medische wiet

Moderators: moderator, forumadmin

sharmaine

medische wiet

Bericht door sharmaine » ma 24.11.2008 09:16

ik wou ook hier even mijn wiet verhaal kwijt omdat ik er zelf toch er heel veel aan heb !

zo mijn eerste wiet ( thee ) ervaring zit er op hahaha

euhm ja laat ik als eerst beginnen dat ik een fout heb begaan

ik begon om kwart over 7 aan me theetje . ik en mijn vriend hadden een filmpje gehuurd me ouders waren de deur uit dus we hebben gewoon lekker op de bank in de huis kamer de film bekeken . om half 9 voelde ik nog helemaal compleet niks ....

toen heb ik nog even gewacht en besloot om 9 uur om nog een half kopje thee te drinken ( dit was dus mijn fout :p )

op een gegeven moment was mijn vriend ook naar huis gegaan rond half 11

en toen begon het hoor whahahah ik tripte hem aardig hard ik had het gevoel of ik zwaar bezopen was .

ik hoorde dingen soms harder dan ze in werkelijkheid waren of die er geeneens waren ( volgens mij )

later kwamen mijn ouders thuis toen ben ik maar naar me bed gegaan .

ik viel snel in slaap maar later in de nacht werd ik constant wakker en kon ik weer moeilijk slapen .

sochtends was ik nog een beetje duizelig .

maarja dit kan natuurlijk ook door slaap te kort geweest zijn.

maar na een beetje frisse lucht voelde ik me weer prima....

en nu komt het resultaat voor me oren!!!!!!

*TROM GEROFFEL *

Wiet helpt ! om gehoorschade (H+T ) draagbaar te maken.

mijn oorsuizen was toch behoorlijk zachter . en ik had de hele dag pijn in mijn linker oor dat was toen helemaal weg .

en met wakker worden heb ik meestal ook last . deze ochtend had ik ook nog wel wat last maar toch wat minder dan normaal....

maar voortaan houd ik het echt bij 1 kopje hahahah

=xxx= sharmaine

humanoïde

Bericht door humanoïde » ma 24.11.2008 16:04

bij een sterke dosis kan je je inderdaad vrij stoned voelen,
maar bij lichtere dosissen blijft dat "ik ben stoned" gevoel subtiel,

en kan je perfect alle klussen uitvoeren die je nuchter ook zou kunnen.

ik zou het afraden om te sporten onder invloed van cannabis,
aangezien cannabis de hartslag verhoogt en fysieke inspanning belastender maakt.

Timoo

Bericht door Timoo » di 17.01.2012 05:25

Ik raad allle sterke hash en wietsoorten wel af. Daarmee bedoel ik de soorten die psychoses kunnen veroorzaken.

Als ik een licht wietje neem dan neemt de pijn inderdaad ook af in mijn oren. Neem ik iets van de coffeeshop boven de 25% THC dan word ik me toch gek van die piep(en?)

Ik raad trouwens ook af om er tabak bij te roken. Je kan er niet alleen verslaafd aan raken maar ik had ergens gelezen dat het je aders vernouwt en de tinnitus nog erger kan maken. Een vaporizer . ook wel verdamper genaamd is de beste manier om wiet te inhaleren.

pieter 1973

Bericht door pieter 1973 » wo 18.01.2012 20:19

Alkohol heeft hetzelfde effect, het legt een deel van je limbisch systeem plat waardoor je fantoomgeluiden en pijn minder gaat waarnemen of voelen. Ik raadt dan ook iedereen af om met wiet en dergelijke te beginnen. Waarom? Je gaat er altijd maar meer van nodig hebben en voor je het weet ben je een junk.

Timoo

Bericht door Timoo » vr 20.01.2012 09:13

pieter 1973 schreef:Alkohol heeft hetzelfde effect, het legt een deel van je limbisch systeem plat waardoor je fantoomgeluiden en pijn minder gaat waarnemen of voelen. Ik raadt dan ook iedereen af om met wiet en dergelijke te beginnen. Waarom? Je gaat er altijd maar meer van nodig hebben en voor je het weet ben je een junk.
Ik vind niet dat je mensen een geneesmiddel mag ontzeggen omdat ze ''toch een junk worden'' Er zijn vele gevallen met mediwiet bekent die niet eens aan de wiet zelf gekoppelt hoef te worden die ervoor zorgen dat de patient/persoon beter met fysieke maar ook mentale worsteling kan omgaan.

Zeker by overgevoeligheid van geluid is het misschien wel goed een Waterpijp te roken. Het ligt puur aan de wietsoort die je rookt waarvan je een specifieke roes krijgt. In Nederland is het goed geregeld met mediwiet soorten en je kan het bij de Apotheek ophalen. Alvorens naar je huisarts geweest te zijn natuurlijk.

Ikzelf heb nu al jaren migraine. En het helpt mij heel goed om me over de pijn , maar ook die dagelijkse worseteling heen te zetten met een sticky.

Wiet heeft nog nooit voor een dodelijk slachtoffer gezorgt zover de wereld weet. Het is ook bewezen niet lichamelijk verslavend te zijn. Je kan er alleen ''Psychisch'' verslaafd aan raken. Maar een gebruiker kan altijd stoppen.

Negeren is geen optie want het is gewoon aanwezig. Geef het een kans nadat je goed bent geinformeerd.

Cannabis helps Tinnitus

One of the main theories of tinnitus is that it is a form of sensory epilepsy, sometimes arising from neuronal hyperactivity in the brainstem cochlear nucleus.

Antiepileptic drugs have therefore been explored as one potential treatment option.
Increasing evidence suggests that cannabinoid drugs can also have antiepileptic effects.
Recently, it has been reported that cannabinoid CB1, CB2 receptors, and the endogenous cannabinoid, 2-arachidonylglycerol (2-AG), are expressed in the cochlear nucleus.
CB1 receptors appear to negatively regulate the release of glutamate, and it is possible that their down-regulation during the development of tinnitus is responsible for the neuronal hyperactivity associated with the condition.

Bron : http://medicalmarijuana.com/medical-mar ... s/Tinnitus

Frits

Bericht door Frits » vr 20.01.2012 13:55

Medische cannabis helpt niet in alle gevallen
tegen tinnitus. Ik heb daar ervaring mee.
Het heeft mij niet geholpen.

Overigens vind ik ook dat je niemand een
middel mag onthouden. Je kunt het proberen.
Maar dat wil nog niet zeggen dat het altijd helpt.

Helaas!
Hartelijke groet,

Frits

Kees

Bericht door Kees » vr 20.01.2012 19:02

Timoo schreef:Ik raad allle sterke hash en wietsoorten wel af. Daarmee bedoel ik de soorten die psychoses kunnen veroorzaken.

Als ik een licht wietje neem dan neemt de pijn inderdaad ook af in mijn oren. Neem ik iets van de coffeeshop boven de 25% THC dan word ik me toch gek van die piep(en?)

Ik raad trouwens ook af om er tabak bij te roken. Je kan er niet alleen verslaafd aan raken maar ik had ergens gelezen dat het je aders vernouwt en de tinnitus nog erger kan maken. Een vaporizer . ook wel verdamper genaamd is de beste manier om wiet te inhaleren.

Zeker de tegenwoordige wietsoorten die steeds sterker
worden zijn niet helmaal ongevaarlijk meer.

Er wordt ook steeds meer voor gewaarschuwd.
Als je het zonder kunt nooit aan beginnen.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Frits

Bericht door Frits » vr 20.01.2012 20:50

Timoo schreef:Ik raad allle sterke hash en wietsoorten wel af. Daarmee bedoel ik de soorten die psychoses kunnen veroorzaken.

