Tinnitus en behandelingen.

Moderators: moderator, forumadmin

Mart070

Re: Kost

Bericht door Mart070 » do 01.05.2008 18:39

Hoi Eddy.
Sinds 1 januari 2008 zit Concerta ( = Ritalin = Methylfenidaat ) in het Nederlandse Zorgstelsel voor Ziektekosten. Met andere woorden ik betaal nu niets extra meer voor Concerta. Ritalin zal er al in en werd dus ook gratis verstrekt. Zie http://www.adhd.nu/Overzicht2008.pdf. :) Echter bestaat er in Nederland een verschil qua merk. Het ene merk wel en het andere merk niet. Ondanks dezelfde inhoud ( Methylfenidaat ) werd de vertraagde afgifte niet vergoed omdat er al een middel was. Heel krom heel raar maar Typisch nederlands. En nu zijn er 3-4 zorgverzekeraars waaronder Avero Achmea die WEL deze medicijnen vergoeden.

En aangezien ik het nu sinds begin november 2007 gebruik scheelt het enorm in €€. En nog steeds een gustig effect op de Tinnitus dus ga ik er gewoon mee door. En daar er nog 2 andere Tinnitus patienten met precies dezelfde klachten als ik, met methylfenidaad behandeld worden en deze precies hetzelfde ervaren, kan men lachten wat men wil - het helpt bij mij dus funktioneer ik ook veel beter / prettiger.

Groet Mart.
eddyve schreef:Hallo Mart,

Ik heb een vraagje over de kostprijs van Concerta. Het blijkt dat dit medicijn in Nederland veel goekoper is dan bij ons. Voor een 54 mg betaal je hier € 80 of meer.
In België heet Ritalin, Rilatine en hier heb je ook de vertraagde werkingen met 20, 30 of 40 mg met een werking van 8 uur.

Hartelijk dank voor al je antwoorden, verherlderend! Ik worstel al meer dan 10 jaar dit probleem en in het begin werd je gewoon weg weg gelachen, want dit werd pure inbeelding genoemd. Ik heb na vele raadplegingen (ook bij dr. De Ridder in UZA) nog steeds geen oplossing.

mvg

Eddy

Matthias84

Re: Kost

Bericht door Matthias84 » ma 12.05.2008 19:04

Mart070 schreef:Hoi Eddy.
Sinds 1 januari 2008 zit Concerta ( = Ritalin = Methylfenidaat ) in het Nederlandse Zorgstelsel voor Ziektekosten. Met andere woorden ik betaal nu niets extra meer voor Concerta. Ritalin zal er al in en werd dus ook gratis verstrekt. Zie http://www.adhd.nu/Overzicht2008.pdf. :) Echter bestaat er in Nederland een verschil qua merk. Het ene merk wel en het andere merk niet. Ondanks dezelfde inhoud ( Methylfenidaat ) werd de vertraagde afgifte niet vergoed omdat er al een middel was. Heel krom heel raar maar Typisch nederlands. En nu zijn er 3-4 zorgverzekeraars waaronder Avero Achmea die WEL deze medicijnen vergoeden.

En aangezien ik het nu sinds begin november 2007 gebruik scheelt het enorm in €€. En nog steeds een gustig effect op de Tinnitus dus ga ik er gewoon mee door. En daar er nog 2 andere Tinnitus patienten met precies dezelfde klachten als ik, met methylfenidaad behandeld worden en deze precies hetzelfde ervaren, kan men lachten wat men wil - het helpt bij mij dus funktioneer ik ook veel beter / prettiger.

