Uiensap helpt tegen oorsuizen

Alle interessante nieuwtjes en artikelen uit de krant, de TV, tijdschriften enz.

Moderators: moderator, forumadmin

vragen

Uiensap helpt tegen oorsuizen

Bericht door vragen » zo 22.06.2014 18:46

Omroep Max Magazine vermeld deze week dat uiensap en ui tegen het hoor aanhouden zou helpen tegen oorsuizen. Zoeken op internet kwam ik dit artikel tegen:

Wie heeft dit uitgeprobeerd? En zo ja, helpt het?

hendrik1

Re: Uiensap helpt tegen oorsuizen

Bericht door hendrik1 » ma 23.06.2014 09:49

je link naar het artikel staat er niet bij?

Over de uien: uit "grootmoeders" boekje gebruikten wij ,
voor de kinderen wel fijngesneden ui in een washandje,
die dan een tijdje op het pijnlijke oor werd gelegd.
Dit was dan bij lichte/beginnende oorontstekingen(oorpijntjes).
Al heel lang zelf geen oorontstekingen oid meer gehad,
maar dan gebruik ik het zeker.

Geen ervaring of het helpt tegen tinnitus,
wel prettig bij oorpijntjes dus.

(Lees dit niet als dat ui een vervanging zou zijn
bij oorontsteking, wanneer eigenlijk een antibiotica
gewenst zou zijn.)
hendrik

vragen

Bericht door vragen » di 24.06.2014 12:07

Het artikel welke ik gevonden had hoorde daar niet helemaal bij.

Deze artikel kwam ik tegen:

http://www.degezondheidblog.com/geheime ... en-charme/

Mocht de link niet werken:
Geheime remedie tegen tinnitus – het oude leeftijden is en nog steeds werkt als een charme

Tinnitus is een neuriën in de oren dat kunnen vrij een last worden. Het geluid kan worden kwellende genoeg voor de patiënt te horen niets in de buitenwereld. Hoewel allopathische medicatie isn\ die ‘t perfecte remedie tegen het vervelend gezoem, meer mensen zijn geïnteresseerd in het vinden van een natuurlijke remedie voor deze rinkelen. Natuurlijke hulpbronnen worden beschreven en op resultaten gerichte in het genezen tinnitus. Is er een geheime remedie voor tinnitus?

Tinnitus natuurlijke geneeswijzen gaan aan de basis van de ziekte en ze werken effectief door het wegwerken van de kwestie; Terwijl de meeste geneesmiddelen alleen symptomen. Maar tot ze de moeilijkheid Roeien, u huicheltaal\ ‘t Gooi deze soorten behandelingen. Natuurlijke behandelingen zijn steeds voorkeur elke dag. Veel natuurlijke remedies zijn beschikbaar op de kwestie van de tinnitus. Als uw probleem niet een sterke een is, zijn dan kruiden en aromatische werk effectief te genezen van deze ziekte. De circulatie van bloed in het oor, op zijn beurt verbetering van zuurstof circulatie reinigt nemen vitamine B.

Dit geeft een grote opluchting voor de oren. Gingko biloba is een bekende Chinese kruid die certificeringsinstantie worden beschouwd als de geheime genezen tinnitus. Het onderzoek heeft aangetoond dat consumeren doses van maximaal 150 mg per dag, kunt u goede resultaten in een maand of twee. Natuurlijke plantenextracten als zonnebloempitten, sesam zaden, uien en spinazie sap zijn zeer nuttig bij de behandeling van tinnitus. Zoals u dat vele malen zien kunt, kunnen een paar eenvoudige veranderingen in de manier waarop die je eet uw tinnitus probleem in een gezonder en snellere manier dan drugs kan genezen.

Er is een surefire natuurlijke behandeling dat is gegarandeerd te ontdoen van elk type van tinnitus in een kwestie van dagen. Als u hebben zijn wanhopig op zoek naar een effectieve manier om te genezen uw tinnitus moet u Klik hier nu lezen van deze belangrijke boodschap-

Frits

Bericht door Frits » di 24.06.2014 13:15

vragen schreef: Hoewel allopathische medicatie isn\ die ‘t perfecte remedie tegen het vervelend gezoem
Ik vraag me af welk middel dat dan is.

Alhoewel ik een beetje begrijp wat de schrijver bedoelt, ik vind
het een raar artikel.
Natuurlijk zouden we naar meer natuurlijke middelen moeten.
Maar welke zijn dat dan voor tinnitus? En niet te vergeten hyper-
acusis?

Ginkgo Biloba heb ik en ook diverse anderen geprobeerd. En niet
met veel succes.

Allopathische hebben vaak veel nadelen maar helaas kunnen we
niet altijd zonder. Ongeacht de onbedoelde bijwerkingen.

Het is triest maar voor tinnitus is nog geen oplossing. Niet
allopathisch en niet complementair.
Hartelijke groet,

Frits

vragen

Bericht door vragen » di 08.07.2014 10:59

Ik denk dat het er ook mee te maken heeft met hoeveel mensen er last van hebben? Als er nu ontzettend veel mensen last van tinnitus gaan krijgen dan onderzoeken ze nog wel veel meer op deze ziekte en is het commercieel gezien veel interessanter daaraan te werken?

Frits

Bericht door Frits » di 08.07.2014 12:39

vragen schreef:Ik denk dat het er ook mee te maken heeft met hoeveel mensen er last van hebben? Als er nu ontzettend veel mensen last van tinnitus gaan krijgen dan onderzoeken ze nog wel veel meer op deze ziekte en is het commercieel gezien veel interessanter daaraan te werken?
Dat is ook zo. Maar er zijn ook heel veel mensen die er last van hebben en
er wordt ook best wel veel onderzoek gedaan.
Er is pas weer een congres in Berlijn geweest.

