Atlas Profilax

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Frank72

Atlas Profilax

Bericht door Frank72 » vr 24.02.2012 19:46

Ook ik heb al 20+ jaar last van Tinnitus en Hyperacusis en het verhaal van ErikV is bemoedigend. Ik heb al vele zaken geprobeerd (medicijnen, osteopathie, accepunctuur, hypnose, diverse behandelingen bij het UZA ) maar helaas allemaal zonder effect.

Het rijtje met vragen van ErikV kan ik niet echt met Ja beantwoorden behalve dat ik de hele dag achter een bureau computer werk zit te doen.

Volgende week heb ik een afspraak staan om de atlas recht te laten zetten in Dussen. Een bekende was hierdoor van de migraine afgekomen. Bij een ander haalde het helemaal niets uit. Wat ik eigenlijk zoek voordat ik het door wil laten gaan is een zekerheid dat de tinnitus onder geen gevallen erger kan worden. Die zekerheid, weet ik ook wel, ga ik nooit krijgen maar wellicht dat iemand hier iets over gehoord heeft?

Het internet afstruinend kom ik hoofdzakelijk positieve dingen over de atlas correctie tegen. Soms iemand die er alleen maar slechter van terug kwam. Forum discussies van fysio therapeuten zijn weining positief over de atlas profilax methode. Hoofdreden er wordt een ruggenwervels gewerkt zonder een medische achtergrond. Tevens zijn zij van mening dat de hele onderbouwing van dat bij het merendeel van de bevolking de atlas niet goed zit en dat een correctie posisitef is geen stand houd op basis van medische feiten. Ik heb zelf ondervonden dat niet alles te verklaren valt en hoeft te zijn maar al met al weegt het wel mee in mijn risicoinschatting.

Zijn er nog meer mensen die een oordeel hebben over de atlas profilax behandeling en de risico's?

Sjoerdtje
Contacteer:

Bericht door Sjoerdtje » za 03.03.2012 20:25

Ik heb 2 weken geleden de AtlasProfylax behandeling ondergaan. Je lichaam gaat dan ontgiften en zich 'resetten' en heeft tijd nodig.
Ga absoluut alleen naar een gediplomeerde therapeut die in Zwitserland is iopgeleid. Er zijn er maar 9 in Nederland die te vinden zijn op www.AtlasProfylax.com. Bij mij is het nog afwachten hoe het verloop van de tinnitus gaat. Door het ontgiften kan dit eerst wat verergeren en hoofdpijn geven dus water drinken, minimaal 2 liter per dag om afvalstoffen af te voeren. Ik ben in Kampen geweest bij Kizee en zeer tevreden. Ik moet geduld hebben en geen wonderen verwachten hoewel ik daar wel op hoop. Maar ik ben wel van mijn knallende hoofdpijn af en hoop i.i.g. af te zijn van mijn bekken die 3 a 4 maal per jaar rechtgezet moest worden, beenlengteverschil, nekpijn en meer.
Maar sinds 11 jaar moeten leven met een flinke tinnitus en slechthorendheid en 100% afgekeurd, nee het went niet, ik vind het leven met mijn tinnitus een kwelling en zal alles uitproberen om het te kunnen verminderen, liever nog genezen natuurlijk.
Stilte is niet de afwezigheid van geluid.
Stilte is je niet laten afleiden door lawaai!

Maartje

Bericht door Maartje » za 03.03.2012 20:31

Dag Sjoerdtje,

Ik ben benieuwd wat het voor je gaat doen.
Maar wat een vreemde link geef je mee? :shock:

Maartje

Sjoerdtje
Contacteer:

Bericht door Sjoerdtje » za 03.03.2012 20:51

Kees

Bericht door Kees » zo 04.03.2012 12:13

Sjoerdtje schreef:www.atlasprofylax.ch

Misschien deze eens proberen.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Sjoerdtje
Contacteer:

Na 5 maanden Atlascorrectie

Bericht door Sjoerdtje » do 12.07.2012 17:51

Sjoerdtje schreef:Ik heb 2 weken geleden de AtlasProfylax behandeling ondergaan. Je lichaam gaat dan ontgiften en zich 'resetten' en heeft tijd nodig.
Ga absoluut alleen naar een gediplomeerde therapeut die in Zwitserland is iopgeleid. Er zijn er maar 9 in Nederland die te vinden zijn op www.AtlasProfylax.com. Bij mij is het nog afwachten hoe het verloop van de tinnitus gaat. Door het ontgiften kan dit eerst wat verergeren en hoofdpijn geven dus water drinken, minimaal 2 liter per dag om afvalstoffen af te voeren. Ik ben in Kampen geweest bij Kizee en zeer tevreden. Ik moet geduld hebben en geen wonderen verwachten hoewel ik daar wel op hoop. Maar ik ben wel van mijn knallende hoofdpijn af en hoop i.i.g. af te zijn van mijn bekken die 3 a 4 maal per jaar rechtgezet moest worden, beenlengteverschil, nekpijn en meer.
Maar sinds 11 jaar moeten leven met een flinke tinnitus en slechthorendheid en 100% afgekeurd, nee het went niet, ik vind het leven met mijn tinnitus een kwelling en zal alles uitproberen om het te kunnen verminderen, liever nog genezen natuurlijk.
------------------------------------------------------

