Oorsuis door nekklachten

Moderators: moderator, forumadmin

Ev

Bericht door Ev » ma 23.08.2010 16:49

Ik laat het zeker weten, als ik het doe!

ben gewoon even wat info/ervaringen vragen. ik moet het haast wel wagen, daar er andere forumleden baat bij hebben gehad.

Maartje

Bericht door Maartje » ma 23.08.2010 17:06

Ik ben ook onder behandeling van een osteopaat gezien ik flinke rugklachten had.
Hij controleerde mijn wervels en het bleek dat er nog al wat "vast zat". Ook in mijn nek. En dat zou wel eens invloed op mijn T kunnen hebben.

Hij heeft de boel nu een 4 tal keer gekraakt. Soms heb ik de indruk dat de T écht zachter is geworden. Maar soms heb ik ook nog flinke lawaaidagen.
Ik kan er nu niets zinnigs van zeggen of het helpt. Mogelijk dat het langere tijd duurt voor het effect heeft. Ik blijf hopen.
Na de eerste behandeling heb ik 2 ochtenden bijna niets gehoord. Maar helaas heb ik die sensatie niet meer gehad.

De rugklachten zijn wel verbeterd maar ook nog steeds niet over.
Volgens week ga ik weer!

Einot

welke klacht heb ik niet...

Bericht door Einot » ma 23.08.2010 21:43

Beste Allemaal,

Ik heb sommige verhalen gelezen en het valt mij op dat ik schijnbaar veel van die klachten hebt die ook bij T patiënten voorkomen.

1.Natuurlijk een fikse fluit in mijn (linker) oor (eind 2009 vastgesteld)
2.Een rugwervel afwijking op twee plaatsen (op afgekeurd)
3.Ik stamel (stotter)
4.Kan steeds slechter mijn hoofd draaien (knapt soms)
5. Mis hoge tonen

Mijn KNO arts zegt recentelijk nog dat er niets aan te doen valt en waarschijnlijk binnen 4 jaar een gehoorapparaat nodig ben. Wat een vooruitzichten........of kan ik nog ergens zelf wat aan doen

groet, Einot

Frits

Re: welke klacht heb ik niet...

Bericht door Frits » di 24.08.2010 11:00

Wat een verhaal Einot. Je hebt het ook niet getroffen.

Ik ga het maar even punt voor punt langs.

1.Ik ben wel geen KNO-arts, maar zijn opmerking begrijp ik niet.
Waarom vier jaar wachten? Zou een verwijzing naar een Audiologisch Centrum niets zijn? Ik het zou toch eens proberen. Wat is er tegen een gehoorapparaat? Er zijn duizenden mensen die zo'n ding moeten dragen. En als het leven daardoor een beetje aanvaardbaarder wordt, why not?
Ik zou zeggen niet getalmd. Laat je doorverwijzen naar een audiologisch Centrum. Er is er vast wel eentje bij je in de buurt.

2. Ruggewervelafwijking. Kan ik niks van zeggen.

3. Stotteren. Daar zijn therapieën voor. Zoeken op internet en/of overleggen met je huisarts. Je moet daar echt wat aan doen. Je krijgt er alleen maar een minderwaardigheidscomplex van. En dat is niet nodig! Misschien kom je er niet helemaal van af, maar alle kleine beetjes helpen.

4. Problemen met de nekwervels. Ik ken dat verschijnsel. Misschien is een osteopaat iets. Wellicht kan hij ook iets met je rug doen. Dat weet ik niet. Maar het is te proberen.

Ik kan het niet genoeg zeggen, je bent verantwoordelijk voor je eigen gezondheid. En er zijn dus best wel mogelijkheden om te proberen.

Voor de goede orde, ik ben geen arts. Wij zijn wel ervaringsdeskundigen.
Maar de oplossingen die ik je geef zijn niet schadelijk. Hoogstens kan je er beter van worden.

Ik ben benieuwd. Laat nog eens van je horen hoe het gegaan is.
Hartelijke groet,

Frits

Ev

Bericht door Ev » di 24.08.2010 12:30

Is een orthomanueel arts niet beter dan osteopaat, chiropractor e.d.??

Frits

Bericht door Frits » di 24.08.2010 12:42

Ev schreef:Is een orthomanueel arts niet beter dan osteopaat, chiropractor e.d.??
Ik denk niet dat je van beter of slechter kan spreken. Ze hebben allen hun eigen manier van werken. Mij spreekt osteopathie het meeste aan omdat ze wat meer doen dan alleen manupuleren van botten en gewrichten.
Als je daar wat meer van wilt weten kun je op internet voldoende informatie vinden over wat de verschillen zijn. Ostheopaten hebben een gedegen opleiding en hebben meestal eerst fysiotherapie gedaan. Maar ik zeg niets te nadele van de andere disciplines.

Je moet uitzoeken en ondervinden wat het beste bij je past.

Met de zoekfunctie van dit forum vind je best wel informatie over chiropractie en osteopathie
Hartelijke groet,

Frits

Kees

Bericht door Kees » di 24.08.2010 21:56

Onderstaand artikel werd een paar jaar geleden heschreven door een ex-commissielid van de commissie T&H.

Osteopathie als behandelwijze voor de Tinnituspatiënt ?

Osteopathie is een manuele geneeswijze waarbij het bewegen van het menselijk lichaam
wordt gebruikt om normale lichaamsfuncties te herstellen of te behouden.
Zo wordt bewerkstelligd dat het lichaam in staat is zichzelf te genezen van stress, trauma of ziekte waaraan het werd blootgesteld.
Restrictie van beweging of veranderde tonus en elasticiteit van weefsels kunnen gerelateerd
worden aan veranderde fysiologische, emotionele en mentale processen in het lichaam.
Met het bewegen van het lichaam wordt niet enkel het voortbewegen van de mens bedoeld,
maar beweging van alle weefsels ten opzichte van elkaar, dus ook van inwendige organen en lichaamsvloeistoffen.
Om te helen of gezond te blijven moet ieder celletje in je lichaam voortdurend
gevoed worden en afvalstoffen moeten worden afgevoerd en verwerkt.
Het lichaam gaat hierbij als een eenheid te werk. De verschillende stelsels, systemen beïnvloeden elkaar.
Tinnitus is een aandoening waarvoor zelden een enkelvoudige en duidelijke oorzaak aan te tonen is.
Tinnitus is aanvankelijk een soort alarmsignaal van een overbelast of beschadigd systeem.
In de eerste plaats denken we hierbij natuurlijk aan het gehoororgaan zelf,
maar ook bvb. een verstoorde nierfunctie of schildklierfunctie kan aan de basis liggen.
Om het probleem Tinnitus te bekijken moeten dan ook verschillende systemen in beschouwing genomen worden:
het zenuwstelsel, verterings- en uitscheidingsstelsel, het hormonaal stelsel, het bewegingsstelsel.
Mogelijke oorzaken van Tinnitus kunnen te maken hebben met: de samenstelling van
het binnenoorvocht en de werking van de haarcellen, de druk in het binnenoorvocht, compressie van de gehoorzenuw,
invloed van het centraal zenuwstelsel op het binnenoor, overactiviteit van bepaalde hersendelen.
Het autonoom zenuwstelsel speelt hierbij een sleutelrol. Dit stelt zich in op actief, klaar voor de strijd.
Dit heeft echter als gevolg dat het alarmsignaal Tinnitus blijvend aandacht krijgt.
De Osteopaat onderzoekt en behandelt zonodig de verschillende betrokken systemen vanuit zijn Osteopathische achtergrond,
met de mogelijkheden en de beperkingen van de manuele technieken.
Omdat beweging een cruciale rol speelt is diagnosestelling binnen de osteopathie
gebaseerd op andere gegevens dan dewelke in de reguliere geneeskunde worden gehanteerd.
Zo is bvb. een torsie in de schedelbasis een Osteopathische dysfunctie en gaat samen met functieveranderingen in de schedel.
Dit gaat echter niet noodzakelijk gepaard met een klassiek ziektebeeld en dus ook niet met een reguliere diagnosestelling.
In een eigen onderzoek hebben we de waarde van osteopathie voor chronische Tinnitus-patienten pogen te evalueren.
We konden concluderen dat het algemeen welbevinden, de gezondheidstoestand
en de ervaren luidheid van de Tinnitus positief werden beïnvloed.
De afname van de ervaren luidheid van de Tinnitus correleerde met een verbeterd algemeen welbevinden.
De ervaring uit de praktijk leert dat Tinnitus-patienten met bijkomende lichamelijke
klachten baat kunnen hebben bij een Osteopathische behandeling.
Als er geen klachten buiten de Tinnitus aanwezig zijn, lijkt osteopathie minder efficiënt.
Tinnitus die ontstaan is na een hoofd of nektrauma vormt een goede indicatie,
maar ook Tinnitus met drukgevoel in hoofd en oor kan goed behandeld worden.
Ook voor kaakgewrichtproblematiek kan osteopathie helpen.
Een algemeen verhoogde spanning in het autonoom zenuwstelsel kan met Osteopathische technieken getemperd worden.
Door technieken op de inwendige organen kunnen vertering en uitscheiding
bevorderd worden wat gunstige invloed heeft op de samenstelling van het binnenoorvocht.
Osteopathie is niet invasief en kan mits uitsluitingsdiagnostiek veilig worden toegepast.
Osteopathie kan de levenskwaliteit verbeteren en zeker een toegevoegde waard betekenen voor de Tinnitus-patient.
Osteopaat DO-MRO
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Frits

Bericht door Frits » wo 25.08.2010 08:40

Dank je Kees. Dit is nou net wat ik zocht. Ik hoop dat EV het ook leest en er wat mee gaat doen.

Wij kunnen alleen maar informatie aanreiken. De rest moeten ze zelf doen. Toch?
Hartelijke groet,

Frits

Kees

Bericht door Kees » wo 25.08.2010 12:55

Graag gedaan.

Inderdaad, wij proberen informatie te leveren en verder moet men het zelf doen.
Groeten,

Kees.

Ev

Bericht door Ev » wo 25.08.2010 13:44

Dichtsbijzijnde osteopaat vraagt hier 92 euro :evil:

Maartje

Bericht door Maartje » wo 25.08.2010 18:25

Ev schreef:Dichtsbijzijnde osteopaat vraagt hier 92 euro :evil:
De mijne vraagt 80 euro.
Gelukkig wordt het vergoed door mijn ziektekostenverzekering. Maar heb wel een uitgebreide dekking.
Je kunt even informeren bij jouw verzekering!

Frits

Bericht door Frits » wo 25.08.2010 18:44

Ev schreef:Dichtsbijzijnde osteopaat vraagt hier 92 euro :evil:
Ik zou zeggen kom naar Alkmaar. Ik weet een goede en kost maar 60 EURO.

Waarschijnlijk wel een wachtlijst.

Misschien kun je het dan combineren met de wekelijkse kaasmarkt. Het is dan erg gezellig in Alkmaar
Hartelijke groet,

Frits

Ev

Bericht door Ev » vr 27.08.2010 18:36

Frits schreef:
Kees schreef:Onderstaand artikel werd een paar jaar geleden heschreven door een ex-commissielid van de commissie T&H.

Osteopathie als behandelwijze voor de Tinnituspatiënt ?

Tinnitus die ontstaan is na een hoofd of nektrauma vormt een goede indicatie,
maar ook Tinnitus met drukgevoel in hoofd en oor kan goed behandeld worden.

Ook voor kaakgewrichtproblematiek kan osteopathie helpen.
Een algemeen verhoogde spanning in het autonoom zenuwstelsel kan met Osteopathische technieken getemperd worden.
Door technieken op de inwendige organen kunnen vertering en uitscheiding
bevorderd worden wat gunstige invloed heeft op de samenstelling van het binnenoorvocht.
Osteopathie is niet invasief en kan mits uitsluitingsdiagnostiek veilig worden toegepast.
Osteopathie kan de levenskwaliteit verbeteren en zeker een toegevoegde waard betekenen voor de Tinnitus-patient.
Osteopaat DO-MRO
Dank je Kees. Dit is nou net wat ik zocht. Ik hoop dat EV het ook leest en er wat mee gaat doen.

Wij kunnen alleen maar informatie aanreiken. De rest moeten ze zelf doen. Toch?
dikgedrukte, zijn 80% van mijn klachten in 1 zin...ook de oorzaak is bij mij identiek...Mijn manueel therapeut heeft hier niks over gezegd, orthomanueel arts zegt dat dit kán.

Is een orthomanueel therapeut dusdanig anders dan een osteopaat?

92 euro, ja bakken met geld voor een student :-(

Kees

Bericht door Kees » vr 27.08.2010 20:12

Ik zou echt niet weten wat nu het verschil is.

Ze zitten allemaal te "knutselen" in hetzelfde gebied.
Ik vraag me af of ze zelf wel precies weten waar de verschillen zitten. :-(
Groeten,

Kees.

ErikV

Bericht door ErikV » wo 03.11.2010 08:06

Zo. Ik was een tijdje niet op dit forum geweest maar ik zie dat iedereen er nog is, iedereen nog onverminderd klachten heeft
en dat iedereen aan de lopende band nieuwe wondermiddelen vindt en bediscussieerd zonder een stap verder te komen naar de oplossing van het probleem.

Ondertussen blijf ik ervan overtuigd dat Tinnitus bij een niet onbelangrijk gedeelte van de deelnemers aan dit forum veroorzaakt
wordt door het disfunctioneren van de nek en bovenrug en dan met name van het gedeelte waar de borst overgaat in de nek.

Afbeelding

Ik ben een vervelende vent die hier maar op blijft hameren maar ik doe dat omdat ik weet hoe afschuwelijk Tinnitus is en dat er dus naar
mijn overtuiging mensen op dit forum zijn die van hun klachten af kunnen komen en wellicht en passant een nek hernia kunnen voorkomen.

Mijn vraag aan jullie:

1 Wie op dit forum heeft een stijve nek en rug
2 Wie kan er niet over zijn schouder kijken
3 Wie kan door zijn hoofd te verdraaien de T verergeren?
4 Bij wie zijn de spieren in onderstaand plaatje keihard en voelen gespannen?
Afbeelding
5 Wie zit er hele dagen achter een beeldscherm?

Ik ben zelf overigens nog steeds vrij van Tinnitus en blijf verbeteren op de conditie van mijn wervelkolom.
Telkens als ik denk dat het niet beter kan boek ik weer vooruitgang dus ik ga niet meer
zeggen dat ik helemaal weer ben zoals 30 jaar geleden maar er zit vooruitgang in.

Deze post doe ik alleen maar omdat ik jullie, die ik niet ken, hetzelfde toewens als mijzelf.

Plaats reactie