medicijn citalopram

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
wadloper
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 10.11.2008 15:34

medicijn citalopram

Bericht door wadloper » vr 01.10.2010 20:53

Hallo,

Vraag, wie heeft er ervaring met het medicijn "citalopram"
Verergert het de tinnitus ? en gaat de tinnitus dan weer naar het normale niveau als je stopt met het medicijn.

Ik heb wel enkele reactie s via kees gekregen maar iedere andere reactie is welkom.

De wadloper.

Gebruikersavatar
Maartje
Berichten: 1143
Lid geworden op: zo 22.11.2009 18:28

Bericht door Maartje » za 02.10.2010 12:55

Ik heb het vorig jaar ook voorgeschreven gekregen ivm burnout en depressie. Ik heb het ook niet durven gebruiken vanwege het mogelijke effect op T.
Inmiddels weet ik dat Fluoxetine het enige AD is zonder T als mogelijke bijwerking.
Misschien is dat dan een optie?

Gebruikersavatar
Kees
Berichten: 7000
Lid geworden op: zo 17.07.2005 11:30
Locatie: Deventer

Bericht door Kees » za 02.10.2010 15:37

Kun je misschien proberen, maar ik heb er een zeer slechte ervaring mee.

Na twee keer een tablet ingenomen te hebben was ik helemaal de weg kwijt met een paar slapeloze nachten.
Ik ben er toen acuut mee gestopt.

Daarna ook nooit meer aan de medicijnen geweest.

Maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen.
Elk mens reageert natuurlijk anders op bepaalde medicijnen.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Gebruikersavatar
herci
Berichten: 188
Lid geworden op: di 16.02.2010 19:58
Locatie: Kortrijk, Belgium
Contacteer:

Bericht door herci » di 12.10.2010 18:48

het het 4j geleden genomen omdat ik paniekaanvallen had en blijkbaar zou dat helpen...

Ik heb het een week genomen, en het was de slechtste week in mijn leven. Kon niet meer slapen, had geen adem meer, kon niet eten, was 3 kilo vermagerd in één week en kreeg constant hyperventilatieaanvallen wel 8 per dag zelfs tijdens het autorijden. Ik was een wrak en dacht ik hou dit geen week meer vol, ze mogen me afvoeren naar het ziekenhuis als het zo blijft. Toen kwam mijn ma terug van reis die schrok haar een ongeluk toen ze me zag en heeft het boeltje in de vuilnisbak gegooid. Ben er mee gestopt en een dag later kon ik weer eten en was ik was redelijk back to normal.

So never again for me.
Alhoewel mijn oma het ook nam en die merkte er niks van.
Ze geven die zaken ook aan mensen in rusthuizen denk ik, die verlamd zijn enzo... I guess. Stond op haar medicijnenlijst.

Gebruikersavatar
Maartje
Berichten: 1143
Lid geworden op: zo 22.11.2009 18:28

Bericht door Maartje » di 12.10.2010 20:15

Ik heb het 3 jaar geleden ook een poos gebruikt. De bijwerking die ik de eerste week had, was...... slapen...... meer niet.
Maar dat slapen was heerlijk....
Daarna voelde ik me opknappen.
Heeft me erg geholpen toen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten