Melatonine

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
lagendijk

Melatonine

Bericht door lagendijk » za 29.10.2005 19:01

Is er iemand die ervaring heeft met het middel "Melatonine" als inslaapmiddel ?

anitaheimans@hotmail.com

Bericht door anitaheimans@hotmail.com » za 29.10.2005 21:48

ik heb het geprobeert,de eerste nacht was geweldig,maar toen werd het gelijk al minder.melatomine word veel voorgeschreven ann mensen met adhd,die schijnen geen melatomine aan te maken in de hersens,en dus voor hun werkt het goed.
anita

Linda

Bericht door Linda » zo 30.10.2005 11:32

Bij mij hielp het helaas niet,heb zelfs 6 mg. geslikt per nacht.

Groetjes, Linda

Ron

Re: Melatonine

Bericht door Ron » vr 04.11.2005 23:12

lagendijk schreef:Is er iemand die ervaring heeft met het middel "Melatonine" als inslaapmiddel ?
Je zou ook het aminozuur tryptofaam kunnen gebruiken, dit aminozuur wordt in je lichaam omgezet in melatonine. Helaas werken deze middelen maar even.

Linda

Bericht door Linda » za 05.11.2005 12:31

Ik ben zelf ook tryptofaan gaan slikken. Duurt wel even voor het werkt maar heb er nu wel baat bij. Werkt op de slaap maar ook op de stemming (wordt nl. ook omgezet in serotonine).
's-avonds voor het slapen (uur van te voren) twee capsules, merk L-tryptofaan van AOV (400 mg).

Groetjes, Linda

aadhoog

Bericht door aadhoog » wo 20.12.2006 21:04

Ik neem ook af en toe Melatonine in. (2 pilletjes) Heb wel het idee dat ik dan iets dieper en vaster slaap, en meer droom, maar ik kom er zeker niet de hele nacht mee door.

Kees

Bericht door Kees » wo 20.12.2006 21:09

Hallo allemaal,

Ik neem drie tabletjes van 0,1 mg per avond in, dat bevalt mij het beste.
Ik slaap er wel een stuk beter door dan anders.
Oké, soms zit er toch wel eens een wat mindere nacht in dat ik slecht of weinig slaap,
maar dat zal niemand onbekend voorkomen denk ik.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

AmTam

Bericht door AmTam » do 21.12.2006 09:24

Ik neem elke avond een cocktail in van 1 capsule L-Tryptofaan 400mg (net als Linda), 1 capsule Valeriaan en 3 pilletjes van 0,1mg Melatonine.

De Tryptofaan en de Melatonine gebruikte ik al voordat ik T. kreeg, omdat ik altijd al problemen heb gehad met inslapen. Met deze mix ben ik binnen een half uurtje vertrokken, wat voor mijn doen erg snel is.

Het grote voordeel van Melatonine is dat je het langere tijd kunt gebruiken en er, in tegenstelling tot 'normale' slaapmiddelen, niet steeds meer van nodig hebt voor hetzelfde effect. Bovendien werkt het niet verslavend.
Ook ben je de volgende dag niet moe of duf. En als laatste is Melatonine ook nog eens een krachtige anti-oxidant.

Ik lijk wel een verkoper van het spul... :D

aadhoog

Bericht door aadhoog » do 21.12.2006 11:27

AmTam schreef:En als laatste is Melatonine ook nog eens een krachtige anti-oxidant.
wat houdt dat in ? anti-oxidant....

AmTam

Bericht door AmTam » do 21.12.2006 12:47

aadhoog schreef: wat houdt dat in ? anti-oxidant....
Antioxidant

Ik link maar even naar de Engelstalige Wiki, omdat die veel uitgebreider is dan de NL-talige.

Antioxidanten zouden een gunstig effect op onder andere Tinnitus hebben. Maar zoals zo vaak met dit soort zaken is er geen echt keihard bewijs. Maar aangezien antioxidanten sowieso goed voor je gezondheid zijn geldt wat mij betreft het motto: baat het niet, dan schaadt het niet. :-)

Google anders maar eens op "antioxidant+tinnitus" en je krijgt talloze links over de relatie tussen deze twee.

Mart070

Melatonine

Bericht door Mart070 » zo 09.12.2007 14:13

Ik gebruik melatonine sinds 8nov.2007 in combinatie met methylfenidaat. Dit daar ik door de tinnitus al bijna 12 jaar slecht slaap. Sinds 10nov2007 zijn mijn Tinnitus klachten met zeker 80% afgenomen en slaap ik ook goed. Ben in 12jaar niet zo uitgerust geweest als de laatste weken. Melatonine ( de natuurlijke slaapverwekker ) neem ik smiddags om 16U in ( 0.5mg) daar het na ong.8 uur gaat werken. Dit middel is puur om je dag nacht ritme weer goed in te stellen.

Alberto

Bericht door Alberto » di 11.12.2007 13:15

Ook ik gebruik drie tablettjes van 0,01 mg.
Slaap daardoor sneller in en slaap dan wat beter.

Het slapen blijft toch enigzins verschillend, zeg maar twee nachten wat minder en de derde weer beter.
Heel soms lukt het me om een zes uur achter elkaar te halen, maar dat is helaas zeldzaam.

Groeten Alberto.

Kees

Bericht door Kees » di 11.12.2007 16:11

Mart070 schreef:Ik gebruik melatonine sinds 8nov.2007 in combinatie met methylfenidaat. Dit daar ik door de tinnitus al bijna 12 jaar slecht slaap. Sinds 10nov2007 zijn mijn Tinnitus klachten met zeker 80% afgenomen en slaap ik ook goed. Ben in 12jaar niet zo uitgerust geweest als de laatste weken. Melatonine ( de natuurlijke slaapverwekker ) neem ik smiddags om 16U in ( 0.5mg) daar het na ong.8 uur gaat werken. Dit middel is puur om je dag nacht ritme weer goed in te stellen.
Beste Mart,

Dat is vreemd, op de bijsluiter van mijn Melatonine staat dat je het één á twee uur voor het slapen gaan moet innemen.
Dat doe ik ook altijd en ik slaap er dan heel goed op.
Verder staat erbij als je goed wil doorslapen neem het dan een 1/2 uur voor het slapen gaan.

Ik gebruik nu Melatonine van SleepzZ.
Ik heb ook wel eens Melatomatine gebruikt, dat is een ander merk, maar die moet je volgens de bijsluiter ook twee uur voor het slapen gaan innemen.
Ook ik gebruik altijd 3 tabletje van 0,1 mg.
Heb er ok wel eens 4 of 5 geprobeerd als ik me niet goed voelde maar sliep dan gewoon slechter.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Mart070

Bericht door Mart070 » di 11.12.2007 16:34

lagendijk schreef:Is er iemand die ervaring heeft met het middel "Melatonine" als inslaapmiddel ?
Sinds 8 november 2007 gebruik ik melatonine 0.5mg met goed resultaat. Melatonine is GEEN inslaap middel zoals ik hier lees. zie deze URL = http://nl.wikipedia.org/wiki/Melatonine of deze url http://ftp.castel.nl/~voss01/artsen/melatonine.htm
Melatonine is een natuurlijke lichaams eigen stof (hormoon) welke je dag nacht rimtme bepaald. Dit wordt aangemaakt door de pijnappelklier (epifyse ) en je netvlies. Daarom is TV kijken en achter je PC werken s avonds voor het slapen gaan slecht ( breekt de melatonine af ) als je al slaap problemen hebt.

De werking van melatonine begin al aan het eind van de middag en bouwt zich langzaam op gedurende de avond ( in een normaal geval ) En daar ik door de Tinnitus vaak niet kon slapen dus ook je dag nacht ritme gaat verleggen raak je helemaal uit balans daar rust en slaap juist heel belangrijk is voor Tinnitus patienten.

Ik neem het om 16.00U smiddags in. 1/2 tablet van 0.5mg en als ik tegenwoordig rond 23.15 naar bed ga ....slaap ik met 15 a 20 min ipv uren wakker liggen. En slaap ook door zonder wakker te worden van Tinnitus.

Echter op langer termijn weet ik niet of er gewenning ontstaat en of dit aanhoudt. Wel is mij megedeeld dat mocht het veranderen ik evtueel s avond ook 1mg of zelfs 2mg 1 uur voor het slapen mag innemen.

Let op: Dit zijn niet de Melatonine Forte tabletten die je bij de Drogist koopt daar deze uit tomaten extract 0.1mg melatonine halen. Zie samenstelling van de tabletten. De dosis in mg is vele malen lager!!!. Ik krijg deze op recept van mijn arts 1tabl bevat 1mg ( dus 10x zo sterk ) en is chemisch en niet homeopatisch. Dus echte melatonine wordt alleen door een arts voorgeschreven.

Wil je niet iets chemisch dan moet je dit homeopatische slaapmiddel eens proberen. Dit heeft net als Melatonine geen na werking of als je wakker wordt een duf / niet uitgerust gevoel.

Sambroza sap echter is dit alleen via internet te verkrijgen zover ik weet in 100ml en kost als ik me goed herinner rond de €15 excl verzend kosten. zie url http://www.easysleepplaza.com/webshop/

Succes Mart

Mart070

Bericht door Mart070 » di 11.12.2007 21:10

Kees schreef:
Mart070 schreef:Ik gebruik melatonine sinds 8nov.2007 in combinatie met methylfenidaat. Dit daar ik door de tinnitus al bijna 12 jaar slecht slaap. Sinds 10nov2007 zijn mijn Tinnitus klachten met zeker 80% afgenomen en slaap ik ook goed. Ben in 12jaar niet zo uitgerust geweest als de laatste weken. Melatonine ( de natuurlijke slaapverwekker ) neem ik smiddags om 16U in ( 0.5mg) daar het na ong.8 uur gaat werken. Dit middel is puur om je dag nacht ritme weer goed in te stellen.
Beste Mart,

Dat is vreemd, op de bijsluiter van mijn Melatonine staat dat je het één á twee uur voor het slapen gaan moet innemen.
Dat doe ik ook altijd en ik slaap er dan heel goed op.
Verder staat erbij als je goed wil doorslapen neem het dan een 1/2 uur voor het slapen gaan.

Ik gebruik nu Melatonine van SleepzZ.
Ik heb ook wel eens Melatomatine gebruikt, dat is een ander merk, maar die moet je volgens de bijsluiter ook twee uur voor het slapen gaan innemen.
Ook ik gebruik altijd 3 tabletje van 0,1 mg.
Heb er ok wel eens 4 of 5 geprobeerd als ik me niet goed voelde maar sliep dan gewoon slechter.

Kees ik heb je gemail over je vraag. Ook een schema en bijsluiter meegezonden
http://www.apotheek.nl/templates/genees ... cijnID=871
Zie punt 6: Hoe moet ik dit middel ( melatonine) gebruiken. Kopje slaapstoornis.

gr. Mart

Plaats reactie