RAW-FOOD dieet - werkt bij tinnitus!!!

Moderators: moderator, forumadmin

kabir

RAW-FOOD dieet - werkt bij tinnitus!!!

Bericht door kabir » vr 23.04.2010 00:38

(eerste deel is verhaal van ervaring - tweede deel is de oplossing)

1.

beste allemaal,

Ik HAD sinds vier maanden constant een gepiep in mijn rechteroor. Vermoedelijk door gehoorschade hoewel ik het pas ervaarde een tijd nadat de schade was opgelopen ( gedurende 4 dagen na de schade constante piep, enkele weken later terug gekomen - tussentijd onbewust geweest van enig geluid aanwezig of niet) ik vermoed dat door gebruik van aspirine het geluid terug geactiveerd was.
de eerste 3 weken was het zo luid dat ik er depressief van werd en zelfs mentaal onstabiel, 's avonds in mijn bed liggen bracht soms paniekaanvallen op en het was droevig hopen op een snel inslapen.

Ik rookte toen elke dag wat weed en nadat ik hiermee stopte verminderde het piepen geleidelijk tot een 'dragelijke' toon van 8000 hertz, maar nog steeds opvallend luid in stille omgevingen en in de buitenlucht. tijdens gesprekken hoorde ik het wel maar kon me terug focussen op de buitenwereld.

onmiddellijk als een gek liggen opzoeken op het internet, en al snel de teleurstellende boodschap ontdekt dat hier niets aan te doen is. de meeste dingen die ze aanbieden op internet gaven me weinig hoop.

bij de oorarts mijn oren gemeten, gehoor was niet slecht behalve bij hoge frequenties, maar het tuuten konden ze nog niets aan doen...

dus dan reis ik even naar enkele maanden later, een reis naar india rijker waar ik ook ondanks de rust die ik ervaarde het constante getuut moest meedragen. India is een heel luid en druk land en bij mijn thuiskomst (ik woon in een heel stil bos) ontdekte ik terug de stilte, en ook het getuut in mijn oor. en het was terug luid. ik geniet enorm van stille momenten en deze werden constant verstoord door het tuten. 's morgens was het vaak minder maar tegen het einde van de dag was het vaak redelijk luid. Koffie , frietjes en anders ongezond eten bewerkstelligde dit in slechte mate.

2.

nu was mijn vriendin al een tijdje aan het lezen over 'RAWfood'...RAW food is een dieet waarbij er uitsluitend rauw ongekookt voedesl gegeten wordt, groenten, fruit, noten, zaden, en de zogenaamde superfoods als pure cacao en andere ... (google dit allemaal op) tijdens haar ontdekkingreis in de wereld van raw food kwam ze verhalen tegen van mensen die een enorme transformatie meemaakte van een ziek lichaam en overgewicht naar een gezond lichaam zonder kwalen... er genezen mensen zelfs mee van suikerziekte... en af en toe in deze verhalen werd er gepraat over het terug krijgen van het gehoor (bij mensen die tot 80 procent gehoor velries leden) en ook over het kwijtraken van 'ringing in the ears' ...

onder mijn bericht heb ik een deel van een verhaal gekopieerd, maar er zijn er meerdere die je kan vinden via googlen of het lezen van RAWfood boeken zoals 'green smoothe revolution' van victoria boutenko.

nu, ik was ondanks dat het geluid dragelijk geworden was maar toch enorm storend en opvallend, radeloos... dus 4 dagen gelden ben ik met het rawfood dieet begonnen en ben ik er van overtuigd dit mijn leven lang te willen volhouden.