Of tabak er bij roken nou z'n geweldig idee is waag ik toch
te betwijfelen.
We moeten juist van het roken af. Je verlicht zo de ene kwaal
maar doet het lijf op een andere manier weer schade toe.

Iedereen moet zelf maar z'n keuzes maken, maar voor mij is
dit geen oplossing. Ondanks de heftig T & H en soms hoofdpijn.
Hartelijke groet,

Frits

pieter 1973

Bericht door pieter 1973 » vr 20.01.2012 23:43

Timoo schreef:
pieter 1973 schreef:Alkohol heeft hetzelfde effect, het legt een deel van je limbisch systeem plat waardoor je fantoomgeluiden en pijn minder gaat waarnemen of voelen. Ik raadt dan ook iedereen af om met wiet en dergelijke te beginnen. Waarom? Je gaat er altijd maar meer van nodig hebben en voor je het weet ben je een junk.
Ik vind niet dat je mensen een geneesmiddel mag ontzeggen omdat ze ''toch een junk worden'' Er zijn vele gevallen met mediwiet bekent die niet eens aan de wiet zelf gekoppelt hoef te worden die ervoor zorgen dat de patient/persoon beter met fysieke maar ook mentale worsteling kan omgaan.

Zeker by overgevoeligheid van geluid is het misschien wel goed een Waterpijp te roken. Het ligt puur aan de wietsoort die je rookt waarvan je een specifieke roes krijgt. In Nederland is het goed geregeld met mediwiet soorten en je kan het bij de Apotheek ophalen. Alvorens naar je huisarts geweest te zijn natuurlijk.

Ikzelf heb nu al jaren migraine. En het helpt mij heel goed om me over de pijn , maar ook die dagelijkse worseteling heen te zetten met een sticky.

Wiet heeft nog nooit voor een dodelijk slachtoffer gezorgt zover de wereld weet. Het is ook bewezen niet lichamelijk verslavend te zijn. Je kan er alleen ''Psychisch'' verslaafd aan raken. Maar een gebruiker kan altijd stoppen.

Negeren is geen optie want het is gewoon aanwezig. Geef het een kans nadat je goed bent geinformeerd.

Cannabis helps Tinnitus

One of the main theories of tinnitus is that it is a form of sensory epilepsy, sometimes arising from neuronal hyperactivity in the brainstem cochlear nucleus.

Antiepileptic drugs have therefore been explored as one potential treatment option.
Increasing evidence suggests that cannabinoid drugs can also have antiepileptic effects.
Recently, it has been reported that cannabinoid CB1, CB2 receptors, and the endogenous cannabinoid, 2-arachidonylglycerol (2-AG), are expressed in the cochlear nucleus.
CB1 receptors appear to negatively regulate the release of glutamate, and it is possible that their down-regulation during the development of tinnitus is responsible for the neuronal hyperactivity associated with the condition.

Bron : http://medicalmarijuana.com/medical-mar ... s/Tinnitus
Je kan ook cognitieve gedragstherapie proberen ipv dagelijks "een sticky" te roken, want met de tijd ga je daar ook altijd maar meer van nodig hebben om hetzelfde effect te bekomen. En voor ik het vergeet; ik heb al 2 vrienden verloren door het roken van sticky's. Maar ja, ieder zijn leven zeker?

Timoo

Bericht door Timoo » za 21.01.2012 11:30

Frits schreef:

Of tabak er bij roken nou z'n geweldig idee is waag ik toch
te betwijfelen.
We moeten juist van het roken af. Je verlicht zo de ene kwaal
maar doet het lijf op een andere manier weer schade toe.

Iedereen moet zelf maar z'n keuzes maken, maar voor mij is
dit geen oplossing. Ondanks de heftig T & H en soms hoofdpijn.

Wat je zegt fritz. sommige mensen kunnen er baat bij hebben.

Maarreh ik type dar letterlijk dat je beter geen tabak kan roken maar een vaporizer. Dan rook je ook niet dan ''verdamp'' je het. Zo rookt denkik toch wel 80% van de medicinale gebruikers van vandaag de dag.

En inderdaad Kees. Tegewoordig doen ze veel te veel THC (MEest werkzame bestanddeel) In wietsoorten. Daarom is het beter om het zelf te telen of via een dealer in te kopen . Maar hey. HEt is een wereldje dat niet voor iedereen is weggelegt.

Anonieme Patient X
Contacteer:

medicinale cannabis; mediwiet; medische toepassing

Bericht door Anonieme Patient X » do 08.03.2012 16:01

Ik heb 24/7 veel pijn, en verbaasde me laatst over de fantastisch werking van een simpel kopje wiet-thee. Terwijl ik het produkt 1) al langer gebruik 20 dagelijks gebruik. IK had 0,7 gram in mijn kopje thee, en dat is misschien teveel voor beginnende gebruikers. Maar het werkte wel, en zeker voor 5 uur lang. Je moet het echt een keer proberen !

met zeer vriendelijke groeten. Jeroen

pieter 1973

Re: medicinale cannabis; mediwiet; medische toepassing

Bericht door pieter 1973 » vr 09.03.2012 08:20

Anonieme Patient X schreef:Ik heb 24/7 veel pijn, en verbaasde me laatst over de fantastisch werking van een simpel kopje wiet-thee. Terwijl ik het produkt 1) al langer gebruik 20 dagelijks gebruik. IK had 0,7 gram in mijn kopje thee, en dat is misschien teveel voor beginnende gebruikers. Maar het werkte wel, en zeker voor 5 uur lang. Je moet het echt een keer proberen !

met zeer vriendelijke groeten. Jeroen
Heeft dit iets met T/H te maken? :?

de redder

Bericht door de redder » vr 09.03.2012 13:22

Volgens mij niet helemaal of je wilt een avondje niet bewust meemaken ofzo..

Maar dan pak ik toch liever een Belgisch biertje. :lol:
Am i part of the decease or am i part of the cure.

J.Bijdeveld

Re: medische wiet

Bericht door J.Bijdeveld » do 10.04.2014 14:37

Probeer ook eens CBD olie. Met 2,3% CBD en slechts 0,173% THC is de 'Heilige Olie' net zo legaal als de hennep waar het van komt. Cannabidiol, oftewel CBD, is de één na meest voorkomende cannabinoïde in marihuana. Deze stof heeft goede toepassingsmogelijkheden op het gebied van de geneeskunde en is het bestanddeel dat door medicinale gebruikers zo gewild is. Men denkt dat dit niet-psychotische bestanddeel de effecten van THC vermindert en reguleert. Dit betekent dat soorten die veel THC en CBD bevatten een veel helderder high veroorzaken dan meer Hazeachtige soorten, die erg weinig CBD bevatten. CBD heeft een lange lijst medicinale eigenschappen. De belangrijkste zijn het verminderen van chronische pijn, ontstekingen, migraine, artritis, spasmen, epilepsie en schizofrenie. Het is ook aangetoond dat CBD kankerbestrijdende eigenschappen heeft, en er worden de hele tijd nieuwe toepassingsmogelijkheden gevonden naarmate er meer onderzoek wordt uitgevoerd.

SandraMargot

Re: medische wiet

Bericht door SandraMargot » do 18.06.2015 15:08

Is er iemand met T en H die de CBD olie zonder thc heeft geprobeerd?
Ik ben sinds april de eigenaar van T en vooral H. Geen tv meer kijken, problemen op werk, weinig visite. Zoemen, piepen.
Ik gebruik nu oxazepam. Maar wil er ook graag vanaf. Maar het is niet te verdragen zonder.
Ik ben heel benieuwd naar ervaringen. Omdat cbd ook werkzaam is voor epileptie. ( zie national geographic juni 2015). En T en H ook in de hersens plaatsvindt.

Plaats reactie