ritrovil- mogelijk oud nieuws

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
gerard

ritrovil- mogelijk oud nieuws

Bericht door gerard » wo 24.10.2007 18:35

Zei KNO-arts 1 : ik kan niets voor u doen, gaf KNO-arts second opinion mij op recept een half tabletje ritrovil voor het slapen gaan. Gevolg; ik slaap veel beter en de tinnitusoverlast neemt ook overdag beduidend af.
Bij het slapen heb ik altijd altijd wel een MP3-speler aan met daarin een door mijzelf samengesteld mengsel van Brown Noise en het geluid van een bergbeekje. Ik slaap daarbij in, raak snachts het MP3 oorstukje kwijt, maar dat geeft niet. Ik slaap wel door

Kortom halfje Ritrovil plus een zelf samengesteld maskeerdertje en het gaat mij een stuk beter. Wel ben ik overdag wat slaperiger en merk ik dat ik beter moet opletten bij het autorijden

Oh Ja, KNO-arts 1 mogen ze van mij ontslaan.

Gerard

Verveer.

Ritrovil.

Bericht door Verveer. » zo 28.10.2007 12:53

Gerard, aardig wat je schrijft over "Ritrovil", maar wat ik ook zoek, zelfs gevraagd bij een apotheek, Ritrovil is niet bekend; of het is een produkt afkomstig uit Belgie of Duitsland, (daar worden soms andere namen gebruikt dan in Nederland) of het is zo dat je het niet goed schrijft, want volgens kenners (o.a. apotheker) is het medicijn "RIVOTRIL" wel bekent.
welke van de twee is juist? . Groeten Wim Verveer.

Kees

Re: Ritrovil.

Bericht door Kees » zo 28.10.2007 14:32

Verveer. schreef:Gerard, aardig wat je schrijft over "Ritrovil", maar wat ik ook zoek, zelfs gevraagd bij een apotheek, Ritrovil is niet bekend; of het is een produkt afkomstig uit Belgie of Duitsland, (daar worden soms andere namen gebruikt dan in Nederland) of het is zo dat je het niet goed schrijft, want volgens kenners (o.a. apotheker) is het medicijn "RIVOTRIL" wel bekent.
welke van de twee is juist? . Groeten Wim Verveer.
Als je op Google Rivotril intikt krijg je massa's hits over het medicijn.
Het is ook bekend onder de naam van de werkzame stof Clonazepam.
In België is het in ieder geval bekend, want dr. de Ridder schrijft het ook vaak voor.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

adribeja

Bericht door adribeja » di 04.12.2007 20:32

Hallo,

Rivotril=Clonazepam Het middel is gewoon op recept via huisarts te krijgen . Ik heb gekregen 0,5 mg en had half tabletje ingenomen maar ging er niet van slapen dus vanavond maar een hele proberen. Het middel zou je langere tijd kunnen slikken. Het blijft 20 tot uur 60 werkzaam.

gerard

ritrovil

Bericht door gerard » do 13.12.2007 16:35

Van ritrovil moet je een spiegeltje opbouwen; bij mij werkt het steeds beter.Ik hoef ook geen hogere dosis. Wel snachts nog een van internet gehaald bergbeekgeluidje, vermengd met brown noise in m'n earpiece.

site; Serene Sound hoef je niet te betalen Tinnitus masker levert meer mogelijkheden maar is niet gratis.

Barbara

klopt niet

Bericht door Barbara » do 13.12.2007 16:55

tinnitus maskeerder hoef je NIET te betalen!

Fred

Bericht door Fred » do 13.12.2007 18:23

Ik denk dat gerard het programma Tinnitus Masker Pro bedoelde, niet het apparaat.

dit is de site: http://www.relaxingsoftware.com/tinmaskerhome.htm

adribeja

Bericht door adribeja » vr 14.12.2007 09:25

Hallo

Mijn ervaring Rivotril=Clonazepam is erg positief. Ik gebruik voor het slapen 0.5 mg samen met 1 tablet promethazine 25 mg. Die combinatie zorgt ervoor dat ik lekker slaap en tussendoor best even wakker kan worden. Het oorsuizen wordt beduidend minder vooral in de ochtend. In de loop van de dag neemt het dan weer een beetje toe.

Clonazepam heeft een sedatietijd van 8 tot 12 uur en de eliminatiehalfwaardetijd 20 en 60. Als een bepaalde bloedspiegel is bereikt ben je overdag niet zo heel duf. Het middel heeft meer in zijn mars namelijk het is en effectief anxiolyticum (angstdempend middel). Evenals andere benzodiazepinen heeft clonazepam naast anxiolytische ook sedatieve (kalmerende), hypnotische (slaap bevorderende) en spierverslappende eigenschappen. Voor iemand met oorsuizen heel geschikt omdat angst en frustratie door het oorsuizen veel stress geeft die juist weer negatief uitpakt. Ik heb veel middelen bekeken en vond deze voor mij ideaal. Ik gebruik ook Lexapro maar denk dat ik dat langzaam kan afbouwen omdat dit door de eigenschappen van Clonazepam wordt gecompenseerd. Voor mijzelf hou ik nauwkeurig bij wat ik slik en welke uitwerking dit heeft op mijn oorsuizen en het slapen. Let wel oorsuizen, kan iedereen anders beleven en heeft vele oorzaken. Juist in die gevallen dat oorsuizen geen duidelijke oorzaak heeft kan medicatie een eind helpen. Ik moet wel zeggen dat het een hele zoektocht is en veel uitproberen. Mijn huisarts wordt helemaal gek van mij en helemaal toen ik met Clonazepam op de proppen kwam. Gelukkig wist ik hem te overtuigen met de info van internet. Tenslotte gaat het om mijn gesteldheid.

Ron

Bericht door Ron » vr 14.12.2007 23:49

Hallo adribeja

Wat fijn voor je dat je baat hebt bij Rivotril=Clonazepam.
Bij mij werkt het niet, zelf hogere dosis geprobeerd maar dat bleef zonder resultaat.

Plaats reactie