Oorsuis door nekklachten

Moderators: moderator, forumadmin

opa cor

Bericht door opa cor » vr 20.03.2009 19:17

gtip. Nee enkel de nek en schouderklachten zijn dan minder. Het heeft geen positieve uitwerking op vermindering van t.
Wel op mijn algemeen welbevinden . Ik beweeg me dan minder verkrampt .

vr.gr opa cor

qtip

Bericht door qtip » vr 20.03.2009 19:54

ok dankje.
This may not make sense to you but I have found that not much of anything about tinnitus makes sense.

Kees

Bericht door Kees » vr 20.03.2009 20:06

qtip schreef:hoe kan je erachter komen of je "nek t" hebt?
want mijn nek en schouders zitten nl ook al jaren vast.
Ja, moeilijk te zeggen, kun je alleen achter komen door het eens uit te proberen denk ik.

Niet geschoten is altijd mis is toch het spreekwoord.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

qtip

Bericht door qtip » za 21.03.2009 00:07

ja klopt.
ik dacht misschien zijn er aanwijzingen ofzo.
die chiropractor horrorverhalen maken me wel bang alleen :)
This may not make sense to you but I have found that not much of anything about tinnitus makes sense.

opa cor

Bericht door opa cor » za 21.03.2009 17:24

G.Tip Voor een chiropr. behandeling hoef je geen angst te hebben.
Mijn behandelaarster doet alles heel rustig. Daar gaan soms verhalen over dat alls gekraakt wordt. Dat is bij mij niet het geval. Je moet dan ook goed uitkijken dat je bij een geregistreerde chiropr. terechtkomt.
Ik weet dat er ook - beunhazen - op de markt zijn.
vr.gr opa cor

ErikV

Bericht door ErikV » do 26.03.2009 07:37

Sinds mijn laatste bericht wordt ik inderdaad iedere dag 'piepvrij' wakker om hem in de loop van de dag langzaam weer terug te krijgen. Zij het op 10% van de normale sterkte. Mijn nek wordt steeds losser en er begint ook weer beweging in de rug te komen. Ik houd jullie op de hoogte.

Wat betreft de vraag hoe je weet of het uit de nek kan komen het volgende. Dit geld uiteraard alleen voor mijzelf. Ik ben geen deskundige. Als de toonhoogte van de tinnitus veranderd en de intensiteit ervan toeneemt naarmate je je hoofd naar links en rechts in de uiterste positie brengt dan is de kan zeer groot dat je tinnitus het gevolg is van een te hoge spierspanning. Die hoge spierspanning dank je dan weer aan het disfunctioneren van de nek- en bovenste rugwervels.

Die Atlas behandeling heeft bij mij een proces op gang gebracht van een natuurlijke heling. Wat de Chiropractor niet voor elkaar leek te krijgen gaat nu bijna vanzelf.
Ik ga wel nog naar een Fysiotherapeut omdat door het loskomen van mijn ruggegraat allehande spieren uit een soort winterslaap ontwaken en die protesteren daar nogal tegen.

Al met al gaat het de goede kant op. Ik ben veel fitter en word wakker als een baby...

qtip

Bericht door qtip » do 26.03.2009 10:59

ok, dankje.

wiebie

Bericht door wiebie » wo 22.04.2009 20:22

Weet niet of een van jullie de ervaring heeft dat zijn/haar Tinnitus verminderd of verergerd zodra je je nek draait.
Bij mijn man is dat wel het geval.
Ook heeft hij veel last van spierspanningen in nek en schouders, wat weer veel hoofdpijn met zich meebrengt.
Fysio, Chiropractie etc hielpen allemaal niet, of ook maar heel tijdelijk.
In het UZA hebben ze hem behandeld d.m.v. Triggerpoint-injecties/Mesotherapie door Dr. Dekelver.
Deze brachten soms verbetering, maar niet altijd.
Volgende maand gaat de pijnkliniek van het UZA een blok op de C2 zenuw toepassen om te zien of dit effect heeft.
Wordt dus vervolgd........................

