Oorsuis door nekklachten

Moderators: moderator, forumadmin

Jessy

Bericht door Jessy » ma 07.11.2011 14:03

Hoi Gert, ik ben blij nog iets van je te lezen!

Jij hebt dus heel erg baat bij TRT? Draag je nog steeds continu de RG's? Ik moet zeggen dat ik er helaas een beetje slordig mee ben. Wanneer ik last heb, draag ik ze weer, wanneer het beter gaat vergeet ik ze :? Stom van me!

Nu ik jouw verhaal zo lees, ga ik er weer 100% voor.

Erik, is zou ook graag wat meer horen. Ben erg geinteresseerd en op 4 van de 5 vragen kan ik ja zeggen.

Groetjes Jessy

Brederordie

Bericht door Brederordie » di 08.11.2011 11:14

Hoi Jessy,

Ik heb ze niet meer in. Behoudens op sommige dagen dat ik er toch nog wat teveel last van heb.
Maar, let op dat is individueel hoor.
Ik zit ook tegenwoordig in een situatie dat ik eigenlijk constant naar muziek luister en dan wordt ik er slechts op spaarzame momenten aan herinnerd, daarvoor heb ik een klein jaar ergens gewerkt en ik had ze iedere dag consequent op mijn werk in.
Ga er dus maar gewoon die 100% voor! :)

Groetjes,
Gert.

Tara

Bericht door Tara » di 08.11.2011 14:13

Een heel interessante discussie die ik van blad 1 tot nu doorgenomen heb.

Ook ik ben erg nieuwsgierig naar een eventuele workshop ErikV.

Drie belangstellenden dus al ;)
Acceptatie is vooruitgang

sen

Bericht door sen » di 08.11.2011 17:29

Erikv 4 dus.

Sen

philipper

Bericht door philipper » di 08.11.2011 23:40

Als ik dit lees zou mijn T toch wel eens van soortgelijke problemen kunnen zijn.

Ik ben slechts 27, maar heb reeds ontzettend veel last van Nek- en lage rugpijn.

Talloze kinesisten afgelopen, zonder verbetering. Foto van onderrug, niets te zien. Maar het doet pijn dus er moet toch iets zijn.

Verder heb ik geen lawaaitrauma opgelopen, noch heb ik gehoorverlies.

Af en toe boven op mijn T last van een bonkend geluid, maar ook hier merk ik dat dit enkel gebeurt wanneer ik over iets stress of meer last heb van mijn nek. Oh ja, heb ook constant last van een drukkend gevoel in men linkeroor.

Misschien toch eens zien of ik deze behandeling ergens in Belgie kan doen....

Jessy

Bericht door Jessy » wo 09.11.2011 09:48

Gert, wat fijn om te horen dat het zo goed met je gaat. Jij hebt de focus op je tinnitus kunnen verleggen en dat helpt. Of dat nou door middel van muziek gaat of de RG's of door iets anders. Ik ben blij voor je :cool:

Ja ik hoop van ErikV te horen hoe het zit met die workshop, ik ben ook geinteresseerd!

Groetjes Jessy

philipper

Bericht door philipper » do 17.11.2011 23:42

philipper schreef:Als ik dit lees zou mijn T toch wel eens van soortgelijke problemen kunnen zijn.

Ik ben slechts 27, maar heb reeds ontzettend veel last van Nek- en lage rugpijn.

Talloze kinesisten afgelopen, zonder verbetering. Foto van onderrug, niets te zien. Maar het doet pijn dus er moet toch iets zijn.

Af en toe boven op mijn T last van een bonkend geluid, maar ook hier merk ik dat dit enkel gebeurt wanneer ik over iets stress of meer last heb van mijn nek. Oh ja, heb ook constant last van een drukkend gevoel in men linkeroor.

27 december mag ik gaan, ben eens benieuwd.

Katelin

Bericht door Katelin » vr 18.11.2011 13:04

In aansluiting op dit onderwerp : Ik heb sinds 22 sept j.l T. die objectief waarschijnlijk niet eens zo erg is (in vergelijking met wat ik hier soms lees), maar waar ik het nog wel heel moeilijk mee heb omdat het nog 'vers'is.

Begin juli j.l ben ik begonnen met BSR (Body Stress Release), omdat ik vanwege langdurige ME/CVS klachten behoorlijk verkrampt was geraakt in rug en nek, en allerlei klachten had/heb. Deze behandelingen lijken bij mij een hoop teweeg te brengen, veranderingen in m'n rug, maar ook in m'n hoofd lijkt het steeds ánders'te worden qua druk bv. Het positieve tot nu toe is dat ik veel minder hoofdpijn heb dan ooit (ik had behoorlijke hevige hoofdpijnepisodes tijdens en na de menstruaties bv.) en dat m'n rug 'steviger' aanvoelt.

Maar goed, deze behandelwijze maakt als het goed is spanningslagen los en dat kan zich uiten op verschillende manieren. Om die reden heb ik dus ook al gedacht dat het oorsuizen is begonnen als gevolg van het loskomen van spierspanningslagen in mijn hoofd/nek. Ik hoop stiekem dus ook dat uiteindelijk de T. weer zal verdwijnen zoals het gekomen is. Maar naarmate de weken verstrijken ga ik daar natuurlijk wel meer aan twijfelen.

De ervaring van TO met Atlasprofilaxe geeft me nog weer wat hoop dat het toch zou kunnen !

eriksi

Bericht door eriksi » di 24.01.2012 16:52

philipper schreef:
philipper schreef:Als ik dit lees zou mijn T toch wel eens van soortgelijke problemen kunnen zijn.

27 december mag ik gaan, ben eens benieuwd.
En?? Hoe is het gegaan?

philipper

Bericht door philipper » wo 25.01.2012 00:42

We hebben eerst foto's laten nemen van men nek om zeker te zijn of het wel iets zou uit halen in mijn geval. Wat blijkt, nek staat wel degelijk scheef en de atlas zit vast. Dus binnenkort ga ik terug voor de correctie.

Groetjes

Philippe

eriksi

Bericht door eriksi » ma 30.01.2012 16:43

Nou ik ben benieuwd.
Zelf zou ik het eigenlijk ook wel willen, maar ik durf het gewoon niet.
Ik heb onder andere gelezen: http://chirotalk.proboards.com/index.cg ... thread=383

Daar staan toch een aantal negatieve ervaringen. Dus twijfel twijfel :(

eriksi

Bericht door eriksi » do 02.02.2012 22:58

Hoeveel mensen van dit forum hebben deze behandeling inmiddels ondergaan?

Jante

Bericht door Jante » vr 03.02.2012 13:51

Ik heb een afspraak voor de Atlas Profylax vorig jaar ter plekke afgezegd toen ik hoorde wat de mogelijke gevolgen konden zijn.
Doordat je hele lichaamsstand in de maanden erna verandert, kun je niet alleen oude problemen terugkrijgen maar ook nieuwe. Je kunt zelfs problemen met je gebit krijgen, bv loszitten van tanden.
De therapeut was daar heel eerlijk over. Ik vond hem integer.
In plaats van de Atlasbehandeling heb ik op mijn verzoek een Bowentherapie gekregen. Heel prettig overigens.

Groet,
Jante

eriksi

Bericht door eriksi » vr 03.02.2012 13:52

Jante schreef: In plaats van de Atlasbehandeling heb ik op mijn verzoek een Bowentherapie gekregen. Heel prettig overigens.

Groet,
Jante
En heeft dat iets aan je T kunnen verminderen?

Jante

Bericht door Jante » vr 03.02.2012 14:05

Nee, ik heb het maar 1 x gedaan omdat het niet speciaal voot t bedoeld is.
Maar het voelde wel alsof de doorstroming in mijn lichaam op een gunstige manier werd beinvloed.
Ik kan me voorstellen dat als je regelmatig Bowen doet, dit allerlei processen op gang brengt die mogelijk ook de t (indirect dus) positief zullen beinvloeden.
Maar dit is speculatie.
Ik ben er gewoon niet meer aan toegekomen om het uit te proberen.
Het was overigens niet duur.

Groet, Jante

Plaats reactie