Prik tegen Mexicaanse griep

Moderators: moderator, forumadmin

WillyFaber

Bericht door WillyFaber » vr 06.11.2009 17:28

Ik heb net de gewone griepprik gehaald en tot nu toe reageer ik er goed op. Geen verhoogd oorsuizen.
Maar nu ben ik bang dat ik dat bij het vaccin tegen de Mexicaanse griep dat wel krijg omdat daar een adjuvans in zit. Dat schijnt een versterkende stof te zijn die in al die prikken zit.
Omdat ik nogal heftig reageer op medicijnen, ben ik bang dat door dit bestanddeel de tinnitus erger gaat worden.
Ik heb al gemaild met Dr Wilden en Dr de Ridder. Ik had nl bij de apotheek een lijst met bestanddelen gevraagd en gekregen.
Heeft iemand al ervaring met deze Mexicaanse griepprik?

Willy Faber
Voor vragen betreffende T en H en SH kun je me mailen willy_faber@hotmail.com

Kees

Bericht door Kees » za 07.11.2009 13:45

Geen idee.

Volgende week ga ik voor de griepprik.
Ik doe het gewoon, zie wel wat er verder van komt.
Laatst gewijzigd door Kees op ma 09.11.2009 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

WillyFaber

Bericht door WillyFaber » zo 08.11.2009 21:11

Ik heb een email op mijn vraag gehad van Dr de Ridder en die mailde dat het normaliter geen problemen oplevert ivm tinnitus.
Maar ik ben nog aan het overdenken of ik het wel/niet doe. Ben er nog niet helemaal uit. Ik zou graag jullie ervaringen willen horen.

Willy Faber.

WillyFaber

mexicaanse griepprik

Bericht door WillyFaber » di 10.11.2009 16:05

Ik heb net mail gehad van Dr Wilden. En die mailt dat de invloed van deze prik niet bekend is op het gehooroorgaan. Dus ook niet of de tinnitus erger of niet erger ervan wordt.

Graag verneem ik jullie ervaringen.

Willy Faber

WillyFaber

Bericht door WillyFaber » do 12.11.2009 09:02

Hoi Joost en anderen, ja, als ik niet in de risicogroep zat ging ik ook niet, denk ik. Maar nu voel ik me een beetje ingeklemd tussen de prik die, wellicht net als medicijnen, de tinnitus opjaagd. En de astma.
Maar ik heb wel wat aan jullie reacties. M.n die van Joost, omdat ik veel overeenkomsten zie, in jouw boek, met mezelf.

Dank daarvoor, maar ik ben nog steeds aan het wikken en wegen.

WillyFaber

Bericht door WillyFaber » do 12.11.2009 10:55

Kijk, daar heb ik wat aan Joost! Hoe kom jij ineens aan een medisch adviseur, die ook nog weet hoe tinnitus in elkaar zit? Zoeen heb ik er niet bij de hand hoor.

Dank, Willy

betty
Contacteer:

Bericht door betty » do 12.11.2009 17:04

Hallo,
Ik ga de prik tegen de Mexicaanse griep niet halen omdat er voor mij nog te weinig bekend is over de bijwerkingen.
Ik zit wel in de risicogroep.
Maar dit is mijn mening, ieder moet het voor zichzelf beslissen.
groetjes Betty

opa cor

Bericht door opa cor » do 12.11.2009 19:19

Vorige week de normale griepprik gehad en a.s week de 1e mex. prik
Begin december de 2e mex.prik.
Ik maak me geen zorgen over bijwerkingen.
Er is veel goede voorlichting over geweest.
Het is een mediahype geworden, waardoor ongerustheid is onstaan, vooral door z.g "indianenverhalen. "
Het serum is verwerkt in een z.g drager -adjuvans - wat al geruime tijd, zonder problemen, wordt gebruikt bij diverse inentingen.
vr.gr opa cor

Kees

Bericht door Kees » do 12.11.2009 19:25

Ja, dat bericht van één van onze medische adviseurs vloog vandaag over de
mailboxen van vele vrijwilligers die bij de NVVS hun activiteiten ontplooien.

Joost was me dus al voor met het plaatsen van dit bericht.

Vandaag mijn eerste Mexicaanse griepprik gehad.
Tot nu toe heb ik geen enkele reactie van mijn lichaam ondervonden.
Merk niets, voel niets en zit hier gewoon achter de laptop te schrijven.

Wordt vast wel vervolgd bij de tweede prik.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

WillyFaber

prik tegen mexicaanse griep

Bericht door WillyFaber » do 12.11.2009 21:30

Hoi allemaal,

Dr Wilden mailt me net dat de prik waarschijnlijk geen negative gevolgen zal hebben voor de tinnitus. Dat stelt me gerust.
Heb wel gehoord dat je er 2 krijgt, omdat men nog niet weet op welke prik je wel/niet reageert.

Willy Faber.

Carolan

Re: Prik tegen Mexicaanse griep

Bericht door Carolan » vr 20.11.2009 11:19

WillyFaber schreef:Hoi Joost en anderen, ja, als ik niet in de risicogroep zat ging ik ook niet, denk ik. Maar nu voel ik me een beetje ingeklemd tussen de prik die, wellicht net als medicijnen, de tinnitus opjaagd. En de astma.

Dank daarvoor, maar ik ben nog steeds aan het wikken en wegen.
Willy,

Heb je reeds beslist wat je gaat doen? Ik zit een beetje indezelfde situatie als die van jou: allergisch astma en T

P

Geertje

Bericht door Geertje » vr 20.11.2009 15:41

Ik hou ook niet van al die inentingen. Niet dat ik bang ben voor prikken in tegendeel, maar al die rommel is ook een aanslag op je immuunsysteem.
Maar daar denken de meeste mensen helemaal niet over na.
De laatste keer dat mijn zoon ingeënt moest worden wilde ze in beide armen een cocktail geven van 3 stoffen per arm. In één keer dus tegen 6 ziektes inenten! Nou dat dacht ik toch niet. Ik heb hem er 1 laten geven en in de inhaalronde de andere. Er werd wel even gekeken maar meer ook niet.
De meeste mensen staan je echt aan te kijken, van waar heeft die het over, maar ik ben geloof ik één van de weinig die over dit soort dingen nadenkt. De mexicaanse griep is gewoon een griep. Aan elke griepsoort gaan mensen dood, hoe erg het ook is. En ik vind dat deze gewoon te kort op de markt is om er zeker van te zijn dat die veilig is. De enting tegen de Q koors hebben ze ook nog niet op de markt gezet omdat die nog teveel bijwerkingen geeft...........
Volgens mij is het hele gedoe over die mexicaanse griep een hoop gedoe voor niks.
Maar iedere moet voor zich weten wat ze doen. Dat mag gelukkig in NL.
Waar ik woon zijn er zelfs verpleegkundigen die zich niet laten enten........weten die meer dan wij??

Groetjes Geertje

Zathros

2de prik mex

Bericht door Zathros » ma 07.12.2009 12:30

Ik heb vorige week mijn 2de prik gehaald en heb het geweten hoor.
In een ander deel van het forum al vermeld hoe dit verloopt en wat te doen.
Ik ben al geen voorstander van al die spuit troep, daar ik zieker ben van de injecties dan dat ik ziek word van de griep zelf blijkt elke keer opnieuw als ik de raad van de huisarts opvolg.
Ik schijn genoeg immunostoffen te hebben in mijn lichaam, eerder teveel dan te weinig heeft onderzoek in het verleden al eens uitgewezen(allergie en overgevoeligheid)

Maar die 2de injectie is bij mij niet in de koude kleren gaan zitten.
Ik heb een enorme toename van mijn Tinnitus ervaren en tot op heden(4 dagen na dato) nog geen 'verbetering' naar het oude niveau wat al heftig genoeg was.

De problemen begonnen al 6 a 7 uur na de prik. de volgende ochtend heel erg heftig Tinnitus met de nodige bijverschijnselen, dronken loopje, misselijk en duizelig. de meesten van jullie kennen die verschijnselen van zware Tinnitus wel inmiddels neem ik aan.

Sterkte ermee allen
Zou Vincent van Gogh ook Tinitus hebben gehad?
Ik kan me zijn daad in die tijd dan wel voorstellen.
Word er zelf ook knettergek van.

Carolan

Bericht door Carolan » ma 14.12.2009 10:57

Zathros, is je T al terug naar zijn normale niveau gezakt? De griepprik heeft bij mij in elk geval geen enkel effect gehad (behalve 1 dag een licht tintelende hand).

Peter

Zathros

griep prik

Bericht door Zathros » ma 14.12.2009 13:54

hoi Peter,
nope, nog net zo erg slechts 1x een paar uurtjes 'normaal' niveau geweest, koppijn is wel wat gezakt, tintelende vingers met name de vingertoppen komt bij tijd en wijlen nog weer even de kop opsteken, links verklaarbaar(nek hernia) rechts niet is nieuw sinds die dag, en heb nog met dezelfde regelmaat branderig gevoel in mijn hoofd.
Daarop aansluitend afwisselend hoofdpijn en migraines, beiden langzaam wel minder aan het worden.

Bloeddruk is perfect al die tijd, ook iets verdachts eigenlijk want ik rook al meer dan 25 jr, zou op zijn minst iets hoger moeten zijn.
Die is gewoon krap 80/120 zelfs waar het de laatste jaren consequent schommelde tussen de 83/120 tot 85/125 was eigenlijk, ook zoiets raars.

Ben blij voor diegenen die er niet die last van heb als ik nu, gun dit niemand, en mijn ergste vijanden slechts een dagje hooguit.(voor mijn gevoel van rechtvaardigheid wat te sussen misschien)

zeer frusterend allemaal, zeker die onmacht er over.
heb al van alles geprobeerd zoals consequent mijn medicatie innemen, extra meditatie sessies, extra fietsen en lichaamsbeweging, meer afleiding proberen te zoeken maar alles met weinig succes anders dan meer vermoeidheid en concentratie problemen dan doorgaans het geval is.

Lijkt haast wel of ik weer terug bij 'AF' ben en kom niet langs start.

grts.
Ted
Zou Vincent van Gogh ook Tinitus hebben gehad?
Ik kan me zijn daad in die tijd dan wel voorstellen.
Word er zelf ook knettergek van.

Plaats reactie