Groet Mart.
Hey Mart, hoeveel kost een doosje voor een maand nu bij de apotheker in NL ?

ans
Contacteer:

methylfenidaat

Bericht door ans » ma 30.06.2008 17:21

Dankjewel mart070!!! Dankzij jou ben ik ook begonnen met methylfenidaat. Bij mij is op dit moment ongeveer de helft van die vreselijke herrie afgenomen en al een stuk aanvaardbaarder geworden. Ik ben nog aan het experimenteren met de hoeveelheid. Op dit moment gebruik ik 15 mg per dag. In het begin ben ik iets te snel van 10 naar 20 mg gegaan en dat voelde niet goed aan mijn hoofd. Supergevoelig voor geluid en hardere piep/suis. Nu zit ik weer op 15 mg en gaat het een stuk beter en ga ik langzaam proberen weer te vermeerderen. Ik hou je op de hoogte. gr. ans

amalita

Bericht door amalita » ma 08.09.2008 12:48

Hoi allen,
Met verbijstering heb ik dit bericht gelezen. Ik lijd al wat jaren aan T en op dit moment is de herrie echt ondraaglijk, het overstemt alle andere geluiden. Ik slik momenteel Xanax 2x 0.25mg voor het slapen gaan, het duurt uren voordat ik in slaap val en ben dus de volgende dag helemaal van slag en dit duurt nu al een paar weken. Nu ik dit verhaal heb gelezen wil ik zeker aan de methylfenidaat. Mijn vraag is alleen bij wie ik moet zijn voor een recept , mag een huisarts dit middel ook voorschrijven of moet ik mij meer in de richting van de psychologen gaan bewegen.
Groetjes Amalita

ans
Contacteer:

Bericht door ans » ma 08.09.2008 16:14

amalita schreef:Hoi allen,
Met verbijstering heb ik dit bericht gelezen. Ik lijd al wat jaren aan T en op dit moment is de herrie echt ondraaglijk, het overstemt alle andere geluiden. Ik slik momenteel Xanax 2x 0.25mg voor het slapen gaan, het duurt uren voordat ik in slaap val en ben dus de volgende dag helemaal van slag en dit duurt nu al een paar weken. Nu ik dit verhaal heb gelezen wil ik zeker aan de methylfenidaat. Mijn vraag is alleen bij wie ik moet zijn voor een recept , mag een huisarts dit middel ook voorschrijven of moet ik mij meer in de richting van de psychologen gaan bewegen.
Groetjes Amalita

Hallo,
Laat je huisarts dit verhaal lezen en vraag hem of hij mee wil werken.
Probeer het in ieder geval je weet maar nooit! Met een lage dosis beginnen. Veel succes en laat wat van je horen als het lukt, als is het maar een beetje minder dat scheelt al heel wat
gr. ans

Kees

Bericht door Kees » ma 08.09.2008 18:46

Beste mensen,

Ik heb even op internet gezocht naar Methylfenidaat, maar ik zou toch
wel voorzichtig zijn met het innemen van dit medicijn.
Kijk voor meer informatie over dit medicijn maar eens op:
http://www.apotheek.nl/Nieuws/Nieuws/Me ... 4&rId=1174
en lees dan wat de bijwerkingen kunnen zijn.
De NVVS neemt geen enkele verantwoordlijkheid voor de gevolgen van
medicijngebruik die hier door forummers aan elkaar doorgegeven worden.
Lees hiervoor de site-disclaimer: http://forum.nvvs.nl/forum_oud/tinnitus/disclaimer.php
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Mart070

Re: methylfenidaat

Bericht door Mart070 » ma 08.09.2008 20:17

Ben blij voor je dat je er zo'n baat bij hebt. Na 10mnd hiermee begonnen te zijn gaat het bij mij ook nog steeds goed. Bijna geen last van T al heb ik zo nu en dan ook een slechte dag. Maar dat heeft een ieder. En ja in het begin is het even wennen, zeker ook de bijwerking maar dat stopt na enkele weken / maanden. Mij hoor je in elk geval er niet meer over klagen. Ik vaar er wel bij :-)

En voor de overige lezers : Lees mijn hele verhaal nog eens goed door. Methylfenidaat niet zomaar een geneesmiddel. Het is en blijft voorbestemd voor ADHD. En het is ook niet zomaar verkrijgbaar zonder recept. Een screening gaat bijna altijd vooraf, na verwijzing van een arts / psycholoog. En het uitwisselen van Info over medicatie geschiedt inderdaad op ieder zijn eigen verantwoordelijkheid.

Ga ook NOOIT expirementeren met medicatie /methylfenidaat omdat je dat "gelezen"hebt ....dus zal het wel..... ! Methylfenidaat / Concerta of Ritalin zijn geen pepermuntje voor tussendoor. Het is een geneesmiddel voor ADHD niet voor Tinnitus.
En iedereen weet: Medicatie = Chemisch dus ROTZOOI. Maar als ik moet kiezen tussen Rotzooi en mijn Tinnitus .....kies ik na heel goed afwegen toch voor de rotzooi op dit moment.

En dat het bij mij en bij sommige andere T patienten een positief bijeffect heeft, en "onze tinnitus" klachten zoals onze waarneming van T / onze stemming / welbevinden / onrust of prikkelbaarheid positief beinvloed is puur geluk. Want de negatieve bijwerkingen die zijn er ook !
Alleen wegen deze bij mij niet op tegen het andere positieve ...... rust in me hoofd......... dat is wat ik wil. En zolang concerta dat voor mij blijft doen...blijf ik het ( deze chemische rotzooi) gebruiken.

amalita

Bericht door amalita » vr 12.09.2008 11:36

Hallo,
Ik heb er nogeens goed over nagedacht en ben tot de conclusie gekomen dat als het zo goed werkt, voor sommige, waarom experimenteer dr. De Ridder er dan niet mee? want hij begint altijd eerst met medicijnen voorschrijven. Ik begin er nog niet aan hoewel mijn T heel hevig is want naast T heb ik ook nog de ziekte van Crohn en kan niet van alles gaan slikken , daar zit ik dus ook mee. Het cirkeltje blijft maar draaien en zie op dit moment geen uitweg. Het enige wat ik kan doen is wat afleiding zoeken. Overdag heb ik die ook maar s avonds als de kinderen slapen dan is het zo stil in huis en dan heb ik ook de tv zonder geluid aan staan dan is de T op zijn hevigst en als ik naar bed ga, tja, dan blijf ik woelen. Wel uren, mijn man wordt er gek van en soms ga ik gewoon op de bank slapen zodat hij wel zijn nachtrust krijgt, hij moet tenslotte de volgende dag werken.
Het is een wonder dat ik nog gewoon kan functioneren overdag en dat ik niet gek ben geworden na al die jaren K-herrie in mijn hoofd.
totzover. De PC piept vreselijk.
Groetjes Amalita

Mart070

Bericht door Mart070 » vr 12.09.2008 22:08

Den haag, 12 september ’08

Hoi Amalita.

Allereerst vind ik het echt mega shit/rot voor je dat je op dit moment erg veel hinder ondervindt van de Tinnitus. Alleen al de machteloosheid en boosheid en/of de emotie die het bij elk persoon losmaakt heeft zo’n impact dat je er inderdaad soms moedeloos van wordt. En ook nog Crohn...... zit je dubbel niet mee...... Kan alleen zeggen: Blijf positief denken, vermijd stress, doe leuke dingen en zorg voor afleiding en voor jezelf!!

Ga ook niet naar de T luisteren hoe hard deze ook kan zijn. Want hoe meer je er op let, hoe rotter je jezelf gaat voelen. Je weet zelf uit ervaring dat je altijd dit gevecht "verliest" als je toegeeft aan de T.
Je kan de knop niet op OFF zetten maar je gedachten wel. En als je gedachten positief blijven, voel je je ook veel prettiger.

Op je vraag waarom dr. de Ridder hier niet mee experimenteert is logisch althans zo beredeneer ik het nu. Ook ik vroeg me dit begin dit jaar af. Dit medicijn ( Methylfenidaat ) is voor iets anders ontwikkeld zoals ik als schreef in mijn verhaal namelijk” adhd”. Ik heb Jansen en Cilag de fabrikant van Concerta/Methylfenidaat ook gevraagd hoe het mogelijk is dat "ik" deze "bijwerking" het verminderd waarnemen / horen van T. Ook hun kunnen mij geen antwoord geven.
Ik heb dit ook met mijn huisarts en behandelend arts / psycholoog van PsyQ besproken / gemeld in november 2007. Geloof het of niet maar de psycholoog en arts van PsyQ hadden dit al vaker gehoord en er was een mede - patiënt die op dat moment ( te gelijkertijd met mij in behandeling ) die ook op dat moment hetzelfde ondervond namelijk: Na inname zakte de T ook af.

Naar aanleiding van die mededeling november 2007 heb ik me hier op het Tinnitus Forum aangemeld om eens te kijken of ik op dit forum wat terug vond over het gebruik van Concerta en Tinnitus. Helaas vond ik niets en dacht: Ik zet mijn verhaal erop, wellicht herkennen anderen dit of hebben anderen hetzelfde ondervonden en krijg ik reacties.
Tot mijn grote verbazing waren er diverse mensen die ook baat van dit medicijn hadden.

En natuurlijk klopt het dat ik adhd verschijnselen heb, en dat heb ik al mijn hele leven. Maar heb dat nooit echt onderkent. Echter de Tinnitus heb ik sinds september 1995 en dit moet je wel erkennen want het is er nu eenmaal. En op de een of andere manier moet ook sinds die tijd iedereen van me oren afblijven ( verboden gebied ) Niet eens erna wijzen bij wijze van. Daar je sindsdien zo "op je gehoor" gefocust bent neem je elke verandering in het” horen” en of de waarneming van Tinnitus waar.

Ik dus ook na inname in november 2007 van de Concerta. Ik wist niet wat me overkwam na 12 jaar een hele luidde pieptoon gehoord te hebben en ineens 80% minder .............. wel waarneembaar maar indien er maar wat geluid is in de omgeving ik het overdag NIET hoor.

Terwijl dit 12 jaar lang wel het geval is geweest 24u pd 365dgn lang. En ook ik heb alle kwakmiddeltjes / therapieën / homeopathische middelen / accupunctuur / chiropraxie / kruiden / yoga / goede adviezen van anderen enz enz enz uitgeprobeerd. NIETS hielp !! Ik werd alleen nog meer zenuwpees en nog vermoeider van mezelf en dat door die Tinnitus.

Natuurlijk heb ik ook geëxperimenteerd om eens een dag over te slaan en geen concerta / Methylfenidaat in te nemen. Geloof me ....... Krijg nu door de Tinnitus, omdat deze dan “die dag” heel hard/heftig aanwezig is ......binnen een paar uur paniek of angst aanvallen. Puur omdat ik het geluid / herrie niet meer gewend ben.

En dan merk ik dus ook hoe heftig die impact is (geweest) die Tinnitus heeft op je sociale en emotionele leventje. Ook nu heb ik soms slechte dagen er tussen zitten, maar nu denk ik ....ach morgen weer een dag en anders de dag erna wel. En als ik dan naar me werk ga en ik om 7.15 concerta 72mg inneem ..... met 20-30min zakt toch echt mijn Tinnitus af. En of mijn hyperactiviteit (adhd) hier invloed op heeft weet ik niet, maar ben niet de enige in Nederland die dat ervaart.

Wat je slaap problemen betreft: Ja ook ik had dat door de luidheid / aanwezigheid van de Tinnitus. Zie maar eens met die herrie in je hoofd tot rust te komen laat staan in slaap te vallen...... Ook ik heb me wezenloos geslikt aan slaap medicatie / relaxers en anti depri middelen. Maar dat hielp even en na een paar weken begon de ellende weer. En anti depressieva helpt een paar maanden maar je moet het toch echt zelf doen. Van die pil word je echt niet beter en je bent 24uur lang duf en suf. En leeft in een Twillight Zone. Echter sinds ik gestart ben met Melatonine heb ik “ook dat” bijna niet meer. Werkt bij mij ook als een slag bij heldere hemel.

