Plotsdoof na gebruik Klacid 500?

Moderators: moderator, forumadmin

Gebruikersavatar
Yahoo!
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 20.07.2005 19:09
Locatie: Deventer
Contacteer:

Plotsdoof na gebruik Klacid 500?

Bericht door Yahoo! » do 14.04.2005 09:37

Beste lotgenoten, op 11 februari werd ik plotsdoof aan R-oor met
ernsitige draaiduizeligheid, na 2 dagen Klacid500 te hebben geslikt
voor een bacterie-infectie aan het been. Bloedonderzoek op virus en
suiker liet niets zien en MRI-scan w.s. ook niet (volgende week
uitslag). Ik denk dat een stootkuur Prednison voldoende doorbloeding
heeft gegeven voor het gedeeltelijke herstel.
Het gehoor is, na 8 weken, fors teruggekomen en de prognose is dat
dit nog verder kan verbeteren. De tinitus was eerst verschrikkelijk
(brom in hoofd), is nu een redelijk draaglijke piep, suis met
fluitjes. Bij inspanning/moeheid neemt dat toe in de loop van de
dag, omdat het adaptief vermogen van het lijf en de hersens dan
afneemt. Ben ook snel moe en nog licht in het hoofd met wankele
benen, maar dit verbeterd langzaam. Nog wel Slapen gaat erg goed op
5 mg melatomine, door KNO arts voorgeschreven.
Hij zegt dat ik een bofkont ben, want hij ziet het vaker anders na
sudden deafness.
Heeft er iemand van jullie een soortgelijke ervaring na het slikken
van Klacid500? Volgens de digitale apotheker en - na mijn melding op
www.lareb.nl kan dit middel (overigens zeldzaam)leiden tot mijn
klachten.

Dit bericht stuur ik om te kijken of er meer ervaring is met Klacid
500 en om eventueel te waarschuwen. Het lijkt dat ik overgevoelig
ben voor dit middel met de stof clarthromycine. Bewijzen kan ik dit
echter nog niet.
Groet
Charl

Hallo Charl,

Zelf heb ik op andere medicatie gereageerd en er blijvende gehoorschade aan
overgehouden.
Vanuit deze ervaring heb ik meegedaan aan onderzoek medicijnen en
bijwerkingen door DVG. (Ned. instituut voor verantwoord medicijngebruik).
Zij hebben een boekje uitgegeven "Weet wat u slikt", bij gehoorklachten.
i.s.m. NVVS en St. Plotsdoven.

Afgelopen week kreeg ik bericht dat er een e-module op de site van de nvvs geplaatst wordt met medicatie die ototxisch kunnen zijn. Als het goed is staat dit er vanaf vandaag of een dezer dagen op.
Mogelijk dat jouw medicatie waarop je deze reactie hebt gehad er dan bij
staat.

Ben erg benieuwd.

Groetjes,

Joke

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten