Nieuw Medicijn : Neramexane?

Moderators: moderator, forumadmin

mayflower

Bericht door mayflower » wo 01.08.2007 18:50

Merz schreef:Positive study results have been presented to the pharmaceutical company Merz for its active ingredient Neramexane: a phase-IIb study on the treatment of tinnitus with Neramexane, a new substance developed by Merz, achieved positive results concerning clinical effectiveness and patient tolerability. The company will be considerably expanding the research and development department at its headquarters in Frankfurt during the new fiscal year as well.

With the good results of the phase-IIb study for Neramexane, Merz has once again demonstrated its competence in the research and development of active ingredients for the central nervous system (CNS). "The study results prove that our investment in research and development over the past several years has been worth it," says Dr. Martin Zügel, CEO of Merz Pharmaceuticals GmbH. Plans and preparations for the phase-III stage of testing for Neramexane is next on the list. "We work for the systematic development of our active ingredient and will continue to invest in our company to do so. Merz would like to take on fifty new R&D employees for research projects within the coming months," explains Dr. Alexander Gebauer, Head of Global R&D. The company thereby makes a valuable contribution to securing Germany's status as a pharmaceutical location.

Neramexane: Clinical effectiveness and patient tolerability in the treatment of tinnitus
Within the framework of Neramexane's clinical development for the treatment of tinnitus, Merz concluded a placebo-controlled proof-of-concept and dose-finding study on 15 June 2007. The primary results document its clinical effectiveness and tolerability, thereby creating a foundation for the further clinical development of the substance that was developed by Merz. The randomized, clinical double-blind study was conducted with 429 patients in Germany and Austria. It compared three varying dosages of Neramexane with a placebo (sugar pill). A validated tinnitus questionnaire served the purpose of determining primary target values.

By tinnitus, or a ringing of the ears, it is implied that patients perceive sounds without the existence of an external source for the noise. Tinnitus manifests itself as a sickness that can severely interfere with the ability to sleep, as well as impairing the ability to concentrate and work. It often is accompanied by difficulty hearing and hypersensitivity to sound. It pertains to a disease that is widespread in industrial countries, permanently affecting approximately 0.5 to 1 percent of the population.

Er komt een dag en dan kunnen we dit forum opheffen!!!!! Maar eerst ga ik weer lekker genieten van mijn welverdiende rust!

saludo allen!
"Tinnitus cannot stop me. Through sacrifice, through blood, through sweat, through tears. No matter how bad things go, my heart and my mind will carry my body when my limbs are too weak!"

ineke niekus

Bericht door ineke niekus » wo 01.08.2007 21:54

Prettige vakantie dan en kom lekker tot rust,groeten Ineke

joop borst

Bericht door joop borst » wo 01.08.2007 22:30

Dit verhaal geeft in eerste instantie de burger weer moed.
Fase 3 betekent dacht ik wel dat het voorlopig nog niet op de markt komt maar nog verder onderzocht moet worden op bijwerkingen e.d. Jammer dat er geen succespercentage genoemd wordt (desnoods kwalitatief) terwijl er toch behoorlijk wat proefpersonen aan deelgenomen hebben.
Alleen het woord xane bevalt mij niet zo dat doet mij herinneren aan het artikel Use of alprazolam for relief of tinnitusvan Johnson e.a.uit 1993 waarbij een tinnitusvermindering bij 76% genoemd werd na het slikken van een dosis van 0,5 tot 1,5 mg xanax (is aplprazolam een benzo en wordt ook gebruikt als angstdemper) gedurende ca. 10 weken.
Ik heb mij er helemaal suf er aan geslikt maar het heeft bij mij niet geholpen en bij vrijwel niemand, al wordt het nog regelmatig door KNO artsen tegen tinnitus voorgeschreven.
Ik hoop dat men nu een stuk verder in de ontwikkeling is dan 14 jaar geleden.
Als ze nog proefpersonen nodig hebben meld ik mij meteen aan.
In ieder geval ben ik in positieve afwachting, bedankt voor je bericht Mayflower en een rustige vakantie toegewenst.
Groeten, JB

Anarchitect

Bericht door Anarchitect » do 02.08.2007 01:28

Neramexane heeft niets te maken met xanax. De -xane uitgang komt cyclohexane, de basis van het molekuul.

Ik heb een tekeningetje gemaakt van Neramexane (1-amino-1,3,3,5,5-pentamethyl-cyclohexaan).

Afbeelding

Neramexane is een NMDA antagonist en wordt toegepast volgens de theorie dat een overactiviteit van NMDA-receptoren tinnitus veroorzaakt. Die theorie heeft wel wat geloofwaardigheid. Onder andere in Frankrijk (Inserm) en in Zwitserland (Auris Medical) wordt gewerkt met NMDA-antagonisten om tinnitus te bestrijden. Auris Medical is momenteel ook bezig met een trial van hun eigen NMDA-antagonist "AM-101" op tinnituspatienten.

http://www.aurismedical.com/p/therapies ... .php?lg=en

De drug van Auris Medical wordt echter direct in het slakkenhuis ingebracht. Ik denk dat ik wel weet wat AM-101 is, gelet op de eerdere publicaties van onderzoekers op dat gebied, maar vooralsnog weten we nog weinig over de effectiviteit tot de trial klaar is.

Merz lijkt het te proberen in pilvorm. Op zich een stuk interessanter, maar aangezien de stof (waarschijnlijk) niet puur specifiek op het gehoorsysteem werkt en het gehele lichaam i.p.v. alleen het betrokken gebied de stof ontvangt, is de kans op bijwerkingen groter.

De meeste voorgestelde medicijnen komen niet verder dan een fase 1 of fase 2 onderzoek. Maar Merz lijkt toch wel een aardig grote trial te hebben opgezet die, als je het persbericht gelooft, ook methodologisch goed is opgezet. Jammer dat er geen cijfers bekend zijn (maar vroeg of laat komt dat wel).

Ik ben dus erg benieuwd naar de resultaten van de volgende fase.

Het onderzoek toont in ieder geval maar weer aan dat tinnitus steeds meer aandacht begint te krijgen in biotech/onderzoekskringen.

thijs

Bericht door thijs » do 02.08.2007 07:32

Mayflower, bedankt voor het bericht. De markt voor t patienten is in ieder geval huge, dat mazzeltje hebben we wel weer ;)

thijs

Bericht door thijs » zo 05.08.2007 15:34

Het wordt nog niet echt opgepakt op het forum.. terwijl dit toch niet zomaar een bericht is!

Johan, je was de titel nog vergeten:
http://download.merz.de/merz-com/pm/070705_pm_engl.doc

Merz provides evidential proof of its success in tinnitus study – considerable expansion of the research & development department

Frankfurt/Main, 5 July 2007 – Positive study results have been presented to the pharmaceutical company Merz for its active ingredient Neramexane: a phase-IIb study on the treatment of tinnitus with Neramexane, a new substance developed by Merz, achieved positive results concerning clinical effectiveness and patient tolerability. The company will be considerably expanding the research and development department at its headquarters in Frankfurt during the new fiscal year as well.

thijs

Bericht door thijs » zo 05.08.2007 15:42

Merz ook bezig met Alzheimer.. maar dit is dan weer minder mooi (Forest Labs = partner van Merz):

Wednesday, September 01, 2004

Neramexane fails phase III Alzheimer's trial

Forest Labs Off on Alzheimer's Bust: "Forest said the drug, neramexane, failed to produce statistically significant results during a six-month test covering 415 patients. "

The phase III trial tested neramexane in combination with acetylcholinesterase inhibitors. Neramexane targets the NMDA receptor, as does Forest's launched Alzheimer's drug Namenda. The company says it will continue trials on the drug and is currently enrolling a phase II/III trial that will test neramexane as a single agent.