WANT, het geluid is praktisch WEG!!! na vier dagen, als ik mijn oren dichthoud heb ik de hele diepe lage bromtoon die idereen hoort en dan een heel zachte pipegeluidje nog wat ik niet meer hoor, zelfs in een stile ruimte, het valt gewoon niet meer op, k vergeet dat ik tinnitus heb/had terwijl ik de afgelopen 4 maand er van het moment dat ik wakker werd tot ik inslaap viel bewust van was.......

voeding is ALLES in ons leven, we vervuilen ons lichaam met rotzooi... vetten, suikers, dierlijke producten, gekookt (dood, verbrand voedsel - welk wezen op aarde eet gekookt voedsel?? alleen de mens, en welk wezen heeft zoveel problemen?? alleen de mens)

dus het lichaam moet terug zijn kracht krijgen door gezond voedsel te eten...

nog iets kort uitgelegd, tuuten in de oren is voor het lichaam een laatste prioriteit om te helen/ genezen, daarom geraakt niemand er van af want het lichaam krijgt niet de kans dit te genezen omdat het met andere zaken bezig is... door gezond te eten, het lichaam te voeden en alle toxines te verwijderen krijgen we een gezond systeem en kan het lichaam zelfs doofheid en tinnitus genezen!!!

het is zo aangenaam vandaag om gewoon rustig te kunnen zitten en van de stilte te genieten, ... ik hoor nog een licht geluid in een heel stille ruimte, maar het is al zoveel minder dan wat ik de afgelopen maanden moest aanhoren, echt te verwaarlozen, en het kan alleen beter worden met de levensstijl die ik nu gekozen heb... ik wens iedereen veel kracht en sterkte om voor een gezonde radicale levensstijl te kiezen en zijn leven en gezondheid te verbeteren, en vooral om terug de stilte te ontdekken... lees genoeg over raw food, er is ook een documentaire te downloaden over rawfood en diabetici ...David Wolf zijn boeken zijn de beste om te lezen, begin niet zonder onderbouwde kennis aan een rawfood levenswijze, maar als je echt van je gepiep en gering af wilt, kies dan voor een gezond lichaam.. stop met roken, koffie en junkfood, ge hebt maar 1 leven en het is enkel NU dat je kan kiezen voor verandering, de toekomst blijft altijd de toekomst... ik hoop dat iedereen de gezondheid mag vinden die hij wenst!

veel veel liefs, Kabir xx

-------

verhaal van 1 persoon: deze man leeft nu op raw food zijn website is 'radicalhealth.com ... hij vertelt hier over zijn gehoor, het is genezen door zijn dieet 20 jaar later na wat hij hier meemaakt aan te passen. naar volledi rauw en ongekookt.

1982: Regenerating Offshore Hearing Loss
1982 was my first experience with highly alternative lifestyle. I began working on offshore oil platforms and drill ships. This meant my income doubled and I worked one month on, one month off. Sounds good, right? The off time was great. On board was surreal.
Working offshore is a trip. Whenever I'd walk on deck, I'd open the bulkhead door and first look for shadows to see if any large objects were overhead, hanging off one of the cranes. Nothing says bad day as being crushed like a bug and the first time I saw a multi-ton load drop and one guy barely jump in time to live, that's all it took for me to be focused.
Just like combat, every day someone was injured or maimed so bad they had to be medi-coptered out. And there were less visible health hazards. The worst - absorption of petrochemicals from well operations and the well itself, absorption of odorless gases escaping the well, absorption of other chemicals.
Then there was the noise. Imagine being in a closed steel room with eight EMDs, massive diesel generators which could contain 3-4 jet engines. Now imagine the noise when they're all running. No one told me to carry ear protection with me, because no one used any. Insane.
After a few days I stared stuffing cotton in my ears because I could tell my hearing was being impaired. After a year offshore, even with sophisticated hearing protection it appeared I'd lost most of my hearing. So much hearing loss I had to turn my head so an ear pointed at a person when they spoke. So at 22 I was deaf and my aspiration was to be a full time musician. What to do?
Whenever some bone or tissue is damaged the simple rule of thumb is to immobilize and protect the area to maximize healing. There are massive noise levels all around us. In fact, there is so much noise in most metropolitan areas people can cover their ears and they "ring" with residual hearing damage.
Today my hearing is at least twice as good as when I was a child. All I did was ware foam rubber ear plugs and noise suppressing head phones pretty much 7x24 for several years. This relieved all ambient noise so my hearing healing accelerated at a phenomenal rate. Within just a few days all the ringing had stopped and every few weeks I could tell major increases in hearing.