We moeten het rustig afwachten.

Hoe gaat het met mindfullnes?
Hartelijke groet,

Frits

vragen

Bericht door vragen » wo 09.07.2014 13:44

Mindfullnes beviel me niet goed, gaf alleen tijdelijk rust en viel in slaap tijdens de sessie. Ik denk niet meer aan de pieptoon en hij is verdwenen.

maths

Bericht door maths » wo 01.10.2014 15:20

Mellie Uyldert beveelt in haar boek Geneeskruiden een paar druppels uiensap in het oor aan tegen oorsuizen. Ook een stuk ui achter het oor binden zou volgens haar verlichting geven. Via deze link wordt uiensap eveneenss aanbevolen. http://www.selfgrowth.com/articles/cure ... tural-ways
Ik ga het iig uitproberen en wanneer het heeft gewerkt, zal ik dat zeker op dit Forum vermelden.

Matthias84

Bericht door Matthias84 » do 02.10.2014 22:46

maths schreef:Mellie Uyldert beveelt in haar boek Geneeskruiden een paar druppels uiensap in het oor aan tegen oorsuizen. Ook een stuk ui achter het oor binden zou volgens haar verlichting geven. Via deze link wordt uiensap eveneenss aanbevolen. http://www.selfgrowth.com/articles/cure ... tural-ways
Ik ga het iig uitproberen en wanneer het heeft gewerkt, zal ik dat zeker op dit Forum vermelden.
hoe kom je aan dat sap? gewoon persen?

Laat maar weten of het irriteert en dan probeer ik het ook even.

missmango

Bericht door missmango » vr 03.10.2014 11:36

Ik heb het geprobeerd: ui achter oor.
Heeft niet geholpen.
Maar kan me wel iets voorstellen bij het idee dat als je
verkouden bent en je een verstopt oor hebt dat natuurlijke middelen
helend of ontsmettend kunnen werken.
Voor tinnitus, weet ik het niet :wink:
Everything will be alright in the end. And if it's not alright, it's not yet the end.

vragen

Bericht door vragen » do 09.10.2014 20:21

Dank voor je schrijven en je ervaring te delen!

maths

Bericht door maths » vr 10.10.2014 15:39

Matthias84 schreef:
maths schreef:Mellie Uyldert beveelt in haar boek Geneeskruiden een paar druppels uiensap in het oor aan tegen oorsuizen. Ook een stuk ui achter het oor binden zou volgens haar verlichting geven. Via deze link wordt uiensap eveneenss aanbevolen. http://www.selfgrowth.com/articles/cure ... tural-ways
hoe kom je aan dat sap? gewoon persen?

Laat maar weten of het irriteert en dan probeer ik het ook even.
Matthias : ik vond deze link, waar je kunt zien hoe het uiensap wordt verkregen. Ik denk echt niet dat één behandeling volstaat, maar dat je dit wel een tijdje moet gaan volhouden. Ik probeer het nu zelf met een stuk ui in mijn oor. Ben er nog maar net mee begonnen, dus weet nog niet of het werkelijk gaat werken. Gelukkig niemand die me dan ziet of....ruikt! :D
De Ayurveda beveelt ook basilicum aan. Nouja, eerst maar eenseen uien-kuur. Het klinkt mij aannemelijk " in de oren" . Heb jij veel last?

http://www.youtube.com/watch?v=VTCZEa8Hxmo

Frits

Bericht door Frits » vr 10.10.2014 15:44

Misschien moet het uiensoep zijn.

Ik heb de link bekeken maar ik geef er geen cent voor.
Het enige wat je er van kan zeggen is dat het allemaal
geen kwaad kan.

Uien zijn wel goed voor de bloedvaten. Maar dat is allang
bekend.
Hartelijke groet,

Frits

maths

Bericht door maths » vr 10.10.2014 16:59

Frits schreef:Misschien moet het uiensoep zijn.

Ik heb de link bekeken maar ik geef er geen cent voor.
Het enige wat je er van kan zeggen is dat het allemaal
geen kwaad kan.

Uien zijn wel goed voor de bloedvaten. Maar dat is allang
bekend.
Je bedoelt ongetwijfeld: " het enige wat JIJ er van kan zeggen" :D

Niemand kan over een behandeling oordelen, totdat men het daadwerkelijk heeft uitgeprobeerd, lijkt mij.
Vooroordelen zowel aangaande gangbare als alternatieve geneeskunde lijken me niet bepaald bevorderlijk voor een mogelijke genezing. De verkeerde diagnoses en geneeswijzen die in de gangbare geneeskunde werden / en dagelijks worden gemaakt zijn inmiddels niet te tellen.

Wat mij betreft gaat er niks boven bewezen huismiddeltjes. Door de eeuwen heen door mensen beproefd en standgehouden. Baat het niet, dan schaadt het niet.
De wijsheid van de Oosterse geneeskunde, de wijsheid van de Westerse kennis over planten.

En...vóór alles op alle mogelijke manieren blijven proberen om van de hinderlijke tinnitus af te komen! Iedereen van harte beterschap gewenst!

Frits

Bericht door Frits » vr 10.10.2014 17:11

maths schreef: Niemand kan over een behandeling oordelen, totdat men het daadwerkelijk heeft uitgeprobeerd, lijkt mij.
Dat is ook zo. Maar je bent niet de eerste die dit probeert.
Ik heb nog van niemand vernomen dat het helpt.

Ik ben dan ook heel benieuwd naar de resultaten van de behandeling.
Als het zou helpen ga ik direct een wagon uien halen.
Hartelijke groet,

Frits

Plaats reactie