Brandend maagzuur (reflux)

Moderators: moderator, forumadmin

Gebruikersavatar
Carolan
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 20.05.2009 20:36
Locatie: Gent

Brandend maagzuur (reflux)

Bericht door Carolan » do 09.09.2010 15:03

Ik nam gisteren omeprazol (nexiam) voor een behandeling van reflux (brandend maagzuur) en ik stelde vast dat deze nacht mijn T sterk is toegenomen. Zijn er nog mensen met ervaringen en met mogelijke alternatieven voor dit medicijn?
Laatst gewijzigd door Carolan op wo 05.10.2011 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Kees
Berichten: 7000
Lid geworden op: zo 17.07.2005 11:30
Locatie: Deventer

Bericht door Kees » do 09.09.2010 19:18

Zie mijn antwoord in een andere topic hierover.

http://forum.nvvs.nl/forum_oud/tinnitus ... 4165#34165


Graag nie teveel dezelfde vragen in verschillende topics plaatsen.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Jante
Berichten: 570
Lid geworden op: zo 10.01.2010 22:24

Bericht door Jante » za 11.09.2010 00:11

Ik heb ook Pantoprazol vaak gebruikt, geen vermeerdering van T gemerkt.

Oef dit had in die andere topic gehoord geloof ik, sorry

Groet!
Jante

Gebruikersavatar
Carolan
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 20.05.2009 20:36
Locatie: Gent

Bericht door Carolan » za 11.09.2010 15:16

Jante,

Ben je van die reflux dan vanaf geraakt?

Peter

Jante
Berichten: 570
Lid geworden op: zo 10.01.2010 22:24

Bericht door Jante » za 11.09.2010 22:30

Daar kan ik eigenlijk niet veel over zeggen, Carolan.
Volgens mij was de reflux niet de oorzaak van mijn maagproblemen (een pijnlijk haast continu hongergevoel, als of er een gat in mijn maag zat), maar teveel stress en teveel drank.
De arts constateerde reflux omdat de opening tussen maag en slokdarm is verwijd (gezien op een gastroscopie). Ik neem niet aan dat dat veranderd is. Toch heb ik geen last meer van mijn maag.
Het stond kennelijk los van de reflux.

Groet! Jante

Gebruikersavatar
Carolan
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 20.05.2009 20:36
Locatie: Gent

Bericht door Carolan » ma 13.09.2010 15:11

Jante,

Ik ben reeds gestopt met het medicijn (na drie dagen) omdat ik toch reageer op het middel met een hogere T (elke dag een beetje erger + wat H). Ook kreeg ik gisteren blauwe plekken. Wat een ellende... ik word er depressief van.

Jante
Berichten: 570
Lid geworden op: zo 10.01.2010 22:24

Bericht door Jante » ma 13.09.2010 15:39

Nou, wat een pech!!
Maar Carolan er zijn toch veel andere middelen tegen reflux?
De namen zijn me even ontschoten maar arts en apotheker weten het wel.

Het zachtste middel wat ik ken is Antagel, een vloeistof die als het ware een zacht laagje rond je maag legt. Misschien helpt dat ook? Je kunt het vrij kopen bij de apotheker.

Sterkte!
Jante

Gebruikersavatar
Carolan
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 20.05.2009 20:36
Locatie: Gent

Bericht door Carolan » ma 13.09.2010 19:53

Joost,

Ik gebruik ook Gaviscon, iets gelijkaardigs als Maalox maar het helpt me niet geheel vooruit. Vandaar dat ik vorige week naar de specialist ging voor onderzoek waarna hij een 'straffer' middel voorschreef. Hij schreef twee verschillende medicijnen voor mocht er één tinnitus-triggerend zijn maar op dit moment zijn ze dat alle twee. Morgen ga ik terug. Ik hou mijn hart vast wat hij gaat zeggen...
Laatst gewijzigd door Carolan op wo 05.10.2011 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Kees
Berichten: 7000
Lid geworden op: zo 17.07.2005 11:30
Locatie: Deventer

Bericht door Kees » di 14.09.2010 16:31

Gewone rennies kunnen ook helpen tegen maagzuur.

