hoge bloeddruk

Moderators: moderator, forumadmin

johannam

hoge bloeddruk

Bericht door johannam » vr 07.12.2007 14:25

Hallo allemaal,

Ik heb sinds enige tijd last van hoge bloeddruk. Ik heb veschillende medicijnen voorgeschreven gekregen o.a norvasc , ramipril/hyrochloorthiazide. Deze middelen werken negatief op mijn tinnitus. Sinds gistern gebruik ik cozaar, volgens mijn huisarts geeft dit de minste bijwerkingen. Echter na enige uren na inname werd tin al erger. Heeft iemand ervaring met bovengenoemde middelen, zoja, is de verergering tijdelijk. of weet iemand bloeddrukverlagende middelen zonder bijwerking op tinnitus.
groet johannam

Fred

Bericht door Fred » vr 07.12.2007 17:07

Hallo Johannam,

Ik heb al jaren een chronisch hoge bloeddruk.

Ik ben ook enige tijd bezig geweest om een medicijn combinatie te vinden die én goed werkt voor de bloeddruk én geen verdere last geeft met de tinnitus.

Ik gebruik op dit moment een combinatie van 3 medicijnen. te weten:

Hydrochloorthiazide 25 mg, 1x daags
Atenolol 50 mg, 1x daags
Amlodipine 10 mg, 1x daags

Deze neem ik tegelijk in, meestal 's morgens. En ik ondervind daarbij geen extra last wat betreft de T. En de bloeddruk is daarmee prima onder controle, mooi laag en stabiel.

Hopelijk heb je er wat aan.

Groeten,

Fred

johannam

Bericht door johannam » za 08.12.2007 13:28

Hoi Fred.

Dank voor je reactie. Ik heb amlodipine gebruikt en mijn t reageerde daar ook op. Weet jij nog of het bij jou in de beginfase wel een reactie gaf? Mijn huisarts zegt dat het na verloop van tijd misschien wel minder wordt. Zijn er ook mensen die ervaring hebben met homeopatische middelen en bloeddruk?

Fred

Bericht door Fred » za 08.12.2007 14:56

Nee ik heb eigenlijk nooit een negatief effect gehad van die medicijnen die ik opnoemde.

Misschien, en ik denk maar even hardop, komt het omdat je je er wat zorgen over maakt, en is daardoor de T wat luider, omdat er wat spanning is dan en je er misschien wat meer op let. Ook de bloeddruk zelf, als ie de laatste tijd hoger is dan voorheen, kan je T verergeren. Dan kan het lijken of het door het medicijn komt, terwijl dat misschien niet zo is. Dat weet je dus pas als je medicijn na een paar weken zijn werk echt gaat doen en de bloeddruk goed gezakt is/onder controle is.

Wat betreft homeopatische middelen heb ik geen ervaring, maar ik zou persoonlijk niet teveel gaan experimenteren met huismiddeltjes etc, een hoge bloeddruk kan op den duur nare gevolgen hebben en daarbij wil je toch het zekere voor het onzekere.

Misschien dat je T inderdaad na een poosje wat afzakt. Zover ik weet zijn de kansen op oorsuizen (of verergering dus) bij de genoemde medicijnen heel erg klein. Zover ik weet staat het bij mij maar in één van de bijsluiters en dan ook nog onder de categorie "zeer zelden". Ik zou het eerder op het psychiscche vlak gooien, dan op het medicijn, in de meeste gevallen, als ik eerlijk ben. Of misschien toch de verhoogde bloeddruk. Maar goed, het kan zijn dat je toevallig in de "zeer zelden" groep valt, uiteraard.

Als je het niet vertrouwd kun je natuurlijk met je huisarts even verder kijken wat er eventueel voor andere opties zijn.

Groet,

Fred

johannam

Bericht door johannam » do 13.12.2007 11:43

Bedankt Fred, ik heb je raad ter harte genomen en wacht het even af

Groet Jmaria

Alberto

Bericht door Alberto » do 22.05.2008 09:25

Hallo johannam,

hoe is het afgelopen met de bloeddruk?

Ik zit nu namelijk met hetzelfde probleem/uitdaging. Bij de eerste de beste inname van Bisoprololfum steeg na een a twee uurtjes direct de overlast van de T. Het werd echt veel luider dan normaal en het zakt nu vier dagen later niet terug.

