Methode Bijl

Moderators: moderator, forumadmin

Ev

Bericht door Ev » zo 18.07.2010 22:05

Ze zijn er nog altijd mee bezig in onderzoek. Blijft wat onderbelicht. Toch aardig goede cijfers?

We zijn in de praktijk voortdurend bezig met het doen van onderzoek naar een mogelijke therapie tegen oorsuizen. Om een beter inzicht hierin te krijgen hebben we een onderzoek opgezet waarin uiteindelijk 360 mensen zullen deelnemen die allen tinnitus hebben. Er is inmiddels een tussenevaluatie van 230 mensen gemaakt. De totale groep van 360 zal waarschijnlijk in juli 2010 gereed zijn.

Het is wellicht interessant al vast een paar uitkomsten weer te geven van de tussenevaluatie van de groep van 230 deelnemers.

Van de 100 deelnemers reageeren 40 mensen niet en 60 mensen wel op de gegeven therapie. In de groep van 40 wordt 1,5% slechter van de gegeven therapie, maar gelukkig weten we inmiddels ook dat die 1,5% de opgelopen extra klachten weer kwijt raakt als we zes weken niet behandelen. Dat betekent dat onze therapie geen blijvende veranderingen te weeg brengt. Dat is voor de slechter wordende deelnemer een opluchting maar voor de beter wordende persoon wellicht een teleurstelling. Want in de groep van 60 heeft dat tot gevolg dat de behaalde verbeteringen in de beginmaanden van de therapie niet structureel van karakter zijn. Met andere woorden, het resultaat zal met enige regelmaat moeten worden onderhouden. Op zich is dat geen probleem omdat we voortdurend zullen proberen het interval tussen de behandelingen te vergroten. Toch zien we ook dat in de loop van maanden er een nieuw evenwicht van de tinnitus wordt bereikt dat heel vaak een lager intensieniveau kent dan bij het begin van de therapie. Wordt u eerst eenmaal per week behandeld, dan proberen we daarna eenmaal in de veertien dagen, en als dat gunstig blijft gaan eenmaal in de drie weken. Als het behandelresultaat er niet onder lijdt proberen de tussenperiode steeds wat te verlengen. Onze langste periode is nu (juli 2010) vier maanden. In de groep van 60% komen allerlei vormen van verbetering voor, van 5% tot bijna 100% minder tinnitus. Dat laatste komt bij ongeveer 9,5% van de deelnemers aan het onderzoek voor, en 95% vermindering is haalbaar bij 13% van de deelnemers.

We weten nu ongeveer dat het percentage van 60% redelijk vast blijft staan, en daarom gaan we ons nu richten op de veertig procent die niet reageert op de gegeven therapie. Daar hoort u van ons later weer over.

http://www.bakker.uwpraktijkonline.nl/p ... NaMhfTghPa

Kees

Bericht door Kees » zo 18.07.2010 22:42

Dat zal allemaal wel, maar ik heb dan toch nog een hoop vragen.

1. Wat is selectiecriteria.
2. Welke leeftijdsgroep(en) praten we over.
3. Hoe lang duurt de therapie.
4. Wat is de frequentie van de therapie.

Enz. enz.

Als je dit niet meeneemt in de rapportage zeggen die cijfers mij dus helemaal niets.!!!
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

annelies1980

Bericht door annelies1980 » ma 19.07.2010 10:37

Heeft er eigenlijk iemand deze therapie gevolgd? Zijn er mensen hier die er baat bij gehad hebben?

Ik ben momenteel wanhopig aan het worden dus wil alles wel eens proberen.

Acupunctuur is het niet voor mij denk ik, want geeft geen resultaat, of ik heb weer te weinig geduld.

Ga toch eens zoeken of ik dit in België ook ergens kan krijgen, want m'n nek doet tegenwoordig wel behoorlijk pijn.
Verlies jezelf niet in het geluid

sen

Bericht door sen » ma 19.07.2010 10:40

wij hebben van de laar hier ga het vragende methode bijl
hoop is hoop toch
ab negatief mmmm onbekend
ik heb ;
www.radts.nl
en men voeding mijn t is er bijna niet meer
zo stil
:-D :-D cijfers kan ik niks mee :-P
dit werk voor mij
en ik ben er blij mee
annelies bedankt voor je informatie sen
Laatst gewijzigd door sen op ma 19.07.2010 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.

sen

Bericht door sen » ma 19.07.2010 10:46

en een beetje flauw om te zeggen :-(
er staat geen tinnitus
het eerste stukje staat al oorsuizen
en nog wat er worden mensen gevraagt
met tinnitus voor onderzoek
wat een kans nu :shock:

DaneV

Bericht door DaneV » zo 01.08.2010 22:45

Klinkt veelbelovend maar neem de cijfers altijd met een korreltje zout. Ik heb inmiddels al heel wat dingen geprobeerd, en als ik de succespercentages van de onderzoeken zou moeten geloven zou ik nu al 3 keer genezen moeten zijn.

