Veroorzaakt een mobiel een hersentumor of tinnitus?

Alle interessante nieuwtjes en artikelen uit de krant, de TV, tijdschriften enz.

Moderators: moderator, forumadmin

jvdhammen

Re: Veroorzaakt een mobiel een hersentumor of tinnitus?

Bericht door jvdhammen » zo 16.02.2014 13:55

jvdhammen schreef: Straling zendmast A2 Eindhoven zorgt voor 'oorsuizen en slaapproblemen', maar is binnen de norm
EINDHOVEN - De hoeveelheid straling van de KPN-zendmast aan de snelweg A2 in Eindhoven is binnen de norm.
Dat concludeert een werkgroep van de gemeenteraad in Eindhoven. De werkgroep deed samen met bewoners van de wijk Gestel onderzoek naar de straling.
De negentig meter hoge mast staat er al zes jaar. Bewoners van de wijk Gestel waren altijd al tegen de mast.

Oorsuizen en slechte nachtrust
Ze zeggen last te hebben van oorsuizen en slechte nachtrust.
Ik heb een mail naar Antennebureau gestuurd als zeer verontruste burger met de vragen:

Kunt u ook uitleggen waarom uw veldsterkterapport van deze zendmast http://www.antennebureau.nl/sites/defau ... 062008.pdf dus niet klopt dat niet alles wordt gemeten met uw apparaten.
Waarom de normen niet goed zijn , omdat er wel gezondheidsklachten ontstaan?
De overheid moet garant staan dat bewoners rond deze zend-masten veilig moeten zijn voor deze stralingen, en waarom is er niet naar deze bewoners niet geluisterd?
Het is niet aan de bewoners om te bewijzen dat de zendmast deze schadelijk stralingen afgeeft en de overheid moet en is verplicht te zorgen dat bewoners geen gezondheidsklachten krijgen.
Dus conclusie zou moeten zijn dat de zendmast weg moet en dat andere zendmasten en UMTS-masten nagekeken moet worden op schadelijke stralingen ivm gezondheidsklachten van de bevolking.

Geachte jvhammen,

Antenne-installatie werken met elektromagnetische velden, ook wel radiogolven genoemd. Dit is niet nieuw: ook de radio, de televisie, de draadloze huistelefoon (DECT), de babyfoon en de
navigatiesystemen werken met elektromagnetische velden om informatie door de lucht te verzenden en te ontvangen.
Dit betekent dat overal elektromagnetische velden aanwezig zijn. Deze velden komen niet alleen van de antenne-installaties uit de directe omgeving, maar dus ook van de radio en televisiesignalen en
apparaten, bijvoorbeeld draadloos internet of een draadloze telefoon.

Sinds vele tientallen jaren wordt er wereldwijd onderzoek gedaan naar de effecten van elektromagnetische velden op de gezondheid. Tot nu toe heeft de wetenschap niet kunnen vaststellen dat blootstelling
aan elektromagnetische velden schadelijk is voor de gezondheid. Er is wel een thermisch effect gevonden, wat betekent dat elektromagnetische velden het menselijk lichaam kunnen opwarmen. Dit effect
treedt pas op bij zeer krachtige elektromagnetische velden. Een te grote opwarming van het lichaam is niet goed voor de gezondheid. Er is door verschillende gezondheidsorganisaties, waaronder de WHO
(World Health Organisation), vastgesteld dat het lichaam aan maximaal 1 graad opwarming mag worden blootgesteld, zodat het geen nadelige effecten op de gezondheid heeft. Hiervoor zijn er Europese
blootstellinglimieten vastgesteld, de zogenaamde ICNIRP normen, die ook in Nederland worden gehanteerd. In deze blootstellinglimieten zijn zeer ruime veiligheidsmarges ingebouwd, waarbij deze limieten
een factor 50 lager zijn gesteld.

Andere gezondheidseffecten dan het verwarmende effect (zoals bijvoorbeeld slapeloosheid, hoofdpijn, kanker) zijn nooit aangetoond ondanks dat verschillende mensen aangeven klachten te ondervinden.
Dit betekent niet dat deze mensen geen klachten hebben; het betekent wel dat antenne-installatie(s) hoogstwaarschijnlijk niet de oorzaak zijn van deze klachten zolang de blootstellinglimieten niet worden
overschreden.

