Zure oordruppels met hydrocortison FNA

Moderators: moderator, forumadmin

PiepPiep

Zure oordruppels met hydrocortison FNA

Bericht door PiepPiep » do 11.06.2009 12:50

Hallo,

Ik ben vandaag bij de huisarts geweest, vanwege mijn T(Bromtoon). Ik heb in mijn linkeroor vaak pijn en jeuk. De huisarts heeft gekeken maar alles ziet er uitstekend uit. Toch heeft hij mij zure oordruppels met Hydrocortison voorgeschreven mat als (redelijk klinkent) argument dat er mogelijk toch bacterieen zitten die irritatie veroorzaken. Deze druppels heb ik jaren geleden overigens ook voorgeschreven wegens een toen bestaande oorontsteking en daar heb ik nooit last van gekregen in de zin van dat mijn T toenam. Nu heb ik lopen zoeken of de druppels kwaad kunnen en hydrocortison wordt inderdaad genoemd als mogelijke boosdoener. Maar geldt dit ook voor druppels? Die komen toch niet in het bloed en binnenoor terecht? Ik weet niet waar de toevoeging FNA voor staat, daar heb ik niets over kunnen vinden op het internet.

Samengevat: als ik deze druppels 5 dagen gebruik, kan dat dan kwaad? (tis tuurlijk altijd op eigen risico, dat begrijp ik).

JV
Contacteer:

Bericht door JV » do 11.06.2009 13:33

Ik ben bang dat je daar alleen achter kunt komen door het te proberen.
Vergeet niet: de meeste medicijnen hebben ontzettende lange lijsten met mogelijke bijwerkingen... in de praktijk treden de meesten echter zéér zelden op.
De mogelijke bijwerking oorsuizen kom je bij ontzettend veel medicijnen tegen...

Suc6 met de keuze!
Info? Tinnitus? -----> www.jvrijsen.nl

PiepPiep

Bericht door PiepPiep » do 11.06.2009 13:52

JV schreef:Ik ben bang dat je daar alleen achter kunt komen door het te proberen.
Vergeet niet: de meeste medicijnen hebben ontzettende lange lijsten met mogelijke bijwerkingen... in de praktijk treden de meesten echter zéér zelden op.
De mogelijke bijwerking oorsuizen kom je bij ontzettend veel medicijnen tegen...

Suc6 met de keuze!
Bedankt voor het antwoord!

Denk dat ik het maar ga proberen, (ik heb ze immers ooit al zonder problemen gebruikt), als na een dag of drie geen verbetering optreedt stop ik alsnog.

Kees

Bericht door Kees » do 11.06.2009 14:15

Natuurlijk kan de stof van die druppels in je bloed komen.
Via de poriën van je huid worden ook veel stoffen van buitenaf opgenomen.
Maar inderdaad, je kunt er alleen maar achter komen door het te proberen.

Sterkte ermee.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

PiepPiep

Bericht door PiepPiep » do 11.06.2009 20:16

Kees schreef:Natuurlijk kan de stof van die druppels in je bloed komen.
Via de poriën van je huid worden ook veel stoffen van buitenaf opgenomen.
Maar inderdaad, je kunt er alleen maar achter komen door het te proberen.

Sterkte ermee.
Maar zal zal toch relatief weinig zijn? En van datgene wat in mijn bloed komt, komt er weer een heel klein beetje in mijn oren terecht, toch???

PiepPiep

Bericht door PiepPiep » vr 12.06.2009 00:35

treep46 schreef:over de hoeveelheid kan ik weinig zeggen. Maar het hele lichaam zit natuurlijk vol met bloedvaatjes, groot en miniem klein. Dus de ingenomen stof kan overal komen. Wel is het zo dat een ingenomen stof alleen zijn weg zoekt naar de plaats waar voor de stof bedoeld is. Jos zei het ook al. Je komt er alleen achter door het te proberen. Groeten Joost.
Bedankt Joost!

Vind het toch een beetje eng, inmiddels. Ik heb echt een hele heftige brom en vaak weet ik het niet of ik het emotioneel ga redden. En stel dat het nu nog erger wordt, dan houdt het wel een beetje op. Maandag zie ik een audioloog. Zal het eerst maar eens met hem bespreken. Al is hij natuurlijk geen kno-arts. Ik heb het nog wel nagevraagd bij mijn huisarts en die zei dat het geen kwaad kan. Maar ja, da's dezelfde man die nog nooit van mijn type klacht had gehoord dus dat geeft niet echt veel vertrouwen... :cry:

PiepPiep

Bericht door PiepPiep » vr 12.06.2009 09:40

Nou, ik ben vanochtend begonnen. Voelt op de 1 of andere manier toch goed. Ik ga het 5 dagen proberen. Ben erg benieuwd, zou echt een wonder zijn als die bromtoon en overgevoeligheid voor laag geluid minder zou worden! Maar je weet nooit!

Brederordie

Bericht door Brederordie » vr 12.06.2009 09:50

Hoi Piep piep,

Ik ben ook erg benieuwd hoe eea zich ontwikkeld!
Ik heb ook (ondermeer) aan 1 oor een lage bromtoom en overgevoeligheid voor lage tonen!

Ik hoop (ook voor jou natuurlijk :D ) dat het een positief effect heeft :cool:

Groeten en succes,
Gert.

Anke
Contacteer:

Bericht door Anke » vr 12.06.2009 10:27

FNA =
Het Formularium der Nederlandse Apothekers is een verzameling voorschriften van geneesmiddelen die de apotheek zelf kan maken. In het FNA staan alleen voorschriften van geneesmiddelen die niet in de handel zijn.

Ik gebruik ook deze oordruppels regelmatig vanwege eczeem. Heb er nog geen last van gehad.

Anke

PiepPiep

Bericht door PiepPiep » vr 12.06.2009 10:34

Brederordie schreef:Hoi Piep piep,

Ik ben ook erg benieuwd hoe eea zich ontwikkeld!
Ik heb ook (ondermeer) aan 1 oor een lage bromtoom en overgevoeligheid voor lage tonen!

Ik hoop (ook voor jou natuurlijk :D ) dat het een positief effect heeft :cool:

Groeten en succes,
Gert.
Hee een lotgenoot!! (al is het natuurlijk wel balen dat jij het ook hebt!).
Tja, ik vind die gevoeligheid voor LFG echt het ergst. Echt raar, je wordt op een dag wakker met een bromtoon en binnen een week of 3 kun je een bus of auto op een kilometer afstand afstand aan horen komen. Ik kan er maar niet aan wennen :evil:

PiepPiep

Bericht door PiepPiep » vr 12.06.2009 10:37

Anke schreef:FNA =
Het Formularium der Nederlandse Apothekers is een verzameling voorschriften van geneesmiddelen die de apotheek zelf kan maken. In het FNA staan alleen voorschriften van geneesmiddelen die niet in de handel zijn.

Ik gebruik ook deze oordruppels regelmatig vanwege eczeem. Heb er nog geen last van gehad.

Anke
Hoi Anke,

Bedankt voor de verduidelijking! Ik dacht dat FNA stond voor een of andere chemische toevoeging. Goed om te horen dat jij er geen last van hebt, dat is ook mijn ervaring tijdens die keren dat ik een oorontsteking had!

Brederordie

Bericht door Brederordie » vr 12.06.2009 11:10

PiepPiep schreef:
Tja, ik vind die gevoeligheid voor LFG echt het ergst. Echt raar, je wordt op een dag wakker met een bromtoon en binnen een week of 3 kun je een bus of auto op een kilometer afstand afstand aan horen komen. Ik kan er maar niet aan wennen :evil:
Ja, ik weet wat je bedoelt... ik heb mijn tv in een uitbouw in mijn huis achter en achter mijn achtertuin een doorgaande weg... ik hoor, als ik tv kijk, constant de lage tonen van al die auto's die langsrijden... ik weet dan op een gegegeven moment niet meer of de lage toon mijn "eigen" brom is of dat die van een auto is...

PiepPiep

Bericht door PiepPiep » vr 12.06.2009 11:41

Brederordie schreef:
PiepPiep schreef:
Ja, ik weet wat je bedoelt... ik heb mijn tv in een uitbouw in mijn huis achter en achter mijn achtertuin een doorgaande weg... ik hoor, als ik tv kijk, constant de lage tonen van al die auto's die langsrijden... ik weet dan op een gegegeven moment niet meer of de lage toon mijn "eigen" brom is of dat die van een auto is...
Ik snap helemaal wat je bedoeld! Ben jij er wel zeker van dat die brom een T is?

Zelf ben ik er nog niet uit. Het ene moment denk ik van wel, maar het klinkt en "voelt" zo vaak alsof ik gewoon iets hoor, ontzettend verwarrend (en gekmakend).

Brederordie

Bericht door Brederordie » vr 12.06.2009 11:47

PiepPiep schreef:
Ik snap helemaal wat je bedoeld! Ben jij er wel zeker van dat die brom een T is?

Zelf ben ik er nog niet uit. Het ene moment denk ik van wel, maar het klinkt en "voelt" zo vaak alsof ik gewoon iets hoor, ontzettend verwarrend (en gekmakend).
Als ik op een bepaalde manier met mijn hoofd schud is de brom op het moment dat ik dat doe weg... hij is er na een fractie van een seconde weer als ik daar mee stop!

Zou het dan ook wat anders kunnen zijn dan? Hij komt iig wel degelijk van binnenuit! Het is idd erg verwarrend én uiterst vervelend :-(

PiepPiep

Bericht door PiepPiep » vr 12.06.2009 11:55

Brederordie schreef:
PiepPiep schreef:

Als ik op een bepaalde manier met mijn hoofd schud is de brom op het moment dat ik dat doe weg... hij is er na een fractie van een seconde weer als ik daar mee stop!

Zou het dan ook wat anders kunnen zijn dan? Hij komt iig wel degelijk van binnenuit! Het is idd erg verwarrend én uiterst vervelend :-(
Als ik met mijn hoofd schudt, heb ik hetzelfde! En als ik 20 seconden mijn oren afsluit met mijn vingers dan is daarna de bromtoon ook weg om vervolgens weer harder terug te komen :?

Plaats reactie