ANTI EPILEPTICA

Moderators: moderator, forumadmin

ANTI EPILEPTICA

ALTIJD
12
32%
SOMS
1
3%
NOOIT
24
65%

Totaal aantal stemmen: 37

ina

Bericht door ina » do 17.05.2007 11:42

Hallo Sandra,
Voor een afspraak met Dr.de Ridder moet je echt geduld hebben.
Dat zul je ervaren als je eenmaal bij hem onder behandeling bent.
Ik heb er een jaar opzitten, voor de uiteindelijke operatie.
Maar je zult ervaren dat het een opluchting is als je eenmaal bij hem
onder behandeling bent.
Hij neemt je serieus, geeft niet op en het allerbelangrijkste...
hij luisterd !!!
Wat de puntentelling betreft heb ik op de site van , behandelingen etc.
aan Matthias, al antwoord gegeven. 16 Mei.
Wens je heel veel sterkte en succes. je zult er geen spijt van hebben.

groeten, Ina

sandra

Bericht door sandra » vr 18.05.2007 23:31

Bedankt voor je antwoord Ina. Op dit moment is de tinnitus echt heel erg luid. Ik kan alleen maar hopen dat dat door de vele stress komt, want zoals het nu is hou ik het niet lang meer vol. Nu ben ik aan 't werk enzo voor school, maar als dit zo blijft onder de vakantie ... Ik hoop echt dat er voor mij op een of andere manier beterschap in zicht is, zij het niet van de medische wereld dan een veretering op natuurlijke wijze eens ik wat meer kan ontspannen.

Ook van Dr De Ridder verwacht ik geen mirakels, het enige wat ik vraag is de reductie tot een aanvaardaar niveau zodat ik terug een beetje een normaal leven kan leiden. De tinnitus heeft echt wel een domper gezet op mijn laatste jaar aan de univ. Ik ben nooit een caféganger geweest, maar ooit eens terug 'onder de mensen kunnen komen' zou echt fijn zijn.

Groet,
Sandra

thijs

Bericht door thijs » za 19.05.2007 08:11

Hoi Sandra,

dat klinkt niet goed :-(

Als ik zelf veel last heb ga ik altijd onder de douche staan, dan hoor ik het niet en is ook wel erg ontspannend. Om onbekende reden is de tinnitus vaak ook net iets zachter daarna. Vaak is de t 's avonds harder dan 's ochtends, dan ga ik 's avonds even douchen en dan vroeg naar bed. Dat laatste helpt ook wel bij mij.. Evt. overdag sporten dat je 's avonds wat sneller in slaap valt.

Beterschap en succes met je scriptie!

sandra

Bericht door sandra » za 19.05.2007 20:56

Hallo Thijs

Ik ga ook vaak 's avonds onder de douche staan omdat ik het dan niet hoor, maar volgens mij hoor ik het geluid daarna meestal juist harder, wat natuurlijk niet fijn is. Voor sporten is helaas nu nogal weinig tijd, in de zomer ben ik wel een fervent tennisser. Hopelijk helpt dat om te ontspannen en idd om goed te slapen.

Mijn scriptie is inmiddels ingeleverd, gelukkig maar, ik ben nu aan 't studeren voor een vervroegd examen. Dan nog een paper schrijven en als de blokperiode begint en iedereen hard moet werken, heb ik wel even rust :-) Er wachten mij nog 2 examens eind juni en dan ben ik hopelijk afgestudeerd met een lange zomer voor de boeg. Toch één fijn vooruitzicht ...

Groeten,
Sandra

ina

Bericht door ina » za 19.05.2007 21:58

Een afspraak bij Dr.de Ridder hoeft niet altijd uit te monden in de plaatsing electrode en stimulator.
Bij onderzoek is dat de laatste behandeling die hij aanbied.
Het hangt van veel factoren af. Er zijn echt andere behandelingen
mogelijk. Deze man is bezeten (positieff bedoeld) om genezing van tinnitus te vinden.
Zou aanraden, ga naar hem toe en vraag.
Hij zal luisteren, je respecteren en serieus nemen.
Het grootste probleem is om een afspraak te krijgen.
Hij reist de wereld rond, naar symposia, doet onderzoek met
neurologen in Amerika en Londen.
Wij zouden het een hobby noemen, voor hem is het zijn ultime doel.
Zelf ben ik nog steeds blij dat ik hem heb leren kennen.
Het is een prettige snuiter ( sorry) maar hij is pas 42,
gevoel voor humor en speelt geen god.
( krijg hier geen geld voor hoor, om hem aan te prijzen!!!!)
En, kom je er niet uit, of wat voor reden je ook hebt, NIEMAND hoeft.
Als je niets probeert, gebeurt er ook niets.

groeten, Ina

sandra

Bericht door sandra » za 19.05.2007 23:40

Het is ook omwille van zijn goede reputatie wat betreft het ernstig nemen van tinnituspatiënten dat ik naar hem toe ga. Een afspraak heb ik gelukkig al. Na zoveel over hem te hebben gelezen en gehoord, word ik wel benieuwd :-)

Vriendelijke groet,
Sandra

sandra

Bericht door sandra » wo 30.05.2007 18:57

Matthias,

Ik dacht dat je dit misschien wel wilde weten. Vandaag ben ik naar Vanderwegen geweest voor de resulaten van die MRI (alles was prima) en om te zeggen wat er van de Rivotril is geworden.

