Petitie voor aftreden Minister Schippers

Moderators: moderator, forumadmin

jvdhammen

Petitie voor aftreden Minister Schippers

Bericht door jvdhammen » do 02.01.2014 11:27

Bron: http://www.nujij.nl/gezondheid/petitie- ... 7740.lynkx
Minister Schippers heeft in een recent openbaar geworden filmpje een toespraak gehouden voor de leden van de vereniging tegen kwakzalverij.
Haar woorden zijn onjuist, ongepast, ongenuanceerd en beledigend voor alle mensen die baat hebben bij de wel degelijk bewezen complementaire en preventieve geneeskunde.
http://www.youtube.com/watch?v=-TBIPHQ-lHU&app=desktop

Meester Kackadoris prijs is in 2003 ingesteld door de Vereniging tegen de Kwakzalverij (VtdK) en wordt uitgereikt aan ‘instellingen, personen of ondernemingen die in belangrijke mate hebben bijgedragen
aan de verspreiding in daad, woord of geschrift van de kwakzalverij in Nederland’.

Bron: http://michielhaas.nl/genomineerd-voor-de-meeste
Indien Michiel Haas de Meester Kackadoris prijs zou winnen, zou hij in een illuster gezelschap bevinden. Eerdere winnaars van de prijs zijn:
2003 Zilveren Kruis Achmea
2004 Paul van Dijk, huisarts te Zaltbommel
2005 René Steenhorst, Telegraaf journalist
2006 ZonMW (met hun onderzoek naar Elektro Magnetische Velden, EMV)
2007 GroenLinks
2008 NCRV
2009 Nederlandse Vereniging Kritisch Prikken
2010 Triodos Bank / Foundation
2011 Prof. H. Pols, decaan Erasmus MC
2012 Halbe Zijlstra, staatssecretaris OC&W

Genomineerden 2013

Dan naar de genomineerden voor 2013, ook daar zitten niet de minsten bij:

1/ Het ANBI-team; de belastingdienst kan instellingen de ANBI status verlenen als het Algemeen Nut Beogende Instellingen zijn. De nominatie is onder andere vanwege het grote aantal instellingen die
Antroposofische geneeswijzen voorstaan of patiëntenverenigingen die alternatieve geneeswijzen als homeopathie, acupunctuur en dergelijke voorstaan die een ANBI status hebben verkregen.
2/ CVZ, verantwoordelijk voor de website Kiesbeter; op deze website wordt verwezen naar hulpverleners en de chiropractors staan hier ook bij en dat is blijkbaar tegen het zere been van de VtdK.
3/ Prof.dr.ir. Michiel Haas; los van grote feitelijke onjuistheden (je kunt je huis voor € 500 laten onderzoeken op aardstralen en EMV – dat kan bij mij zeker niet, ik verricht dergelijke werkzaamheden niet),
vallen mijn EMV activiteiten blijkbaar in verkeerde aarde. Mijn blogs hierover en het feit dat ik samen met wijlen Henk Wever het boek ‘Elektrostress & Gezondheid’ schreef, viel ook verkeerd. VtdK schrijft
letterlijk ‘Haas heeft met zijn alarmistische publicaties en zijn status als hoogleraar in een niet onaanzienlijke mate bijgedragen aan de steeds meer verspreide paranoia over de gevaren van apparatuur als GSM, WIFI, …, DECT, …’.
4/ Prof.dr. H.E. van der Horst, huisartsgeneeskunde VU; hem wordt verweten dat de VU alternatief praktiserende huisartsen als huisarts-opleiders worden geaccepteerd.
5/ Prof.dr. Frits A.J. Muskiet; hem wordt verweten al sinds vele jaren ‘een onvermijdelijke spreker op alternatieve en orthomoleculaire congressen’ te zijn.
6/ Prof. Herman Wijffels, voormalig directievoorzitter Rabobank, voormalig voorzitter SER en voormalig Nederlandse bewindvoerder bij de Wereldbank; zijn ‘misdaden’ in de ogen van de VtdK zijn dat hij zich te
icht bij het circuit van alternatieven ophoudt en verschillende keren in het comité van aanbevelingen zat van congressen van alternatieve geneeswijzen.
7/ Samenwerkingsverband zorgverzekeraars VGZ, ONVZ, Achmea, Menzis en CZ; deze gaan eigen opleidingseisen stellen voor alternatieve behandelaars, iets wat uiteraard uit den boze is voor de VtdK.

