Oorsuis door nekklachten

Moderators: moderator, forumadmin

bloempie

Bericht door bloempie » vr 06.11.2009 13:23

Zijn er inmiddels al meer mensen geweest ? Ik ben zelf woensdag gekraakt door een osteopaat die hoopt daarmee ook het suizen te kunnen verminderen. Ik merk er nog niks van en vind dat kraken ook een beetje eng. Maar goed, ik wil toch e.e.a. proberen om er alsnog vanaf te komen. Ik heb al jaren stress in schouders, nek en rug met tussenpozen maar mijn suizen is ontstaan na een zware verkoudheid. Klopt het dat Erik ook dagelijks zijn nek zelf losmaakt ? Heb je tips voor oefeningen ? Als ik mijn hoofd losdraai word ik wel wat duizelig. Over twee weken weer osteopaat en kraken.
Groeten, Bloempie

Brederordie

Bericht door Brederordie » vr 06.11.2009 21:36

Hoi Bloempie,

Vreemd hoor... osteophatie en kraken zijn in mijn beleving 2 totaal verschillende zaken...
Ik ben nu 4x bij een Osteophaat geweest en van kraken is in verste verte ooit sprake van geweest...

Ga binnenkort overigens wel (alsnog) een afspraak maken voor de AtlasProfilex!

Groeten,
Gert.

bloempie

Bericht door bloempie » vr 06.11.2009 21:48

Heeft mij ook bevreemd hoor, maar ik neem aan dat hij dat ook geleerd heeft. Via fysio ofzo. Heb wel het idee dat het suizen nu iets harder is maar dat kan ook doordat ik er nu weer meer op let. Dat atlasgebeuren lijkt me ook wel wat maar ook wel weer eng-ig. Ik wil niet dat het harder wordt natuurlijk.
Groeten!

ErikV

Bericht door ErikV » vr 15.01.2010 13:57

Zo. Weer ruim 2 maanden verder. Ik heb sinds de laatste update geen enkele vorm van T meer. :-D Geen piep, geen ruis en zelfs geen strak gevoel meer. Ik kan het ook niet meer zelf opwekken door aan mijn hoofd te treken, te duwen of mijn nek te draaien. Mijn nek is weer helemaal soepel en laat veel meer beweging toe dan 2 jaar gelden toen alles begon. Ik ben nu nog bezeg om meer beweging in mijn rug te krijgen maar dat is niet langer relevant voor die ellendige piep. Ik ben benieuwd naar de ervaringen van andere mensen die er ook toe over zijn gegaan de oorzaak van hun T te zoeken in nekklachten en die ook dezelde behandeling hebben laten uitvoeren.

Jante

Bericht door Jante » vr 15.01.2010 23:51

Ik lees dit allemaal voor het eerst. Maar het klinkt erg veelbelovend.
Ik heb toevallig ook net een afspraak met een ostheopaat gemaakt, de 25e. Ben erg benieuwd.
Mijn nek en rug voelen ook stijf en verkrampt, de laatste tijd zelfs mijn kaken. Die spanning zit behoorlijk vast. Mijn T en H hebben denk ik mede te maken met de zware RSI die ik in 1998 heb opgelopen. Hoewel ik daarvan nauwelijks meer last heb blijft het wel in je lichaam zitten, merk ik: heel af en toe is het er even weer. (Wat hoop ik dat ik dat ooit zal kunnen zeggen over mijn T en H! Ik heb al jaren geen winkel ingekund en benijd mensen die nog naar de bios of op vakantie kunnen!)
Mijn T en H ontstonden op 4 oktober 2007, na jaren van stress en enkele dagen na een dubbele vliegreis waarbij ik op de valreep mijn oren had laten uitspuiten. Tussen die twee vliegreizen in had ik me nog een paar dagen ongans gewerkt in het buitenland. Toen ik terugkwam leek het of mijn schedel bedekt was met een hard schild, alsof mijn spieren daar een ijzeren helm waren. Ook mijn nek was keihard.
Dat is nu heel anders maar hier zou misschien toch ook een oorzaak kunnen liggen. De doorbloeding kan niet optimaal zijn geweest.
En nog steeds is het soms stijf. Ik gebruik soms de backstretcher, die is goed, maar als de ostheopaat iets vindt zal ik ook die AP-behandeling overwegen. Al blijft het eng... maar de ervaring van Erik is heel bemoedigend.

Fijn dat je dit allemaal hebt opgeschreven Erik, en de moeite hebt genomen om ons helemaal op de hoogte te houden!
Je verhaal is een grote opsteker!!
Laatst gewijzigd door Jante op za 16.01.2010 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Brederordie

Bericht door Brederordie » za 16.01.2010 09:56

ErikV schreef:Zo. Weer ruim 2 maanden verder. Ik heb sinds de laatste update geen enkele vorm van T meer. :-D Geen piep, geen ruis en zelfs geen strak gevoel meer. Ik kan het ook niet meer zelf opwekken door aan mijn hoofd te treken, te duwen of mijn nek te draaien. Mijn nek is weer helemaal soepel en laat veel meer beweging toe dan 2 jaar gelden toen alles begon. Ik ben nu nog bezeg om meer beweging in mijn rug te krijgen maar dat is niet langer relevant voor die ellendige piep. Ik ben benieuwd naar de ervaringen van andere mensen die er ook toe over zijn gegaan de oorzaak van hun T te zoeken in nekklachten en die ook dezelde behandeling hebben laten uitvoeren.
Ik heb ergens in november de AP laten doen, maar er is ondertussen zoveel shit gebeurd dat ik er verder geen aandacht meer aan heb besteed.