qtip

Bericht door qtip » vr 23.04.2010 11:44

fijn dat je ervanaf bent, maar om een relativerende kanttekening te plaatsen...

de eerste maanden kan t 'spontaan' verdwijnen.

dat het in jouw geval samenvalt met het starten van een dieet KAN dus ook puur toeval zijn.

wel interessant iig.
This may not make sense to you but I have found that not much of anything about tinnitus makes sense.

sen

Bericht door sen » vr 23.04.2010 15:26

ben lid van deze club
heerlijke recepten krijg je thuis gestuurd
Als ik het weer een recept binnen krijg zet ik de site er op
iemand in huizen regeld de site
smootyrawfood van mij staat bij de recepten :cool:
dank kabir
en welkom op ons forum
joze

Maartje

Bericht door Maartje » vr 23.04.2010 17:16

Het is natuurlijk de moeite van het proberen waard. Dit kan dus écht geen kwaad.
Je lichaam is een chemische fabriek die goed moet draaien door er de juiste voedingsmiddelen in te stoppen. De balans kan snel ontregeld zijn.

Maarrrr...... ik vind het wel ingewikkeld hoor, dat RAW food... :cry:

kabir

Bericht door kabir » vr 23.04.2010 17:47

beste Maartje,

inderdaad, het kan echt geen kwaad om het te proberen, het zou zoveel meer kunnen oplossen dan enkel het piepen van de oren, gewoon een geheel beter gezondheid, energie, opgewektheid, positiviteit ... alles helpt bij raw food...

dat het ingewikkeld lijkt begrijp ik, er mag niet te licht over het dieet gegaan worden, enkel groenten en fruit eten zu tot tekorten leiden... maar zo moeilijk is het ook niet... er zijn heel wat boeken uitgebracht met grondige informatie... het enige wat echt belangrijk is, je eigen wil om gezond te zijn... geen brood, geen snoep, niets van dat alles... ja, tis doorzetten... ook een 100 % omschakelen van dag 1 wordt afgeraden... begin met 5 dagen volledig rauw en op vrijdag en zaterdag avond kies je een lekkere warme maaltijd... en je lichaam gaat uiteindelijk zelfs om gezond voedsel smeken en dan krijg je niet meer de verkeerde prikkels van 'ik heb nsoep nodig' - ' ik moet vlees' , dit zijn allemaal verkeerde prikkels die in het lichaam starten bij ' ik wil voedzame bestanddelen' ... reprogrammeren is de boodschap...

:) x

sen

Bericht door sen » vr 23.04.2010 17:55

JV
Contacteer:

Bericht door JV » vr 23.04.2010 21:17

Welkom op dit forum, ik sluit me verder aan bij qtip.
Als dit dieet in jouw geval DE oplossing is geweest, kei mooi! Er zijn best veel varianten bekend waarbij mensen verlost werden van hun tinnitus. In al die gevallen is dat prima.
Maar... het lijkt mij erg gevaarlijk om dit dieet als DE oplossing voor alle tinnitus-patienten te gaan noemen. Ik vrees dat dat niet zal gaan lukken.
Natuurlijk zou het prachtig zijn als hier meer mensen kunnen gaan melden dat het voor hen heeft gewerkt! Laten we daar op hopen!
Gr
Jos
Info? Tinnitus? -----> www.jvrijsen.nl

DaneV

Bericht door DaneV » vr 23.04.2010 23:32

Goed nieuws. Ik ben ervan overtuigd dat je met gezond leven een flinke stap zet in je kansen om van de tinnitus af te komen.
Het is wel een fikse stap om ineens je hele voeding zo drastisch om te gooien, maar ik begrijp dat je het er voorover hebt om van de tinnitus af te zijn. Ik zou het misschien zelf ook wel willen proberen, mede omdat ik denk dat het voor mijn acne (ben 23 jaar) ook zeer goede resultaten zou kunnen boeken. En wie weet geeft het ook energie. Maar ik weet niet of ik het vol kan houden, ik snak toch echt naar mijn portie vet en snelle koolhydraten wanneer ik een paar dagen erg gezond heb gegeten.