En wie heeft kackadoris prijs gewonnen, tot mijn grote verbazing?
Nummer 7 Samenwerkingsverband zorgverzekeraars VGZ, ONVZ, Achmea, Menzis en CZ.

Je zou toch eerder de vele alternatieve websites die deze kackadoris prijs altijd zou winnen , alleen die dekken zich vaak in met allerlei wetenschappelijke onderzoeken.

Dit geeft aan dat de vereniging tegen kwakzalverij allang de weg kwijt zijn.
De medische circuit is tegenwoordig zo slecht.:
We hebben meer dan 5 miljoen geregistreerde chronisch zieken.
Kanker is afgelopen 10 jaar 35% gestegen.
Een epidemie van immuunsysteemziekten zoals CVS, MS, ME, suikerziekte, B12, ziekte van Lyme, alzheimer, autisme, parkinson, dementie, DVN en deze mode-ziekten allemaal zowat ongeneesbaar zijn.
Als je bij medisch circuit volgens protocollen en regels uitbehandeld of niets kunnen vinden bent, dan krijg je altijd advies voor psychische hulp.
Psychische hulp deelt de onbewezen chemisch drugs uit als snoepjes, zodat je een zombie ben en als extraatje krijg je dat je lichaam wordt vergiftigd.
Als alternatieve circuit echt niet zou helpen dan gaat toch niemand heen.

Ik ben van deze terreur van minister Schippers niet van gediend, omdat mijn vrijheid gaat ontnemen voor mij verlichting of genezing van mijn klachten bij alternatieve circuit te zoeken.
Zorgverzekeraars staan toch heel erg bekend dat hulp of zorg bewezen moet zijn en ze dan pas willen betalen.
Hiermee bewijzen de alternatieve circuit hun goede bijdragen bij zieke mensen, kan ik als conclusie trekken.

http://petities.nl/petitie/aftreden-gee ... -schippers

JanJohannes

Re: Petitie voor aftreden Minister Schippers

Bericht door JanJohannes » do 02.01.2014 18:19

Schippers heeft het over de kracht van argumenten.
Blijkbaar kan dit ook als terreur worden aangemerkt :snif:

Ridicuul standpunt wat mij betreft.
Waar kan ik de petitie tekenen om vd Hammen uit de lucht te halen :D ?

Groet, Hans.

Oeps, nu ben ook ik een terrorist!

Kees

Bericht door Kees » do 02.01.2014 18:33

Volgens mij heeft dit niets met Tinnitus en/of Hyperacusis te maken.
Zet dit maar direct op slot voor we weer in oeverloze discussies verzanden.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

JanJohannes

Bericht door JanJohannes » do 02.01.2014 19:02

Je zou natuurlijk een gesprek of discussie met heuse argumenten kunnen voeren :!: .

Groet, Hans.

Frits

Bericht door Frits » do 02.01.2014 19:08

Dat ben ik met Kees wel eens. Het wordt weer een eindeloze
discussie waar helemaal niets uit komt.
Wie de petitie wil tekenen doet dat gewoon. Wie dat niet wil
laat het hier gewoon bij.

Overigens is het zo dat iedereen een petitie kan opzetten op
www.petities.nl
Hartelijke groet,

Frits

nicole

Bericht door nicole » do 02.01.2014 20:03

Mooie start van 2014

Kees, verbazend wellicht maar hierin ben ik het grondig met je eens !!

Frits, nog even en je begint naar nicole te verlangen.....?

Janjohannes, helemaal eens !!

nicole

jvdhammen

Bericht door jvdhammen » do 02.01.2014 21:25

Ik vind dat wel met ons te maken heeft.
Vele lotgenoten en ik vinden veel baat bij Homeopathie tegen strijd van tinnitus en andere kwalen.

