Oorsuis door nekklachten

Moderators: moderator, forumadmin

Kees

Bericht door Kees » wo 27.06.2012 19:24

Dan kun je er gewoon lekker mee doorgaan. :cool:
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Mikey

Bericht door Mikey » vr 29.06.2012 12:10

Ik heb nog steeds last van tinnitus sinds ik een verkeerde beweging heb gedaan met mijn nek/schouder...

Ben bij de ostheopaat geweest, die zei dat de C1 atlas geblokkeerd zat... Ik weet nu alleen niet goed wat te denken en doen...

Moet ik wachten op resultaat op volgende sessies bij de ostheopaat?
Moet ik al een altlas correctie laten doen?
Komt de tinnitus wel zeker door die atlaswervel en gaat het nog wel weer weg? :(

de redder

Bericht door de redder » vr 29.06.2012 15:44

Dit kan niet voor iedereen werken omdat de meesten door verschillende oorzaken tinnitus hebben gekregen.

Ik heb geen gehoorschade en mijn T is tengevolge van een burn-out.
Tijdens de burn-out periode ben ik verschrikkelijk aan het kaakbijten geweest.

Geen last van mijn kaak meer maar de T is gebleven. Wel zachtjes gelukkig en af en toe keihard om dan na 10 seconden weg te gaan.

Een familielid heeft een whiplash gehad. Er knalde een auto op hun auto van achteren. Sindsdien heeft ze T.
Am i part of the decease or am i part of the cure.

Frits

Bericht door Frits » vr 29.06.2012 16:18

Mijn ervaring is dat je niet met één sessie bij de
osteopaat klaar bent.
Ik denk dat je er verstandig aan doet om geduld te
hebben en de volgende (afgesproken?) sessie(s)
ook te doen.
Of de tinnitus door de atlaswervel kom weet ik ook
niet. Maar het zit niet zo als het moet zijn. dus is het
so wie so goed dat het gecorrigeerd wordt.

Vertrouw maar op de osteopaat!

Veel sterkte.
Hartelijke groet,

Frits

Mikey

Bericht door Mikey » vr 29.06.2012 16:22

Ok, zal ik doen...

Het is zo dat ik al een jaar last heb van een verstropte buis van eustachius en dat ik een maand geleden een luide knal naast mijn oor heb gehad...

Maar de tinnitus is op ene avond tegelijk opgetreden met een verkeerde beweging die in mijn nek was geschoten, dus ik hoop dat het verdwijnt dan :(

Mikey

Bericht door Mikey » vr 29.06.2012 19:58

Kan je door tinnitus pijnlijke/trekkende oren hebben wat ook uitstraalt naar de achterkant van het hoofd en de kaken/tanden?

Mikey

Bericht door Mikey » vr 21.09.2012 13:07

ErikV,

Was de tinnitus bij jou direct na de atlas correctie verminderd of gingen er een paar dagen overheen? Heb 3 dagen geleden een atlas correctie gehad, maar lijkt nu net iets meer last te hebben dan voordien...

svernhout

Re: Oorsuis door nekklachten

Bericht door svernhout » wo 02.01.2013 16:30

Ik ben in 2011 als gevolg van steeds terug kerende rug- nek- en schouderklachten en spanning (waarvoor fysiotherapie niet hielp) terechtgekomen bij een importeur van een heel speciaal massagebed uit Zuid Korea. Het bed werkt volgens oosterse geneeswijze met infrarood warmte en massagerollers bestaande uit bepaalde mineralen. Het bed heeft een chiropraktische werking. Het is geen vibrerend bed, maar echt anders!

De behandelingen op dit bed hebben mij afgeholpen van de pijn en helpen het voor een groot deel voorkomen. Mijn rug blijft een zwakke plek en als de klachten terugkomen, ben ik er door een klein aantal behandelingen veel sneller vanaf dan dat ‘het vanzelf over gaat’. Deze behandelingen helpen ruimte terugbrengen en -houden tussen de wervels.

Ik heb veel andere mensen gesproken die door de behandelingen op dit bed van allerlei klachten afkwamen. Sowieso helpt het tegen allerlei spanningsklachten. Maar het helpt ook chronische pijn verlichten bij bijvoorbeeld reuma of hernia, whiplash en fibromyalgie.