Ik heb maandag een afspraak bij de HA, kijken wat ze daar zeggen.

vast bedankt Alberto.
:cool:

Lalagè
Contacteer:

Bericht door Lalagè » wo 11.06.2008 16:04

Kan het zijn dat tinnitus toeneemt als je bloeddruk toeneemt? Of kan dat alleen als je tinnitus geen constante (maar pulserende) toon is?
Laatst gewijzigd door Lalagè op ma 11.05.2015 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Kees

Bericht door Kees » wo 11.06.2008 16:50

Lalagè schreef:Ik ga volgende week naar de huisarts ivm hoge bloeddruk (ik zie het steeds iets hoger worden als ik bij de bloedbank ben om te doneren). Kan het zijn dat tinnitus toeneemt als je bloeddruk toeneemt? Of kan dat alleen als je tinnitus geen constante (maar pulserende) toon is?
Ja, dat kan.
Het hoeft dan ook geen pulserende toon te zijn of te worden.
Hangt er helemaal vanaf waar en hoe de tinnitus is ontstaan en waar het
bloedvat wat de klachten eventueel veroorzaakt precies zit.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

kapertje

Re: hoge bloeddruk

Bericht door kapertje » vr 20.03.2015 11:24

Ik weet dat dit een oud verhaal is, maar wil toch nog reageren.
Ik heb nl hydrochloorthiazide voorgeschreven gekregen en kreeg een aantal dagen steeds meer last van de tinnitus, elke dag erger.
Nu staat op verschillende sites dat lisduretica (plastabletten) allemaal deze bijwerking hebben.
Dus ik vraag me ook af of er bloeddrukverlagende medicijnen zijn zònder vergergering van tinnitus.
Ik stop in ieder geval met deze medicijn en hoop dat de herrie gauw minder wordt.

Frits

Bericht door Frits » vr 20.03.2015 11:54

Dat is uitproberen. Heel veel middelen hebben
tinnitus als bijwerking. Maar we reageren niet
allemaal het zelfde.
Overleggen dus met je arts.
Een hoge bloeddruk is ook niet alles en kan ook
tinnitus veroorzaken.

Sterkte.
Hartelijke groet,

Frits

dvdtje

Bericht door dvdtje » vr 20.03.2015 13:00

Ik slik ook die tabletten, al een paar jaar, maar ik heb niet het idee
dat daardoor mijn T erger geworden is.
Ik gebruik ze niet voor hoge bloeddruk, maar voor het vasthouden
van vocht. Ik heb in het begin alleen geslikt op warme dagen of op
dagen dat ik hormonaal meer vocht vasthield. Mijn T veranderde
er niet door, maar mijn aangezichtspijn verdween er wel van, dus
slik ik nu dagelijks.
Gelukkig reageren we niet allemaal hetzelfde op medicijnen, hopelijk
is er voor jou een andere oplossing voor je bloeddrukprobleem!
Groetjes, Doortje

kapertje

Bericht door kapertje » do 16.04.2015 20:52

Ik ben gestopt met die plaspillen en mijn verergerde Tinnitus was met 2 dagen over.
Inmiddels enalapril gekregen (ACE- remmer, nog lage dosering) en heb tot op heden geen last van verergering van mijn Tinnitus.

gerardfred

Bericht door gerardfred » ma 11.05.2015 15:05

Goedemiddag , ik ben hier nieuw op de site maar lees veel zaken waar ik ook mee tob.

Ik ben sinds gisteren gestopt met amlodipine 5 mg. De tinnitus werd veel erger en veel andere nare bijwerkingen zoals jeuk, dikke enkels etc. Dit middel tegen mijn te hoge bloeddruk laatst 100-160 heb ik gekregen nar eerst Losanox en Enalapril te hebben gebruikt. Allemaal niet echt geweldig. Maand lang niets gebruikt en tinnitus was 70% minder en af en toe weg.

Er zullen toch wel medicijnen zijn waar je tinnitus niet van verergerd? Komt dit bekend voor ?

Gerard

Frits

Bericht door Frits » ma 11.05.2015 20:56

Beste Gerard, Veel cardiologische medicijnen hebben
tinnitus als bijwerking.
Het vervelende is dat je het wel nodig hebt.
Een bloeddruk van 160/100 is niet niks. Daar moet
echt wat aan gebeuren. Een hoge bloeddruk kan ook
tinnitus veroorzaken.

Het enige advies wat ik kan geven ga overleggen met
je voorschrijvende arts.

Ik wens je heel veel sterkte.
Laatst gewijzigd door Frits op wo 30.09.2015 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Hartelijke groet,

Frits

kapertje

Bericht door kapertje » ma 20.07.2015 16:24

Ik ben er gelukkig (voorlopig) uit wat de bloeddrukmedicijnen betreft.
Ik kreeg van Hydrochloortyazide 1x daags al veel meer Tinnitus. Van enalapril kreeg ik vanaf 2 tabletten maagpijn en darmkrampen.
Ik slik nu (heel ongebruikelijk) òm de dag 1 hydrochloorthyazide (want die hielp wel goed voor mijn bloeddruk) en om de dag 1tabletje enalapril.
zo ben ik gezakt van 100/200 naar 85/150. Nog niet ideaal, maar een stuk beter.En heb geen last van bijwerkingen meer, ook geen verergerde tinnitus.

Plaats reactie