Matthias84

Bericht door Matthias84 » za 25.04.2009 18:48

wiebie schreef:Weet niet of een van jullie de ervaring heeft dat zijn/haar Tinnitus verminderd of verergerd zodra je je nek draait.
Bij mijn man is dat wel het geval.
Ook heeft hij veel last van spierspanningen in nek en schouders, wat weer veel hoofdpijn met zich meebrengt.
Fysio, Chiropractie etc hielpen allemaal niet, of ook maar heel tijdelijk.
In het UZA hebben ze hem behandeld d.m.v. Triggerpoint-injecties/Mesotherapie door Dr. Dekelver.
Deze brachten soms verbetering, maar niet altijd.
Dat is bij bijna iedereen. De nekspieren en andere gelaatsspieren hebben zenuwbanen die in de hersenen samenkomen met de zenuwbanen van alles rond het oor. Ik kan het niet beter uitleggen maar alles beïnvloed mekaar.
Draaien v/d nek, op de tanden bijten, geeuwen ...
Heb die trigger point ook gehad. Niets gemerkt. Maar is bij mij na lawaaitrauma ontstaan.

Longosan

Bericht door Longosan » do 04.06.2009 21:16

Hé Erik,

zijn er nog verbeteringen/veranderingen sinds je laatste bericht??
ben echt benieuwd.

SalF
Let op: dit produkt kan enige sporen van T & H bevatten!!

ErikV

Bericht door ErikV » vr 12.06.2009 13:27

Het is inderdaad even geleden dat ik van me heb laten horen. Na de AtlasProfilax behandeling en mijn eerste berichten is er veel gebeurt. Je weet pas hoe vast je zat en hoe ernstig je klachten eigenlijk waren als alles weer los komt. Het verstijven van je rug is een proces van jaren het loskomen ervan gaat veel sneller. Het voelt als een hergeboorte. Door een slechte houding, te weinig bewegen en noem maar op loopt uiteindelijk je hele systeem vast. Zo ook bij mij. Op een gegeven moment kom je op een punt dat je het zelf als beperkend gaat ervaren. Pas op het moment dat er hierdoor een hele harde piep in je hooft ontstaat kom je op het punt van stappen ondernemen. Althans dat gold voor mij zo.
Ik ben ervan overtuigt dat heel veel mensen oorsuis hebben vanwege verminderde beweeglijkheid van de ruggengraat en een daarbij behorende veel te hoge spierspanning. Bij mij was langzamerhand een soort bochel aan het ontstaan. Door een jarenlange verkeerde houding was mijn rug van beneden (middenrif) naar de aansluiting met de nek in een soort kromming gaan staan. De nek maakte dan op zijn beurt ook weer een kromming om mijn hooft recht te krijgen.
Op 16 oktober 2007 was ik in de Ahoyhallen bij een concert. Te de band begon te spelen gilde een meisje achter me zo hard dat ik onwillekeurig al mijn spieren aanspande. Ik voelde iets verschuiven tussen mijn schouderbladen. 3 dagen later begon een piep in mijn hooft te ontstaan die super luid werd. Alle spieren in mijn rug waren al keihard maar nu stonden ook alle nekspieren onder topspanning.
Fysiotherapie en de chiropractie hebben die spanning wat omlaag kunnen brengen. Met de toegenomen beweeglijkheid en verminderde spierspanning nam ook de luidheid van de piep af. Maar echt beter worden deed het niet. Al na een paar uur na de behandeling van de chiropractor voelde ik wat hij los had gemaakt weer vast gaan zitten.
Uiteindelijk had ik via zoeken dus die behandeling gevonden die AtlasProfilax heet. In een behandeling wordt de atlas (je bovenste nekwervel) in zijn optimale positie gezet. De behandeling op zich is al bijzonder omdat je hooft erna echt heel anders op je nek zit. Wat in mijn geval extra bijzonder was dat was dat ik van stotteraar naar niet stotteraar veranderde. Al heel snel kwam de ochtend dat ik wakker werd zonder piep.
Mijn lichaam is sinds die behandeling nu een paar maanden geleden doorlopend aan het veranderen. Mijn rug is helemaal recht en wordt steeds beweeglijker. De piep is tijdens dit proces soms weer teruggekomen om vervolgens nadat er weer een wervel loskwam of recht ging staan weer te verdwijnen of af te nemen. Ook met het praten gaat het af en aan. Soms stotter ik en soms is dat helemaal weg. Ik voel wel dat ik op weg ben naar een punt dat ik helemaal klaar ben. Recht, soepeler dan ik ooit ben geweest, zonder gestotter en zonder piep.
Om antwoord te geven op de laatste vraag ik voel me 20 jaar jonger. Ik zou iedereen willen aanmoedigen om dezelfde behandeling te volgen die ik ook heb gehad i.pv. een traject in te gaan met allemaal enge dingen die ik hier ook wel lees. Ik heb inmiddels al 4 kennissen incl. mijn eigen vriendin die het ook hebben laten doen allemaal om verschillende redenen maar met spectaculair resultaat.

