RAW-FOOD dieet - werkt bij tinnitus!!!

Moderators: moderator, forumadmin

Geertje

Bericht door Geertje » di 27.04.2010 19:47

Het kan natuurlijk ook dat je bepaalde voedingswaren nu niet meer eet en dat je daar juist klachten van had.............................

vlecht

Bericht door vlecht » vr 30.04.2010 00:26

Hoi Kabir,

Het is altijd een genot om te lezen dat iemand van het getoeter in de oren is verlost, maar ik blijf het een wonderlijk verhaal vinden. Het element 'toeval' zou ik toch niet helemaal willen uitsluiten, temeer omdat je de grens van chronische tinnitus (6 maanden) nog niet had overschreden. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit, gelukkig.

Voordat ik me suf ga 'goochelen', wil ik graag van je vernemen waar die verhalen zijn te vinden over de mensen, die op deze manier van hun tinnitus zijn afgeraakt. Want om nou per direct mijn vegaburger te laten staan, is ook weer zoiets. Straks 'mag' je niks meer eten! :P

Groeten,

Jeroen.

kabir

Bericht door kabir » vr 30.04.2010 10:27

Geertje, Ik ben er zeker van dat de voedingswaren een belangrijke rol spelen... In vele tinnitus 'remedies' praten ze over voeding en het niet eten van bepaalde stoffen. Hoe het wetenschappelijk in elkaar zit dat de tinnitus bij mij weg is kan ik niet uitleggen. Ik kan je wel vertellen waarom RAW gezond is is en de uiteindelijk invloed die het zal hebben voor je tinnitus.

Rauw voedsel bevat 100% voedzame bestanddelen, waarbij bij gekookt voedsel tot 80% ervan afsterft tijdens het kook proces.

Maartje, 's ochtends eet ik fruit, dit blend ik tot een lekkere smoothie en ik voeg er elke dag iets groen aan toe, peterselie, sla, spinazie, enz ... (lees boek green smoothie revolution van victoria boutenko - in dit boek staat ook een referentie naar iemand die tinnitus vrij geraakt is ermee, hoewel hij enkel begn om af te vallen) waarom groen toevoegen aan je eten? omdat de gorilla die tot 98,5 % hetzelfde DNA als de mens heeft, niet zo sterk en gezond is geworden met biefstukken te eten maar wel met bladgroen! vers groen voedsel is HET gezondst voor os lichaam.

Ik ga hier niet alle info uit de doeken doen, doe moeite hebben heel wat mensen al gedaan en er zijn boeken verschenen die je zeker moet lezen als je interesse geprikkeld is.

voor de rest veel salades, avocados, olijven, groenten fruit, noten, zaden, het lijkt een saai dieet maar creativitieit met smaken is zo onbekend... gsiteren hebben we een licht opgewarmde pompoensoep met kaneel en ajuin gemaakt... de smaak!!! zo lekker... alles blenden in de blender dan lichtjes opwarmen en hupla, een overheerlijk soepje... och ik kan dagen volspreken over rawfood en ik ben er nog maar een mand over aan het lezen... zelfs suikerziekte wordt genezen binnen 30 dagen raw food, geen pillen geen insulines, niets.. zwaarmoedigheid en depressies gaan weg... je voelt je zoveel frisser en lichter, smorgens wordt je wakker en ... och ... test het uit :) je zal het zien...

brood is het moeilijkst om te laten, dat is ook zo verslavend, maar zo ongezond... candida voed zich sterk aan brood en candida is ook een tiinitus oorzaak.

@vlecht: de verhalen gaan nooit over iemand die specifiek voor tinnitus raw is beginnen eten. meestal waren het zwaarlijvige mensen met een heleboel klachten die raw werden voor een goeie 50-100 kilo af te vallen. dit lukte hun ook en daarbij verloren ze ook alle klachten die ze hadden waaronder soms ook tinnitus, als ze hier last van hadden. en wat ik even erbij wil zeggen, iemand die normaal een 70 kilo of meer velriest heeft altijd een heleboel vel overschot wat ze dan bij operatie weghalen. bij alle mensen die tot nu toe met raw zoveel kilo's zijn kwijt geraakt wat ik heb gelezen is dit niet hoeven gebeuren. het vel heeft zich automatisch hersteld en is meegegoeid met het lichaam naar de normale gewichtstoestand. Dit is echt een fenomenale ontdekking.

ik ben al 15 jaar vegetarier maar ik at heel ongezond, held van frieten brood en kaas en snoepte ook graag (chips!) gewoon de overtuiging om gezond te zijn houdt mij op dit pad, want de cravings zijn er, maar het positieve effect is zo radicaal voor mij dat ik overtuigd ben. en natuurlijk die 2 maaltijden per week hepen de overgang.

allesinds, lees erover,you tube het, trek je eigen conclusies en wie weet helpt het jullie ook.

David Wolfe
Victoria boutenko
dr gabriel Cousens

deze mensen moet je opzoeken

succes!!!xxxxxx

Geertje

Bericht door Geertje » vr 30.04.2010 11:26

Hallo Kadir,

Dat bedoelde ik nou juist. Jij at veel friet en chips en laat dat nu misschien wel hetgene zijn waar jij eigenlijk slecht tegen kon? Laat het eens uittesten. Mogelijkheden genoeg tegenwoordig.
Fijn dan het betere met je gaat want daar draait het allemaal om!!

sen

Bericht door sen » vr 30.04.2010 18:26

Op weg naar mijn werk[wijkverpleging 1999]
heb ik een erstig ongeluk gehad kopstaartbotsing
stond stil bij de stoplichten en bam bam bam

heb dit boek gelezen
renate dorenstein
heden ik
hier een stukje uit haar boek;
heden ik
Mensen die ME (myalgische encefalomyelitis) hebben zijn moe. Maar vermoeidheid is niet hun primaire klacht.
Wie ME heeft, lijdt aan een heel scala aan ernstige klachten.
Patiënten hebben last van spierzwakte na een inspanning,
hoofdpijn, keelpijn, overgevoeligheid voor geluiden,
geuren en visuele prikkels,
evenwichtsstoornissen, oorsuizing

en en nog veel meer
.

Iedereen heeft weleens een griep gehad
en daarbij een aantal verschijnselen van ME meegemaakt.

Ook na een zware operatie,
een psychisch trauma, langdurige STRESS
of een auto-ongeluk kunnen mensen tijdelijk

op ME gelijkende symptomen ervaren. Groot versch
etc in het rood heb ik aan gegeven wat ik tegen kwam
in haar boek,en vele klachten vielen voor mij op een plek

http://www.renatedorrestein.nl/index.php?id=68

zoals ook nu rawfood smooty,s,salades :-P

En het boek

Energie herstelplan

Dit heeft voor mij gewerkt

Sen
Laatst gewijzigd door sen op vr 01.04.2011 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.

udo j

Bericht door udo j » za 01.05.2010 10:59

Hoi Joze,IK begrijp dat jij grotendeels rawfood eet. Maar zijn jou me klachten toen sterk vermindert na dat je met rawfood begon?
mvg udo

sen

Bericht door sen » za 01.05.2010 11:06

Ja wel degenlijk,salades de sapjes
ben na gemeten hier
www.radts.nl
betere doorbloeding
het geluid is dover
ik hoor het ook niet meer
het licht heel ver op de achtergrond tinnitus
udo en de smooty,s zijn gewoon heerlijk
Laatst gewijzigd door sen op za 01.05.2010 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.

annemieke

Bericht door annemieke » za 01.05.2010 22:15

lees geinterresseerd mee over al jullie berichten over rawfood al een paar dagen en ik overdenk om er mee te beginnen.groot voorstander van gezond eten ben ik en merk ook wel degelijk verschil als ik weer behoorlijk slecht gegeten heb.dan zou ik het overigens ook doseren hoor.bij het begin be
ginnen.wat voor sapcentrifuge heb je joze? die van de rwfoodsite?
die hele dure?

laat die rob rijnsent van de radtstherapie nou twee straten bij mij
vandaan wonen.geinig he. :-P

groetjes

sen

Bericht door sen » za 01.05.2010 22:57

http://www.kieskeurig.nl/sapcentrifuge/ ... 70/147022/
annemeike lijk hier op
zie hier verder sapcentrifuge

udo j

Bericht door udo j » zo 02.05.2010 12:37

Aangezien ik door dr plazier van het uza ziekenhuis deanxit
en rivotril heb voorgeschreven gekregen wil ik dat eerst een
kans geven. Als dat helpt en ik verschil merk zal ik er toch
gaan stoppen om aan rawfood te beginnen.

Ik wil het allebij een kans geven en geef voorkeur aan de
rawfood om dat het nou eenmaal gezonder is.
Maar ik ben ook niet voor niets naar belgie geweest om dan
vervolgens daar niets aan te nemen.

