telefoonlijn naar mijn mobiel doorgeschakeld.
Ik merkte wel dat ik veel moeier en wat onrustig was en ik was ook opvallend elke keer mijn mobiel kwijt was en na paar dagen heel gauw de doorschakeling uit heb gezet.
Dan maar de betreffende klanten maar direct naar mijn mobiel laten bellen, en dat beviel mij stukken beter.
Ook ging ik even meer met mijn vaste telefoon bellen, terwijl ik beter verstaat met mijn mobiel.

Ik denk dat thermografie van vaste telefoon, ook rood gebied bij de oren zal zijn, maar het gebied veel minder groot is en ook veel meer gesprek tijd nodig is om meer warmte gebieden te laten zien.
Dus missen we de experiment van thermografie over kwartier bellen met mobiel en vaste telefoon voor het harde bewijs. Dus conclusie is dat Frits en Hendrik gelijk hebben

Ik heb een demonstratie gehad van stralingen van UMTS met een hoogfrequente EMV-meter bijgewoond.
Dus de EMV-meter liep behoorlijk op van rond 200 tot 350.
Tot een persoon tussen UMTS en EMV-meter ging staan en het daalde naar rond 30 tot 20.
Met alleen soort afscherming van aluminumfolie tussen UMTS en EMV-meter zag je ook de meter ook dalen naar rond de15.
Met mijn kleine natuurkundig knobbeltje kon dit absoluut niet kloppen want deze hoogfrequente EM-strallingen zijn niet-ioneren en toch had deze persoon heel veel stralingen geabsorbeerd.
Op van wet van behoud van energie, waar zijn de stralingen gebleven die de persoon had geabsorbeerd ?
Misschien dat Sjoerd het kan verklaren, want voor mij is het een raadsel.

Dan kijk ik even naar http://nl.wikipedia.org/wiki/Mobiele_telefoon en hier naar gezondheidrisico's van mobiele telefoon.
Over voor- en tegenstanders van mobiele telefoons en ik moet eerlijk zeggen wat ik tot nu toe heb gelezen, vooral de harde en verstikkende lobby van telecommunicatie bedrijven mij zeer tegen staat ivm
met keiharde persoonlijke aanvallen op de wetenschappers en slechte argumenten.
Ook zetten de mensen van de lobby's heel erg in op twijfel en waarom kom je niet met echte argumenten of feiten dat deze gsm's en UMTS gewoon veilig zijn.
Elke keer met wetenschappelijke tegen-onderzoeken voor een onderzoek die bewijs dat gsm of UMTS schadelijk is, die door de lobby's worden gesubsidieerd en het eindigt altijd met dat laatste rot zinnetje,
dat ze gevaar van mobiel of UMTS niet kunnen uitsluiten, maar dat er meerdere onderzoeken nodig zijn, maar dat deze onderzoek niet zorgvuldig of correct is uitgevoerd, omdat de kwaliteit of aantal
proefdieren of proefmensen niet goed is en daarom deze stelling van van betreffende onderzoek niet is bewezen.

http://translate.google.nl/translate?sl ... cellphones
Dat ik op een gegeven moment juist de lobby's van telecommunicatie bedrijven en overheid gaat opletten, welke strategieën en politieke argumenten gebruikt worden.
Ze beginnen steeds meer op mijn wenkbrauwspieren te werken hoe we worden bedrogen en EMV platform (overheid) komt zelf met gebruiksaanwijzing over mobiel gebruik.
Het is tegenwoordig zowat carrière-zelfmoordpoging als een wetenschapper met een onderzoek aankomt wat tegen lobby van telecommunicatie gaat.
http://www.vn.nl/Service/Over-VN/Artike ... eltjes.htm (Nederlandse situatie)

Dan zouden er wel experiment van thermografie over kwartier bellen met mobiel en vaste telefoon ergens staan, dat er geen verschil is.
Ik geef eerlijk toe dat geen hard bewijs is, ondanks mijn ervaringen, maar de twijfel is wel heel zwak.
(In principe blijft de conclusie hetzelfde als hierboven, dat Frits en Hendrik gelijk hebben, maar alleen ik hierover wel een andere mening hebt)

hendrik1

Bericht door hendrik1 » di 31.12.2013 14:30

Het is inderdaad een boeiend onderwerp met goede
argumenten en vragen.

Welke EMV meter heb je gebruikt.
Ik heb thuis een Reich Field meter staan.
Daarmee zou je ook "vanalles" kunnen meten.
Een elektrotechnicus in ons groepje
heeft deze meter inmiddels uit elkaar gehaald,
en weer in elkaar gezet.
Vooral om te zien welke sensoren er gebruikt zouden worden.
Tijdens ons expirimenteren met deze meter
zijn we vooral tot de conclusie gekomen dat de metende
mens wel eens de grootste stoorzender zou kunnen zijn.
Althans, om een zgn nul-ijkpunt te krijgen.

Ik bedoel dan niet dat deze metingen onzin zijn.
Wel dat de "natuurlijke" uitstraling van elk mens,
het al moeilijk maakt een nul-ijkpunt te maken.
Bij elk mens is het uitstralingsveld individueel.

We hebben zelf durven concluderen dat stemmingswisselingen
als boosheid, of vriendelijk zijn,
andere meetwaarden geeft.
Bij hetzelfde punt om te meten krijgt mijn vrouw
een andere waarde als ik, of een andere deelnemer.

In mijn ogen geen reden om te zeggen dat dit meten onzin is.
Wel dat je dus zorgvuldig moet meten.
En jezelf zal moeten scholen op hoe en wat
je wilt leren waarnemen.
We zijn met een groepje bezig om te proberen
alleen waar te nemen, en dan vooral te letten
op welke ruis er eigenlijk is.
Dus allert worden op afleiding, afleidende gedachten, emoties,
omgevingsfactoren etc etc.

En dan moet een onderzoek wat je doet,
herhaalbaar zijn, ook door anderen.
En moeten er gegevens komen die vergelijkbaar zijn,
of gelijkluidende informatie geven.

Als voorbeeld: wat voel en ervaar ik als ik onder een hoogspanningskabel sta.
Of wanneer ik 15 minuten een mobieltje gebruikt heb.
Uiteraard kun je dan ook allerlei meetinstrumenten gaan gebruiken.
De uitkomsten en ervaringen delen is soms echt verrassend!
Varieerd van: "ik voel niks tot gemeenschappelijke ervaringen".

Tijdens mijn opleiding tot regulier hulpverlener,
deden we ook allerlei test en trainingen.
Dus kijken naar een foto en dan aangeven welke emotie
je daarbij ervoer.
Was een afgebeelde persoon boos, blij, of iets anders.
Ook dat vraagt training en zorgvuldigheid.
Het omgaan met (eerste) indrukken is ook al zo iets.

Leuk wanneer je dat serieus aanpakt.
Dat vind ik ook het leuke van dit soort onderzoek.
Vergeet jezelf niet ook als "meetinstrument" serieus te nemen!
Overlast van bv een kattenverjager is gewoon echt overlast
voor de een, voor de ander is het niks.
hendrik

Plaats reactie