De blootstellinglimiet voor mobiele telecommunicatie bedraagt 38 - 61 Volt per meter. Voor radiofrequenties ligt de limiet op28 V/m. Nergens in Nederland mogen deze blootstellinglimieten overschreden
worden op publiek toegankelijke plekken. Dit zijn plekken waar u zonder hindernissen kunt komen; uw woning is dus een publiek toegankelijke plaats. Agentschap Telecom controleert of de
blootstellinglimieten niet overschreden worden. Agentschap Telecom is een onderdeel van het ministerie van Economische Zaken en houdt toezicht op aspecten die zijn vastgelegd in de Telecommunicatiewet.
Een onderdeel hiervan is dat Agentschap Telecom steekproefsgewijs veldsterktemetingen uitvoert met als doel te controleren of nergens op publiek toegankelijke plaatsen de gehanteerde
blootstellinglimieten worden overschreden.Op http://www.antenneregister.nl onder de link 'veldsterktemetingen in uw buurt' kunt u alle meetrapporten inzien.

Agentschap Telecom meet alle elektromagnetische velden en registreert de hoogst gemeten veldsterkte. In de gemeten waarde zijn dus naast de veldsterkte van antenne-installaties voor mobiele telefonie
alle andere elektromagnetische velden van bijvoorbeeld radio, televisie en draadloos internet in de lucht meegenomen.
Op straatniveau wordt tussen de 0,5 - 3 Volt per meter gemeten. In woningen wordt 1 Volt per meter of minder gemeten. Alle gemeten waarden liggen ver beneden de gestelde blootstellingslimieten. De
overheid heeft derhalve geen enkele reden om aan te nemen dat de plaatsing van antenne-installaties schadelijk is voor de volksgezondheid.

Ik hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Bart Huizing

Ik ben compleet ontzet dat de metingen van antennebureau dus schijnbaar helemaal niets voorstelt en u alleen de normen van normen van WHO, ICNIRP en Agentschap Telecom heeft.
Nu wordt alleen 75 MHz – 3 GHz veldsterkte gemeten door antennebureau en geen laag frequentie voor 75Mhz en/of hoogfrequentie van hoger dan 3 GHz.

Van Europese Unie bent u verplicht volgens de Europese aanbeveling van de Raad van 12 juli 1999 (1999/519/EG), betreffende beperking van blootstelling van de bevolking aan elektromagnetische velden van 0 Hz – 300 GHz te meten.

Dus al 6 jaar bij deze casus houd de overheid niet aan de wetten dat de burgers geen overlast van zendmasten mogen hebben:
Deze zend-mast moet gewoon weg ivm onze grondwet over schade van ons gezondheid en dat mag niet!
Zie hieronder de wetsartikelen:

In Nederland is de lichamelijke onaantastbaarheid en eerbiediging van de persoonlijke levenssfeer van de burger gewaarborgd in onze Grondwet (artikel 10:1, 11, 20:1). Ook is de overheid verplicht
conform grondwetsartikelen 21 en 22 verplicht zorg te dragen voor bescherming en verbetering van het leefmilieu en de volksgezondheid te bevorderen: Grondwetsartikelen 10:1, 11, 20:1, 21, 22:1
Artikel 10:1
1. Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op eerbiediging van zijn persoonlijke levenssfeer.
Artikel 11
Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam.
Artikel 20:1
1. De bestaanszekerheid der bevolking en spreiding van welvaart zijn voorwerp van zorg der overheid.
Artikel 21
De zorg van de overheid is gericht op de bewoonbaarheid van het land en de bescherming en verbetering van het leefmilieu.
Artikel 22:1
De overheid treft maatregelen ter bevordering van de volksgezondheid.

Nu weer een mail gestuurd, waarom mijn vragen niet zijn beantwoord ?

hendrik1

Bericht door hendrik1 » zo 16.02.2014 17:15

Wat ik een boeiende vraag vind over de
gevonden thermische verandering is
of er sprake is van een directe of een
indirecte reactie van ons lichaam.

Dus vindt er een thermische verandering plaats
in het lichaam door blootstelling,
of is de reactie van het lichaam op de thermische
belasting om de lichaamstemperatuur omhoog
te gooien?

Lijkt lood om oud ijzer.
Maar bij de eerste reactie komt er iets van buitenaf
en kun je er dus niets aan doen.
Bij de tweede reacties is het interressant om
uit te vogelen of er een andere tegenreactie
van het lichaam mogelijk is.

