wat is beter, harde of zachte doppen?

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Melanie

wat is beter, harde of zachte doppen?

Bericht door Melanie » wo 21.05.2008 10:56

Ik ga binnenkort nieuwe doppen aan laten meten.
Heb al ervaring met harde en zachte doppen.
Overal krijg ik verschillende info, bij van boxtel hebben ze me destijds harde geadviseerd. Toen kwam ik bij beter horen, zeiden ze dat zachte beter waren. Nu kom ik bij een andere beter horen zaak, zeggen ze weer dat harde beter zijn. Zelf heb ik het idee dat harde voor mij beter zijn. Ik heb een smalle, knikkende gehoorgang en zachte zijn moeilijker in te brengen. Bij de lektest in de ene beterhoren zaak was alles goed, ga ik voor een second opinion naar een andere, zeggen ze dat ze niet goed afsluiten en dat ik beter harde had kunnen pakken. Ik snap er helemaal niks meer van.

Welke oordoppen sluiten nu echt het beste af? Of ze lekker zitten maakt me niet uit.

Heeft iemand hier ervaring mee?

harrie

Bericht: wat is beter, harde of zachte doppen?

Bericht door harrie » zo 25.05.2008 21:04

Beste Melanie,
als je zelf al ervaing hebt met harde en zachte doppen dan zal je merken dat de harde doppen veel makkelijker zijn in te brengen. ik heb zelf ook harde en zachte doppen en merk zelf ook dat ik de harde prevereer omdat je ze veel makkelijker in gebruik zijn, volgens mij sluiten ze ook perfect af, je schijnt ze wel na een paar jaar te moeten vervangen omdat je gehoorgang verandert met de tijd. Alleen heb ik zachte doppen met een beter dempend filter (de zwaarste zwart van kleur) deze gebruik ik in extreme gevallen. Van belang is dus ook welk filter je kiest. Mijn zoon is muzikant en gebruikt weer andere filters.
Voor je gemak zou ik zelf voor de harde kiezen .
succes ermee, groetend harrie

Longosan

Bericht door Longosan » zo 25.05.2008 22:43

harde nylon doppen... de zachte zijn echt kl*&^te......
Let op: dit produkt kan enige sporen van T & H bevatten!!

Plaats reactie