Inmiddels is het 5 maanden geleden dat ik de Atlascorrectie heb ondergaan.
Ik ben van mijn knallende hoofdpijnen af, geen last meer van mijn nek en schouders. Mijn houding is recht, geen gebogen schouders meer sinds een jaar of 40. Geen last meer van een ooit beschadigde rugwervel en geen last meer van een steeds weer terugkerende beenlengteverschil en scheefstand bekken. Daarom moest ik ook mijn steunzolen in de vuilnisbak gooien omdat die aangepast waren aan mijn beenlengteverschil! Die zorgden er dus steeds weer voor dat na het reschtzetten door de osteopaat dat mijn benen zich weer aanpasten aan de verschillende hoogtes van de steunzolen.
Afijn, dankzij massagetherapie zijn mijn geresette schouders, nek en rug losgemaakt en voel ik me fysiek goed. Helaas is mijn tinnitus (nog) niet verbeterd na de correctie, maar ook niet verslechterd door de behandeling. Maar evengoed is mijn tinnitus te heftig om optimistisch het leven te leiden(lijden).
Het is natuurlijk zo dat door zo 'n behandeling je hele lijf zich moet resetten.
Ik ben rond mijn puberteit door onzekerheid en depressie ahw gebogen gaan lopen om mij te verbergen achter mijn lange haren. Ik groeg ahw een zware last op mijn schouders. Bovendien is het ook iets genetisch in de vrouwenlijn. Mijn moeder loopt net zo, evenals mijn dochter.
Ik ben nu 51 en heb dus rond de 40 jaar een verkeerde houding gehad waar ik steeds meer last van kreeg. Ik verwacht niet dat alles meteen goed komt. Mijn hele lichaam is nog steeds bezig met herstellen en aanpassen aan mijn nieuwe houding. Ik ben heel blij dat ik de correctie gedaan heb. Nu de tinnitus nog!

udo j

Bericht door udo j » do 12.07.2012 19:41

Je hebt toch al een hoop bereikt ermee. De T kan een andere oorzaak hebben maar nooit opgeven dat het ooit nog eens lukt om die
een goede houding te geven...een oprothouding! 8-)

mvg udo

Sjoerdtje
Contacteer:

AtlasProfylax behandeling dd. 17-02-2012

Bericht door Sjoerdtje » ma 17.09.2012 11:27

Een paar weken geleden heeft mijn dochter de Atlas ook recht laten zetten en ja, ze staat nu echt recht, geen gebogen schouders meer en dat was bij haar echt erg! Ze voelde zich meteen fit en energiek. Ze was het ook spuugzat om iedere maans behandeld te moeten worden door allerlei soorten behandelaars, dagelijks oefeningen te moeten doen, veel last van hoofdpijnen, pijnlijke schouders en rug, enz. Gelukkig heeft ze geen tinnitus en is niet slechthorend en daar ben ik heeeeeel blij mee en wens het niemand toe! Maar ik was het ook niet op haar leeftijd (28) en heb nu sinds 10 jaar tinnitus na steeds slechter te gaan horen, reden natuurlijk onbekend.Het staat ook in relatie tot diabetes waar ik last van heb gekregen na zeer stressvolle verhuizingen. Ik wens iedereen op dit forum veel moed en liefde toe die net als ik 24 uur per dag met herrie in zijn/haar hoofd moet leven! NB. Mocht je in ZUTPHEN of directe omgeving wonen...Ik ben heel hard op zoek naar goedkope (tijdelijke) woonruimte want ik word samen met mijn tinnitus gek van het isolement waarin ik nu afgelegen woon(prov. Gr). Ik wil terug naar waar ik vandaan kwam.

forumadmin
Site Admin
Site Admin

Bericht door forumadmin » ma 24.09.2012 18:35

De leestekens voor 8 ) waren inderdaad 8)
Ik heb het inmiddels aangepast.
Sjoerdtje, je kunt de smiley's weer aanzetten ;-)

De berichtenwisseling over deze smiley heb ik verwijderd.
Laten we door gaan over de atlasprofilax.

forumadmin

Kees

Bericht door Kees » di 25.09.2012 11:02

Heel mooi.

Bedankt voor de moeite en de service.

Doorgaan met de Atlas Profilax
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Plaats reactie