Of is het een soortgelijke reactie als bij een virus/bacterie?
Dan gooit het lichaam de temperatuur omhoog,
om zo de "aanval" te overwinnen.
En heb je koorst en voel je je ziek.
Boeiende onderzoeksvraag misschien?
hendrik

jvdhammen

Bericht door jvdhammen » zo 16.02.2014 19:16

Het gaat mij om dat mensen echt ziek worden van zendmasten en mobiels.
Deze mensen kunnen zichzelf niet helemaal afschermen tegen deze stralingen, tenzij je als kluisteraar alleen maar binnen zit en dan ben je straling aan het verdragen

De overheid behoort voor haar burgers zorgen, en ze hebben deze ziekmakende bronnen helemaal uit de hand laten lopen.

Waar moeten deze mensen heen?
Overal zijn de zendmasten en je kan nergens heen.
Ik ben helemaal van slag als ik deze berichten leest en niemand die je echt helpt.

Deze mensen dan maar voor gek verklaren en volstoppen met chemische drugs, alleen voor geld en business.
Dat is schending van burgerrechten en de overheid had echt goed moeten testen dat zendmasten geen gezondheidsschade kon geven.
Het antennebureau heeft helemaal gefaald als onafhankelijke bureau, al hun testen zijn waardeloos, zie mail hierboven.

Er moet een oplossing komen dat deze mensen met de maatschappij mee moeten blijven doen en de overheid kan niet meer aan struikvogel-syndroom; dat hebben we niet geweten van deze ernstige problematiek

hendrik1

Bericht door hendrik1 » zo 16.02.2014 21:36

Lees mijn reactie niet als een afwijzing van de klachten
of ontkennen van klachten en mensen!
Ik ken een paar mensen die last hebben van mobiel etc.
Deze mensen zijn gelukkig nog wel in staat
om hun weerbaarheid te verhogen tegen deze smog.
En dus gewoon deelnemen aan de wereld.

Maar wanneer wij een seminar/cursus/training hebben
zoeken we dus een verblijf waar geen WiFi is,
of uit gaat,
liefst geen masten bij "de buren",
gewone gloeilampen, etc etc.
Lastig zoeken, maar ze zijn er nog wel gelukkig.

Zelf heb ik dus in zekere mate "last" van hoogspanningskabels,
en ervaar soms bluetooth verbindingen.
Maar ik heb mijn manier van omgaan daarmee
gevonden en geaccepteerd.

Het zal misschien vaag klinken,
en het is niet wetenschappelijk onderbouwd,
maar ik weet dat ik bv mijn meditaties,
en ontspannings dingen beter kan in een Dect-vrije
ruimte. Net als lezen en me verdiepen in dingen.
Maar voor mij is het als lezen in een wat drukke
omgeving.
Vaak lukt het om de omgeving buiten te sluiten.
En soms dus niet!

De mening dat deze straling geen kwaad kan en absoluut veilig is
kan ik niet 1-2-3 onderschrijven.
Dat ik er mee moet leven is ook een feit.
Gelukkig zijn er dus manieren om dat te doen.
Althans voor mij, en bij mensen die ik om me heen zie.
Ik zie ook mensen die er niet mee uit de voeten kunnen.
Dan heb je echt een probleem!

Over die veiligheid:
een 35 jaar geleden stond ik in de garage gewoon
remschoenen en remblokken te slijpen op een slijpsteen
omdat ze piepten of pas gemaakt moesten worden.
Die remschoenen waren van asbest, en in die tijd absoluut veilig.
Althans, ik moest niet bij mijn werkgever aankomen dat
hij mij onveilig werk liet doen.
Mondkapjes hadden we niet.
Niet zeuren, gewoon doen was het motto.

Ik hoop dat we in de toekomst niet steeds tegen
dergelijke ontwikkelingen aan moeten lopen.

Frits

Bericht door Frits » ma 17.02.2014 09:57

hendrik1 schreef: Ik hoop dat we in de toekomst niet steeds tegen
dergelijke ontwikkelingen aan moeten lopen.
Ik ben bang dat dit ijdele hoop is Hendrik. Er zullen steeds
meer nieuwe technologische ontwikkelingen komen met
onverwachte (bij)verschijnselen.
Vooral als die ontwikkelingen ingang worden gezet door de
commercie.
Uiteraard moeten die ontwikkelingen op de voet worden
gevolgd door de overheid. Maar de vraag is natuurlijk,
kan zij dat wel aan?