Bij de eerste Osteopathische behandeling die ik vlak na de AP had zei de Osteopaat dat ze er idd "beter doorheen" kwam en dat de Atlas ook echt recht stond nu (zij had eerder bevestigd dat hij idd scheef stond).

Gisteren heb ik de 2de Osteopathische behandeling gehad na de AP en tevens de laatste omdat ze toch het idee had dat het véél te lang zou gaan duren effect te krijgen. Een aantal behandingen met 2 cijfers!

Oren brommen en sissen er nog steeds op los.
A.s. maandag ga ik (uiteindelijk) terug voor de AP nabehandeling.

Longosan

Bericht door Longosan » za 16.01.2010 22:49

Hé Brederordie

Waar heb jij de behandeling laten doen? ik overweeg nu ook om het binnen zeer korte termijn te laten doen....
Na een behandeling bij de chiropraktiker is mijn af en toe TV toon rechts nu constant geworden en is er een zeer zware brom bij gekomen....

@ErikV:

Helemaal TOP! Ben super blij voor je dat je er vanaf bent gekomen! En dat hoop ik voor mezelf stiekem ook....
Jij bent toch in Amsterdam geweest voor de behandeling? zou het wat uitmaken waar je het laat doen?

Grtz,

SalF
Let op: dit produkt kan enige sporen van T & H bevatten!!

Brederordie

Bericht door Brederordie » zo 17.01.2010 09:45

Longosan schreef:Hé Brederordie

Waar heb jij de behandeling laten doen? ik overweeg nu ook om het binnen zeer korte termijn te laten doen....
Na een behandeling bij de chiropraktiker is mijn af en toe TV toon rechts nu constant geworden en is er een zeer zware brom bij gekomen....

Grtz,

SalF
Hoi Salvatore,

Ik heb het bij Sacha van Rooij te Son (Noord-Brabant) laten doen.
Ik zie nu dat er ondertussen één op steenworp afstand van mij is bij gekomen :lol:

Groeten,
Gert.

Longosan

Bericht door Longosan » zo 17.01.2010 16:22

Hé Gert,

makkelijk voor de volgende keer... :-)

kan je voor de nabehandeling niet daar terecht dan??
misschien dat ze onderling wat kunnen regelen?

grtz,

SalF

p.s. welke was de nieuw, die in putten??

Brederordie

Bericht door Brederordie » ma 18.01.2010 15:54

Hey Salvatore... Ik ben vandaag gewoon gezellig naar Son geweest hoor, afspraak stond al :D

Longosan

Bericht door Longosan » ma 18.01.2010 22:48

Ben je er al wat verder mee?

ik heb vandaag naar Zwolle gebeld (volgens mij is dat de nieuwe), maar ze heeft nog niet teruggebeld.. anders ga ik er van de week effe naar toe....

laat ik je wel effe horen....

:-)

grtz,

SalF

Brederordie

Bericht door Brederordie » di 19.01.2010 19:25

Nee eerder slechter... maar ja had vandaag ook zowiezo een geweldige kl*tedag.... :-(

Ja volgens mij zat er nog geen in de Noord-Oosthoek dus zal die uit Zwolle ook nieuw zijn....
In Noord-Brabant zitten er, met Prinsenbeek erbij, nu al 3 en we staan dus op kop :P

Ik hoor graag hoe het jou vergaat bij de AP-behandeling!

Groeten,
Gert.

Longosan

Bericht door Longosan » di 19.01.2010 21:18

Gert,

Ik heb vanmorgen Zwolle opgebeld, ben de 6e aan de beurt...

Het gaat sowiezo al slechter na de behandeling bij de chiropraktor... nek is onbeweegelijker, een bromtoon erbij en de af en toe extra piep rechts is blijvend, oh ja.. tintelende vingers....... mijn gedachte: misschien toch de atlas!

Hoop dat het met jou weer de goeie kant op gaat.
Zit zelf nu vanaf eind september in de ziektewet.. laten we het maar houden op een "chronisch moe zijn" op het moment.

Grtz,

SalF

Jante

Bericht door Jante » di 19.01.2010 21:31

Longosan

Kun jij je nek niet gewoon lekker laten masseren door een fysio met zachte handen?
Heb ik gisteren gedaan en het voelde wel erg lekker warm en zacht daarna. Misschien wordt hij bij jou dan ook weer wat losser.

Overigens, als je voor de fysio geen aanvullende verzekering hebt kun je die bij veel verzekeringen deze maand nog afsluiten.
Ik ga dat nu doen, dan heb ik wel een half jaar wachttijd maar daarna onbeperkt fysio. Voor zover ik het financieel trek doe ik in die wachttijd eens in de paar weken alvast zo'n behandeling (30 euro) om de zaak op gang te houden.
Wie weet!

Longosan

Bericht door Longosan » di 19.01.2010 23:17

@Jante,

Nou, als ze vrouwelijk is met zachte handen, mag ik de tweede keer zekers niet meer terug komen :-)

ik zal zo es kijken hoe de fysio bij mij verzekerd is... thanx voor de tip!

grtz,

SalF

Plaats reactie