Oorsuis door nekklachten

Moderators: moderator, forumadmin

Ronald99
Contacteer:

Re:

Bericht door Ronald99 » ma 09.06.2014 16:32

ErikV schreef:Ik heb ervoor gekozen om mijn lichaam als een mechanisme te zien dat vast is gaan zitten in een verkeerde houding.

Ik zeg gekozen omdat ik er ook voor had kunnen kiezen om een heel leger artsen af te lopen, verder niet na te denken en mijn genezing aan hen over te laten. Gezien alle berichten hier op het forum geen prettig vooruitzicht.
......
Erik
Verkeerde been!, vanaf kinds affaan hoorde ik een piep, onderzoek cq, arts gehoortest, ja u hoort de hoge tonen niet.
Affijn kan je 100 mee worden, nu al 43 jaar, en ik speel klasiek gitaar, en hoor wel de hoge tonen, hè, weer kno arts, gehoortest, oorharen zijn beschadigd en daarom hoort u de piep, nee zeg ik bla bla bla, C toonlader met disonatie, klinkt vals met deze 9000 hertz toon, ik hoor twee tonen, etc. Ruis maskeren.

Het maakt mij kwaad dat de artsen je expres? op het verkeerde been zetten, jouw verhaal heeft veel tot meer raakvlakken die logies en rationeel zijn, weten artsen dit niet!, dan is er wat ernsig mis in de gezondheidszorg, als kost het al mijn geld, liegen als arts doe je niet, wel aan en afraden, met kraken, naar mijn bevinding, moet je wel voorzichtig zijn, je kan ook het goede verkeerd zetten, dus een ronge foto, etc., evt. problemen vaststellen voorleggen, en naar je eigen invloed van spieren en lichaam luisterren, overleggen wel ofgeen operatie, vrije artsenkeuze!, dit is normaal, zoniet dan is er serieus wat ernstig aan de hand.

Erik, verder een heel goede omschrijving, je lichaam verteld wel wat er aan de hand is, en wat wel en niet gevaarlijk, moeilijk, verstandig kan zijn.
Hobby karpervissen op de http://www.karperplek.nl en Genealogie op http://www.dooijenburgh.nl

Aart

Re: Oorsuis door nekklachten

Bericht door Aart » wo 27.05.2015 12:24

Hallo allemaal,

Ook bij mij dook hinderlijke Tinnitus op. Een stevige brom, alsof er continu een vrachtwagen stationair aan het draaien was in mijn hoofd. Ik werd er gek van.
Op naar de huisarts die me doorstuurde naar de KNO arts. Deze constateerde verminderd gehoor en gaf aan dat ik er mee moest leren leven. Op de lagere school was al een gehoor dip geconstateerd in de lage frequenties (aangeboren) dus dat leek mij niet de oorzaak. Ik heb nog aangegeven dat wanneer ik mijn hoofd draai ik de brom kon veranderen. Helaas, het mocht niet baten, meneer bleef denken vanuit zijn eigen wereld.

Een chiropractor gaf aan dat Tinnitus vaak door een probleem in de nek wordt veroorzaakt. Een manueel therapeut heeft een blokkade in mijn nek behandeld, ik kon minder goed mijn hoofd naar links draaien. Dat scheelde een stuk maar niet voor de Tinnitus helaas. Zij is alle wervels langsgelopen en kwam er achter dat wanneer de bovenste wervel werd gemanipuleerd dat dan ook de brom veranderde. Zij gaf eerlijk toe dat dat haar pet te boven ging (hulde voor deze eerlijkheid!).

Bovenste wervel is de Atlas. Dus hop naar een Atlas therapeut in Amsterdam. De Atlas stond volgens deze meneer inderdaad scheef. Ook was er rechts een verdikking in mijn nek bij de aanhechting van de nekspier aan de schedel. Hij gaf aan dat alle spieren van boven tot onder met elkaar samenwerken om de rug recht te houden. Wanneer de bovenste spier in je nek de zaak scheeftrekt dan kan dat gevolgen hebben voor je hele rug. Ik had een verschil in beenlengte, deze zou volgens hem na de behandeling verdwijnen (werd sinds een jaar gecompenseerd door een dikkere inlegzool van de podoloog). Na de behandeling had ik inderdaad het gevoel dat mijn lichaam beter klopte. Volgens de therapeut was het beenlengteverschil weg. Toch mijn inlegzool blijven gebruiken maar deze begon tijdens het lopen hinderlijk op te vallen. Ik heb deze vervolgens niet meer gebruikt. De verdikking in mijn nek moest na verloop van tijd verdwijnen door massage. En inderdaad, hoe meer ik masseer hoe minder Tinnitus in de loop van de tijd. De brom is een jaar verdwenen naar de achtergrond, yes!. Alleen wanneer ik verkeert zit, met mijn hoofd teveel naar voren, dan komt hij weer opzetten.

Mijn advies: blijf zoeken naar de oorzaak, en vooral veel sporten! Goed voor de doorbloeding en genezing.

Ik wilde deze ervaring graag delen en hoop dat er iemand zijn voordeel mee kan doen. Succes allemaal!

Met groet, Aart

ErikV

Bericht door ErikV » di 11.08.2015 12:22

Ongelooflijk dat mijn eerste bericht al dik 8 jaar oud is. Ik wil laten weten dat ik nog steeds bezig ben en steeds meer ruimte krijg in de nek en rug met als gevolg een steeds lagere basisspierspanning. Alleen als ik 's avonds heel moe ben hoor ik nog wel eens een hele lichte ruis maar dan alleen als ik er op ga zitten letten.
Ik wil iedereen, die net als ik had tinnitus heeft door te strakke spieren in de nek, meegeven niet te snel de moed op te geven maar doorlopend de degeneratie van nek en rug te lijf te gaan.
Herstel is vooral een kwestie van een hele lange adem.

Dubbeloseven

Bericht door Dubbeloseven » do 22.10.2015 21:32

Super dat u nog steeds actief bent ErikV !!!!!!

ANIMALBIKER

Bericht door ANIMALBIKER » ma 07.12.2015 15:26

Hallo. Ik heb nu sinds een 3-tal weken een situatie die eigenlijk 100% overeenkomt met die van Erik. Openheid van buis van eustachius, gehoor en trommelvliezen zijn vorige week getest bij NKO en binnen 2 weken MRI om brughoektumor uit te sluiten. Met wat geluk kan op dezelfde MRI de positie van de atlas ook gezien worden.

Het meest opvallende is dat de frequentie en intensiteit van hetgeen ik hoor verandert naargelang de positie van m'n hoofd (bukken, hoofd links of rechts draaien, etc etc). Samen met een 3-tal weken geleden een leuke stressboost op het werk en een wellicht overbelasting door een fitness-oefening die erg nek-gericht is, zit ik er nu mee.

Deze week afspraak bij mijn osteo die zonder dat ik een specifieke info gaf al direct voorstelde naar de positie van de atlas te kijken.

Ik zal proberen het verdere verloop hier te posten en uiteraard de atlasbehandeling mee in het achterhoofd te houden.

Hetgeen ik in de voorbije jaren al wel geleerd heb is dat stress = vergif voor je lichaam. Je bloed verzuurt continu en je creert eigenlijk een poel voor vanalles en nog wat. Vandaar dat je hier heel attent op moet zijn en op tijd op de rem duwen, maar ja, spijtig genoeg is dit niet altijd mogelijk en is het soms te laat zoals nu hier bij mij.

Hopelijk kunnen we hier met bijsturen en de tips van ErikV het toch nog een ommekeer geven.

Plaats reactie