Oorsuis door nekklachten

Moderators: moderator, forumadmin

Jante

Bericht door Jante » za 06.11.2010 22:50

Ik ben bij de AP-meneer geweest, vond hem heel aardig en kundig en integer.
Maar ik heb ter plekke afgezien van de behandeling toen ik hoorde wat allemaal de gevolgen konden zijn als je lichaam een andere balans moet gaan krijgen. Pijnen en opspelen van oude kwalen vond ik tot daar aan toe, maar dat zelfs kiezen los kunnen gaan zitten omdat ook je kaakgewricht kan veranderen, dat -zeer reele - risico wilde ik niet nemen.
Hij had er alle begrip voor. Ik heb toen een Bowen-behandeling bij hem gedaan, heel licht en lekker.

Groet en sterkte
Wat een pech heb je! Maar als het één keer over kon, kan het weer!

Jante

rinskje

Bericht door rinskje » za 06.11.2010 23:04

Ha Jante,
Dank voor je snelle reactie. Ja, een ramp. Ik had nergens last van, van mijn nek en T dan he. Verder was ik puinhoop na twee zwangerschappen en bevallingen met een schildklier die niet werkte.

Nu dit er nog eens bij. Ik zit al met een zware depressie vanaf half juni. Ik ben inmiddels bekend op verschillende fori. Heel prettig.

Ik weet nog dat ik bij het forum voor SK-patienten dacht "gelukkig heb ik geen last van een fluittoon in mijn oor!". Niet wetende dat ik die een paar weken later wel opeens zou hebben.

Ik probeer mezelf aan te moedigen door idd tegen mezelf te zeggen, dat het soms een hele dag weg is en dat het dus weg kan zijn.
Die ervaring heb ik, dus waarom zou het niet blijvend weg kunnen zijn.

Ik snap enorm goed je bedenkingen. Wat dapper dat je er ter plekke nog vanaf hebt gezien. Wel jammer voor mij dat ik niet weet hoe het was bij jou. Weer een ervaring minder.

Ben jij bij "hem" in Amsterdam geweest? Aardig en kundig dus? Ik heb ook ontzettend veel last van tintelingen etc. Pijn naar mijn benen (links), armen, kaken en weet ik veel waar naar toe. Ik kan alleen maar bedenken dat et er dus iets centraal klem moet zitten.

Cranio-sacraaltherapie is me nu aangeraden. Ik ga alles maar eens rustig overwegen.
Hoe veilig is dat Atlasprofylaxe? En hoe wordt het gedaan? Dat heb ik nog niet kunnen vinden. Wordt er gemanipuleerd met de handen? Met een apparaatje zoals de chiropracter heeft?
Groetjes,
Rinskje

Frits

Bericht door Frits » zo 07.11.2010 14:27

Atlasprofilax is mij ook aangeraden. Je kunt wat informatie vinden op www.atlasprofilax.ch. Er zijn 11 adressen in Nederland waar je terecht kan.
Maar voor ik het ga doen wil ik graag weten wat de ervaringen van anderen zijn.
Zijn er mensen onder ons die ervaringen hebben?
Hartelijke groet,

Frits

Jante

Bericht door Jante » zo 07.11.2010 14:49

De AP-meneer waar ik over schreef wás de Atlas Prophylax therapeut. (Sorry Rinskje, ik dacht dat je dat wist).

Er wordt iets wat lijkt op een elektrische tandenborstel een paar seconden op je nek gezet waardoor er een botje op zijn plaats schiet dat bij ruim 90% van de mensen verkeerd zou zitten. Het schiet naar de kant van de wervel waar het hoort en kan dan niet meer terug.

De behandeling zelf is niet eng geloof ik, maar het gaat om de gevolgen in de loop van maanden als je hele lichaam zich gaat aanpassen aan de nieuwe 'juiste' stand. Die kunnen heel goed uitpakken, daarvoor is het ook bedoeld, maar er zijn dus ook de nodige bijwerkingen.

Er is nog een AP meneer Amsterdam, die ook erg goed schijnt te zijn, maar ik denk niet dat dat iets verandert aan de mogelijke bijwerkingen - die natuurlijk niet hoéven op te treden.
Het is een kwestie van het aangaan of niet.

Groet!
Janse

Frits

Bericht door Frits » zo 07.11.2010 15:07

Dan lijkt me osteopathie toch veiliger!
Hartelijke groet,

Frits

Kees

Bericht door Kees » ma 08.11.2010 16:18

Misschien wel.

Maar het hangt toch ook voor een groot deel af van hoe deskundig
en met welke kracht de persoon in kwestie met de patient bezig is.

Want voor je het weet gaat het iets te hard of te ruw en ben jij de sigaar.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

rinskje

Bericht door rinskje » di 09.11.2010 09:07

Zo, ik ben helemaal gefrusteerd even.
Net twee dagen vrijwel geen piep gehoord. Gisteren was hij echt weg! Zondag op en af. Wel totaal overgevoelig voor geluid. Ik hoor werkelijk alles.

Nu is de T er weer. Ik probeer er niet op te letten, maar ik heb er minder goed door geslapen. Hij was echt heel hard een tijd.

Nu ook behoorlijk opdringerig aanwezig. Erg naar, maar hij was dus weg! De ene dag is hij er en de andere dag is hij er niet. Heeft ZEKER met mijn nek te maken, maar wat er precies niet goed zit in mijn nek is me een raadsel en de juiste persoon die me kan helpen heb ik nog niet gevonden.

Ik vind het heel moeilijk.

Lalien

Bericht door Lalien » di 09.11.2010 16:59

Bij mij gaat het ook op en neer Rinske en ondanks het bijhouden van een dagpatroon gedurende een paar weken
heb ik nog totaal geen inzicht in wat maakt dat de piep de ene dag harder is dan de ander :-(
Wel merk ik dat mijn nek/schouders de ene dag vaster zitten dan de ander:
dus ik ga nu eens kijken of dat raakvlakken met de piep oplevert!

Kunnen we niet met z'n allen naar een healingsessie??? :P

Groetjes, Lilian
luctor et emergo (ik worstel en kom boven)

Frits

Bericht door Frits » di 09.11.2010 17:19

Misschien is Jomanda bereid om voor ons op te treden. :x :x
Hartelijke groet,

Frits

Lalien

Bericht door Lalien » di 09.11.2010 17:23

PDT_036
luctor et emergo (ik worstel en kom boven)

rinskje

Bericht door rinskje » di 09.11.2010 17:49

Hebben jullie een klap oid op je nek/rug/schouders/hoofd gehad? Bij mij is het ontstaan nadat mijn nek gekraakt was.

ErikV

Bericht door ErikV » di 09.11.2010 20:52

Zo daar ben ik weer. Wat langer weggeweest dan ik van plan was. Ik zie dat er i.i.g. een paar mensen zijn die klachten hebben vergelijkbaar met die van mij.

Eerst even een antwoord voor Rinske. Ik verkoop broodjes http://www.broodjesexpress.nl en geen AP behandeling. Dit is de enige behandeling die ik heb laten doen die tot suc6 heeft geleid. Verder heb ik alleen met twee gekochte hulpmiddelen, een gymbal en een opgerolde handdoek mijn klachten weten te verhelpen.

Kraken doe ik ook zelf. Ik vond de behandelingen bij de chiropractor prettig maar te kort en niet afdoende.

Het zou mij niet verbazen als mensen die al mijn vragen of de meeste met ja wisten te beantwoorden op dezelfde manier van hun klachten af kunnen komen.

ErikV

Bericht door ErikV » zo 06.11.2011 12:28

Weer een jaar verder (op drie dagen na maar wie telt er) ik ben de hele tijd doorgegaan op het ingeslagen pad namelijk werken aan het vinden van extra beweging van nek en rug. Ik ben van een luide piep naar een ruis naar iets naar niets gegaan. Ik slaap als een baby en ben weer soepeler dan een jaar gelden. Van de T ben ik genezen maar omdat ik het nooit meer terug wil hebben blijf ik doorgaan op de ingeslagen weg.

Jante

Bericht door Jante » zo 06.11.2011 12:47

GEFELICITEERD ERIK!!!!!!!
GEWELDIG!

Staat dat idee van een 'workshop' nog open? Ik had me bij je aangemeld.....

Gent heeft mij enorm geholpen, maar door een reeks fysieke tegenslagen ben ik nog niet waar ik zijn wil. Het is erg wiebelig en ik zou graag ook jouw benadering beter leren kennen.

Groet!
Jante

Brederordie

Bericht door Brederordie » ma 07.11.2011 11:19

Ik geloof dat ik hier een half jaar geleden voor het laatst ben geweest (iig een aantal maanden).

Het gaat namelijk eigenlijk wel goed met mij en mijn oren.

Het gonzen, suizen etc is er nog wel en misschien absoluut zelf wel weer wat harder;

Alleen: Ik sta er niet meer zo bij stil!

Wat overigens ook de reden is van mijn afwezigheid van de afgelopen tijd alhier maar daarin ben ik natuurlijk verre van uniek ;)

Mocht Erik (way to go bro....) echter eens een sessie willen doen waarin wellicht ook enige duidelijkheid wordt verschaft in het verwijderen van de T in absolute zin dan sta ik daar, zoals Jante, ook graag voor open.

Voor hen die ik hier enige tijd geleden regelmatig heb lastiggevallen met mijn aanwezigheid alhier en die daar altijd constructief op reageerden (you know who you are) wens ik het allerbeste en voor zover zij het dan ook nog niet hebben gedaan....?
Ga als de drommel iets doen met TRT (J/H style....) :cool:

Groetjes Gert.

Plaats reactie