Is ook een veel gebruikt medicijn en gewoon vrij te koop.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Gebruikersavatar
romagnolo
Berichten: 238
Lid geworden op: ma 10.01.2011 23:28

Re: Brandend maagzuur (reflux)

Bericht door romagnolo » vr 31.08.2012 18:49

Carolan schreef:Ik nam gisteren l (nexiam) voor een behandeling van reflux (brandend maagzuur) en ik stelde vast dat deze nacht mijn T sterk is toegenomen. Zijn er nog mensen met ervaringen en met mogelijke alternatieven voor dit medicijn?
IK WOORD HELEMAAL GEK VAN NEXIUM ,HEB HEFTIG HARTPIJN DRUG OP DE BORST ! EN STERK TINNITUS DE HUISARTS GELOOF
ME NIET EN SCHRIJF HYPOCHONDER DE VISIERIEK
RO

Gebruikersavatar
Kees
Berichten: 7000
Lid geworden op: zo 17.07.2005 11:30
Locatie: Deventer

Bericht door Kees » vr 31.08.2012 19:00

Nexium staat ook in de lijst van de American Tinnitus Association.
Dit middel kan dus Tinnitus veroorzaken.

Kijk maar op mijn homepage, hier en hier.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Gebruikersavatar
romagnolo
Berichten: 238
Lid geworden op: ma 10.01.2011 23:28

Re: Brandend maagzuur (reflux)

Bericht door romagnolo » vr 31.08.2012 19:04

Carolan schreef:Ik nam gisteren omeprazol (nexiam) voor een behandeling van reflux (brandend maagzuur) en ik stelde vast dat deze nacht mijn T sterk is toegenomen. Zijn er nog mensen met ervaringen en met mogelijke alternatieven voor dit medicijn?
HOI >> CAROLAN
ik geubruik pantoprazol ..help heel goed ! de Tinnitus blijf redelig
maar heb wel een hartritme stoornis in dit moment , die ik niet kaan plaatsen
maar wie weet bij jou werk dat heel goed ?
gr
Ro

Gebruikersavatar
romagnolo
Berichten: 238
Lid geworden op: ma 10.01.2011 23:28

Bericht door romagnolo » vr 31.08.2012 19:14

Carolan schreef:Joost,

Ik gebruik ook Gaviscon, iets gelijkaardigs als Maalox maar het helpt me niet geheel vooruit. Vandaar dat ik vorige week naar de specialist ging voor onderzoek waarna hij een 'straffer' middel voorschreef. Hij schreef twee verschillende medicijnen voor mocht er één tinnitus-triggerend zijn maar op dit moment zijn ze dat alle twee. Morgen ga ik terug. Ik hou mijn hart vast wat hij gaat zeggen...
>>
doe een helicobacter pylori ademtest !
of koop je een sefd test die zijn heel goed !
http://tinyurl.com/8osuket

ps heb de test gedaan ben niet meer positief gevonden door deze test
en door biotoop check door maag specialist in ziekenhuis
gr
Ro

Gebruikersavatar
Carolan
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 20.05.2009 20:36
Locatie: Gent

Bericht door Carolan » vr 31.08.2012 22:07

Geen last meer van refluxtoestanden. Ben er van afgeraakt door het volgen van een combinatiedieet en het 'blussen' met amandelnoten. Heb wel ontdekt dat de tiinitus door alle ppi's werd veroorzaakt door een verstoring in de elektrolyse. Ik had bv met stukjes tabletten pantoprazol een therapie opgebouwd (met goedkeuring van de specialist) met 10 mg. Ik kon daar op vlak van t en h daar aan wennen. Echter toen ik met de therapie stopte ontstond opnieuw een t maar vooral h die later dan weer geleidelijk aan verdween. voor mij was het toen duidelijk, met name dat het probleem ontstond door een neurochemische onbalans en niet zoiets als ototoxiciteit...

Gebruikersavatar
romagnolo
Berichten: 238
Lid geworden op: ma 10.01.2011 23:28

Bericht door romagnolo » za 01.09.2012 00:51

Carolan schreef:Geen last meer van refluxtoestanden. Ben er van afgeraakt door het volgen van een combinatiedieet en het 'blussen' met amandelnoten. Heb wel ontdekt dat de tiinitus door alle ppi's werd veroorzaakt door een verstoring in de elektrolyse. Ik had bv met stukjes tabletten pantoprazol een therapie opgebouwd (met goedkeuring van de specialist) met 10 mg. Ik kon daar op vlak van t en h daar aan wennen. Echter toen ik met de therapie stopte ontstond opnieuw een t maar vooral h die later dan weer geleidelijk aan verdween. voor mij was het toen duidelijk, met name dat het probleem ontstond door een neurochemische onbalans en niet zoiets als ototoxiciteit...
humm...
dus geen Tinnitus meer ?
combinatiedieet en het 'blussen met amandelnoten ???
heb je een link hier op de site ??

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten