Medicinale wiet: drug of medicijn ter verlichting Tinnitus?

Moderators: moderator, forumadmin

Frits

Re: Medicinale wiet: drug of medicijn ter verlichting Tinnit

Bericht door Frits » vr 03.10.2014 12:07

Het kost nogal wat! 8 )
Hartelijke groet,

Frits

pazzabuzz

Re: Cannabis, medisch gezien...

Bericht door pazzabuzz » do 03.03.2016 13:51

Anonieme Patient X schreef:Heren dames en Kees, toeval bracht mij op deze website en forum bericht.

U zegt; Jaren geleden is er een poosje met staatstoezicht medicinale wiet gekweekt. Dat is op een mislukking uitgelopen. Dus daar zal men niet zo gauw opnieuw aan beginnen.

U bent niet op de hoogte, sinds 2003 is het Bureau voor Medicinale Cannabis van het Ministerie van Volksgezondheid Welzijn en Sport gekomen met verbeterde produktie van vier verschillende soorten. Deze doen absoluut niet onder voor de kwaliteit m.b.t. de coffeeshop, waar ook steeds meer aandacht is voor de medische kant van de plant. . De reden dat het medicinale cannabis genoemd word is o.a het bijna steriele productie en behandelings-proces, de gamma straling en de lab-controle's. Deze 'wiet' is vrij van schimmel, kankerverwekkende stoffen of beestjes.. Ze hebben maar 500-1000 patiënten die gebruik maken van de cannabis, mede omdat ze niet mogen adverteren of artsen bezoeken. Ze hadden ooit gehoopt op 40.000 patiënten te mogen rekenen. Zie http://www.cannabisbureau.nl/ (aub)

Ik gebruik het nu een jaar, en ben er als pijn-demper wel tevreden mee. Ook omdat ik geen andere keuzes heb. Ik heb extreme maag aandoening sinds mijn 4e, en reageer extreem op synthetische middelen. Na een leven met veel zwaar werk, o.a. bij militair geneeskundige dienst, werd ik op mijn 35e gediagnosticeerd, na wat jaren vage klachten gehad te hebben.
( slijtage aan alle gewrichten, incl. de rug / tussen-wervelschijven, twee vernauwingen in rug, t.o.v. zenuw/bloedbaan; één v.d. benen, en één v.d. armen ) Zie voor meer achtergrond info; http://onderzoek-zaandam.hyves.nl

Meneer Kees, U bent niet de aangewezen persoon, om anderen te vertellen dat 'die weg niet de juiste is'. Laat mensen hun eigen dingen zoeken en proberen. Er zijn vele soorten therapien, medicijnen, en ook cannabis, wiet of hasj. Elek cannabis soort heeft honderden on-onderzochte actieve stoffen, en kan één en dezelfde cannabis-soort er voor zorgen dat de één in slaap valt, terwijl een ander juist actief word. Als pijn demper werkt het in ieder geval, en het 'voordeel' is dat de rest van je lichaam juist niet verdoofd word, zoals bij bv ibuprofen. Als je dagelijks pijnstillers moet slikken, maar je voelt ( in mijn geval ) nog steeds de
tussenwervelschijf, maar juist NIET de rest van je lichaam, kan je misschien beter iets hebben wat anders werkt. Zo kan je kanker krijgen en het dus te laat merken. Dit zal je niet gebeuren met cannabis. Cannabis werkt bij veel mensen meteen al tussen 6 seconden en een tiental minuten, ontspannend ( dus pijn verlichtend ) en sommige soorten hebben daarnaast de eigenschap om de hersens het lichaam te laten "vergeten", en niet zoals sommigen nog denken, het lichaam volkomen laveloos te verdoven. Daarnaast is bv de ontsmettende werking van cannabis op het kno gebeuren, of de algehele weerstand ondersteunende werking, te weinig onderzocht. Vanwege de ernorme hoeveelheid stoffen in de planten, en de hoeveelheid medische klachten zijn er nog tientallen jaren onderzoek nodig. En natuurlijk honderdduizenden proef-personen.

Welke Griekse wijsgeer zei ook alweer; Wat een feest is voor de één, is gif voor een ander...

namens alle echte gebruikers van de medicinale cannabis, met 'zeer' vriendelijke groeten Jeroen..

pazzabuzz

Re: Medicinale wiet: drug of medicijn ter verlichting Tinnit

Bericht door pazzabuzz » do 03.03.2016 14:00

Beste Jeroen,

bedankt voor deze bijdrage.
Ik ben het helemaal met je eens. Als dit plantje niet had bestaan had ik het niet getrokken. Alle medicatie op aarde werkt niet of is zwaar verslavend, waar ik achter gekomen ben. Voor mij geen alcohol of pillen meer, tenminste geen verslavende zoals benzo's (pammetjes). Wel antidepressiva, antipsychotica, en pillen waar je gewoon rustig van wordt. Daar val ik van in slaap, maar ik slaap pas door als ik een jointje rook voor ik naar bed ga.
Het is zeker niet voor iedereen weggelegd. Net als alcohol heeft het op iedereen een andere werking: de een wordt agressief terwijl de ander iedereen leuk gaat vinden of ziek wordt...
Deden de doktoren maar eens die oogkleppen af en hielden ze maar eens op met die handjeklap met de farmaceutische industrie. Wat is er verkeerd aan een door God geschonken plantje te gebruiken als je 24 uur per dag een straaljager in je oor hebt zitten??????????

Who are you to judge me?!

Met vriendelijke groet,

Pascal Suisoren

Plaats reactie