Was in het begin nog even zoeken van hoeveel mg en op welk tijdstip. Neem om 16U middags 1 mg Melatonine in om de aanmaak hiervan te starten. Rond 22.30 - 1 uur voor het slapen nog
eens 4 mg. En als ik dan tegen 23.30u mijn bed instap....Draai me nu om en ik slaap. Ook dit krijg ik via PsyQ voorgeschreven door een arts.

Hoor de Tinnitus 's avonds ook wel langzaam opkomen want de concerta werkt dan ook uit. Maar met inslapen hindert me niet meer in die zin ....dat ik uren wakker lig. Ja ...lig wakker als ik zo dom ben om het te vergeten om in te nemen...... En je weet zelf: En hoe vermoeider je bent, hoe meer hinder je ondervindt van Tinnitus. En hoe minder energie van de moeheid, hoe prikkelbaarder en kwetsbaarder je bent en des te harder neem jij de Tinnitus waar. En is het cirkeltje rond.

En om die neerwaartse spiraal te doorbreken kan je maar 1 ding doen. Positief blijven denken. ( ik denk dan altijd reëel of niet=> Er zijn ergere dingen in het leven en mensen die het nog veel slechter en moeilijker hebben ) Schrale troost maar Tinnitus maakt deel uit van me leven, maar laat mijn leven er niet meer door bepalen want dan wordt ik Nuts / Gek en dat vind ik de Tinnitus het niet waard.

En heel eerlijk: Ik had dit een jaar geleden ook niet zo gezegd of gesteld.
Wat interesseert mij die ander nu? Die ervaart die herrie niet.
Ik heb die K Toon / Piep ( Tinnitus ) die ander niet. En ik zit er mee die ander niet “die hoort het niet eens deed die dat maar eens 5min !! ) Heel egoïstisch eigenlijk, maar wel realiteit op dat moment. En soms ook terecht want anders word je als T patient “niet erkent” door de onwetendheid op lichamelijk / sociaal en emotioneel gebied.

En dat zegt voor mij al genoeg hoe ik de Tinnitus nu anno 12 september 2008 ervaar. Zet de T nu na mijn hand ( althans probeer dat ) en niet zoals 12 jaar lang dat ik mezelf moest bijstellen voor de Tinnitus + je hele omgeving.

Dus laat mij lekker aan Concerta72 en Melatonine4 ....Geen last van me adhd maar ook geen last meer verschrikkelijke herrie / Tinnitus in me kop / oren. En de oververmoeidheid / lusteloosheid is nu ik goed slaap, ook verledentijd. Werk weer full-time als docent (na 12 jaar part time ) want daarvoor hield ik dat ook niet meer vol door de oververmoeidheid van die K-herrie. Dus zo’n impact heeft dit medicijn op mij gehad afgelopen jaar. Is voor mij ook een wereld van verschil als ik achterom kijk dus doe ik dat maar niet.....

Wens je sterkte en ... toch een goed Weekend !

Mart

En mochten mensen dit lezen op dit forum. Ga nooit experimenteren met medicatie. Dit blijft een dokters aangelegenheid die hebben er voor geleerd en verstand van.. En het uitwisselen van ervaringen hier op dit forum, wil nog niet zeggen dat dit “de oplossing” voor jouw herrie / tinnitus is. Dan hadden de KRANTEN echt al vol gestaan, en had DIT FORUM het allang gemeld.

amalita

Bericht door amalita » za 13.09.2008 13:06

]hallo Mart,
Ik ben echt blij voor je dat je baat hebt gevonden bij Methylfenidaat. echt super en bedankt dat je de tijd hebt genomen om je verhaal op te schrijven, ik weet hoeveel moeite het soms kost.