Twinkel

Bericht door Twinkel » zo 05.08.2007 19:47

Misschien dan idd toch nog hoop in de toekomst...
Laten we maar duimen dan op goede test resultaten!

Matthias84

Bericht door Matthias84 » di 07.08.2007 02:06

ooit... :-(

die 0,5% tot 1% is toch een heel ander cijfer dan die 10 % die je elders leest. Veel aannemelijker trouwens. Moest 10% van de bevolking eraan lijden zou er al veel meer geld in gepompt zijn en wschlk stonden ze ook al een stuk verder dan.

mayflower

Bericht door mayflower » di 07.08.2007 12:05

Matthias het spijt me maar het raakt kant noch wal wat je hierboven poneert, er wordt wel degelijk veel geld in tinnitus gestoken.

Lees onderstaand document en kijk of je daarna nog steeds met hetgeen hierboven geponeerd eens bent.

http://www.tinnitus.org.uk/events/cambridge/speech.doc

Kortom tijd om weer het oude pre-T leven op te pakken en doen alsof er niets aan de hand is.
"Tinnitus cannot stop me. Through sacrifice, through blood, through sweat, through tears. No matter how bad things go, my heart and my mind will carry my body when my limbs are too weak!"

Kees

Bericht door Kees » wo 08.08.2007 13:38

Matthias84 schreef:ooit... :-(

die 0,5% tot 1% is toch een heel ander cijfer dan die 10 % die je elders leest. Veel aannemelijker trouwens. Moest 10% van de bevolking eraan lijden zou er al veel meer geld in gepompt zijn en wschlk stonden ze ook al een stuk verder dan.
Beste Matthias,

Ruim 10 % van de bevolking in Nederland heeft op de één of andere manier een hoorprobleem.
Hiervan heeft weer ongeveer 10 % Tinnitus.
Ongeveer 10 % hiervan heeft professionele hulp nodig omdat hij/zij er zelf niet uitkomt.

Dus goed gerekend heeft 1 % op de één of andere manier Tinnitus en/of Hyperacusis.

Maar van die 10 % is het bekend dat ze een hoorprobleem hebben.
Maar er is ook nog een deel die dit catagorisch ontkend.
Dat zijn de mensen die denken dat ze nog goed kunnen horen of niet aan een hoortoestel willen.
Dat hoort alleen bij "oude" mensen vinden ze.

Een bril is een algemeen geaccepteerd iets, maar een hoortoestel, o jee, daar moet je niet mee aankomen.

Dat zal ook bij mensen met T het geval zijn.
Iemand die er altijd al vanaf het begin zijn klachten heeft geaccepteerd zal er ook niet mee rondlopen en het "rondbazuinen".
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Tommie
Contacteer:

Bericht door Tommie » vr 10.08.2007 17:38

Hoi Mayflower,
Hee, dit is best een goed bericht!
We wachten in spanning af op verdere publicaties!!

en inderdaad,....vreemd dat er nog zo weinig reacties zijn!
Wellicht nog niet gelezen, of zouden de mensen een beetje schuw en/of
terughoudend zijn geworden mbt tot dit soort publicaties,......???

Maar ja,..je weer maar nooit,..in ieder geval een positief bericht!!!

Fijne vakentie, maar je zal vast al weg zijn!

Groeten, Tom

Anke
Contacteer:

Bericht door Anke » vr 10.08.2007 19:06

Er zijn best veel mensen die moeite hebben met engelse teksten. Daarom wordt het ook niet door iedereen gelezen.
Misschien beter een vertaling erbij doen als het kan.

Anke

Kees

Bericht door Kees » vr 10.08.2007 19:10

Beste mensen,

Helemaal met Anke eens.
Sinds mijn Tinnitus zijn buitenlandse teksten voor mij taboe.
Ik kan de concentratie en de energie niet meer opbrengen om dat soort teksten nog te lezen.
Dus voor mij zijn buitenlandse teksten exit.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Wolf

Bericht door Wolf » vr 10.08.2007 19:32

mayflower schreef:Matthias het spijt me maar het raakt kant noch wal wat je hierboven poneert, er wordt wel degelijk veel geld in tinnitus gestoken.

