ontbrekende stof in hersenen die oorsuizen kan veroorzaken

Moderators: moderator, forumadmin

qtip

Bericht door qtip » do 17.12.2009 17:55

Willem Ruist schreef:Artikeltje van apotheker is uit 2001. Nu bijna 2010.

Serotinine op Wikipedia. Iedereen kan info uploaden en op Wiki zetten. Soms hele goede info, soms wat minder...
is idd wat oud :)

maar de strekking blijft volgens mij redelijk overeind.
je kan waarschijnlijk wel bloedprikken en het serotoninegehalte meten, maar aan die waarde heb je niet zoveel.

het gaat erom hoe snel / langzaam het wordt heropgenomen door je hersenen.

en dat kan je volgens mij makkelijker in kaart brengen door naar de symptomen van zo'n "tekort" te kijken...

maar ik zou niet zomaar aan de serotonineheropnameremmers gaan, is best gemeen spul met, als je een beetje pech hebt, hele nare bijwerkingen bv tinnitus.
This may not make sense to you but I have found that not much of anything about tinnitus makes sense.

Willem Ruist

Bericht door Willem Ruist » do 17.12.2009 18:29

Dat heb ik al een tijd lang achter mij gelaten en ben het ook niet weer van plan. Het werd er niet erger van en ook niet minder. Vroeg mij nu midden in de winter af, of de toename van mijn Tinnitus komt door bv te weinig serotinine. 'T zou mooi zijn als het niveau op te meten is. Is het aantoonbaar laag dan zijn SSRI's eventueel een optie, en alleen dan.

Arth

Bericht door Arth » wo 28.07.2010 23:16

De dokter in duitsland heeft mij L-Tryptohan ratiopharm voorgeschreven

en ardeysedon

arth

Brederordie

Bericht door Brederordie » do 29.07.2010 09:42

Ik slik op het moment 5-HTP. Hierin zit ook Tryptohan dus zou ook het serotine gehalte in de herseren moeten bevorderen!

Soner88

Bericht door Soner88 » vr 20.08.2010 03:21

Arth schreef:De dokter in duitsland heeft mij L-Tryptohan ratiopharm voorgeschreven

en ardeysedon

arth
Brederordie schreef:Ik slik op het moment 5-HTP. Hierin zit ook Tryptohan dus zou ook het serotine gehalte in de herseren moeten bevorderen!
Beste Arthur en Brederordie,

ik lees dat jullie allebei een soort Tryptohan middelen gebruiken, mag ik hierbij vragen wat jullie ondervindingen zijn met deze spullen tegenover de Tinnitus???

Positief? Negatief? Of is er weinig verschil op dit moment???

Groetjes,
Soner
Stille waters hebben diepe gronden...

Arth

Bericht door Arth » do 26.08.2010 02:48

Nog even over Tryptohan ,het is een middel om in slaap te komen(aminozuur)

Heb het wel geprobeerd , maar dit gebruik ik niet ,fluoxetine vind ik een beter middel,en heeft nog andere voordelen.

Tryptohan mag niet samen met bv. fluoxetine of andere gelijke middelen gebruikt worden (?) ,staat er in de beschrijving.(Duits)

Fluoxetine veroorzaakt geen oorsuizen.

ASHWAGHANDA voor een betere nachtrust. Kalmeert het zenuwstelsel, verbetert het psychische evenwicht ,misschien ook een idee.

Arth

LK

Serotenine en antidepressiva

Bericht door LK » do 26.08.2010 08:37

Volgens mij heeft het veel te maken met Tinitus in een combianatie met een depressie.Vergelijk het met ernstige rugklachten: na verloop van tijd zijn er patienten die depressief worden van de klachten ze blijven gewoon in hun zetel zitten en zijn steeds bezig met hun rugpijn en wat ze allemaal niet meer kunnen.. We weten allemaal dat niet meer bewegen het slechtste is wat men met rugklachten kan doen. Deze patienten zijn geholpen met antidepressiva, ze gaan terug dingen ondernemen en bekijken het leven weer positief!! Hebben SSRI's het rugprobleem opgelost, nee.
Het is met Tinnitus juist hetzelfde! Maar ik vind persoonlijk dat de NKO artsen en Audiologen iets te vlug deze middelen voorschrijven. Ik heb een ernstige T en Hyperacusis maar ben absoluut niet depressief...ik raad dan ook iedereen aan die niet depressief is om niet met deze medicatie te beginnen!!
Groeten LK
TRT helpt je om Tinnitus uit het bewustzijnsveld te halen en je oren minder gevoelig te maken!

Plaats reactie