Ja ik weet dat bijv 6x50% geen 300% is maar jullie begrijpen vast wat ik bedoel.

Maar goed; altijd blijven zoeken naar nieuwe mogelijkheden/methoden maar wel met een kritische blik ;)

Jante

Bericht door Jante » di 03.08.2010 00:49

Waarom blijft de methode die het meest succes heeft gehad tot nu toe, de TRT met geluidsverrijking in de Sint Lievenspoortkliniek Gent, onderbelicht op dit forum?
Getallen heb ik niet, maar ervaringen zijn via de zoekfunctie te vinden.
Ik ben zelf een ervan.

Op dit moment is in Gent een patientenstop tot september. Maar daarna zou naar mijn mening iedereen die zich geen raad weet dit moeten proberen. Gehoorschade, stress,, Meniere of wat dan ook.

Het probleem is wel dat in de kliniek maar 2 audiologen werkzaam zijn, maar men gaat zich reorganiseren om meer patienen aan te kunnen.

Groet!

Jante

Maartje

Bericht door Maartje » di 03.08.2010 19:22

Jante schreef:Waarom blijft de methode die het meest succes heeft gehad tot nu toe, de TRT met geluidsverrijking in de Sint Lievenspoortkliniek Gent, onderbelicht op dit forum?
Ik ben zelf een ervan.

Op dit moment is in Gent een patientenstop tot september. Maar daarna zou naar mijn mening iedereen die zich geen raad weet dit moeten proberen. Gehoorschade, stress,, Meniere of wat dan ook.

Het probleem is wel dat in de kliniek maar 2 audiologen werkzaam zijn, maar men gaat zich reorganiseren om meer patienen aan te kunnen.

Groet!

Jante
Jante,

Ten eerste, mijn hindernissen:
Gent ligt niet bepaald naast de deur.
Hoe vaak moet je er naar toe?

Wat vergoedt de zorgverzekering voor deze therapie?
En als de therapie niet wordt vergoedt, wat kost het dan?

Kun jij hier wat over vertellen?

Groet, Maartje

Kees

Bericht door Kees » di 03.08.2010 20:43

Jante schreef:Waarom blijft de methode die het meest succes heeft gehad tot nu toe, de TRT met geluidsverrijking in de Sint Lievenspoortkliniek Gent, onderbelicht op dit forum?
Ik ben zelf een ervan.

Groet!

Jante

Misschien moeten ze van deze kliniek zelf eens aan de weg gaan timmeren op dit forum.

Daar is een speciale topic voor:
"Aanbiedingen van therapieën door zorgverleners en commerciële instellingen".
Groeten,

Kees.

Ev

Bericht door Ev » di 03.08.2010 21:05

Vind hier ook een osteopaat die met zelfde soort onderzoeken bezighoudt

http://www.roovers-osteopathie.nl/innovatief2.html

Al in minder grote getallen...

Kan dus een oorzaak zijn, dat tinnitus uit nek- en rugregio komt..
Wel interessant.

En Jante:

Ben ook wel geïnteresseerd naar TRT. Maar ook mijn reisafstand naar Gent is echt superver...

Kees

Bericht door Kees » di 03.08.2010 21:20

Ev schreef:Vind hier ook een osteopaat die met zelfde soort onderzoeken bezighoudt

http://www.roovers-osteopathie.nl/innovatief2.html

Al in minder grote getallen...

Kan dus een oorzaak zijn, dat Tinnitus uit nek- en rugregio komt..
Wel interessant.

En Jante:

Ben ook wel geïnteresseerd naar TRT. Maar ook mijn reisafstand naar Gent is echt superver...

Tinnitus kan inderdaad soms mede uit de nek of de rugstreek komen.

In sommige gevallen helpt het dan om de nek of de rug "onder handen" te nemen.
Groeten,

Kees.

Plaats reactie