Hij heeft zo nog eens helemaal uitgelegd hoe het oor werkt enzo en bij mij was alles in orde dus hij vermoedt idd dat het probleem in de hersenen zit. Wat de oren betreft zei hij zelf dat hij uitgebabbeld was. En toen... kwam de doorverwijzing naar De Ridder. Hij begon er zo over en zei 'daar heb je mss al wel van gehoord' en ik heb dan maar ineens gezegd dat ik al een afspraak had. Hij vond dat blijkbaar goed geanticipeerd dat ik dat al had gedaan en zei dat dat idd de persoon is die er het meest intensief mee bezig is.

Het feit dat Vanderwegen zegt dat 'm uitgepraat is, is natuurlijk wel allesbehalve een goed teken. Als De Ridder mij ook niet kan helpen, is er een probleem. Maar dat zien we dan wel weer.

Jij nog geen beterschap met de rivotril?

Groet,
Sandra

Matthias84

Bericht door Matthias84 » do 31.05.2007 02:24

Dag Sandra,

leuk dat je dat even laat weten. Nee nog geen beterschap met die Rivotril.
Ik was er wel even 2 dagen mee gestopt en heb toen ook net 2 keer slecht geslapen. Maar dat kan ook zijn omdat ik net toen tot 5u in de nacht wat aan mijn thesis lag te werken en dus mijn ritme volledig ontregeld was. Ik denk dat er ook ontwenningsverschijnselen aan kunnen zitten, dus voorlopig neem ik nog maar een pilletje om redelijk in te slapen.

Ik heb ook een nieuwe afspraak gemaakt bij Vanderwegen. Zo'n MRI scan van m'n oor heb ik nog niet gehad, weet je wat ze daarop willen zien? Zal hem dat dan maar vragen of dat nut heeft.

Ik heb ondertussen 4 oorkaarsen gekocht. Ik weet dat het kwakzalverij is, maar ik moet het proberen voor mezelf. In de handleiding staat dat je ze telkens in beide oren moet gebruiken. Volgens mij een trukje om je er dubbel zoveel aan te smeren, ik ga ze alle 4 in't zelfde oor gebruiken als m'n ouders terug zijn uit vakantie.

Als Vanderwegen niets meer weet stuurt ie je dus door naar Dr Ridder, goed om weten. Voor ik daaraan begin wil ik wel nog wat andere dingen proberen zoals:
-TinnitusTamer waarmee ik nu bezig ben sinds 2 weken maar nog geen resultaat
- Faschiatherapie : heb verhaal gehoord van iemand die hierdoor ervan af geholpen is door te werken op de nekspieren, zijn een soort alternatieve kinesisten. Kzou wel moeten weten hoe die eraan geraakt is in de 1e plaats (lawaai of niet?)
- Osteopathie/Homeopathie
- Misschien wel lasertherapie in Duitsland als ik binnenkort een job heb.
En dan nog die pilletjes N-acetylcysteine or NAC

Maar dat is voor binnen een paar maand als ik afgestudeerd ben. Nog een lange weg naar uitlsuitsel dus.

Je mag me altijd op de hoogte houden van je "vorderingen" anders.

Groeten,
Matthias

sandra

Bericht door sandra » vr 01.06.2007 14:51

Op een MRI wilde hij zien of het slakkenhuis zelf in orde was. Dat dient ook om vasculaire oorzaken uit te sluiten en volgens mij ook om absoluut zeker te zijn dat er geen tumor ofzo zit. Echt nuttig heeft mij dat nooit geleken, maar ik denk dat Vanderwegen zeker moest zijn dat alles in orde was voor hij mij doorstuurde ofzo. Want hij zei op 't einde dat hij dat allemaal moest onderzoeken omdat anders het eerste wat ze op de neurochirurgie doen is je terug naar NKO sturen en da's niet de bedoeling natuurlijk.

Ik ben ondertussen gestopt met de rivotril en aangezien het niet helpt was het natuurlijk niet nuttig daarmee door te gaan.

Volgens mij ga ik in de vakantie ook wel een aantal van die dingen proberen die je opnoemt, oorkaarsen enzo. Ik sta daar normaal ook wel sceptisch tegenover maar langs de andere kant weet je maar nooit zeker. Totnogtoe heb ik alleszins maar heel weinig zelf naar oplossingen gezocht... Ook omdat het bij mij is veroorzaakt door stress en niet door beschadiging als gevolg van geluid, ik vind dat zo moeilijk om vatten.

Veel goede moed nog voor die thesis! Ik mag die van mij maandag gaan verdedigen voor de jury ...

Sandra

Matthias84

Bericht door Matthias84 » za 07.07.2007 15:00

Ik ben verleden week naar dr. Vanderwegen geweest.
Ze hebben mij doorverwezen naar De Ridder. De 1e afspraak is pas 6 november spijtig genoeg. Ben wel vergeten vragen van die MRI dus hopelijk struurt De Ridder me daarvoor niet terug.

Ondertussen oorkaarsen geprobeerd, heeft niet geholpen. Nu ik de werking ervan van dichtbij gezien heb verbaast me dat niet.

Ga nu afspraak maken voor die fascia-therapie.

sandra

Bericht door sandra » vr 13.07.2007 16:55

Die onderzoeken (TMS en qEEG) die ik heb zijn in september maar mijn volgende afspraak met De Ridder zelf is ook pas november, ik dacht zelfs de 6de ook. Enfin ja, feit is dat die man nogal druk bezet is en de wachttijden lang. Ik vind dat ook zeer vervelend.

Ik weet niet of zo'n MRI absoluut noodzakelijk is, maar hij heeft mij wel gevraagd of ik volgende keer de resultaten kon meebrengen. (Hoewel Vanderwegen mij ze zelf mee naar huis had gegeven...) Volgens mij is dat gewoon om zeker te zijn dat het geen tumor is.

Jammer van die oorkaarsen. Hopelijk gaat het beter met die fascia therapie.

Groeten,
Sandra

Plaats reactie