Ik ben al eerder op dit forum geweest en mijn verhaal staat hier ook ergens. Ik heb heel wat wegen bewandeld op zoek naar genezing, verlichting van de T maar helaas kwam ik elke keer weer bedrogen uit.

Iedere keer de hoop die je krijgt als je weer eens een artikel over Tinnitus ergens over leest en dan bij jezelf denkt, ja , dit kan het zijn, dit ga ik proberen en dan met volle moed er in stappen en na een paar weken, soms maanden toch weer gigantisch teleurgesteld eruitkomen.

Ik ben er nu klaar mee. Ik probeer zo goed en zo kwaad als het om met mijn T om te gaan, er zit niets anders op. Ook ik probeer de negatieve gedachten die mij toch wel vaak bezigen in positieve gedachten om te zetten, Jawel, ben op zo´n cursus geweest, om dat te leren. zie, ik zit nog steeds niet stil. Dat had weleens waar met mijn slechthorendheid te maken, ook leuk, krijg je ook gratis en voor niets bij. Hoort allemaal in het plaatje van Meniere, daar is alles mee begonnen inmiddels 18 jaar geleden.

Mijn leven is sindsdien drastisch veranderd, vergalt eigenlijk, ik ben zoveel kwijt geraakt, niet alleen mijn gezondheid maar ook veel vrienden, werk en vrijwel al mijn kennissen. Wat mijn vrienden en kennissen betreft is het mijn schuld dat ik ze niet meer zie, zij hebben mijallemaal gesteund en ze waren er altijd voor mij, maar doordat ik slechthorend ben geworden in de loop der tijd heb ik mij echt bewust teruggetrokken, en natuurlijk geven die v rienden en kennissen het op als je niets meer van je laat horen of steeds die afspraak afzegt. Het houdt gewoon op.

Tot zover, niet vrolijk allemaal maar we gaan wel vrolijk door.
ook een fijn weekend en bedankt
Anmalita

TheoG

Bericht door TheoG » za 21.02.2009 02:40

Hoy mensen,
Ik ben Theo heb sins 10-2006 in bijde oren hevige suis gekregen, zie de topic van toen.

http://forum.nvvs.nl/forum_oud/tinnitus ... highlight=

sins die keer ben ik er bijna nooit meer op dit forum geweest en de psycholoog verbood me om nog op dit forum te gaan kijken. omreden ik daardoor totaal ingestort was en hevig in paniek, wat ik hier allemaal las.
Mijn maag draaide toen om.
Ben toen naar een krisiscentrum gerent, want ik wou er een eind aan mezelf maken.
Ik ben anderhalf jaar aan de Antidepresivia geweest en langzaam kalmeerde ik en ontdekte dat eigenlijk de T niet zo erg was als ik dacht.
Als ik me goed bezig hield met allelei werzaamheden, vergat ik het helemaal.
Ik durfde toen een half jaar lang niet naar buiten of luidruchtige omgevingen, zonder hevige paniek aanvallen te krijgen.
Maar door het gebruik van de AD leek de T minder hinderlijk en ging ik steeds meer weer de luidruchtige omgevingen uit proberen, want als ik nergen kwam, ging dat ten koste van mijn sociale leven.
Dus op naar feestjes, bars met zachte muziek, dan bars met hardere muziek, disco's met nog hardere muziek, en dan de dagen daarop letten of de T niet erger geworden is. nou dat viel allemaal wel mee en werdt weer vrolijk. en had weer een normaal sociaal leven met vrienden.
Maar blijkbaar laatst toch te overmoedig geweest, op uitnodiging op weer naar zo'n (house)party (wel altijd met die gele oordoppen in) de laatste keer blijkbaar toch te hard geweest, want ze sloten pas goed af als ik ze aangedrukt hield, maar die bassen dreunen toch altijd door.
Helaas de volgende dag keiharde suis met een hoge TV piep erbij en is sins al 2 weken niet meer weggeweest en blijft ook overdag met rumoer luid te horen.
Nu ben ik bang om alles weer opnieuw moet doormaken, de psycholoog, de AD, wennen aan dat nieuwe T nivo, gaat misschien wéér jaren duren.