Bovendien zijn er wel best wat dingen die niet meer gaan; naar een restaurant, eten bij vrienden, even een snelle hap wanneer je laat gewerkt hebt. Of zijn uitzonderingen in dit dieet toegestaan?

Drink je trouwens wel nog alcohol of mag dat ook niet meer?

Gefeliciteerd in ieder geval! En houd ons op de hoogte van de verdere ontwikkeling als je wilt ;)

Kees

Bericht door Kees » za 24.04.2010 13:18

Het is natuurlijk heerlijk dat je van de klachten af ben.

Maar ik ben het wel met Qtip eens, bij jongeren kan het na een poosje ook vanzelf weer verdwijnen.
Dat het met vier dagen al weg is kan mijns inziens niet alleen door de Raw food komen.

Ook het feit dat je aspirine had gebruikt en daar mee bent gestopt kan
mede een oorzaak zijn dat de klachten minder zijn geworden.

Van aspirine is bekend dat het Tinnitus kan veroorzaken.
De veroorzaker is het Acetyl salicylzuur wat in de Aspirine zit.

Maar jij bent voorlopig van jen klachten af, dat is tenslotte de hoofdzaak. :cool:
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

udo j

Bericht door udo j » za 24.04.2010 22:00

Hallo kabir, bedankt voor je intressante verhaal. Wat je beschrijft moet een manier van leven worden en ik kan me indenken dat het gezond is voor je lichaam. Het lijkt me wel een opgave om dit te volgen zou er meerdere mensen resultaat bij hebben zou ik het zeker willen proberen.
mvg udo

udo j

Bericht door udo j » zo 25.04.2010 20:38

Hoi Joze, Ik heb het even op de link bekeken maar als ik het zo zie moet ik een groentewinkel plunderen. Maar er zijn er ook bij die wat minder toevoegingen eisen dus ik ga het aan me vrouw voorstellen.
Bedankt voor de tip! mvg udo

DaneV

Bericht door DaneV » ma 26.04.2010 00:52

Interresant stukje over raw-food van natuurdietisten.nl
Een bijzonder belangrijk aspect in dit geheel is het digestieve leukocytose proces: Een fenomeen dat opduikt wanneer men gekookt voedsel tot zich neemt. Er ontstaat een toename van het aantal witte bloedcellen wanneer het voedsel naar binnenkomt. Het lichaam herkent delen van het gekookte voedsel niet en stuurt er extra witte bloedcellen op af als een immuunrespons.

In The Institute of Clinical Chemistry in Lausanne, Zwitserland, ontdekte Paul Kouchakof in de jaren ´30 dat wanneer voedsel rauw wordt gegeten dit fenomeen niet voorkomt. Dit betekent dat wanneer men ¨rauw¨ eet het immuunsysteem optimaal functioneert omdat het zich niet met voedselverwerking bezig hoeft te houden.

Een enzymen tekort kan zich uiten in verteringsklachten, buikklachten, vermoeidheid, versnelde veroudering en stofwisselingsklachten, simpelweg omdat er niet genoeg enzymen zijn om het voedsel te verteren. Dit kan een uitleg zijn voor waarom veel mensen zich veel energieker voelen na een periode rauw. Tevens ervaren de meesten een afname van kwaaltjes zoals migraine, moeheid, zeurende rugpijn, verkoudheid en allergieën. Het lichaam heeft namelijk simpelweg tijd om zichzelf te herstellen.
Desondanks raad het voedingcentrum een "raw food" dieet wel af, omdat je op den duur kans krijgt op tekorten van ijzer, vitamine B en calcium.
Logisch ook wel, door de evolutie heen heeft ons lichaam zich aangepast aan het eten van vlees en andere dierlijke producten.

Toch vind ik het interresant en vraag ik me af of het wellicht in de vorm van een kuur ook zin heeft (bijvoorbeeld een maand, om van je klachten af te komen)
of dat het positieve effect dan toch op den duur weer verdwijnt.
En wat zou er gebeuren als je bijvoorbeeld 4 dagen in de week "raw" eet en 3 dagen "normaal", ik kan me voorstellen dat je lichaam zo in de dagen dat je "raw" eet reserves opbouwt; wellicht genoeg om het volgens rawfood-aanhangers "slecht" eten te verwerken.

Ik zie het persoonlijk niet zitten om heet mijn leven lang alleen nog rauw voedsel te eten. Ik denk dat dat voor
mij als iemand die echt kan genieten van lekker eten en een goed glas wijn, een grotere last zou worden dan de tinnitus.
Maar in vorm van een soort kuur van een maand, of bijv. 3-4 dagen per week lijkt het me wel te doen, vooral als je er duidelijke gezondheidsvoordelen mee bereikt.

Morgen nog maar eens wat googlen naar de wetenschappelijke onderbouwingen voor dit dieet. En misschien koop ik wel een receptenboek en ga het voor de gein eens een maandje uitproberen om te zien wat er gebeurt :)

kabir

Bericht door kabir » di 27.04.2010 09:53

dag iedereen,

ik zit nu een dikke week ver in mijn raw dieet (in het weekend eten we nog 2 maaltijden gezond gekookt voedsel) en mijn tinnitus is helemaal weg. als ik lang in de auto zit (heb een lawaaierige auto) dan kan het zijn dat in een stille ruitme terug wat tinnitus ruis geactiveerd wordt, maar dit is na enkele uren weg. En het is helemaal niet wat het was de afgelopen maanden. De reacties op het feit dat het misschien toevallig weg is daar geloog ik niet in. het was nu al 5 maanden afzien. Ik weet evengoed als julie wat tinnitus is. Er was in de 5 maanden onophoudelijk een constant getuut. Hoe subtiel het ook te beoordelen is 'is het nu minder of niet?' deze week heeft een grandioos verschil gebracht. Je kan het maar zelf proberen voor een tijdje en dan weet je het ook.

ik ben tevens 28 jaar dus zo 'jong' ben ik niet. en de verhalen die ik ken zijn mensen nog oduer die ervan af zijn geraakt.

over rawfood zelf. Het is een keuze om bewust en gezond te leven. Meer niet. Tinnitus genezen is een van de mogelijke gevolgen daarvan. het s nethetzelfde als roken. je kiest om te stoppen of niet. de gezondheid volgt vanzelf. gekookt, vet, suikers, dierlijk voedsel eten hoort bij onze cultuur maar is niet het beste om te doen voor het menselijk lichaam. en daar zien we alle gevolgen van. maar niemand gaat dit toegeven want dan zouden ze alles moeten aanpasen. er zit een hele industrie achter je levenstijl. Dokters die praten over tekorten zijn degene die er niets van kennen want met een gezond raw dieet bestaande uit genoeg variatie en inhoud (wat zo makkelijk te bekomen is) is de gzondste manier. enkel fruit eten is ongezond, enkele groenten eten is ongezond, enkel vlees eten is ook ongezond. Het is allemaal simpel in praktijk, maar de emoties en de ideeen maken het moeilijk want zo een omchakeling doet je leven veranderen. daar zijn veel mensen onterecht bang voor. Voor 90 procent van de bevolking moet er een radciale verandering komen, iedereen eet rookt en drinkt zichzelf stillaan de dood in.

en het is te erg om tinnitus te hebben om dit simpele gratis niet-commercieel experiment uit te voeren. je wordt er nog gezond door ook!

ik ben er mee begonnen en ik ga er niet mee stoppen.

veel succes en Joze, bedankt voor de site's en recepten :)

DaneV

Bericht door DaneV » di 27.04.2010 12:23

Fantastisch voor je dat het nog steeds verbeterd. Hopen dat het zo blijft!

Knap ook dat je het volhoud hoor. Heb je geen enorme behoefte aan een stuk vlees of wat brood momenteel?

Maartje

Bericht door Maartje » di 27.04.2010 17:26

Kabir,

Hoe ziet een doorsnee Raw Food menu er uit?
Wat ontbijt je, wat voor lunch en avondeten?
Wat drink je?

Ik ben hier erg nieuwsgierig naar.

Kan me een leven zonder mijn muesli, brood en melk en 's avonds een bord warm eten niet voorstellen, maar zou het wel een kans willen geven...

Maartje

Plaats reactie