Zelfs de KNO geeft aan dat men Alternatieve geneeswijzen goed voor ons kan zijn:
Alternatieve geneeswijzen
Er zijn veel oorzaken van tinnitus waarbij de reguliere geneeskunde niet echt hulp kan bieden. Dit geldt ook voor de alternatieve geneeskunde, zoals b.v. homeopathie, acupunctuur en geluidstherapie.
Toch zijn er mensen, die na behandeling met alternatieve therapieën aanmerkelijk minder last hebben van hun tinnitus. Resultaten zijn en blijven echter zeer individueel.

Minister Schipper heeft voor meeste van ons zeer slechte gehoorapparatenvergoedingssysteem gezorgd, zodat we niet meer voor de beste gehoorapparaten kunnen kiezen.

Ook voedingssupplementen wil minister Schippers heel graag in de ban doen.

Ik vind niet dat we straks alleen op medische circuit terecht kunnen en we ook ons vrijheid hebben om in alternatieve circuit kunnen zoeken voor hulp.

Ook heb ik geen zin in chemische drugs die ons allen worden aangeboden, als medische circuit ons niet kan helpen en zelfs onze tinnitus kunnen verharden,
al wil men dit wel heel graag verplichten, want ik ben zelfs mee bedreigd, want anders kreeg ik geen hulp.

Je hebt nooit een verplichting om mijn forumonderwerp te lezen en je kan zelf ook een interessante forumonderwerp starten.
Dus je mag de petitie doen, maar je hoeft het niet te doen en ik heb je niet verplicht.
Laatst gewijzigd door jvdhammen op do 02.01.2014 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.

NES

Bericht door NES » do 02.01.2014 21:40

jvdhammen schreef:Ik vind dat wel met ons te maken heeft.
Vele lotgenoten en ik vinden veel baat bij Homeopathie tegen strijd van tinnitus en andere kwalen.

Minister Schipper heeft voor meeste van ons zeer slechte gehoorapparatenvergoedingssysteem gezorgd, zodat we niet meer voor de beste gehoorapparaten kunnen kiezen.

Ook voedingssupplementen wil minister Schippers heel graag in de ban doen.

Ik vind niet dat we straks alleen op medische circuit terecht kunnen en we ook ons vrijheid hebben om in alternatieve circuit kunnen zoeken voor hulp.

Ook heb ik geen zin in chemische drugs die ons allen worden aangeboden, als medische circuit ons niet kan helpen en zelfs onze tinnitus kunnen verharden,

jvhammen :cool: :idea:

Goed begin 2014 :idea: :cool:

Wie wil, zoekt een mogelijkheid.
Wie niet wil, zoekt een reden

Frits

Bericht door Frits » do 02.01.2014 22:20

Ik geloof dat ik verkeerd ben gegrepen.
Ik ben absoluut tegen het beleid van Schippers. Ik vind het
een echte liberaal onwaardig.
Ik vind dat de complementaire geneeswijzen zeer serieus
moeten worden genomen. Ook al heb je er zelf helaas geen
baat bij gehad. Maar dat geldt ook voor de reguliere geneeskunde.

Helaas niet voor tinnitus maar wel voor andere aandoeningen
heb ik veel baat gehad bij acupunctuur en soms ook met
homeopathische middelen.

Maar..... wat ik zou willen voorkomen is dat er weer een eindeloze
welles/nietes discussie gaat komen over iets waar we hier geen
invloed op uit kunnen oefenen.
Dus wat mij betreft, teken die petitie. Ik heb het allang gedaan.
Mijn zege heb je.

Verder wil ik iedereen aanraden als je over een tijdje weer in het
stemhokje staat ook nog eens aan het beleid van mevrouwtje
Schippers te denken. Wellicht kom je dan tot een ander inzicht.
Laatst gewijzigd door Frits op do 02.01.2014 22:27, 3 keer totaal gewijzigd.
Hartelijke groet,

Frits

nicole

Bericht door nicole » do 02.01.2014 22:23

a m e n

NES

Bericht door NES » do 02.01.2014 22:28

Wie wil, zoekt een mogelijkheid.
Wie niet wil, zoekt een reden

jvdhammen

Bericht door jvdhammen » do 02.01.2014 22:54

Afbeelding

Bedankt voor deze petitie, NES
Ik heb deze petitie ook ondertekend!