De gretigheid van de consument maakt het er ook niet
gemakkelijker op. Zie bv de mobiele telefoons.Uiteindelijk
is dat toch big business.
Misschien moeten wij ons ook enige zelfbeperking op
leggen. Maar of dat er ooit van komt?

We kunnen de wereld niet veranderen. We zullen ons zelf
weerbaarder moeten maken.
Maar is dat niet altijd al zo geweest?
Laatst gewijzigd door Frits op ma 17.02.2014 19:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Hartelijke groet,

Frits

Kees

Bericht door Kees » ma 17.02.2014 19:19

Ja, je kunt er echt niet voor weg blijven vluchten.

Toen ik nog timmerman was werkten we ook veel met asbest.
Je zat na het werk 's avonds gewoon onder het asbest stof.
Tussen 1960 en 1974 toen ik nog timmerman was
hadden we nog een ARBO-wet of iets dergelijks.

De arbeids inspectie kwam alleen als er bij
voorbeeld iemand van de stijger was gevallen.

Maar nu met al die telefoon providers, GSM-masten,
daarna de andere masten en nu de G4 masten.
Die blijken zelfs al op de coaxkabels in huis te storen.
Dus kun je nagaan hoeveel straling die afgeven.

Misschien is wonen op een onbewoond eiland nog een mogelijkheid.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

jvdhammen

Bericht door jvdhammen » do 20.02.2014 19:09

Geachte jvdhammen,

De veldsterktemeting die wordt uitgevoerd door Agentschap Telecom beperkt zich tot de signalen afkomstig van zendinstallaties en betreft de signalen tussen de 100 kHz en 3000 Mhz. Breedbandig worden
deze signalen gemeten. Vervolgens worden selectief de signalen tussen 75 MHz en 3000 MHz gemeten.
Meer informatie over het meten van elektromagnetische velden kunt u vinden in de brochure http://antennebureau.nl/sites/default/f ... velden.pdf

Agentschap Telecom is bevoegd toezichthouder in het radiofrequente domein van 100 kHz tot 300 GHz.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Bart Huizing
Adviseur Antennevraagstukken

Weer worden mijn vragen niet geantwoord, waarom binnen de norm toch niet veilig is en de meetwaarden schijnbaar niet kloppen?
Ik heb de brochure gelezen dat meten van elektromagnetische velden, een vak apart, aangezien antennebureau maar voor bepaalde frequenties van 75 MHz – 3 GHz verantwoording zijn.
Dus met andere woorden ze kunnen dus nooit zeggen dat zendmasten niet schadelijk voor ons zijn en dat het binnen de norm valt , omdat ze niet alles meten.
Terwijl ze voor EU verplicht zijn van 0Hz tot 75 MHZ en van 3GHz en hoger, en ook word geen echt gepuls frequenties gemeten.
Over de Europese aanbeveling van de Raad van 12 juli 1999 (1999/519/EG), betreffende beperking van blootstelling van de bevolking aan elektromagnetische velden van 0 Hz – 300 GHz te meten moet
worden, wordt niet gerept en ook niet wie medeverantwoording is, van overige waarden zijn.
Met andere woorden,alle rapporten van zendmasten van antennebureau zijn misleidend en kunnen de prullenbak in en de Nederlandse bevolking wordt voorgelogen.
Laatst gewijzigd door jvdhammen op do 20.02.2014 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.

jvdhammen

Bericht door jvdhammen » do 20.02.2014 20:58

Geachte JvdHammen,

Hartelijk dank voor uw vragen naar aanleiding van uw zorgen over de mogelijke gezondheidseffecten als gevolg van elektromagnetische velden afkomstig van zendmasten. U verwijst naar een artikel op de
website van StopUMTS over de zendmast Croy in Eindhoven en naar een aantal artikelen uit de Grondwet.

Als ik uw e-mail goed heb geïnterpreteerd, dan is uw centrale bewering dat, omdat er gezondheidsklachten worden gemeld, de normen in Nederland niet voldoen en de overheid ervoor moet zorgen dat
bewoners geen gezondheidsklachten krijgen. Daarnaast vraagt u waarom de metingen van de veldsterkte door het Agentschap Telecom niet kloppen. U komt tot de conclusie dat de zendmast (in Eindhoven)
weg moet en andere zendmasten moeten worden nagekeken op mogelijke schadelijke gevolgen.

