Mijn persoonlijke ervaring met CBD olie

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
MAR2

Mijn persoonlijke ervaring met CBD olie

Bericht door MAR2 » wo 18.10.2017 09:50

Sinds 4 maanden ben ik bezig met CBD olie 5%. Deze is te koop bij de betere drogist of via internet te bestellen zoals ik dat doe.

Ik heb er eerst een grondige studie over gemaakt, alvorens ik eraan begonnen ben. Maar ik zal het technische ervan nu niet beschrijven. Alleen wat het met mij doet.
De eerste 14 dagen heb ik het opgebouwd, omdat je lichaam eraan moet wennen. 1 druppel dan 2 x 1 druppel en zo verder. Na 14 dagen zat ik op 2 X 3 druppels en toen merkte ik dat de wekelijkse migraine die ik had verminderde de pijn werd zachter en na 1 dag al over, mijn hoofd werd helderder. WAUW!
Dat was een mooie bijkomstigheid, want ik deed het om niet zoveel last meer van de Hyperacusis te hebben. Daar merkte ik nog niet zoveel van. Maar het is wel migraine-gerelateerd. Dus als de migraine weg zou blijven dan zal het allemaal wel minder worden.

Helaas is dat met mij niet het geval. :?

Nu na 4 maanden ben ik zover dat ik de balans opmaak en er iets zinnigs over kan schrijven.
Ik heb al meer dan 10 jaar last van migraine en de Hyperacusis is erbij in geslopen. Tijdens een migraineaanval heb je sowieso last van geluid en licht, maar na een migraineaanval die meestal 3 dagen duurt is de prikkelgevoeligheid voor geluid ook weg. Behalve bij mij! :shock:
Ik blijf daar last van houden en kwam toen dit forum tegen en heb me aangemeld omdat ik zoveel herkende.
Mijn overgevoeligheid voor geluiden had ineens een naam gekregen.
Maar waarom gaat het niet weg met de CBD druppels? En waarom helpen deze druppels wel de migraine te verlichten?
Daar ben ik nog niet helemaal uit, maar ik hoop nog meer vooruitgang te boeken als ik het nog de tijd geef. Ik ben de druppels aan het verhogen naar 3 x 5 druppels. Als je meer dan 10 jaar ziek bent dan duurt het e.v.t. herstel ook langer. ( als dat nog kan, ik ben bang dat ik restschade heb ) Maar de tijd zal het leren. Ik blijf naar verbetering zoeken.

Dus wordt dit vervolgd.... :arrow:

MAR

jahn

Re: Mijn persoonlijke ervaring met CBD olie

Bericht door jahn » wo 18.10.2017 14:51

Harstikke fijn, Mar,
dat je hier de ervaring deelt.
Het is dus de tussenstand en
graag lees ik later het vervolg.

Met z'n allen proberen we het forum
nuttig te laten zijn.
Als enkele 1000-den jouw verhaal lezen,
100 geinteresseerd raken en
10 er baat bij hebben
(of 1!, wie weet ben ik dat?),
dan is dat super.

Sterkte en alle goeds op je tocht naar verbetering!
Alle goeds!, Jahn ~ onderweg met afleiding, natuur, zachte muziek - een rijk leven ~ soms is het piepend overgevoelig gehoor bijna gewoon en soms is het behoorlijk pittig ~

Johnpon

Bericht door Johnpon » vr 27.10.2017 10:57

Die cbd olie zal wel niet van de Indische hennep komen, maar marijuana (Indische hennep) blijkt oorsuizen te kunnen veroorzaken en verergeren.

MAR2

Bericht door MAR2 » wo 01.11.2017 08:05

Het heeft me tot nu toe nog niet geholpen tegen de gevoeligheid voor geluiden. Zo jammer! :?
Wel blijf ik ermee doorgaan, want de migraine is er wel minder door geworden, een groot pluspunt!
Het is en blijft zoeken naar de voor jou goede dosering.

Ik ben er achter gekomen dat bij mij meerdere druppels niet helpen, ik ben daarom ook weer teruggegaan naar 1 x 3 druppels, en dat blijft goed gaan.
Het zoeken naar de goede balans vergt tijd want je moet de dosering eerst een week of zelfs langer gaan uitproberen en goed letten op veranderingen, dat vergt veel van je want je bent de hele tijd bezig om jezelf te analyseren. Maar ik vond het toch het proberen waard.

Helaas geen optie tegen Hyperacusis (althans bij mij niet) maar ook dit is heel persoonlijk, ieder lichaam is weer anders, en de oorzaak ook.
Ik ben al blij dat de migraine voor zeker 70 % is afgenomen en ik helderder in mijn hoofd ben. :idea:
Dus is het toch de moeite waard. De CBD druppels zijn ook niet goedkoop en moet het wel iets doen. Maar ik ga er mee door, wie weet is het lange termijn werk, en is er nog wat meer voordeel te halen. Omdat ik ook rest schade heb opgelopen doordat ik 10 jaar lang behandeld ben tegen de ziekte van Lyme die nu wel stabiel is.

Die ziekte heeft tot gevolg gehad dat ik Migraine en Hyperacusis kreeg (en nog meer klachten maar de oorzaak is te laat ontdekt, dus is er restschade ontstaan)
Dit is het vermelden waard omdat ik niet een 'doorsnee geval' ben. ;) Hoewel je dat met Hyperacusis nooit bent natuurlijk, het heeft altijd een oorzaak en die is bij iedereen anders.

MAR

Plaats reactie