medicijn cinnarizinum

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
williey

medicijn cinnarizinum

Bericht door williey » za 25.08.2007 19:26

Heeft iemand ervaring of weet van het medicijn cinnarizinum. Het zou moeten helpen tegen tinnitus. Maar ik lees vaak dat je er juist oorzuisen van krijgt. Ik durf dit middel niet nemen als ik niet zeker weet dat mijn tinnitus er niet erger door wordt.
Heeft iemand hier informatie over of ervaringen?

Kees

Re: medicijn cinnarizinum

Bericht door Kees » za 25.08.2007 19:33

williey schreef:Heeft iemand ervaring of weet van het medicijn cinnarizinum. Het zou moeten helpen tegen tinnitus. Maar ik lees vaak dat je er juist oorzuisen van krijgt. Ik durf dit middel niet nemen als ik niet zeker weet dat mijn tinnitus er niet erger door wordt.
Heeft iemand hier informatie over of ervaringen?
Beste Williey,

Bedoel je soms Cinnerazine ook wel bekend als Betahistine?
Dat zijn inderdaad medicijnen die soms de Tinnitus wat kunnen doen afzwakken.
Zo zijn ze bekend in Nederland.
Hoe het in België precies heet weet ik niet, maar zal vast niet veel verschillen.
Deze medicijnen kunnen weinig kwaad op zich, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Ze worden ook veel gebruikt door Ménièrepatiënten tegen draaiduizeligheid.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Marjolein

Bericht door Marjolein » ma 27.08.2007 10:02

Hoi Kees,

Sorry, maar Cinnarizine is niet hetzelfde als Betahistine hoor.

Betahistine wordt voorgeschreven bij Menierepatienten om de doorbloeding in het binnenoor te verbeteren zodat de aanvalsfrequentie afneemt (voortdurend te gebruiken) en Cinnarizine is een middel tegen reisziekte, dus specifiek voor je evenwichtsorgaan (en wordt ook voorgeschreven aan Menierepatienten maar dan alleen te gebruiken bij een aanval, niet voortdurend).

Trouwens op het Meniereforum nog nooit iemand gehoord bij wie dit tegen tinnitus heeft geholpen :cry:

Groetjes Marjolein (die dus allebei in de kast heeft liggen :? )

Kees

Bericht door Kees » ma 27.08.2007 14:45

Marjolein schreef:Hoi Kees,

Sorry, maar Cinnarizine is niet hetzelfde als Betahistine hoor.

Betahistine wordt voorgeschreven bij Menierepatienten om de doorbloeding in het binnenoor te verbeteren zodat de aanvalsfrequentie afneemt (voortdurend te gebruiken) en Cinnarizine is een middel tegen reisziekte, dus specifiek voor je evenwichtsorgaan (en wordt ook voorgeschreven aan Menierepatienten maar dan alleen te gebruiken bij een aanval, niet voortdurend).

Trouwens op het Meniereforum nog nooit iemand gehoord bij wie dit tegen tinnitus heeft geholpen :cry:

Groetjes Marjolein (die dus allebei in de kast heeft liggen :? )
Ja, sorry,

Heb e.e.a. met elkaar verward.

Heb zelf ook Betahistine gebruikt tegen de Tinnitus, maar heeft mij mij ook niet geholpen.
Wel heb ik soms een Ménièreaanval en neem dan Betahistine en dat helpt heel goed bij mij.
Met een halve dag ben ik er dan weer vanaf.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

opa cor

ff bij google kijken

Bericht door opa cor » ma 27.08.2007 17:06

Heb half jaren 80 cinnarizine gebruikt op recept voor meniere, maar kreeg maagklachten. Overgestapt op nootropil en later op betaserc en nu gebruik ik betahistine. Betahistine is de z.g merkloze variant van betaserc. Op google is ook Cinnarizinum te vinden alsmede commentaar van gebruikers. Van dat laatste wordt je niet echt vrolijk. Kijk daar eens en oorfeel dan zelf. vr. gr. opa cor

Plaats reactie