Er zijn onder de bestaande blootstellingslimieten geen negatieve effecten op de gezondheid bevestigd, ook geen gezondheidsklachten. Uit informatie waarover geen duidelijkheid bestaat (zijn de
elektromagnetische velden van zendmasten werkelijk de oorzaak van de gezondheidsklachten?) kunnen geen blootstellingslimieten worden afgeleid.

In Europa zijn er limieten vastgelegd voor de blootstelling aan elektromagnetische velden die een zendmast mag veroorzaken. Deze limieten zijn vastgesteld op basis van een analyse van het
wetenschappelijke onderzoek naar de gezondheidseffecten van elektromagnetische velden op de mens. De onafhankelijke internationale commissie voor bescherming tegen niet-ioniserende straling (ICNIRP;
International Commission on Non-Ionizing Radiation Protection) heeft daarover geadviseerd. De adviezen van de ICNIRP zijn overgenomen door de Europese Unie en worden in de praktijk toegepast.
Onafhankelijk daarvan is in Nederland eveneens een beoordeling door de Gezondheidsraad uitgevoerd. De ICNIRP en de Gezondheidsraad hebben alle effecten waarover wetenschappelijk onderzoek is
gerapporteerd bij de beoordeling betrokken.

De nationale regelgeving is op de genoemde adviezen gebaseerd en beperkt het zendvermogen van zendmasten. Daarnaast ziet het Agentschap Telecom erop toe dat de velden van deze zendmasten op
voor publiek toegankelijke plaatsen aan de hierboven genoemde internationaal vastgestelde limieten voldoen. Het Agentschap Telecom hanteert daarbij gangbare methoden en technieken. Over het meten
van elektromagnetische velden verwijs ik u naar het bericht 'Meten van elektromagnetische velden, een vak apart' van het Kennisplatform http://www.kennisplatform.nl/Files/Kenn ... %20EMV.pdf

Het artikel op de website van StopUMTS gaat over een zendmast voor digitale televisie. U spreekt ook over UMTS masten. Daarover kan ik u nog het volgende melden.

De zendsignalen van basisstations voor mobiele telefonie (zoals UMTS) zijn het zwakst recht onder de zenders en ver weg van de zendmast. Het is meestal niet zo dat de gemiddelde blootstelling in een
woonwijk verlaagd kan worden door de zenders buiten de wijk te plaatsen.

Voor mensen levert de eigen mobiele telefoon of een telefoon in de buurt meestal de grootste bijdrage aan de blootstelling aan hoogfrequente elektromagnetische velden. Mobiele telefoons verlagen het
vermogen waarmee ze zenden als het veld dat van de mast wordt ontvangen voldoende sterk is. Een mobiele telefoon moet met meer vermogen zenden en dus sterkere velden uitzenden om de mast te
bereiken als deze mast verder weg is. Het verder weg plaatsen van masten, bijvoorbeeld allemaal aan de rand van de gemeente, heeft dan tot gevolg dat de mobiele telefoon met meer vermogen gaat
zenden en voor hogere veldsterkten zorgt. In het algemeen wordt de meest gunstige verhouding tussen de blootstelling door telefoons en die door masten bereikt met mastlocaties in de wijken met
antennes op een hoogte van 35 à 40 m.

Ik hoop dat ik uw vragen hiermee naar tevredenheid heb beantwoord.

Met vriendelijke groet,

Eric Smit
Interim Algemeen Secretaris
Kennisplatform Elektromagnetische Velden en Gezondheid
tel: 030-274 3186

Met andere woorden er is niets aan de hand, ondanks men op hun website verschillende waarschuwingen geeft over gebruik van mobiel en EMV
Men verwijst via brochure naar agentschap over meten van de zendmasten.

Dit mail kan je niet meer serieus nemen en de klachten en vragen barsten uit de voegen:
http://www.wetenschapsjournalisten.nl/v ... &Itemid=91

Dan dit document http://www.kennisplatform.nl/Kennisberi ... 120419.pdf
Hiermee geven ze erkenning dat mensen met EHS kunnen hebben.
Maar waarom ze niet alles inzetten om die gevaarlijke bronnen te verwijderen of waarschuwingen af te geven.

Met andere woorden de overheid heeft niet de verantwoording genomen dat de zendmasten schade aan de gezondheid van de burgers te voorkomen en werkt zelf mee aan misinformatie.

Plaats reactie