Brederordie

Bericht door Brederordie » di 16.06.2009 13:01

Hoi mede RUSH fan ;-P

Ik overweeg de AtlasProfilax behandeling ook naar aanleiding van jouw verhaal hier...
Ben jij na de AP behandeling ook nog onder behandeling bij Fysio dan wel Chiro of gaat de "transformatie" geheel op eigen kracht bij jou?

Groeten,
Gert.

ErikV

Bericht door ErikV » di 16.06.2009 17:50

Hoi Gert, Ik heb een nabehandeling gehad bij Felix Baas in Amsterdam. Dat is de man die die behandeling bij me heeft gedaan. Ik vond die nabehandeling wat vaag. Ik ben verder nog twee keer bij de Fysio geweest en vier keer bij een orthomanueel therapeut. Die heeft een vastzittende wervel geprobeert los te maken. Ik hoopte het proces te bespoedigen. Die wervel bleef vast maar ging later uiteindelijk vanzelf los. Het hele proces kan volgens de Atlasprofilax website wel drie jaar duren. Ik wil dat wel geloven. Ik probeer het zelf te bespoedigen door allerhande oefeningen. In het begin heb je er wel aardig wat spierpijn van (veranderende houding) en kreeg ik inderdaad een ontsteking in mijn bovenbeen op een plek waar ik al jaren een zeurende pijn had. Die is nu ook weg. Ik ben nog niet opnieuw 18 maar zeker op de goede weg.

Brederordie

Bericht door Brederordie » di 16.06.2009 19:47

Hey Erik,

Is goed te horen dat het bij jouw zo een positieve uitwerking heeft cq zoveel los maakt!
Is die Felix aangesloten bij eea? Is er een website van van? Ik heb zoiets van baadt het niet dan schaadt niet! Mocht het niet helpen voor mijn T('s) dan helpt het volgens mij altijd wel voor gerelateerde klachten zoals stijve nek, hoofdpijnen, spanningen in het lichaam etc. toch?

Groeten,
Gert.

ErikV

Bericht door ErikV » di 16.06.2009 22:01

Hoi Gert, Felix Baas is sportmasseur in Amsterdam. Hij werkt een goed deel van zijn tijd voor de NS. Hij heeft zelf ooit de AtlasProfilax behandeling gehad en was er zo enthousiast over dat hij de opleiding zelf is gaan volgen. De behandeling zelf is een beetje een anticlimax want het duurt geen 5 minuten. Het doet meer met je dan je je kunt voorstellen. Ik hoot graag van je als het ook hebt laten doen. Er zijn overigens meer mensen in Nederland die het doen. Een vriend van me is ergens anders geweest. http://www.atlasprofilax.ch/nl/carte.php

Plaats reactie