Lees onderstaand document en kijk of je daarna nog steeds met hetgeen hierboven geponeerd eens bent.

http://www.tinnitus.org.uk/events/cambridge/speech.doc

Kortom tijd om weer het oude pre-T leven op te pakken en doen alsof er niets aan de hand is.
Er wordt in zeer veel onderzoek zeer veel geld gestopt... En meestal wordt de uitkomst van dit onderzoek zodanig geponeerd dat het een uitstekend onderzoek is geweest en het onderzochte middel veelbelovend... Meestal lach ik dan even en wacht of lees dan voorzichtig verder... En ja hoor vooraleer men absolute conclusies kan trekken is er nog veel meer vervolg onderzoek nodig...

Na 30 jaar in het wetenschappelijk onderzoek te hebben gefunctioneerd... en er kwaad ben uitgestapt... is mijn vertrouwen in het wetenschappelijk onderzoek tot het nulpunt gedaald.

Meer dan 70% van alle onderzoek is frauduleus of wat dies meer zij. Daarnaast is het zo dat, de kwaliteit van datgene wat overblijft over het algemeen zeer gering. Sterker nog... Vele medcijnen worden verslagen door het regeneratievermogen, self healing zo je wilt, van het lichaam.
Ik kan nogal wat medicijnen op noemen die single of in combinatie met andee medicijnen dodelijk zijn. En dat laatste gebeurt vooral in ziekenhuizen meer dan me lief is. Duizenden doden zijn er jaarlijks te betreuren als gevolg van medicijnen. En ook is de werkelijke werking van medicijnen waaraan we niet dood gaan dubieus...

Tinnitus hebben we gekregen omdat we zelk ons lichaam naar de knoppen helpen. Dat... is een gegeven... Zieligdoen of zeuren past dan niet... Wat ons wel past is de consequentie van ons eigen handelen aanvaarden en ermee leren omgaan.
Ik heb mensen met tinnitus aangeleerd om met self-healing hun tinnitus tot aanvaardbare proporties terug te brengen... Helemaal weggaan doet tinnitus nu eenmaal niet. En dat hoeft ook niet.! Zeker niet als we dit vervelende symptoom, want een ziekte is het geenszins, meer gaan zien als een symbool van foutief handelen met ons lichaam... Ik heb foutief gehandeld en tinnitus gekregen. Eigen schuld dus... En de beslissing om foutief te handelen heb ik volledig en in volle bewustzijn zelf gekozen... Het is nu aan mij om als man de consequentie van mijn handelen te aanvaarden... En dat doe ik... En als ik dat doe dan lijkt het gek genoeg alsof de tinnitus minder is geworden... En als het minder is geworden komt dat voornamelijk omdat ik mij er niet kwaad meer over maak... En omdat ik mij er niet kwad meer over maak neemt mijn hogere bloedruk met sprongen af. En als gevolg daarvan wordt ook mijn cortisol gehalte in het bloed tot normale proporties teruggebracht. En dat laatste heeft weer tot gevolg dat mijn weerstand toeneemt omdat mijn interferongehalte, als gevolg van een verlaagde cortisol spiegel, toeneemt.
Dit alles samenvattend kan ik stellen dat de grootste boosdoener voor het hele tinnitusverhaal 'Stress' is, want daar gaat dit verhaal over...
Voor wat mij betreft sturen we alle medicijnkloten pkus hun giftige rotzooi terug het oerwoud in om daar te experimenteren op apen... Waarschijnlijk komen ze er dan na een paar jaar achter dat het ook hun rotzooi was die aids heeft veroorzaakt... en ligt de aidsexplosie niet aan de apen maar aan de mens...

Gegroet,

wolf.

Plaats reactie