Dus dat maar eerst en dan van de zomer aan de rawfood komt
mij ook beter uit want dan eet je meestal al wat minder.
Hou alleen wel van een biertje dus met medicijnen is dat uit-
kijken.

Als ik gelijktijdig met rawfood zou beginnen weet ik niet
welke de T beter maakt. Dus ik hou de link bij de hand :cool:
mvg udo

Ron

raw food

Bericht door Ron » wo 25.08.2010 14:46

Ik ben ook een voorstander van raw food, maar kan het niet geheel in praktijk brengen, want anderen (gezinsleden) willen er niet aan.

De vrouw die het als gezondheid dieet in de wereld bracht, had zichzelf (volgens eigen zeggen) van Borstkanker hierdoor genezen.

.

Kees

Bericht door Kees » do 26.08.2010 13:34

Ja, maar daar worden soms ook al vragen bij gezet.

Ik laatst een artikel in de krant dat men daar toch flinke vraagtekens bij zet.
Alleen rawfood is ook niet echt gezond volgens dat artikel.
Maar ja, dat zal met alles wel zo zijn, er zijn altijd bij
allerlei onderwerpen voor en tegenstanders te vinden.

Ik zeg dan altijd maar, doe waar je jezelf goed bij voelt, dat is meestal het beste.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Ron

vraagtekens

Bericht door Ron » do 26.08.2010 14:19

Kees schreef:Ja, maar daar worden soms ook al vragen bij gezet.

Ik laatst een artikel in de krant dat men daar toch flinke vraagtekens bij zet. Alleen rawfood is ook niet echt gezond volgens dat artikel.
Maar ja, dat zal met alles wel zo zijn, er zijn altijd bij
allerlei onderwerpen voor en tegenstanders te vinden.

Het gezondheidsaspect is meestal gerelateerd aan het voedsel patroon, het moet wel een evenwichtige samen stelling hebben. Dus geen eenzijdigheid zoals voornamelijk worteltjes eten. Je moet ook rekening houden met eventuele tekorten, die je moet compenseren. Je moet dus wel een beetje verstand hebben van voeding.

Melk wordt als een soort gezondheid product gepromoot en asparataam (wat is de USA verboden is) als onschadelijk verklaart. Maar dat is niet correct. Dit soort dingen worden gedaan in belang van de producent en de economie. Wij worden gewoon besodemieterd. Als je het een en ander onderzoekt (zoals we doen bij tinnitus) kom je daar wel achter en kun je dat zelf goed beoordelen.
Kees schreef: Ik zeg dan altijd maar, doe waar je jezelf goed bij voelt, dat is meestal het beste.
Daar kan ik grotendeels ook wel in mee gaan, maar we eten ook producten die schadelijk zijn waarvan de gevolgen later komen, zodat we (als ze optreden) er niet meteen vanuit gaan dat het aan de voeding ligt, want we hebben er nooit last van gehad. Mensen hebben soms ongezonde gewoontes (over genomen van anderen of zelf ontwikkeld) en wat op den duur resulteert in een aandoening. Ik vind het daarom wel belangrijk om ongezonde gewoontes (ook betreffende rawfood) op te heffen als je dit constateert. Naast het gezondheidsaspect speelt voor mij ook het morele aspect van voeding een belangrijke rol.

Natuurlijk moet iedereen voor zichzelf uit maken wat hij of zijn wil eten.
Maar wat lekker is dat is niet altijd gezond en waar men zich goed bij voelt kan op den duur schadelijk zijn. Denk maar eens aan bijv osteoporose.

Kees

Bericht door Kees » do 26.08.2010 16:26

Ja, en ik wel met je eens.

Maar langdurig in een file staan is ook niet gezond.
Dan krijg je ook een hoop uitlaatgassen naar binnen geademd.

Dat doen ook een hoop mensen als ze met vakantie gaan in Frankrijk en Duitsland bijvoorbeeld.

Zo kun je natuurlijk nog wel een A4'tje vol maken toch? :lol:
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Geertje

Bericht door Geertje » vr 27.08.2010 08:29

Tja, mensen drinken in grote hoeveelheden melk, maar hebben jullier er weleens over nagedacht voor wie die melk bestemd is?

Melk is voor het kalfje dt geboren is en gevoed moet worden. Zou het kalfje stoppen met drinken dan houd de melkproductie op, net als dat bij mensen ook het geval is.

Echter houden wij mensen die melkproductie in stand door de koe/geit te blijven melken.....

Plaats reactie