nicole

Bericht door nicole » do 02.01.2014 23:02

Nou.....ik ben er in dat geval voorstander van dat iedere inwoner het recht heeft
op a l l e. mogelijke medicijnen, alle hulpmiddelen (zelfs een wichelroede of de
complete verzameling bachremedies) en alle behandelingen die er binnen ons land voorhanden zijn.
Ook heeft een ieder recht op een coach (wie is het niet?).
Over dit soort zaken heeft een regering nu eenmaal niets te zeggen.

De kosten van het een en ander wordt omgeslagen per zorgverzekerde.
(dan maak ik de volgenxe petitie wel aan)

Gezond en verstandig 2014 gewenst !!!

nicole

jvdhammen

Bericht door jvdhammen » do 02.01.2014 23:58

http://www.keuzevrijheid.nl/senaat-vs-e ... neeskunde/
Senaat VS erkent Natuurgeneeskunde
Geplaatst op 20 november 2013 door admin

Vlag AmerikaDe Senaat van de Verenigde Staten heeft een resolutie (S. RES. 221) over natuurgeneeskunde geaccepteerd. Deze resolutie erkent de waarde van natuurgeneeskunde als een methode die veilig,
effectief en betaalbaar is. Aan Amerikanen wordt aanbevolen zich op de hoogte te stellen van het werk van natuurgeneeskundigen, vooral bij de behandeling van chronische aandoeningen.

Citaat van een nieuwsflits:
Het congres heeft nu officieel de belangrijke rol erkend die de natuurgeneeskunde speelt in de effectieve aanpak van de nationale gezondsheidsbehoeften én in het steeds toenemende tekort aan eerstelijns
artsen. Voor wie nog niet met de beroepsgroep bekend is: natuurgeneeskundige artsen volgen een vierjarige interne opleiding aan voltijd postacademische natuurgeneeskundescholen, die erkend zijn door de
Federal Department of Education en door lokale opvoedkundige, betrouwbare lichamen. Er zijn op dit moment zeven natuurgeneeskundescholen in Noord-Amerika.

Terwijl in Nederland we steeds verder afdrijven van natuurlijk genezen, hebben de Amerikanen het licht gezien. De natuurgeneeskunde verdient een volwaardige plaats aan de Nederlandse universiteiten en
hogescholen!

Voor alternatieve geneeskunde moet je volgens mij aanvullend verzekerd zijn, maar onze zorgverzekeraars hebben er vertrouwen in, en dit keer luisteren ze niet naar minister Schippers.

JanJohannes

Bericht door JanJohannes » vr 03.01.2014 10:32

nicole schreef:Nou.....ik ben er in dat geval voorstander van dat iedere inwoner het recht heeft
op a l l e. mogelijke medicijnen, alle hulpmiddelen (zelfs een wichelroede of de
complete verzameling bachremedies) en alle behandelingen die er binnen ons land voorhanden zijn.
Ook heeft een ieder recht op een coach (wie is het niet?).
Over dit soort zaken heeft een regering nu eenmaal niets te zeggen.
De vraag is waarom Schippers haar boodschap brengt en waarom op dit moment.
Elke inwoner zou recht hebben op alle hulpmiddelen inclusief wichelroede etc.
Dat is nu juist het probleem, binnen de beperkte publieke middelen
vertonen de Nederlandse belastingbetalers een overdreven zorgconsumentisme.
Daarbij heb ik als werker in de zorg dagelijks te maken met vergaande bezuinigingen
die zowel mijn cliënten en collega's ongemeen hard raken.
Ik kan mij goed voorstellen dat de politiek op zoek moet naar hetgeen echt noodzakelijk is
en daar geld voor beschikbaar stelt.
Deze discussie wordt binnen de thread ervaringen met alternatieve... etc. gevoerd.
Mijn persoonlijke ervaring met het alternatieve circuit (ik vind dat overigens
een misleidende benaming) is dat dit geen alternatief biedt.

Groet, Hans.

Plaats reactie