Nu lees ik dat verhaal over Concerta en vindt het heel interessant en de bijwerkingen zien hetzelfde uit als wat ik met mijn AD (lexapro) had.
Maar ja.... ik had voorgenomen nooit meer mediceinen te nemen, vooral omdat het ook slecht was voor mijn libido.
Nou las ik daar bij Concerta er niets over, wat is jou ervaring?

Ook denk ik dat ik toch geen toestemming krijg van de dokter.
Het is een flutdokter.
Ik heb als gevolg van de laatste vererging weer een audiotest aangevraagd, om er achter te komen of die verergering van de T nu door meer oorschade gekomen is of als mijn gehoor nog hetzelfde is dat het dan iets anders is, stress of zo.
Misschien daar bij de KNO er over hebben.
Ook heb ik al die jaren bij tijd en wijlen erge pijn achter in mijn nek.
Dat had ik eigenlijk al een maand voordat de T begon in 2006.
Er is toen wel een scan gemaakt van mijn nek, maar niets gevonden.
Het is al laat, moet naar bed, anders kom ik ook nooit in slaap.
Groten, Theo.

Kees

Bericht door Kees » za 21.02.2009 15:06

Een goede chiropracticer kan misschien iets met je nek.
Ook Osteopathie zou misschien een optie kunnen zijn voor de nek.

Als de nekklachten minder worden zou misschien de Tinnitus ook minder kunnen worden.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Bloody Lynn

@Mart070

Bericht door Bloody Lynn » do 12.03.2009 19:49

@Mart070:

Je hoeft niet persé slecht te presteren op school etc. om ADHD te hebben.

Zelf ben ik eigenlijk vaak blij dat ik het heb, vooral nu ik T heb.

Concerta helpt hier geweldig tegen en het etiket van 'ADHD'er' vind ik zelf ook nogal meevallen. Geen baas heeft er nog moeilijk over gedaan, noch mijn vrienden. En er kleven ook genoeg voordelen aan vast.

gaëlle

Bericht door gaëlle » do 25.03.2010 12:15

hey mart, eerst en vooral wil ik zeggen dat ik blij voor je ben dat het werkt! het geeft mensen toch hoop om ook eens iets positiefs te lezen :)

Nu heb ik ook enkele vragen hierover.

Ik zit nu al aan medicatie 17 ( ze hebben mij ook al verschillende antidepressiva voorgeschreven omdat die blijkbaar ook tinnitus en hoofdpijn zouden kunnen verhelpen , maar ipv iets positiefs aan over te houden is mijn gewicht enkel toegenomen:( gelukkig maar vijf kg maar als je vroeger als eens 60kg bent kwijtgeraakt is het ook pijnlijk)

Wat ik mij nu afvraag? Moet je deze medicatie voor de rest van je leven blijven innemen ? zal de dosis steeds verhoogd moeten worden?
Mag dit ingenomen worden als men een kind wenst enz ? Ik zou binnen een jaar of twee aan kindjes willen beginnen ; daarmee mijn vraag.

Heb je al eens een paar dagen een pauze genomen door dit medicijn niet te slikken?

Sorry voor al mijn vragen, maar het is echt wel supertof om eindelijk eens te kunnen vragen wat men wil en spreken waarvoor men bang is zonder "een zaag" of " zeg ben je daar nu weer met uw gezaag over uw gebiep" te hoeven incasseren.

LK

bericht aan Mart

Bericht door LK » vr 10.09.2010 18:35

heb je ook hyperacusis? , want hoe raar het ook kan zijn voor enkel T patienten, is voor de meesten waaronder ik zelf hyperacusis een vele grotere kwelling als tinntits, en helpt concerta daar ook voor? Groeten LK
TRT helpt je om Tinnitus uit het bewustzijnsveld te halen en je oren minder gevoelig te maken!

Plaats reactie