Mijn eigen ervaringsdeskundigheid en de verhalen van anderen hebben me ertoe gebracht een website op te zetten voor de verkoop van deze gezondheidsbedden. (www.massage-bed.eu)
Je vindt daar veel informatie over hoe het werkt. We hebben een revalidatiearts, een osteopaat, een fysiotherapeut, en een cranio-sacraal therapeute en een psycholoog gevraagd om het bed uit te proberen en hun mening te geven. Alle deskundigen waren positief.

JanJohannes

Bericht door JanJohannes » wo 02.01.2013 21:47

Kan er nu een bed-vrije zone binnen dit
forum gemaakt worden 8 )

Hou eens op zeg, één keertje is meer dan genoeg!

Groetjes, Hans.

Frits

Bericht door Frits » wo 02.01.2013 22:09

JanJohannes schreef:

Hou eens op zeg, één keertje is meer dan genoeg!

Groetjes, Hans.
Hans, dit is een verkoper in tweedehands bedden. :-D
Hartelijke groet,

Frits

ErikV

Bericht door ErikV » wo 22.05.2013 13:10

Dat is lang geleden dat ik hier was. Het onderwerp loopt nog steeds zie ik. Ik heb ondertussen de beweegbaarheid van de wervelkolom weer helemaal waar die moet wezen en daarmee een enorme afname in spierspanning. Niet alleen levert dat een veel sterker lichaam op maar ook stilte in het hoofd.

Voor iedereen die verwacht dat het oorsuizen voor altijd weg is na die Atlas behandeling heb ik slecht nieuws. Ik had weliswaar het geluk er snel zo goed als vanaf te zijn maar voor de meest zal het slechts een begin zijn. Om van de tinnitus die veroorzaakt wordt door veel te hoge spierspanning in de nek af te komen moeten alle wervels weer vrij kunnen bewegen en dat vergt doorzetten en oefenen.

Als ik het kan dan kan iedereen het.

Terugkijkend besef ik me dat ik vroeger na een avond stappen ook wel eens last had van oorsuizen als mijn lichaam veel te moe was. Dan was het na een nacht slaap weer over. Ook nu heb ik na een dag hard werken wel eens last en ook nu is het na een nacht goed slapen weer weg.

Aan iedereen met nekklachten en T wil ik dan ook adviseren van die nekklachten af te komen. Bewegen, bewegen, bewegen...

Suc6 allemaal.

Ronald99
Contacteer:

Re:

Bericht door Ronald99 » ma 09.06.2014 16:32

ErikV schreef:Ik heb ervoor gekozen om mijn lichaam als een mechanisme te zien dat vast is gaan zitten in een verkeerde houding.

Ik zeg gekozen omdat ik er ook voor had kunnen kiezen om een heel leger artsen af te lopen, verder niet na te denken en mijn genezing aan hen over te laten. Gezien alle berichten hier op het forum geen prettig vooruitzicht.
......
Erik
Verkeerde been!, vanaf kinds affaan hoorde ik een piep, onderzoek cq, arts gehoortest, ja u hoort de hoge tonen niet.
Affijn kan je 100 mee worden, nu al 43 jaar, en ik speel klasiek gitaar, en hoor wel de hoge tonen, hè, weer kno arts, gehoortest, oorharen zijn beschadigd en daarom hoort u de piep, nee zeg ik bla bla bla, C toonlader met disonatie, klinkt vals met deze 9000 hertz toon, ik hoor twee tonen, etc. Ruis maskeren.

Het maakt mij kwaad dat de artsen je expres? op het verkeerde been zetten, jouw verhaal heeft veel tot meer raakvlakken die logies en rationeel zijn, weten artsen dit niet!, dan is er wat ernsig mis in de gezondheidszorg, als kost het al mijn geld, liegen als arts doe je niet, wel aan en afraden, met kraken, naar mijn bevinding, moet je wel voorzichtig zijn, je kan ook het goede verkeerd zetten, dus een ronge foto, etc., evt. problemen vaststellen voorleggen, en naar je eigen invloed van spieren en lichaam luisterren, overleggen wel ofgeen operatie, vrije artsenkeuze!, dit is normaal, zoniet dan is er serieus wat ernstig aan de hand.

