Meditatie of Hypnose ?

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Arie van den Heuvel

Meditatie of Hypnose ?

Bericht door Arie van den Heuvel » di 23.08.2005 23:18

Zijn er mensen die ervaring hebben met meditatie of hypnose. Ik denk dat vooral het laatste wel eens een middel zou kunnen zijn om je T te leren negeren, door programmaatie onder hypnose.

Ook het uit je lichaam treden dmv meditatie lijkt me wat. Even geen T, klinkt zweverig, maar ik denk dat het kan.

Het is maar een gedachte. :idea: :? :idea:

anitaheimans@hotmail.com

Bericht door anitaheimans@hotmail.com » ma 05.09.2005 22:26

hallo arie
wat jammer dat er niet op is gereageert,er zit denk ik wel wat in hoor.is niks zweverigs aan,iedereen weet dat met drukte en stress je T zwaarder word,dus op het moment dat je een handvat krijgt om dat maar onder controle te krijgen,zal het wellicht ja t verlichten.maar ja,ik heb geen idee waar je voor zo iets moet zijn!
doeg groetjes anita

Eelste

Bericht door Eelste » wo 07.09.2005 20:27

ik ga, maar dan officieel ergens anders voor, morgen voor het eerste naar een 'kunsttherapeute'. ik weet niet precies wat we gaan doen, maar ik moest er aan denken toen ik dat las van er even niet aan denken. als je nou bijv. kunst gaat maken, een schilderij ofzo en dat hoeft helemaal niet mooi te zijn maar alleen voor het maken, op een rustige plek, bijv in de natuur, met allemaal vogelgeluiden enzo. de vogelgeluiden en vast nog wel meer zijn dan een maskeerder voor de T (een beetje) en als je nou je best doet dan moet je je gewoon helemaal in je schilderij verdiepen. misschien werkt zoiets ook??
Life is not a problem to be solved but a mystery to be lived.

Arie van den Heuvel

Bericht door Arie van den Heuvel » do 08.09.2005 00:50

Ik ga de komende weken een cursus pratische filosofie volgen gebaseerd op de Advaita Vedanta traditie uit india.

Het is behalve een non-dualistische levensbeschouwing ook een zoektocht naar de stilte in jezelf, om daardoor te ontdekken wie of wat het zelf(bewustzijn) eigenlijk is. Meditatie is uiteindelijk ook een onderdeel.

Wie weet wat dit brengt. Het volgen van de cursus komt voort uit algemene interesse.

Arie

:lol:

Linda

Bericht door Linda » zo 25.09.2005 16:58

Meditatie is een kwestie van oefenen en volhouden maar ik heb wel ervaren dat het goed kan doen bij T. Ten eerste word je er meer ontspannen door, ten tweede leert het je je gedachten uit te schakelen, eens even te concentreren op wat anders dan die herrie in je hoofd en de zorgen die je daarom hebt.
Hoe dit precies werkt kan ik niet uitleggen maar ik weet dat het kan. Er zijn cursussen op dit vlak en veel boeken. Maar als je hier voor het eerst mee begint kan een cursus een goede steun zijn. Vooral omdat je echt niet bij de eerste keer meteen lekker ontspannen zit, je moet echt oefenen en volhouden.
Kijk eens op de site www.abd-van-meditatie.nl voor algemene info over meditatie. Daar staan ook oefeningen op, probeer het eens.
Groetjes, Linda

Ron

meditatie

Bericht door Ron » di 27.09.2005 12:10

Ik gebruik (klank) meditatie om tinnitus (op dat moment) dragelijker te maken en het werkt beter dan slapen. Het leven moet ook zijn gang hebben en dan kun je niet de hele-dag gaan zitten mediteren, natuurlijk kun je op alles (wat geluidmaakt etc) mediteren, eten drinken en zelf lopen, maar dan ben je wel heel gefixeerd bezig.

(op het oude forum heb ik hier al eens over geschreven)

Een potje janken en schreeuwen kan ook helpen.

Plaats reactie