Erik, verder een heel goede omschrijving, je lichaam verteld wel wat er aan de hand is, en wat wel en niet gevaarlijk, moeilijk, verstandig kan zijn.
Hobby karpervissen op de http://www.karperplek.nl en Genealogie op http://www.dooijenburgh.nl

Aart

Bericht door Aart » wo 27.05.2015 12:24

Hallo allemaal,

Ook bij mij dook hinderlijke Tinnitus op. Een stevige brom, alsof er continu een vrachtwagen stationair aan het draaien was in mijn hoofd. Ik werd er gek van.
Op naar de huisarts die me doorstuurde naar de KNO arts. Deze constateerde verminderd gehoor en gaf aan dat ik er mee moest leren leven. Op de lagere school was al een gehoor dip geconstateerd in de lage frequenties (aangeboren) dus dat leek mij niet de oorzaak. Ik heb nog aangegeven dat wanneer ik mijn hoofd draai ik de brom kon veranderen. Helaas, het mocht niet baten, meneer bleef denken vanuit zijn eigen wereld.

Een chiropractor gaf aan dat Tinnitus vaak door een probleem in de nek wordt veroorzaakt. Een manueel therapeut heeft een blokkade in mijn nek behandeld, ik kon minder goed mijn hoofd naar links draaien. Dat scheelde een stuk maar niet voor de Tinnitus helaas. Zij is alle wervels langsgelopen en kwam er achter dat wanneer de bovenste wervel werd gemanipuleerd dat dan ook de brom veranderde. Zij gaf eerlijk toe dat dat haar pet te boven ging (hulde voor deze eerlijkheid!).

Bovenste wervel is de Atlas. Dus hop naar een Atlas therapeut in Amsterdam. De Atlas stond volgens deze meneer inderdaad scheef. Ook was er rechts een verdikking in mijn nek bij de aanhechting van de nekspier aan de schedel. Hij gaf aan dat alle spieren van boven tot onder met elkaar samenwerken om de rug recht te houden. Wanneer de bovenste spier in je nek de zaak scheeftrekt dan kan dat gevolgen hebben voor je hele rug. Ik had een verschil in beenlengte, deze zou volgens hem na de behandeling verdwijnen (werd sinds een jaar gecompenseerd door een dikkere inlegzool van de podoloog). Na de behandeling had ik inderdaad het gevoel dat mijn lichaam beter klopte. Volgens de therapeut was het beenlengteverschil weg. Toch mijn inlegzool blijven gebruiken maar deze begon tijdens het lopen hinderlijk op te vallen. Ik heb deze vervolgens niet meer gebruikt. De verdikking in mijn nek moest na verloop van tijd verdwijnen door massage. En inderdaad, hoe meer ik masseer hoe minder Tinnitus in de loop van de tijd. De brom is een jaar verdwenen naar de achtergrond, yes!. Alleen wanneer ik verkeert zit, met mijn hoofd teveel naar voren, dan komt hij weer opzetten.

Mijn advies: blijf zoeken naar de oorzaak, en vooral veel sporten! Goed voor de doorbloeding en genezing.

Ik wilde deze ervaring graag delen en hoop dat er iemand zijn voordeel mee kan doen. Succes allemaal!

Met groet, Aart

ErikV

Bericht door ErikV » di 11.08.2015 12:22

Ongelooflijk dat mijn eerste bericht al dik 8 jaar oud is. Ik wil laten weten dat ik nog steeds bezig ben en steeds meer ruimte krijg in de nek en rug met als gevolg een steeds lagere basisspierspanning. Alleen als ik 's avonds heel moe ben hoor ik nog wel eens een hele lichte ruis maar dan alleen als ik er op ga zitten letten.
Ik wil iedereen, die net als ik had tinnitus heeft door te strakke spieren in de nek, meegeven niet te snel de moed op te geven maar doorlopend de degeneratie van nek en rug te lijf te gaan.
Herstel is vooral een kwestie van een hele lange adem.

Dubbeloseven

Bericht door Dubbeloseven » do 22.10.2015 21:32

Super dat u nog steeds actief bent ErikV !!!!!!

Plaats reactie